Yliopistossa opiskelu etänä?

Anonyymi

Mietin tässä että onko mahdollista tehdä yliopisto-opintoja etänä? Ei siis kokonaan, mutta ainakin osaksi ettei koululle tarvitse mennä joka päivä. EN TARKOITA AVOIMEN YLIOPISTON OPINTOJA, tiedän että niitä voi tehdä etänä, mutta kanditaatti-maisteri opintoja.

Olen tällä hetkellä töissä, mutta haluaisin mennä yliopistoon avoimen väylän kautta, mutta en haluaisi muuttaa missä asun, mikä on aika kaukana Oulun Yliopistosta. Tietysti voisin mennä bussilla päivittäin, mutta mietin että olisiko mahdollista opiskella ainakin osaksi etänä kanditaatti-maisteri opintoja. Lukio meni aikalailla perseilleen sen takia kun piti joka päivä matkustaa pitkä matka bussilla, joten haluaisin välttyä siltä. Ja vielä toistamiseen, tiedän että avoimen yliopiston kursseja voi tehdä etänä, enkä tarkoita kysymykselläni niitä.

7

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yliopisto ei varsinaisesti ole mikään etäopisto. Jossain Joensuun yliopistossa taitaa olla etäilyä aika paljon.

      Paljon riippuu opiskelualasta. Lääketiedettä ei opiskella etänä, vaikka kauppaopinnoissa etäily voi olla mahdollista.

      Yleensä kuitenkin "lukujärjestyksensä" voi suunnitella itse ja silloin läsnäoloa vaativat opinnot voi sijoittaa ti-ke-to, jolloin yliopistolla ei tarvitse käydä joka päivä.

    • Anonyymi

      Suosittelen ammattikorkeakoulun opintoja monimuotototeutuksella. Siellä on erillisiä lähi- ja etäviikkoja. Suurin osa tapahtuu etänä.

    • Anonyymi

      Ei etänä opiskelu ole opiskelua, se on vain harrastus?

      • Anonyymi

        Riippuu paljon alasta, esim. IT-alalla onnistuu yleensä hyvin opiskelu etänä, kuten myös töiden teko sitten työelämässä. Jos pääsee päivänä tai parina viikossa kampukselle niin sitten ei ainakaan tuolla alalla ole ongelmaa.

        Jos haluat opiskelemaan alaa jossa enemmän läsnäolopakkoja niin aina voi tietty harkita jonkun halvan solukämpän vuokrausta kaupungista, voi olla sitten siellä yötä tarpeen mukaan.


      • Anonyymi

        Aivan. Etäopiskelusta jää lopulta aika vähän käteen muuta kuin ruudun ääressä istumista.


    • Anonyymi

      etänä opiskelusta en tiedä paljon mitään. Etänä opiskellessa voi verkoistuminen jäädä puolitiehen. Yhdestä asiasta olen melko varma. Opiskelujansa ei kannata toteuttaa
      etana-tahtiin. Vauhtia pitää olla sopivasti. Elämä on liian lyhyt
      tyhjän panttina makoiluun.

    • Anonyymi

      Jos lähtökohta on se, ettei koululle haluta mennä tekemään kanditaatti-maisteri opintoja, voi yhtä hyvin unohtaa koko jutun!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe