Jäämuotin tekeminen?

Anonyymi

Eli haluaisin tehdä jäästä sydämen muotoisen "veistoksen", jonka sisälle tulee tyttöystäväni nimi :)

Helpointa tämä lienee kaatamalla muottiin vettä ja laittamalla yöksi pakkaseen, mutta muotti pitäisi tehdä itse. Onko kokemuksia siitä millaisesta materiaalista tällainen muotti olisi helppo tehdä? Styrox-levy lienee hyvä vaihtoehto koska pehmeää? Siihen voisi vaan painaa kuvion ilman työkaluja. Kokeilin puuta mutta turhan kova materiaali työstettäväksi. Pitää olla myös vedenpitävä.

5

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noh, löytyykö täältä palstalta kokeneita muotin valmistajia?

    • Anonyymi

      No jos ihan vaan kertakäyttöisen muotin tarvitset niin senhän saa helposti kasattua vaikka pahvilaatikosta leikkelemällä sopivat palat ja teippaamalla pakkausteipillä yhteen. Vesi siinä pysyy kun vuoraat kelmulla tai ihan ehjästä muovikassista leikatulla muovilla, siihen vaan sitten vesi ym ja pakkaseen. Jos ulkona jäädytät niin varmuuden vuoksi laitat sen veden vasta siellä ulkona. Alle voi tueksi laittaa vaikka uunipellin jos ei sydän tule isompi. Jos haluat jäästä kirkkaan niin keitä se vesi ensin ja anna jäähtyä ennenkuin kaadat muottiin.

      • Anonyymi

        Lisään vielä että isomman muotin jos teet ja verraten paksu sydän aikomuksena niin muotin yläreunan voi myös sillä teipillä tukea niin että vetää muutaman teipin reunasta toiseen muotin yli ristiin rastiin ettei reunat ala leviämään kun vettä laittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä että isomman muotin jos teet ja verraten paksu sydän aikomuksena niin muotin yläreunan voi myös sillä teipillä tukea niin että vetää muutaman teipin reunasta toiseen muotin yli ristiin rastiin ettei reunat ala leviämään kun vettä laittaa.

        Kiitos vinkeistä, taidan ehkä päätyä ostamaan valmiin sydämen muotoisen kakkumuotin kaupasta, johon kaadan vettä. Nimi pitänee vain kaivertaa sitten varovasti keskelle. Tuota en tiennytkään että jäästä saa kirkasta keittämällä ensin veden.

        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä, taidan ehkä päätyä ostamaan valmiin sydämen muotoisen kakkumuotin kaupasta, johon kaadan vettä. Nimi pitänee vain kaivertaa sitten varovasti keskelle. Tuota en tiennytkään että jäästä saa kirkasta keittämällä ensin veden.

        Ap

        Jos sulla olisi sitä kimallekuumaliimaa ja pistooli niin siitä voisi kokeilla tehdä sen nimen. Tekee ensin vaikka muovikelmun päälle ja kun on jähmettynyt ja jäähtynyt laittaa siihen vuoan pohjalle ja senverran vettä että saa jäädytettyä paikoilleen, sitten loput vedestä ja jäädytys .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe