Mikä on sinusta parasta mökkeilyssä?

Anonyymi

Mistä asioista nautit mökkeillyssä eniten? Miksi mökkeilet? Onko mökki sinulle "henkireikä", jonkinlainen rauhan tyyssijä tai muulla tavalla erityisen merkityksellinen? Mistä aktiviteeteista/asioista sinun mökkeilysi koostuu? Mikä on sinusta ylipäänsä parasta mökillä oleilussa?

5

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mökiltä pääsen yöksi kotiin, kun matkaa vain 80 km.

    • Anonyymi

      Parasta on tieto naapureiden hyväksynnästä, kun koko tontin peittävä nurmikko on aina tunnollisesti hoidettu, kasteltu, ravittu, kalkittu ja leikattu. Mihinkään muuhun ei aikaa jääkään. Naapurit hoitavat omat nurmikkonsa aivan yhtä säntillisesti, sillä kaikki tietävät että virheetön nurmikenttä kertoo että mökissä asuu kunnollinen ihminen jolla on asiat kunnossa.

    • Anonyymi

      Minusta mökkeilyssä parasta ovat:

      -Oma rauha, sielu lepää
      -Akut latautuvat
      -Saa puuhastella sellaista mitä ei kaupungissa tule/eikä edes voi tehdä
      -Hirsi-rantasaunan löylyt & Saimaa = on vain niin ihana yhdistelmä joka kerta!

      Mökki on minulle parasta terapiaa (tai sen tarpeen estoa) :) Oi kun taas tulikin jo ikävä ensi mökkeilykesää!

    • Anonyymi

      Minä en mökkeile, minä elän nykyään ympäri vuoden kakkosasunnollani näin eläkkeellä ollessa.
      Omistan kerrostalo-osakkeen kaupungissa, ja olen virallisesti kirjoilla siinä, mutta käyn siellä vain muutaman kerran vuodessa päiväseltään. Lapsenlapsi asuu osakkeessani vakituisesti.

      Näistä syistä nautin nykyisessä elämässäni:
      Olen kaukana sivistyksestä ja muista ihmisistä.
      Siellä kuuluu vain luonnon äänet.
      Ei näy keinovalokajastusta mistään suunnasta.
      Voin tehdä mitä huvittaa, kulkea vaikka alasti päivät pitkät kukaan ei näe.

      Ei tarvitse meikata, ei tarvitse pukeutua epäkäytännöllisiin vaatteisiin. Talvella voi vetää reilusti turkishaalarin päälle, villasukat ja lämpövuorisaappaat jalkaan, paksut rukkaset käsiin ja olla ulkona pakkasessa, tuulessa ja tuiskussa, eikä palele yhtään.
      Kesällä voi kuokkia kasvimaata, käydä uimassa vaikka 5 minuutin välein, valvoa ja tehdä pihatöitä vaikka läpi yön, eikä kukaan häiriinny.

      Voin valvoa vaikka aamuun saakka, tai nukkua koko päivän.
      Voin kalastaa, marjastaa, metsästää, uida, tehdä polttopuita, kolata lunta, ajaa mönkijällä tai moottorikelkalla vapaasti omissa metsissäni, tai voi olla tekemättä yhtään mitään.
      Minulla on täysi vapaus täällä, ei tarvitse ottaa huomioon ketään muuta kuin vain itseni.

    • Anonyymi

      Meri ja sen käsin kosketteltava rauhoittava vaikutus, ei nurmikkoa, ei pakko tehdä mitään. Kutsumattomat vieraatkaan ei saareen löydä.

      Ja nurmikkopervertikolle tiedoksi, että ei tälle pienehkölle kalliosaarelle mitään nurmikkoa saisi edes tehtyä!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1575
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1305
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1186
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe