Eli haluaisin tehdä jäästä sydämen muotoisen "veistoksen", jonka sisälle tulee tyttöystäväni nimi :)
Helpointa tämä lienee kaatamalla muottiin vettä ja laittamalla yöksi pakkaseen, mutta muotti pitäisi tehdä itse. Onko kokemuksia siitä millaisesta materiaalista tällainen muotti olisi helppo tehdä? Styrox-levy lienee hyvä vaihtoehto koska pehmeää? Siihen voisi vaan painaa kuvion ilman työkaluja. Kokeilin puuta mutta turhan kova materiaali työstettäväksi. Pitää olla myös vedenpitävä.
Jäämuotin tekeminen?
5
251
Vastaukset
- Anonyymi
Noh, löytyykö täältä palstalta kokeneita muotin valmistajia?
- Anonyymi
No jos ihan vaan kertakäyttöisen muotin tarvitset niin senhän saa helposti kasattua vaikka pahvilaatikosta leikkelemällä sopivat palat ja teippaamalla pakkausteipillä yhteen. Vesi siinä pysyy kun vuoraat kelmulla tai ihan ehjästä muovikassista leikatulla muovilla, siihen vaan sitten vesi ym ja pakkaseen. Jos ulkona jäädytät niin varmuuden vuoksi laitat sen veden vasta siellä ulkona. Alle voi tueksi laittaa vaikka uunipellin jos ei sydän tule isompi. Jos haluat jäästä kirkkaan niin keitä se vesi ensin ja anna jäähtyä ennenkuin kaadat muottiin.
- Anonyymi
Lisään vielä että isomman muotin jos teet ja verraten paksu sydän aikomuksena niin muotin yläreunan voi myös sillä teipillä tukea niin että vetää muutaman teipin reunasta toiseen muotin yli ristiin rastiin ettei reunat ala leviämään kun vettä laittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä että isomman muotin jos teet ja verraten paksu sydän aikomuksena niin muotin yläreunan voi myös sillä teipillä tukea niin että vetää muutaman teipin reunasta toiseen muotin yli ristiin rastiin ettei reunat ala leviämään kun vettä laittaa.
Kiitos vinkeistä, taidan ehkä päätyä ostamaan valmiin sydämen muotoisen kakkumuotin kaupasta, johon kaadan vettä. Nimi pitänee vain kaivertaa sitten varovasti keskelle. Tuota en tiennytkään että jäästä saa kirkasta keittämällä ensin veden.
Ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vinkeistä, taidan ehkä päätyä ostamaan valmiin sydämen muotoisen kakkumuotin kaupasta, johon kaadan vettä. Nimi pitänee vain kaivertaa sitten varovasti keskelle. Tuota en tiennytkään että jäästä saa kirkasta keittämällä ensin veden.
ApJos sulla olisi sitä kimallekuumaliimaa ja pistooli niin siitä voisi kokeilla tehdä sen nimen. Tekee ensin vaikka muovikelmun päälle ja kun on jähmettynyt ja jäähtynyt laittaa siihen vuoan pohjalle ja senverran vettä että saa jäädytettyä paikoilleen, sitten loput vedestä ja jäädytys .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651576
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45488Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;186425- 26419