Kaksi vuotta asuttu 202mm lamellihirsitalossa. Nyt kun on pakkasia maalämmön sähkönkulutus on jotain ihan käsittämätöntä ja siitä huolimatta kämpässä on suoraan sanottuna koleaa ja vedon tunnetta. Onko tämä normaalia hirsitalossa. Talo on tehtaan pystyttämä malliston talo pienillä muutoksilla.
nimim. "Pettynyt"
Sisällä vetää
11
108
Vastaukset
- Anonyymi
vetääkö käteen, vai ylipäätään, joka paikkaan?? Jos lämpökaivosta ei tule lämmintä, on lämpö tehtävä sähköllä, ja setten se veto, se tarkoittaa, että jossain on REIKÄ..
- Anonyymi
vedon tunne tulee siitä jos lämmitysjärjestelmä ei pysty vastaamaan tarpeeseen täyspainoisesti. Ilmeisesti maalämpö on mitoitettu johonkin todelliseen omakotitaloon, ei hirsimökkiin.
- Anonyymi
Normaali tilanne, hirsi on huono lämmöneriste.
- Anonyymi
Kannattaa hankkia maalämpö jostain lämpimämmästä maasta niinkuin Italiasta tai Saharasta.
- Anonyymi
Säästää, kun ilmanvaihtoa ei tarvitse panna päälle.
Näe aina jotain hyvääkin asioissa, ei tämä talvi loputtomiin kestä ja noi tiiviin talon omistajat joutuu taas jäähdyttämään tupaansa. - Anonyymi
" Onko tämä normaalia hirsitalossa"
Entä onko tällaisen kyseleminen normaalia?- Anonyymi
Käsittääkseni kyseleminen on keskustelupalstoilla hyvin yleinen keskustelun aloitusmuoto. Toteamus, kuten "hirsitalossa vetää aina" on toinen vaihtoehto. Myös väite "kaikki muut rakenteet toimivat eristeenä paremmin kuin hirsi", on yksi tapa aloittaa keskustelu.
- Anonyymi
Jos nyt aloittajalle vastaisin jotain järjellistä....
Tuskin seinärakenne ainakaan vedon aiheuttaja on. Todennäköisempi on yläpohjan puutteellinen ilmansulku ja eristys. Lämpöä pääsee sisäkaton läpi ylös ja kylmää ilmaa vastaavasti laskeutuu katosta alas. Pahimmat vuotokohdat paikallistuu
helpoiten lasertoimisella infrapunalämpömittarilla joka mittaa pintalämpötilaa. Lämpökamera tietysti paras mutta ei välttämätön. Seinähirren tiivistykset myös mahdollinen vuotokohta jos eristykset tehty huolimattomasti. Energiaa menee harakoille.- Anonyymi
Tuollaisen hirsiseinän U-arvo on 0.56.. eli susi-huono. Siinä vedon syy
- Anonyymi
Mikä se on lasertoiminen infrapunalämpömittarilla joka mittaa pintalämpötilaa ?
Mitä se laser siinä tekee? Lämmittää seinää?
- Anonyymi
Hirsitalot on siitä mukavia että niissä voi vetää hirsiä.
Jossain tiilitalossa se ei onnistu kovin helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734529Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos181231- 711168
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia123999Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255884- 65876