Noloimmat piiskajaiset

Anonyymi

Meitä oli kolme lesoa keverusta, oltiin jo 15 täytetty, kun ruvettiin typeryyksiä harrastamaan. Käry kävi ja lopputulos oli mahdollisimman nolo. Keijon isä hoiti itsekseen koko operaation. Hän piiskasi kolme omasta mielestään aikuista jätkää, jokainen sai vitsaa kunnolla paljaille pakaroilla.

Harmi etten kunnolla muista, mitä jätkäporukassa keskusteltiin tapahtuman jälkeen.

57

5295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisi kutkuttavaa joutua tuollaiseen poikajoukkoon, jossa joutuisi näkemään kuinka yksi mies itsekseen piiskaisi useamman pahiksen. Jos pojat ovat riitaisia ja tuntemattomia keskenään ja piiskaaja karismaattinen, niin pojat eivät osaisi mudostaa edes yhteisrintamaa.

      Sama onnistuisi myös armeijassa, yksi roteva kessu pystyisi piiskaamaan tuvanlisen hämillään olevia alokkaita.

    • Anonyymi

      Tiedän tapauksen, jossa yksi mies piiskasi itsekseen neljä teinipoikaa. Määräsi pojat peräkamariin ja siitä aina yhden kerrallaan tupaan ja piiskasi. Toiset kyllä tiesivät mitä tuvassa tapahtui, mutta kukaan ei tohtinut karkuun yrittää.

      Tämä tapahtui 60-luvulla. Jos isäntä harrasti piiska-asioita, niin on sen täytynyt tuntua mahtavalta, että on itsekseen piiskannut neljä jätkää.

    • Anonyymi

      Olin ehkä noin 12-13 ikäinen, ja vanhimman siskoni kanssa hänen työnantajansa lainaamalla mökillä kahdestaan. Sinne tuli siskon kaveri käymään, enkä tykännyt tilanteesta yhtään, vaan rupesin kiukuttelemaan. Se meni sitten siihen, että sisko hermostui ja haki piiskat ulkoa ja antoi piiskaa. Yritin rimpuilla, mutta mökille tullut siskon kaveri piti minua kiinni. Olin ihan ilman vaatteita, kun alunperin oli vain uimahousut jalassa. Tämä siskon kaveri oli hyvin tuttu henkilö, joka kävi meillä usein.

    • Anonyymi

      Oli kiva koulupäivä takana, kun menin kotiin. Heti kun pääsin sisälle, tarttui äiti niskasta kiinni, työnsi pöytää vasten ja repi housut alas, piiskasi tuoreella koivuniemen herralla takapuolen verinaarmuille. Teki tosi kipeää ja huusin kuin eläin. Varsinkin, kun en tiennyt syytä moiseen kuritukseen. Sen jälkeen piti seisoa nurkassa housut kintuissa, ja kun kysyin syytä, niin käskettiin olla hiljaa. Myöhemmin sain tietää, että naapurin poika oli saanut kotonaan samanlaisen käsittelyn törkeyksien puhumisesta ja kun häneltä oli kysytty, mistä moisia sanoja oli oppinut, niin minulta. Se ei pitänyt paikkaansa, joten sain selkäsaunan ihan turhaan. Se kismitti.

    • Anonyymi

      Olin 11-12 ikäinen koulupoika, ja vietin kesää setäni luona maatalossa. Heillä oli yksi tytär, silloin 17-18 vuoden ikäinen. Nukuimme samassa yläkerran huoneessa. Serkkuni kuljeskeli siellä huoneessaan lähes ilman vaatteita, vain joku ohut paidan tapainen päällään ja nukkuessa joskus ilman peittoa takapuoli paljaana. Sitä näkyä tuijottelin kerran liikaa ja serkkuni torui minua leikillään ja otti sitten kainaloonsa sängyn reunalla ja laittoi poikittain polviensa päälle, otti housut alas ja läpsytteli takapuolelle. "Tuhma poika, ei saa tuijotella"

      • Anonyymi

        Oli noloa, jos tytät näki kikkelit, kun housut laskettiin alas. Äideillä oli enemmän tapana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli noloa, jos tytät näki kikkelit, kun housut laskettiin alas. Äideillä oli enemmän tapana

        Se oli tosiaan teini-iässä noloa, jos siskot oli näkemässä kun sai piiskaa. Ei se niinkään haitannut vaikka äiti näki vehkeet. Toisaalta näkihän sitä itsekin joskus siskojen paljaat pyllyt ja jalkovälit samanlaisissa tilanteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli tosiaan teini-iässä noloa, jos siskot oli näkemässä kun sai piiskaa. Ei se niinkään haitannut vaikka äiti näki vehkeet. Toisaalta näkihän sitä itsekin joskus siskojen paljaat pyllyt ja jalkovälit samanlaisissa tilanteissa.

        Eniten harmittivat puoltutut tytöt, jptka näkivät, kun jo iso poika sai äidiltään vitsaa vielä kikkelitkin paljaana. Eikä äiti pitänyt kiirettä, häntä tilanne huvitti. Meni tunnin verran, sitten tytöt lähtivät. Vasta sen jälkeen sain taas housuni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eniten harmittivat puoltutut tytöt, jptka näkivät, kun jo iso poika sai äidiltään vitsaa vielä kikkelitkin paljaana. Eikä äiti pitänyt kiirettä, häntä tilanne huvitti. Meni tunnin verran, sitten tytöt lähtivät. Vasta sen jälkeen sain taas housuni.

