Satoi lunta ja tuli kaaos

Anonyymi

Ensilumi maassa ja heti kaaos. Linjurit ja junat pysähdyksissä. Kyllä tuota lunta tulikin kahden vuorokauden aikana ihan kivasti. Näyttäisi että pakkastakin riittäisi ainakin ensiviikon loppuun, joten saamme nauttia talvesta.

5

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hmmm...joulukuu ja Pohjolassa sataa lunta.
      Maailmankirjat sekaisin.
      Hätäapua ja kriisiryhmiä perustetaan.
      :::
      Joopati joo. Me mentiin alakouluun 40 asteen pakkasessa hiihtäen metsän läpi. Pimeässä loistivat susien silmät ja silmäripset jäätyivät yhteen. Seitsemän vuotta ja elämä edessä.
      ::
      Maailma muuttuu mutta muutummeko me sen mukana?

      • Anonyymi

        :) Kyllä, maailmankirjat on sekaisin kun tulee joulukuun ensimäisenä päivänä lunta. Tämä on harvinaista herkkua Etelä-Ruotsissa. piti käydä ostamassa jopa lumilapio!
        Osaisikohan sitä edes hiihtää enää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        :) Kyllä, maailmankirjat on sekaisin kun tulee joulukuun ensimäisenä päivänä lunta. Tämä on harvinaista herkkua Etelä-Ruotsissa. piti käydä ostamassa jopa lumilapio!
        Osaisikohan sitä edes hiihtää enää?

        Oletko sama kirjoittaja kuin keskustelun avaaja? Eli tuliko noin paljon lunta Etelä-Ruotsiin? Minulla on mennyt sääasiat melkein kokonaan ohi, kun olen vain kotona ollut sairaana. On täälläkin jäiset maat ja hieman lunta. Ikkunasta näen. Piti kiittää sanasta "linjuri". Sitä sanaa käytettiin Hämeessä, kun olin lapsi. Tosin ainakin yksi minulle läheinen puhuja oli Helsingistä syntyisin. Tuli muistoja mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sama kirjoittaja kuin keskustelun avaaja? Eli tuliko noin paljon lunta Etelä-Ruotsiin? Minulla on mennyt sääasiat melkein kokonaan ohi, kun olen vain kotona ollut sairaana. On täälläkin jäiset maat ja hieman lunta. Ikkunasta näen. Piti kiittää sanasta "linjuri". Sitä sanaa käytettiin Hämeessä, kun olin lapsi. Tosin ainakin yksi minulle läheinen puhuja oli Helsingistä syntyisin. Tuli muistoja mieleen.

        Sama aloittaja ja kirjoittaja. Kyllä sitä vitivalkoista on tupruttanut. Tänään luvattu tulla lisää ja koko ajan varoitetaan teiden liukkaudesta. Saapa nähdä kuinka monta rekkaa ajaa tienposkeen kellalleen tänäpäivänä. Tuota rekkaliikennettä onkin aivan kamalasti täälläpäin. Silloin kun ajelin moottoritietä töihin niin 25 km pätkällä oli vastaantulevia rekkoja iltapäivisin 80-120kpl. onneksi leveät keskikaistat vaijereineen estävät pahemmat onnettomuudet.
        Täällä on tuo isojen teiden auraaminen vähän sitä ja tätä. Hyvin mielellään ajavat vain suolavesiliuosta lumen päälle ja sehän tekee ohitukset melkein mahdottomiksi.
        Koitappas parantua siellä kotosalla.


    • Anonyymi

      Eihän tässä edes suksia, viimeks hiihdin Suomessa talvella 1980 ku tuo Juha-Iisakki hävis Wassbergille , sittten tuli kortteerin muutto etelään :)

      Skånepåg

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe