Mikä on sinusta parasta mökkeilyssä?

Anonyymi

Mistä asioista nautit mökkeillyssä eniten? Miksi mökkeilet? Onko mökki sinulle "henkireikä", jonkinlainen rauhan tyyssijä tai muulla tavalla erityisen merkityksellinen? Mistä aktiviteeteista/asioista sinun mökkeilysi koostuu? Mikä on sinusta ylipäänsä parasta mökillä oleilussa?

5

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mökiltä pääsen yöksi kotiin, kun matkaa vain 80 km.

• Anonyymi

Parasta on tieto naapureiden hyväksynnästä, kun koko tontin peittävä nurmikko on aina tunnollisesti hoidettu, kasteltu, ravittu, kalkittu ja leikattu. Mihinkään muuhun ei aikaa jääkään. Naapurit hoitavat omat nurmikkonsa aivan yhtä säntillisesti, sillä kaikki tietävät että virheetön nurmikenttä kertoo että mökissä asuu kunnollinen ihminen jolla on asiat kunnossa.

• Anonyymi

Minusta mökkeilyssä parasta ovat:

-Oma rauha, sielu lepää
      -Akut latautuvat
      -Saa puuhastella sellaista mitä ei kaupungissa tule/eikä edes voi tehdä
      -Hirsi-rantasaunan löylyt & Saimaa = on vain niin ihana yhdistelmä joka kerta!

Mökki on minulle parasta terapiaa (tai sen tarpeen estoa) :) Oi kun taas tulikin jo ikävä ensi mökkeilykesää!

• Anonyymi

Minä en mökkeile, minä elän nykyään ympäri vuoden kakkosasunnollani näin eläkkeellä ollessa.
      Omistan kerrostalo-osakkeen kaupungissa, ja olen virallisesti kirjoilla siinä, mutta käyn siellä vain muutaman kerran vuodessa päiväseltään. Lapsenlapsi asuu osakkeessani vakituisesti.

Näistä syistä nautin nykyisessä elämässäni:
      Olen kaukana sivistyksestä ja muista ihmisistä.
      Siellä kuuluu vain luonnon äänet.
      Ei näy keinovalokajastusta mistään suunnasta.
      Voin tehdä mitä huvittaa, kulkea vaikka alasti päivät pitkät kukaan ei näe.

Ei tarvitse meikata, ei tarvitse pukeutua epäkäytännöllisiin vaatteisiin. Talvella voi vetää reilusti turkishaalarin päälle, villasukat ja lämpövuorisaappaat jalkaan, paksut rukkaset käsiin ja olla ulkona pakkasessa, tuulessa ja tuiskussa, eikä palele yhtään.
      Kesällä voi kuokkia kasvimaata, käydä uimassa vaikka 5 minuutin välein, valvoa ja tehdä pihatöitä vaikka läpi yön, eikä kukaan häiriinny.

Voin valvoa vaikka aamuun saakka, tai nukkua koko päivän.
      Voin kalastaa, marjastaa, metsästää, uida, tehdä polttopuita, kolata lunta, ajaa mönkijällä tai moottorikelkalla vapaasti omissa metsissäni, tai voi olla tekemättä yhtään mitään.
      Minulla on täysi vapaus täällä, ei tarvitse ottaa huomioon ketään muuta kuin vain itseni.

• Anonyymi

Meri ja sen käsin kosketteltava rauhoittava vaikutus, ei nurmikkoa, ei pakko tehdä mitään. Kutsumattomat vieraatkaan ei saareen löydä.

Ja nurmikkopervertikolle tiedoksi, että ei tälle pienehkölle kalliosaarelle mitään nurmikkoa saisi edes tehtyä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      110
      3612
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      256
      2418
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2140
    4. Sanna on pakottaja, domina

Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      43
      1911
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      9
      1679
    6. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      100
      1162
    7. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      60
      1033
    8. No onneks ei tartte sit olla

Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      5
      950
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      76
      903
    10. Mitä sun päässä oikeen liikkui

Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      51
      902
    Aihe