        Itse ihmettelin kun kaveri kertoi saavansa piiskaa aina vanhempien makuuhuoneessa suljettujen ovien takana kahden sen kurittavan vanhemman kanssa. Meillä housut laskettiin ja piiskat saatiin aina siinä olohuoneessa tai eteisessä, missä milloinkin, mutta ei niitä uteliaita silmäpareja koskaan minnekään hätistelty. Varmasti se häpeä ja muu perhe yleisönä oli osa rangaistusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ihmettelin kun kaveri kertoi saavansa piiskaa aina vanhempien makuuhuoneessa suljettujen ovien takana kahden sen kurittavan vanhemman kanssa. Meillä housut laskettiin ja piiskat saatiin aina siinä olohuoneessa tai eteisessä, missä milloinkin, mutta ei niitä uteliaita silmäpareja koskaan minnekään hätistelty. Varmasti se häpeä ja muu perhe yleisönä oli osa rangaistusta.

        Yleensä ei alusvaatteitakaan näytelty, mutta selkään saadessa kuka vaan näki paljaat kikkelit vieläpä aiheutetusti ja tahallisesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä ei alusvaatteitakaan näytelty, mutta selkään saadessa kuka vaan näki paljaat kikkelit vieläpä aiheutetusti ja tahallisesti

        Meillä ei ainakaan käyty enää teininä yhdessä isän kanssa edes saunassa, mutta niin vaan tytöiltäkin laskettiin housut alas kun selkään annettiin. Voi sitä häpeän määrää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä ei ainakaan käyty enää teininä yhdessä isän kanssa edes saunassa, mutta niin vaan tytöiltäkin laskettiin housut alas kun selkään annettiin. Voi sitä häpeän määrää!

        Äiti oli määrännyt ottamaan housut poia, kun naapurin emäntä tuli tyttärineen käymään. Äiti alkoi heidän jutellessaan antaa minulle vitsaa. Minä koömen naisen edessä vehkeet paljaina. Toteltava oli, kun äiti uhkasi myydä tilan. Sain sen lopulta ja naapurin tytön emännäksi. Tilojen välissä on oja, jossa kasvaa terhakoita pajuvitsoja riittävästi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äiti oli määrännyt ottamaan housut poia, kun naapurin emäntä tuli tyttärineen käymään. Äiti alkoi heidän jutellessaan antaa minulle vitsaa. Minä koömen naisen edessä vehkeet paljaina. Toteltava oli, kun äiti uhkasi myydä tilan. Sain sen lopulta ja naapurin tytön emännäksi. Tilojen välissä on oja, jossa kasvaa terhakoita pajuvitsoja riittävästi

        Pajuvitsat riittivät isommabmkin perheen tarpeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä ei ainakaan käyty enää teininä yhdessä isän kanssa edes saunassa, mutta niin vaan tytöiltäkin laskettiin housut alas kun selkään annettiin. Voi sitä häpeän määrää!

        Kas tasa-arvoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eniten harmittivat puoltutut tytöt, jptka näkivät, kun jo iso poika sai äidiltään vitsaa vielä kikkelitkin paljaana. Eikä äiti pitänyt kiirettä, häntä tilanne huvitti. Meni tunnin verran, sitten tytöt lähtivät. Vasta sen jälkeen sain taas housuni.

        Kohtuulliset kipu ja häpeä eivät ole pahasta, ei igminen lasia ole. Elämässä tulee kolhuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohtuulliset kipu ja häpeä eivät ole pahasta, ei igminen lasia ole. Elämässä tulee kolhuja.

        Veljen kanssa oli nujuamiskohtaus käynnissä. Matsin lopuksi hän nosti minut syliinsä ja taputteli pakaroitani. Se oli häpeällinen kokemus, minua "nuorennettiin" monta vuotta. Siitä syy loukkaantumiselleni ja kävin täysillä hänen kimppuunsa. Tuloksena jouduin uudestaan hänen polvilleen leivottavaksi. Kiroilin ja haukuin häntä. Sen seurauksena pakarani paljastettiin ja mäiskittiin kunnolla.

        Minun oli pakko myöntää, että olin kerjännyt selkäsaunaa ja onneksi sain sen. Jatkossa olin villat pystyssä ja olin kuin tulta ja tappuraa. Sainkin silloin tällöin piiskaa ja aiheen fantasioihini.

        Joskus humalassa asiasta keskusteltiin ensimmäisen kerran ja kumpikin oli tyytyväinen osaansa. Luultavasti minä kuitenkin tyytyväisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä ei alusvaatteitakaan näytelty, mutta selkään saadessa kuka vaan näki paljaat kikkelit vieläpä aiheutetusti ja tahallisesti

        Vielä nakupelleksi nimiteltiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä nakupelleksi nimiteltiin

        Äitini sanoi, ettei nuorten poikien kikkeleissä mitään salaista ole. Kuvapatsaisaista kaiken näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli tosiaan teini-iässä noloa, jos siskot oli näkemässä kun sai piiskaa. Ei se niinkään haitannut vaikka äiti näki vehkeet. Toisaalta näkihän sitä itsekin joskus siskojen paljaat pyllyt ja jalkovälit samanlaisissa tilanteissa.

        Eikö asiaa voitu hoitaa paljastelematta? Eikö haluttu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli tosiaan teini-iässä noloa, jos siskot oli näkemässä kun sai piiskaa. Ei se niinkään haitannut vaikka äiti näki vehkeet. Toisaalta näkihän sitä itsekin joskus siskojen paljaat pyllyt ja jalkovälit samanlaisissa tilanteissa.

