Olen n. 15 vuotias jolla on tällä hetkellä kemiassa nelosen varoitus.
Olen yrittänyt parantaa, olla aktiivisempi tunneilla mutta sekään ei riitä näemmä.
Keskustelin opettajan kanssa, hänen mielestään tuntityöskentely ei ole parantunut ollenkaan. Oon panostanut kotona läksyihin, oon kuukauden ajan lukenut tosi paljon näitä aiheita. Kirjotitanut muistiinpanoja sekä kerrannut kavereiden kanssa.
Alan olemaan väsynyt tähän yrittämiseen joka ei auta mihinkään, koska en vain muista näitä alueita.
Koe on on kahden viikon päästä ja tuntuu todella turhauttavalta.
Jopolle olisin halunnut hakea viime vuonna todella paljon mutta kaverit ja vanhempien mielipide vaikutti siihen todella paljon jonka takia en mennyt.
Joten onko kellään ideoita, miten pääsisin kokeesta läpi ja mun ei tarvitsisi stressata.
Oppimisvaikeudet
6
71
Vastaukset
- Anonyymi
Ole sinnikäs ja jatka lukemista. Kyllä sinä opit. Elä lannistu. Tsemppiä kokeeseen!
- Anonyymi
Lunttaat vaan, eiköhän se tuosta kun lappuja vaan perstaskuihin
- Anonyymi
Voimia ihana <33
- Anonyymi
Kuulostaa siltä että opettaja melkein toivoisi sun saavan nelosen… Kuitenkin tässä mun vinkit kemianopettajana:
-Yritä YMMÄRTÄÄ asia, älä opettele ulkoa
-Mieti, miten itse selittäisit kirjan sisällön
-Pelkästä kirjan tuijottamisesta ei ole mitään hyötyä. Yritä lukiessassi havainnollistaa opiskeltavaa asiaa eri tavoilla esim piirtäminen tai atomien pallomallit
-Kun uskot osaavasi asiat käy kirjan tehtävät läpi päässäsi ja varmista, että osaat vastata niihin
-Aloita opiskelu siitä aiheesta, joka on ollut helpoin: saatat tajuta jotain oleennaista muiden alueiden opiskelun avuksi
Kuulostaa kuitenkin onneksi siltä, että sinulla on kiinnostusta lukea tähän kokeeseen ja päästä läpi. Se on oikeasti hyvä! Paljon parempi on saada vitonen parhaansa yrittämällä, kuin nelonen, vaikka olisi osannuta. Tiedän myös kokemuksesta, että kahdessa viikossa on mahdollista ymmärtää aihe. Ymmärtäminen kestää kymmenen minuuttia aihetta kohtaan. Ulkoa opettelu on se, mikä kestää. Ymmärtäminen on se väläys, kun tajuat, miksi jotain tapahtuu. Ulkoa opetteleminen on sitä, että opettelet alkuaineiden kemiallisia merkkejä hiki valuen. Kerrotko vielä, millä luokalla olet, niin osaisin auttaa lisää - Anonyymi
Hetkinen, jos on oppimisvaikeus todettu, sulla on oikeus tukeen. Siinä ei mitkään pänttäilyt auta. Onko kemia yksilöllistetty, silloin pääsisit helpommalla. Tietääkö erityisope tästä, häneltä saisit tukea. Nyt vaatimaan tukitoimia, ja ressi pois. Olet fiksu kun halusit jopoon, vanhemmat vois kattoa peiliin ei ne oppimisvaikeudet poistu yläkoulun jälkeen vaan tukea tarvii myös jatkossa ettei aineet ole liian vaikeita suorittaa.
No eipä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452937Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen462844Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242629Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3381694- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101051Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193917Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101772Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26760- 43722