Oppimisvaikeudet

Anonyymi

Olen n. 15 vuotias jolla on tällä hetkellä kemiassa nelosen varoitus.
Olen yrittänyt parantaa, olla aktiivisempi tunneilla mutta sekään ei riitä näemmä.
Keskustelin opettajan kanssa, hänen mielestään tuntityöskentely ei ole parantunut ollenkaan. Oon panostanut kotona läksyihin, oon kuukauden ajan lukenut tosi paljon näitä aiheita. Kirjotitanut muistiinpanoja sekä kerrannut kavereiden kanssa.
Alan olemaan väsynyt tähän yrittämiseen joka ei auta mihinkään, koska en vain muista näitä alueita.
Koe on on kahden viikon päästä ja tuntuu todella turhauttavalta.
Jopolle olisin halunnut hakea viime vuonna todella paljon mutta kaverit ja vanhempien mielipide vaikutti siihen todella paljon jonka takia en mennyt.
Joten onko kellään ideoita, miten pääsisin kokeesta läpi ja mun ei tarvitsisi stressata.

6

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ole sinnikäs ja jatka lukemista. Kyllä sinä opit. Elä lannistu. Tsemppiä kokeeseen!

    • Anonyymi

      Lunttaat vaan, eiköhän se tuosta kun lappuja vaan perstaskuihin

    • Anonyymi

      Voimia ihana <33

    • Anonyymi

      Kuulostaa siltä että opettaja melkein toivoisi sun saavan nelosen… Kuitenkin tässä mun vinkit kemianopettajana:
      -Yritä YMMÄRTÄÄ asia, älä opettele ulkoa
      -Mieti, miten itse selittäisit kirjan sisällön
      -Pelkästä kirjan tuijottamisesta ei ole mitään hyötyä. Yritä lukiessassi havainnollistaa opiskeltavaa asiaa eri tavoilla esim piirtäminen tai atomien pallomallit
      -Kun uskot osaavasi asiat käy kirjan tehtävät läpi päässäsi ja varmista, että osaat vastata niihin
      -Aloita opiskelu siitä aiheesta, joka on ollut helpoin: saatat tajuta jotain oleennaista muiden alueiden opiskelun avuksi

      Kuulostaa kuitenkin onneksi siltä, että sinulla on kiinnostusta lukea tähän kokeeseen ja päästä läpi. Se on oikeasti hyvä! Paljon parempi on saada vitonen parhaansa yrittämällä, kuin nelonen, vaikka olisi osannuta. Tiedän myös kokemuksesta, että kahdessa viikossa on mahdollista ymmärtää aihe. Ymmärtäminen kestää kymmenen minuuttia aihetta kohtaan. Ulkoa opettelu on se, mikä kestää. Ymmärtäminen on se väläys, kun tajuat, miksi jotain tapahtuu. Ulkoa opetteleminen on sitä, että opettelet alkuaineiden kemiallisia merkkejä hiki valuen. Kerrotko vielä, millä luokalla olet, niin osaisin auttaa lisää

    • Anonyymi

      Hetkinen, jos on oppimisvaikeus todettu, sulla on oikeus tukeen. Siinä ei mitkään pänttäilyt auta. Onko kemia yksilöllistetty, silloin pääsisit helpommalla. Tietääkö erityisope tästä, häneltä saisit tukea. Nyt vaatimaan tukitoimia, ja ressi pois. Olet fiksu kun halusit jopoon, vanhemmat vois kattoa peiliin ei ne oppimisvaikeudet poistu yläkoulun jälkeen vaan tukea tarvii myös jatkossa ettei aineet ole liian vaikeita suorittaa.

    • No eipä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      266
      2647
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      205
      1710
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1444
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1191
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      230
      1053
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      79
      1005
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      44
      910
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      64
      768
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      730
    Aihe