        Eipä sitä sisarusten kanssa enää alasti oltu teini-iässä, ei yhtäaikaa edes saunassa. Aika noloa oli kun sisko näki munat kun itse sai selkään. Toki itsellekin oli yllätys nähdä kuinka lyhyessä ajassa siskolle oli kasvanut karvat sinne.


    • Anonyymi

      Naapuri aikoinaan kuritti lapsiaan työntämällä sormen pyllyyn. Ilmeisesti joku häpeärangaistus tms. Kuulin tästä vasta aikuisena ja asia on jo ikivanha. Toivottavasti muualla ei ole ollut tämmöstä tapaa.

    • Anonyymi

      Tussit olivat kova sana siihen aikaan, minäkin kirjoittelin niillä vessan seiniin. Käry kävi. Rehtori vinkkasi minut matkaansa, asia kuulema piti sevittää. Ensin mentiin alakertaan ja käytävää pitki kohti pannuhuonetta ja halkovarastoa. Pelko rupesi hiipimään puseroon ja 16-vuotias sydämeni jysktti kummasti. Pannuhuone oli kiellettyä aluetta, eikä sinne saanut mennä koskaan.

      Rehtori avasi halkovaraston oven ja käski minun astua sisälle. Itse hän tuli perässä ja veti palo-oven tiukasti kiinni. Huone oli hämärä, valoa tuli vain kolmesta katonrajan ikkunasta, joista keskimmäisen kohdala seisoi puinen höyläpenkki. Rehtori käski minun mennä sen luokse. Menin ja käännyi häneen päin ja näin miehen kädessä koivuvitsan. Se sai minut hetkeksi haukkomaan henkeäni. Minulla oli aavistus rehtorin aikeista, ja se sai ajatuksen laukkaamaan kunnolla. Ukko oli viiskymppinen, lähes 190 senttinen ja jäntevä. Juorujen perusteella tiesin, että hän oli piiskannut poikiaan, mutta minä en suostu sellaiseen. Hän saa tuumata mitä tykkää, mutta minä en suostu kuritettavaksi, tuollainen paperinpyörittäjä ei minulle pärjää, olin sentään meidän luokan tusinasta pojasta varmasti riskein kaveri.

      Ajatukseni katkesi, kun kuulin sanat: "Laske housut!"
      Minä jähmetyin, olin niin tiukan asian edessä lähes liikuntakyvytön. Rehtori odotti ehkä minuutin ja kun ei mitään tapahtunut kävi hän minuun käsiksi. Hänenn ensimmäisestä otteesta tiesin, että hän on kirkkaasti minua voimakkaampi. Hän tuntui myös paljon rotevammalta kuin minä.

      Reksi istui höyläpenkin reunalle ja väänsi minut selälleen reitensä yli taivuttaen. Vasemmalla kädellään hän piti minua aloillaan, etten pudonnut lattialle, enkä päässyt nousemaan ylös. Kuului vain kilahdus ja vyöni oli auki, samaten housuni ja pian tunsin raikkaan tuulen siellä. Samassa minut pyöräytettiin mahalleni ja vastustajani lukitsi minut vasempaan kainaloonsa.

      Sitten hän pani vitsan töihin, se sattui valtavasti. Yritin sätkiä ja kiemurrella, mutta reksi oli paljon voimakkaampi kuin olin kuvitellut, hän hallitsi tilannetta täysin. Pari minuuttia se piiskasi ja lopuksi minä itkin. Sitten hän päästi minusta irti ja tilanne oli sillä kertaa ohi ja alkoi varsinainen selvitys.

      • Anonyymi

        Mä jo aatelin että se piiskaa sua pippeli puolelle


      • Anonyymi

        Tänään jos reksi tekis tuollaista niin sais lopputilin ja maksais korvaukset henkisistä traumoista mitä lapselle jää .
        Niinhän se oli ennen etä piiska ja remmi heilui monessakin perheessä .
        Minua vaan tukisteltiin niin että silmissä näkyi tähtiä , piiskaa sain yhden kerran isältäni, olin niin pieni etten muista miksi sitä annettiin, punaiset pampulat säärissä kertoivat että Koivuniemen herraa oli saatu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään jos reksi tekis tuollaista niin sais lopputilin ja maksais korvaukset henkisistä traumoista mitä lapselle jää .
        Niinhän se oli ennen etä piiska ja remmi heilui monessakin perheessä .
        Minua vaan tukisteltiin niin että silmissä näkyi tähtiä , piiskaa sain yhden kerran isältäni, olin niin pieni etten muista miksi sitä annettiin, punaiset pampulat säärissä kertoivat että Koivuniemen herraa oli saatu.

        Jos reksi jonkin teinipojan piiskaisi, niin taatusti ei poika siitä kenellekään puhuisi. Minut rehtori kerran kahden kesken uhkasi piiskata, sillä oli järisyttävä vaikutus minuun. Törmäsin ensimmäisen kerran moiseen mahdollisuuteen ja se tuntui uskottavalta. Jouduin tekemään silloin kättä päälle sopimuksen ja reksi esitteli puristusvoimaansa niin, että minulta tuli vedet silmiin.

        Ei tarvinnut reksin piiskata ja minusta tuli kiltti poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos reksi jonkin teinipojan piiskaisi, niin taatusti ei poika siitä kenellekään puhuisi. Minut rehtori kerran kahden kesken uhkasi piiskata, sillä oli järisyttävä vaikutus minuun. Törmäsin ensimmäisen kerran moiseen mahdollisuuteen ja se tuntui uskottavalta. Jouduin tekemään silloin kättä päälle sopimuksen ja reksi esitteli puristusvoimaansa niin, että minulta tuli vedet silmiin.

        Ei tarvinnut reksin piiskata ja minusta tuli kiltti poika.

        Muista ala-asteelta erään tunnin olisko ollut 70- luvun loppua tai 80-luvun alkua kun rehtori piti meille tunnin kun varsinainen opetteja oli sairaslomalla. äidinkielen tunti muistaakseni kyseessä ja kirjassa oli kuva missä lapsi oli äidin polvella poikittain pylly paljaana saamassa vitsaa. Tämä tuntui olevan kovasti mieleinen aihe rehtorillimme ja hän kovasti kyseli mielipiteitämme asiasta. Kukaan ei myöntänyt saaneensa kuritusta mutta jonkinlainen konsensus saatiin siitä että aiheesta annettuna oli ihan ok. Olisi kyllä hauska saada tuo kirja käsiinsä ja lukea mitä siinä oikeasti luki. Jos jo koulussa opetetaa jotakin niin onko se väärin? Kurituksen kieltämiseen meni vielä joitakin vuosia vai oliko jo loppunut mutta meillä se jatkui niin kuin ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään jos reksi tekis tuollaista niin sais lopputilin ja maksais korvaukset henkisistä traumoista mitä lapselle jää .
        Niinhän se oli ennen etä piiska ja remmi heilui monessakin perheessä .
        Minua vaan tukisteltiin niin että silmissä näkyi tähtiä , piiskaa sain yhden kerran isältäni, olin niin pieni etten muista miksi sitä annettiin, punaiset pampulat säärissä kertoivat että Koivuniemen herraa oli saatu.

        Omien kokemusten ja havaintojeni perusteela tiedän, että Suomessa on vieläkin vitsa käytössä melko yleisesti, mutta harva piiskattu siitä kenellekään kertoo. Selkäsaunaa pahempi asia olisi, jos murkkupoika piiskataisiin kuin pikkupoika ja kaverit saisivat tietää siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos reksi jonkin teinipojan piiskaisi, niin taatusti ei poika siitä kenellekään puhuisi. Minut rehtori kerran kahden kesken uhkasi piiskata, sillä oli järisyttävä vaikutus minuun. Törmäsin ensimmäisen kerran moiseen mahdollisuuteen ja se tuntui uskottavalta. Jouduin tekemään silloin kättä päälle sopimuksen ja reksi esitteli puristusvoimaansa niin, että minulta tuli vedet silmiin.

        Ei tarvinnut reksin piiskata ja minusta tuli kiltti poika.

        Opettajissa harvoin on seksikkäitä henkilöitä, mutta minulla oli oppikoulun luokolla 3-5 selainen rehtori. Oppitunti kului aina minun miettiessäni piiskajuttuja. Arvailtavia asioita oli paljon: missä hän piskaisi, ottaisiko pyllyn paljaaksi, antaisiko vitsaa vai remmiä jne.

        Minkälainen rikos mun pitäisi tehdä, että hän ryhtyisi piiskaa antamaan. Onnistuisiko hän, jos minä pistäisin täysillä vastaan. Varmasti, jos tohtisin edes pistää vastaan, kun hän olisi saanut tempuistani tarpeekseen. Kuinkahan kauan hän joutuu piiskaamaan minua, että murrun ja suostun hänen määräysvaltaansa.


    • Anonyymi

      Noloin mitä tiedän: Meillä minua vanhemmat sisareni saivat puheiden mukaan piiskaa paljon ja usein. Itse en nuorimpana juurikaan, joskus vähän. Isoveljeni joka asui kotona oli aika ärripurri pikku humalassa ja riiteli jatkuvasti äidin kanssa (isä oli jo kuollut) ja jostakin heille tuli taas hurja riita, joka päätyi siihen, että veljeni haki koivuniemen herran ulkoa, pakotti äidin sängylle, otti takapuolen paljaaksi ja antoi piiskan viuhua. Ja huuto oli siitä, että tässä on takaisinmaksua kaikista selkäsaunoista. Tämän jälkeen oli aika rauhallista siihen asti ainakin, kun muutin omilleni.

      • Anonyymi

        Hui olipa rajua touhua


    • Anonyymi

      Olin noin kymmenen vanha kun eräänä päivänä kiusasin pikkuveljeä ja sen kaveria. Aitini sattui huomaamaan sen ja siitä seurasi elämäni ensimmäinen selkäsauna. Piti ottaa pylly paljaaksi ja mennä makaamaan pihalla olevan penkin päälle. Tämän jälkeen veljeni ja hänen kaverinsa saivat läpsiä avokämmenellä pyllyäni niin että se oli punainen. Tämän tapauksen jälkeen äitini antoi useita selkäsaunoja enemmän tai vähemmän aiheesta.

      • Anonyymi

        Oho


      • Anonyymi

        Niitä selkäsaunoja annettiin ennenvanhaan siitäkin jos sattui vahingossa kaatamaan ruokapöydässä maitolasin , niin että sitä ehkä jotenkin katsottiin tahalliseksi teoksi.
        Vahingollehan ei kukaan voi mitään .


    • Anonyymi

      Jäin kiinni kaverini kanssa tupakan poltosta hänen äidilleen. No vitsathan meidän piti hakea. Pyllyt paljaaksi ja pyllistys ja otettiin vastaan mitä tuli. Ja voin kertoa että tuli. Nolous tuli siitä että minulla alkoi seistä. Yritin sitä peitellä ja kaverini äiti yritti varmaan olla huomaamaan sitä.

