Oppimisvaikeudet

Anonyymi

Olen n. 15 vuotias jolla on tällä hetkellä kemiassa nelosen varoitus.
Olen yrittänyt parantaa, olla aktiivisempi tunneilla mutta sekään ei riitä näemmä.
Keskustelin opettajan kanssa, hänen mielestään tuntityöskentely ei ole parantunut ollenkaan. Oon panostanut kotona läksyihin, oon kuukauden ajan lukenut tosi paljon näitä aiheita. Kirjotitanut muistiinpanoja sekä kerrannut kavereiden kanssa.
Alan olemaan väsynyt tähän yrittämiseen joka ei auta mihinkään, koska en vain muista näitä alueita.
Koe on on kahden viikon päästä ja tuntuu todella turhauttavalta.
Jopolle olisin halunnut hakea viime vuonna todella paljon mutta kaverit ja vanhempien mielipide vaikutti siihen todella paljon jonka takia en mennyt.
Joten onko kellään ideoita, miten pääsisin kokeesta läpi ja mun ei tarvitsisi stressata.

6

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ole sinnikäs ja jatka lukemista. Kyllä sinä opit. Elä lannistu. Tsemppiä kokeeseen!

• Anonyymi

Lunttaat vaan, eiköhän se tuosta kun lappuja vaan perstaskuihin

• Anonyymi

Voimia ihana <33

• Anonyymi

Kuulostaa siltä että opettaja melkein toivoisi sun saavan nelosen… Kuitenkin tässä mun vinkit kemianopettajana:
      -Yritä YMMÄRTÄÄ asia, älä opettele ulkoa
      -Mieti, miten itse selittäisit kirjan sisällön
      -Pelkästä kirjan tuijottamisesta ei ole mitään hyötyä. Yritä lukiessassi havainnollistaa opiskeltavaa asiaa eri tavoilla esim piirtäminen tai atomien pallomallit
      -Kun uskot osaavasi asiat käy kirjan tehtävät läpi päässäsi ja varmista, että osaat vastata niihin
      -Aloita opiskelu siitä aiheesta, joka on ollut helpoin: saatat tajuta jotain oleennaista muiden alueiden opiskelun avuksi

Kuulostaa kuitenkin onneksi siltä, että sinulla on kiinnostusta lukea tähän kokeeseen ja päästä läpi. Se on oikeasti hyvä! Paljon parempi on saada vitonen parhaansa yrittämällä, kuin nelonen, vaikka olisi osannuta. Tiedän myös kokemuksesta, että kahdessa viikossa on mahdollista ymmärtää aihe. Ymmärtäminen kestää kymmenen minuuttia aihetta kohtaan. Ulkoa opettelu on se, mikä kestää. Ymmärtäminen on se väläys, kun tajuat, miksi jotain tapahtuu. Ulkoa opetteleminen on sitä, että opettelet alkuaineiden kemiallisia merkkejä hiki valuen. Kerrotko vielä, millä luokalla olet, niin osaisin auttaa lisää

• Anonyymi

Hetkinen, jos on oppimisvaikeus todettu, sulla on oikeus tukeen. Siinä ei mitkään pänttäilyt auta. Onko kemia yksilöllistetty, silloin pääsisit helpommalla. Tietääkö erityisope tästä, häneltä saisit tukea. Nyt vaatimaan tukitoimia, ja ressi pois. Olet fiksu kun halusit jopoon, vanhemmat vois kattoa peiliin ei ne oppimisvaikeudet poistu yläkoulun jälkeen vaan tukea tarvii myös jatkossa ettei aineet ole liian vaikeita suorittaa.

• No eipä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      91
      11864
    2. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      99
      8996
    3. Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa

Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.
      Maailman menoa
      108
      4886
    4. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
      Maailman menoa
      36
      4125
    5. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      100
      4104
    6. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      6
      3906
    7. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      11
      3699
    8. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      26
      3529
    9. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      1
      3481
    10. Yksi kuoli kolarissa Outokummussa

-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei
      Outokumpu
      63
      3394
    Aihe