Satoi lunta ja tuli kaaos

Anonyymi

Ensilumi maassa ja heti kaaos. Linjurit ja junat pysähdyksissä. Kyllä tuota lunta tulikin kahden vuorokauden aikana ihan kivasti. Näyttäisi että pakkastakin riittäisi ainakin ensiviikon loppuun, joten saamme nauttia talvesta.

5

203

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hmmm...joulukuu ja Pohjolassa sataa lunta.
      Maailmankirjat sekaisin.
      Hätäapua ja kriisiryhmiä perustetaan.
      :::
      Joopati joo. Me mentiin alakouluun 40 asteen pakkasessa hiihtäen metsän läpi. Pimeässä loistivat susien silmät ja silmäripset jäätyivät yhteen. Seitsemän vuotta ja elämä edessä.
      ::
      Maailma muuttuu mutta muutummeko me sen mukana?

• Anonyymi

:) Kyllä, maailmankirjat on sekaisin kun tulee joulukuun ensimäisenä päivänä lunta. Tämä on harvinaista herkkua Etelä-Ruotsissa. piti käydä ostamassa jopa lumilapio!
        Osaisikohan sitä edes hiihtää enää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

:) Kyllä, maailmankirjat on sekaisin kun tulee joulukuun ensimäisenä päivänä lunta. Tämä on harvinaista herkkua Etelä-Ruotsissa. piti käydä ostamassa jopa lumilapio!
        Osaisikohan sitä edes hiihtää enää?

Oletko sama kirjoittaja kuin keskustelun avaaja? Eli tuliko noin paljon lunta Etelä-Ruotsiin? Minulla on mennyt sääasiat melkein kokonaan ohi, kun olen vain kotona ollut sairaana. On täälläkin jäiset maat ja hieman lunta. Ikkunasta näen. Piti kiittää sanasta "linjuri". Sitä sanaa käytettiin Hämeessä, kun olin lapsi. Tosin ainakin yksi minulle läheinen puhuja oli Helsingistä syntyisin. Tuli muistoja mieleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sama kirjoittaja kuin keskustelun avaaja? Eli tuliko noin paljon lunta Etelä-Ruotsiin? Minulla on mennyt sääasiat melkein kokonaan ohi, kun olen vain kotona ollut sairaana. On täälläkin jäiset maat ja hieman lunta. Ikkunasta näen. Piti kiittää sanasta "linjuri". Sitä sanaa käytettiin Hämeessä, kun olin lapsi. Tosin ainakin yksi minulle läheinen puhuja oli Helsingistä syntyisin. Tuli muistoja mieleen.

Sama aloittaja ja kirjoittaja. Kyllä sitä vitivalkoista on tupruttanut. Tänään luvattu tulla lisää ja koko ajan varoitetaan teiden liukkaudesta. Saapa nähdä kuinka monta rekkaa ajaa tienposkeen kellalleen tänäpäivänä. Tuota rekkaliikennettä onkin aivan kamalasti täälläpäin. Silloin kun ajelin moottoritietä töihin niin 25 km pätkällä oli vastaantulevia rekkoja iltapäivisin 80-120kpl. onneksi leveät keskikaistat vaijereineen estävät pahemmat onnettomuudet.
        Täällä on tuo isojen teiden auraaminen vähän sitä ja tätä. Hyvin mielellään ajavat vain suolavesiliuosta lumen päälle ja sehän tekee ohitukset melkein mahdottomiksi.
        Koitappas parantua siellä kotosalla.

• Anonyymi

Eihän tässä edes suksia, viimeks hiihdin Suomessa talvella 1980 ku tuo Juha-Iisakki hävis Wassbergille , sittten tuli kortteerin muutto etelään :)

Skånepåg

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      130
      1264
    2. Miten hän käyttäytyy kun näette jossain?

😁
      Ikävä
      73
      1213
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      99
      978
    4. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      50
      905
    5. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      78
      822
    6. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      45
      791
    7. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      40
      778
    8. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      663
    9. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      113
      624
    10. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      39
      546
    Aihe