    • Anonyymi

      Olin jo 15v tyttö ja käymässä isovanhempien luona kesällä. Naapurissa oli samanikäinen tyttö jonka kanssa oli tullut leikittyä aikaisemminkin ja olimme aika hyviäkin kavereita. Nyt olimme kuitenkin jo kasvaneet lapsuuden leikeistä ja rimpuilimme lapsuuden ja aikuisuuden välimaastossa. Tupakkaa piti luonnollisesti kokeilla. Ja kiinni jäätiin. Naapurin tytön isä soitti vaarille että miten on, meidän tyttö saa selkään. Vaari oli vastannut että antakaa toisellekkin. Selkään olin saanut ennenkin mutta jotenkin oli noloa että kaverin isä veteli remmillä paljalle takapuolelle. Noloin oli kuitenkin matka takaisin mummon ja vaarin luo. Vaari luki lehteä keinutuolissa ja poltti piippua ja tokaisi että näytäs ny tuliko kunnolla. Minä itkua vääntäen laskin housut alas ja näytin pyllyni jossa oli kunnon remmin jäljet. Mummo tuli lohduttamaan että kyllä se siitä ja ohjasi keittiön puolelle jossa oli odottamassa kuumaa kaakaota ja voileipiä.

      • Anonyymi

        Onneksi mummo osasi lohduttaa


    • Anonyymi

      Rippikoulussa aikanaan pappi puhui suurin sanoin synnistä. Ainakin meidät tytöt kutsuttiin yksitellen keskustelemaan illalla kahden kesken ja piti tunnustaa omat synnit ja lihalliset himot. Puhe oli niin vakuuttavaa ja papin auktoriteetti suuri että tunsi itsensä huonoksi ihmiseksi vaikkei olisi ollutkaan. Olo oli niin huono että tuntui helpottavalta kun tarjottiin mahdollisuutta omien syntien hyvittämiseen. Kysyttiin onko lause joka vitsaa säästää tuttu. Tämän jälkeen ohjattin huomio sivupöydälle jossa oli pajunoksia. Vitsan saisi valita itse ja se olisi täysin vapaaehtoista. No mitkä nuoren tytön valinnan mahdollisuudet olisivat olleet. Valitsin oksan ja asetuin papin polville joka istui tuolilla. Hän nosti mekkoni helmat ylös ja ja laski alushousuni alas. Vitsaa tuli varsin railakkaasti verrattuna kotona saamiini selkäsaunoihin. Silloin se tuntui helpottavalta mutta jälkeenpäin iski häpeä. Häpeä oli niin suuri ettei asiaa ilmaissut mitenkään kavereilleen. Se oli yksityisasia. Joitakin vuosia sitten luokkakokouksessa tuli mainittua asiasta ja kävi ilmi pienen tiedustelun jälkeen että pappi oli piiskannut meidät kaikki tytöt. Motiivia voi vain epäillä mutta jos jollakin on valtaa niin sitä voi käyttää myös väärin.

    • Anonyymi

      Noloin oli kyllä se kun isosiskot kävivät salaa tansseissa ja tulivat kotiin vasta varhain aamulla. Käry kävi ja ja isä komensi minut ja äidin pitämään kiinni kummastakin vuorollaan jotta sai antaa kunnon remmisaunan. Siinä ei itkut ja rukoukset auttanut kun isä veteli siskoja kunnolla paljaalle perseelle.

    • Anonyymi

      Sain kerran vitaa kunnolla kun oltiin mökillä. Meille tuli vieraita ja nolotti saunassa kun vieraat huomioi pyllylläni olevat jäljet ja äiti kertoi miksi oli piiskattu. Minun piti oikein esitellä pyllyäni jälkineen ja niitä tunnusteltiin.

    • Anonyymi

      Aina nolotti jos piiskan saannista oli jäänyt jälkiä ja oli edessä liikuntatunti jossa piti vaihtaa vaatteiteita. En kyllä ikinä huomannut kenenkään pepussa mitään jälkiä joten tuskin muutkaan huomasivat omassani. Jotenkin siinä annettiin kaikille oma rauha pukeutumiseen eikä tuijoteltu turhia.

    • Anonyymi

      Noloa on varmaan se että joku ulkopuolinen saa tietää kurituksesta. Lähiössä asuvana olen nähnyt ja kuullut erilaisia asioita jotka viittaavat siihen että ruumiillista kuritusta tapahtuu edelleen. Naapurin lapsi tuskin harkitsi virpomista kun näin hänet oksa kädessä rappukäytävässä. Äänestä päätellen myös perheen äiti saa osansa. Muutenkaan kaikki voihke naapurustossa ei aina tunnu tulevan nautinnosta.

      • Anonyymi

        Asuin itsekkin lapsena kerrostalossa ja kyllä hävetti hakea vitsaa. Sitä yritti aina piilotella takin tai paidan alla mutta aina se ei onnistunut täydellisesti. Pihapiirin juoruämmien katseista kyllä näki olivatko vitsan huomanneet. Saattoivat jopa kysyä mitä pahaa oli tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuin itsekkin lapsena kerrostalossa ja kyllä hävetti hakea vitsaa. Sitä yritti aina piilotella takin tai paidan alla mutta aina se ei onnistunut täydellisesti. Pihapiirin juoruämmien katseista kyllä näki olivatko vitsan huomanneet. Saattoivat jopa kysyä mitä pahaa oli tehty.

