Huoli teinipojasta

Anonyymi

Alan vakavasti harkitsemaan vaihtoehtoa, että pojan olisi parempi jossakin muualla.

Olemme juuri kyllä aloittaneet perheterapian joka on erikoistunut tälläsiin ongelmatapauksiin. Mdf terapia.
Poika on 14 v, ei käy juuri enää koulua, on alkanut käyttää päihteitä.
Juuri tänään viimeksi puhuin puhelimessa lasun kanssa. Sovittiin, että terapia on nyt etusijalla ja lasu jää taka-alalle. Ei ole pitkä aika, kun koulu joutui tekee lasun poissaolojen takia. Ja sitä ennen oltiin jo käyty lastensuojelussa puhumassa näistä ongelmista.

Mutta, nyt taas. Poika lähti kavereitten kanssa ulos, lupasi tulla ajoissa kotiin.
Aloin soittelee hälle ennen kymmentä, mutta puhelin oli kiinni.
Myöhemmin sain kuulla yhden kaverin äidiltä, että ovat poliisin kanssa tekemisissä.
Eikä mennyt kauaa kun olin juuri lähdössä hakemaan poikaa, kun poliisit tulivat pihaan.
Poika taas juonut jotakin alkoholia, oli myynyt jollekin tytölle vettä viinana, ja siitä oli tullut jotakin riitaa.

Mutta olen huolissani myös siitä, kun sitten tässä kotona, hän uhos, että tekisi mieli puukottaa ihmisiä kun suututtaa niin paljon, että oikeasti, tässä on muitakin lapsia kotona ja olen yksin heidän kanssaan, kun mieheni on jokatoisen viikon toisella puolen Suomea. Miten pärjään tässä yksin, jos yksi lapsista käyttäytyy näin. Haluan, että kodissamme on rauha ja kaikilla turvallista olla.
Onko kohta enää ainoa vaihtoehto laittaa tää nuori laitokseen?
Hänellä on adhd joka vielä lisää tätä käytöstä, pelkään että kohta oikeasti tekee jollekin jotain.
Tämän pojan biologinen isä, joka lopulta tappoi itsensä, käytti päihteitä ja hänellä oli myös adhd, joka aiheutti impulsiivisuutta. Ei enää kestänyt itseään ja ampui itsensä, ennenkuin poikansa ehti syntyä.

Nyt tuntuu, että tää nuori on kulkemassa samaa tuhon tietä kuin isänsäkin, ja todella toivon että ymmärtäisi pysähtyä, ennenkuin on liian myöhäistä.
Olemme rakastaneet, laittaneet rajoja, yrittäneet ymmärtää, mitä hän käy läpi. Mutta riittääkö se enää?

0

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
        Kauhava
        63
        3304
      2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
        Ihastuminen
        107
        1762
      3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
        Ikävä
        106
        1082
      4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
        Ikävä
        92
        1042
      5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
        Ikävä
        60
        923
      6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
        Luterilaisuus
        163
        820
      7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
        Ikävä
        42
        816
      8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
        Sanaristikot
        57
        791
      9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
        Perussuomalaiset
        59
        762
      10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
        Ikävä
        28
        725
      Aihe