Sonyn TV-tuotantokamerassa käytettiin Canonin valokuvauslinssejä

Anonyymi

2

1451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä että josus tarjoillaan myös faktaa ettei tarvitse mutujen julistaa miten tuotantoja kuvataan ja ennenkaikkea millä kuvataan kovissa olosuhteissa. Täällä on monesti julistettu että 24-105 f4 tyyppiset zoomit on täyttä sitä itseään eikä niillä tee mitään. No nyt on mustaa valkosella että pystyy tekemään ja on tehty.

Erään toisen tuotannon kuvauksista:

https://areena.yle.fi/1-4585817

• Anonyymi

Itse olen tehnyt ulkomaankeikkoja tällä setillä: Nikon D800e ja 24-120mm f/4 sekä D4 ja 300mm f/4. Kaksi runkoa ja käytännössä optiikat jotka kattavat koko välin 24 -300mm koska tiedostoissa on varaa digizoomata jonkin verran editissä, etenkin D800 36 megaista kuvaa (eli täyttää se 120 -300mm aukko digizoomilla). Lisäksi oli varaoptiikkana 35mm f/1,4 ihan sen takia että jos pikkuzoomi hajoaa tai varastetaan (Venäjällä oltiin mm). 35 millisellä voi kuvata koko reportaasin jos niikseen tulee.

Aika monet kuvatoimistokuvaajat ovat siirtyneet 24-105/120mm f/4 perusoptiikkaan sen käytännöllisyyden vuoksi. Itsekin käytin vielä töissä ollessani sellaista ja D800 24-120mm oli muutaman kuukauden Aasian reissulla ainoana kamerana. Uutiskuvaajan ei tarvitse kikkailla pienillä terävyysalueilla koska sääntö on f/8 ja ole paikalla. Nykykamerat ovat niin perkeleellisen herkkiä että sen takia ei suurivalovoimaisia kakkuloita enää tarvita f/4 riittää mainosti kun ISOa voi kääntää kaakkoon ja silti kuva on julkaisukelpoinen. Minulta on julkaistu aukeaman kuva aikakauslehdessä joka oli kuvattu herkkyydellä 25000 ISO eikä kukaan valittanut laadusta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      50
      3364
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      552
      2078
    3. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      84
      1976
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1960
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1588
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1528
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1386
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1349
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1307
    10. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      48
      1230
    Aihe