        Kerrostalon kasvattina muistan, että selkäsaunan äänet kantautuivat rappukäytävään ja ikkunoiden ollessa auki myös muihin asuntoihin. Isä oli kireä ukko jotenka naapurit varmasti kuulivat millaista kuria meillä pidettiin. Meillä ei mitään vitsoja haettu, vaan isä antoi remmiä paljaalle eikä se ollut hiljaista puuhaa se. Äidillä oli tapana alkaa imuroimaan "muuten vain" ettei olisi tarvinnut kuunnella kuinka isä pieksi minua lastenhuoneessa. Joskus mietin myös, koittiko hän imuroinnilla säästellä naapureita kuulemasta. Tiedä häntä. Tämä oli kyllä 60-lukua, jolloin raikuvatkin selkäsaunat laskettiin yleensä normaaleiksi elämisen ääniksi.


    • Anonyymi

      Asuttiin 70-luvulla kerrostalossa. Siihen aikaan tiedettiin aina joku joka sai piiskaa ja itsellä oli juuri sellainen maine. En tiedä mitä ne ajatteli, jotka eivät saaneet vitsaa. Yksi kommentti kerran oli, että ei käynyt kateeksi olla minun housuissa. Oli se piiska maine nolo.

    • Anonyymi

      Noloin oli kyllä ensimmäinen kerta ja monestakin syystä. Olin periaatteessa ihan kiltti tyttö enkä aiheuttanut ongelmia ja tottelin aina kuuliaisesti mutta murrosiässä tunteet alkoi kuohumaan yli. Muistan koko lapsuuteni ajalta sen että äiti aina uhkaili selkäsaunalla jos en olisi kunnolla. Hän myös kertoi omista selkäsaunoistaan joita oli saanut. Olin juuri täyttänyt 14 kun jostakin syystä jota en enää muista aloin huutaa äidilleni ja käytin koko sanavarastoni. Myöhemmin illalla koin uuden tunteen joka oli katumus ja häpesin käytöstäni. Painin omatuntoni kanssa koko illan ja päätin hyvittää asian seuraavana päivänä. Huonosti nukutun yön jälkeen menin aamulla nöyränä ja erittäin häpeissäni pyytämään että äitini antaisi anteeksi. Noloin osuus alkaa nyt. Tunsin erittäin voimakkaasti että olin tehnyt väärin ja ansaitsin rangaistuksen. Pyysin anteeksi ääni väristen ja lähes itkien pyysin äidiltä että haetaan nyt se vitsa josta aina on puhuttu. Äitini oli hetken hiljaa ja totesi sitten että ehkä nyt oli oikea aika sille. Yhdessä kävelimme takapihan metsikköön jossa sain itse valita oksan jolla saisin elämäni ensimmäisen kurituksen. Oksa kädessä seurasin äitiäni ja menimme pihasaunan saunakamariin. Ojensin vitsan äidilleni ja laskin housuni alas. Äitini istui jakkaralle ja otti minut polviensa päälle. En laskenut montako kertaa vitsalla lyötiin mutta pyllyni oli kyllä arka ja punainen jälkikäteen.

      • Anonyymi

        Itselle oli ihan luonnollista, että äidille ei saanut puhua rumasti. Ei äiti piiskaa antanut, mutta isä antoi piiskaa ja äiti ei siihen puuttunut. Jos olisin sanonut äidille rumasti tai ollut muuten tuhma, olisi hän mennyt kertomaan siitä isälle ja siitä oli itselle piiska automaatio.

        Kerran erään kaverin kanssa härnättiin naapurissa asuvaa nuorta naista heittämällä lumipalloja hänen peräänsä ja muuta kiusaa. Luultiin, että hän ei tunnista meitä. Parin tunnin kuluttua kotona soi ovikello ja siellä se neiti oli oven takana. En heti ajatellut, että nyt tulee piiskaa. Mutta kun hän kertoi äidille mitä oli tapahtunut, oli äidin kommetti, että kerrotaan tästä isälle. Sielloin tiesin, että piiskaa tiedossa. Tilanteesta teki erityisen häveliään, kun mentiin takahuoneeseen minä, isä ja vitsa. Ja tämä nuori neiti tiesi, että saisin siellä pyllysaunan. Juuri kun oli kiusannut häntä. Tämän tapauksen jälkeen tiesin, että neidon tarvitsi vain kertoa mitä olin tehnyt, niin pyllysauna oli itselle tiedossa.

        Tämä tapahtui 70-luvulla.


    • Anonyymi

      Jotain 14 vuotiaana tehtiin kepponen yhdelle tytölle aivastus- tai syyhypulverin kanssa, ja se meni totaalisesti pieleen. Tyttö lähti kotiin ja kaikenlisäksi tytön äiti ja minun äiti olivat vanhoja koulukavereita, vaikka eivät toistensa kanssa pahemmin tapailletkaan. No, tämä tytön äiti tuli sitten meille kyläilemään, ja kertoi, mitä konnuksia olin tehnyt. Istui sohvalla kahden naisen välissä, jotka keskustelivat siitä, miten minua pitäisi rangaista. Silloin oli vielä piiskaus sallittua, ja se päätyi siihen, että piiskaa se on annettava. Minulta vielä kysyttiin, että otatko piiskaa, vai jotain muuta? Hyväksyin piiskan, kun siitä muusta ei ollut tietoa. Äiti haki piiskat ja siinä sitten murrosikäisen housut pois ja piiskaus alkoi, molemmat taisivat antaa, en katsonut, kun olin sohvan selkänojan yli kaksinkerroin. Mieti tekosias nyt siinä, sanoi äiti ja menivät sitten keittiöön kahville ja muistelemaan entisiä aikoja

    • Anonyymi

      Meillä pienehkössa kaupungissa alakoulun rehtori piiskasi oppilaita 70 luvulla. Luokan opettaja laski vihkoon virhepisteitä ja niitä sai myöhastymisestä, läksyjen laiminlyönnistä, kirjan kotiin unohtamiseta, huonosta käytöksestä ja ties mistä. Jokaisesta rikkeestä sai yhden pisteen. Kun kymmenen pistettä oli täynnä joutui rehtorin puhutteluun. Rehtori oli vanhempi ja kärttyinen mies jota yleisesti pelättiin. Oli äärimmäisen pelottavaa kun opettaja kirjoitti lapun kaikista rikkeistä ja se piti viedä rehtorille. Rehtori antoi yleensä kaksi vaihtoehtoa. Jälki-istunto josta seurasi lapun vieminen kotiin. Tai saattoi myöntää omat virheensä pyytää rangaistusta ja sovitusta omista teoista. Käytännössä ensimmäinen vaihtoehto saattoi aiheuttaa kovan selkäsaunan kotona joten yleensä valittiin rehtorin antama kuritus vaikka moni olisi kotona päässyt helpommalla. Eli käytännössä me kuritettavat jäimme odottamaan koulun pihalle kunnes muut opettajat olivat lähteneet. Sen jälkeen menimme rehtorin kotiin joka oli koulun vieressä. Siellä oli yleensä monta vitsaa odottamassa joista sai valita. Yleensä piiskaus tapahtui eteisessä mutta jos piiskattavia oli useampia niin se tapahtui olohuoneessa. Yleensä rehtorin vaimo piiskasi tytöt ja rehtori pojat. Piiskaus tapahtui aina niin että muut piiskattavat olivat katsomassa ja odottamassa vuoroaan.

    • Anonyymi

      Hyvä ketju, joka on jäänyt minulta huomiotta, vaikka olenkin antanut tälle aiheelle ajatusta. Olen saanut lukemattomia orgasmeja lukiessani tarinoita muiden anonyymien kertojien lapsuuden kurituksista ja ajatuksesta siitä, että joku teinipoika saa remmiä paljaalle perseelleen.

      Meidän kotonakin sitä annettiin. Saatiin kättä tai isän nahkavyötä. Molemmille lapsille (meitä oli kaksi veljeä) antoi piiskaa sekä isä, että äiti. Pienempänä, kun vanhemmat katsoivat tarpeelliseksi käyttää fyysisiä kasvatuskeinoja lapsi nostettiin vanhemman reisien päälle mahalleen. Siinä sitten riuhtaistiin alushousut alas ja pakarat läpsittiin punaisiksi.

      Isompana pyllistettiin sängyllä tai mentiin sohvan käsinojalle piiskaa saamaan. Meillä kurituksesta käytettiin sanaa piiska. Sitten kun oli tosi kyseessä saatettiin sanoa esimerkiksi ''pylly paljaaksi, saat piiskaa''. Sitten jos hyvä tuuri kävi, niin omassa tai vanhempien huoneessa housut ja kalsarit polvien alapuolelle, ja sitten pyllistettiin sängyllä. Isompana ei siis enää menty mahalleen reisien päälle ja kaikki kuritukset annettiin remmillä. Nolompaa oli tuo sohvan käsinojan yli kumartuminen, koska vaikka ketään ei kutsuttu katsomaan, niin olihan se tuplanöyryytys. Itse ainakin seurasin huoneeni oven raosta, kun veljelle annettiin piiskaa muiden nähden.

      En osaa kuitenkaan sanoa yksittäistä nolointa kertaa. Nolotus ja stressi on päällimmäisenä mielessä, kun muistelen piiskauksia, jotka sain omilta vanhemmilta. Sain kuritusta useamman kerran vuodessa myös teininä, vaikka piiskaaminen väheni mitä vanhemmaksi kasvoi ja loppui, kun olin 15. Sain siis viimeiset kaksi kertaa piiskaa ollessani 14-vuotias. Molemmilla kerroilla vanhempien huoneen sängyllä remmillä paljaalle perseelle.

    • Anonyymi

      Meillä kotona serkku oli välillä muutaman päivän lomilla, kun kouluista oli vapaata. Hän oli minua 2 vuotta nuorempi tyttö. Serkku ei saanut ikinä vitsaa ja oli muutenkin sellainen vanhempien silmäterä. Itse taas olin hänen serkuistaan niitä, jotka saivat vielä piiskaa. Itseni piti taas mennä suht herkästi takahuoneeseen saamaan vanhanajan vitsasauna. Vitsaa pidettiin esimerkiksi eteisen komerossa. Muistan erään hiihtoloman, kun tyttö oli meillä taas lomalla. Olin tehnyt kiellettyjä ja jotenkin villiintynytkin, niin silloin kotona katsottiin, että olin vitsan tarpeessa. Osasikin muuten silloin nolottaa mennä peräkammariin piiskaa saamaan ja hävetti piiskojen jälkeenkin myös. Sillä aikaa kun olin peräkammarissa, niin hän istui olohuoneen sohvalla ja luki lehteä, Tiesin, että hän tulee kertomaan kahdelle siskolleen, miten itse 2 vuotta vanhempi poika olin ollut piiskaa saamassa.

    • Anonyymi

      Jatko edelliseen. Se teki piiskoista vielä nolommat, kun tiesi, että serkku ei ikinä itse saisi vitsaa ja itse olin se jolle piiskoja tuli. Tuntui, että tyttö oli tyytyväinen siitä, että oli ollut oikealla hetkellä kylässä todistamassa sellaista oikein vanhanajan piiska kasvatus tapahtumaa. Mutta itse ei tarvinnut olla huolissaan vitsan saannista.

    • Anonyymi

      Vielä jatko serkun vierailuun. Tyttö tuli meille uudelleen vielä lomaa viettämään tämän tapahtuman jälkeen. Serkku muisti viime kerrasta missä piiskaa säilytetään ja meni sitä katsomaan, kun isä ja äiti eivät olleet paikalla. Hän sanoi minulle, että kertoo äidille jos kiusaan häntä ja tiesi, että siitä saisin pyllypiiskat jos hän semmoista kertoisi. Ei sopinut, että kiusaisin nuorempaa tyttöä. Vaikka oikeasti asetelma oli se, että hän oli se, joka pystyi sanomaan kaapin paikan minulle. Tilanne oli itselle nolostuttava, kun nuorempi tyttö pystyi pelottelemaan minua selkäsaunalla ja hän jotenki n tykkäsi tilanteesta.

    • Anonyymi

      Ei ehkä noloin mutta mieleenpainuvin oli tämä tapaus. Olin kaverini luona käymässä ja meille tarjoiltiin jäätelöä. Kesken jäätelön syönnin isäni soitti kaverini vanhemmille ja ja välitti viestin että kotiin tullessa tulisi hakea vitsa. Sen jälkeen ei oikein enää jäätelö maistunut mutta se oli pakko syödä loppuun. En enää muista miksi sain vitsaa ja oliko selkäsauna erityisen kova koska vitsaa sai mennen tullen. Jäätelöä en ole syönyt tapauksen jälkeen.

    • Anonyymi

      Olin viidennellä luokalla eli n 11 vuotias kun sain kotimuikkarin melko tiukalta opettajaltamme. En ollut kovin huolissani pepustani sillä vaikka äitini kuritusta antoikin, edellisestä kerrasta oli jo pitkä aika.
      No opettajalle kiukuttelu ylitti rangaistuskynnyksen. Puhuttelun jälkeen äiti kertoi että saisin hakea itselleni risun josta saisin paljaalle pyllylleni. Vaikka koville otti ja aikaa meni, hain itselleni risun. Valintaan meni aikaa kun oli otettava riittävän iso, muuten oli riski risun vaihtumisesta vyöhihnaan.
      Risun vein äidille ja sain määräyksen askea pöksyni nilkkoihin. Jouduin pyllistämään jakkaralle takapuoli pystyssä ja äiti antoi ehkä 15 sivallusta pepulleni.
      Peppuun sattui ja itku oli kova, mutta suurin tuska oli nolous siitä että joutui paljastamaan kikkelinsä ja peppunsa. Häpeää lisäsi se että risu jätettiin näkyville niin että paras ystäväni näki sen seuraavana päivänä. Muistan hyvin kuinka hän kysyi olinko saanut pepun päälle? Ei siinä valehdelkakkaan kannattanut, kyllä hävetti. Myös isovanhempi poikkesivat ennen kuin risun sai hävittää. Kurituksen vaiheet ja aiheet tulivat heillekin selväksi, eivätkä selvästikään ollut pahoillaan puolestani

    • Anonyymi

      Ei itse piiskan sannissa ollut mitään noloa ainakaan aluksi. Meillä oli varsin pieni asunto ja vitsaa ja myös remmiä annettiin olohuoneessa ihan kaikkien nähden jotka olivat perheestä paikalla. Kyllähän se murrosiässä hieman hävetti tyttönä olla pylly paljaana ja pyllistää kun veljet olivat katsomassaa. Toisaalta koko perhe saunoi yhdessä joten pyllyn paljastus ei sinällään ollut kovin iso juttu. Vittumaisin asia oli naapurissa asuva utelias akka joka sattui olemaan lähes aina paikalla kun piti hakea vitsa. Aina se kuittaili jotain ja yritti hauskasti vitsailla siitä miten hyvää kunnon selkäsauna nuorelle tytölle teki. Meillä isä antoi kuritusta joskus myös äidille. Yleensä me lapset emme olleet silloin paikalla mutta yhden kerran muistan kun isä käski äitiä hakemaan remmin. Äiti vastusteli että ei nyt mutta lopulta haki vyön eteisestä ja paljasti pyllynsä ja sai kovemman selkäsaunan kuin itse ikinä.

    • Anonyymi

      Kun vanhempani olivat reissulla tein kaikenlaisia tyhmyyksiä normaalin teinipojan tapaan. Muutamaa vuotta nuorempi siskoni antoi kaksi vaihtoehtoa: joko hän kantelee
      tai antaa minulle piiskaa. Jälkimmäinen vaihtoehto tuntui naurettavalta, joten suostuin.
      Sisko otti tukevan harjan ja antoi todella ankaran selkäsaunan paljaalle pyllylle, piti vielä
      olla poikittain hänen polvillaan, jostakin oli senkin oppinut.
      Nolointa oli se, että tätä jatkui monta vuotta, hän uhkasi kertoa kaikille että oli antanut
      minulle piiskaa, jos panen vastaan. Aikuisena hän on tehnyt sen vielä pari kertaa,
      kuulemma varmuuden vuoksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1282
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1227
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1106
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1076
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe