Olen aikeissa ostaa CBR 1100 XX:n. Kertokaapa käyttäjät pyörän hyvistä ja huonoista puolista? Ja mihin tulisi kiinnittää huomiota ostaessa pyörän käytettynä? Onko tekniikassa eroja 90- ja 2000-luvun pyörissä? Entäs matkakäyttö, onko saatavilla kunnon tyylikkäitä sivu/takalaukkuja ja riittääkö vakiopleksi?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
Blackbird ?
18
4846
Vastaukset
- Cool'eri
Itellä oli 97-mallinen Blackbird.Pari kesää sillä ajelin ja hyvin toimi.Probleemia tuotti ainoastaan yhdistelmäjarrut,jotka kovemmassa vauhdissa mutkaisella tiellä aiheuttivat välillä tarpeetonta"ohjelmaa" kuljettajalle.Siis,kun keula jarrutuksessa painui tarpeeksi alas,se aiheutti takapyörän lukkiutumisen ja yllättäviä sivuluisuja.Ne nyt toisaalta kovin vaarallisia ollut,mutta kun kyydissä oli toisinaan myös matkustaja.Uudempien mallien jarrujen toiminnasta en osaa sanoa.
Tietynlainen laiskuus myös vaivasi pyörää.Suuttimien/putsarien vaihto vähän paransi tilannetta.Varmaan putkien vaihto myös olis parantanut tilannetta.
Bb on varmasti matka-ajoon aivan loistava peli.- Tepi
Mulla oli -98 mallinen. Suutinsatsi ja k&n-putsari, niin pelsi tosi hyvin. Yhdistelmäjarrut tosi hyvä keksintö, kun osaa jarruttaa niin kuin pitää, eli ensin takajarrua ja sitten etu,ihan niinkuin muillakin jarrruilla. Ongelmia tulee ko. jarruilla vasta radalla, jos olet rossin sukua.
Takajousi ja nokkaketjun kiristin kannattaa tarkistaa. - Kerroppa
Tepi kirjoitti:
Mulla oli -98 mallinen. Suutinsatsi ja k&n-putsari, niin pelsi tosi hyvin. Yhdistelmäjarrut tosi hyvä keksintö, kun osaa jarruttaa niin kuin pitää, eli ensin takajarrua ja sitten etu,ihan niinkuin muillakin jarrruilla. Ongelmia tulee ko. jarruilla vasta radalla, jos olet rossin sukua.
Takajousi ja nokkaketjun kiristin kannattaa tarkistaa.suomeksi, miksi yhdistelmäjarruilla ensin takajarrua? Toiminee suoralla mutta mutkassa
saattaa lukita takajarrun. Osaako yhdistelmä jakaa
paineet niin ettei kumpikaan lukkiinnu?
No, periaatteessa mutkassa ei juuri saisi jarrutella, mutta yhdistelmillä voi sen tehdä
varovasti.
Itse käytän tosipaikassa menetelmää jossa ensin etujarrua hetkeksi voimalla niin että etupää
painuu alas jolloin pito lisääntyy etupyörälle
ja sitten molemmilla jarruilla täysillä.
Näin opettaa survival-opettajat.
Tämä tuntuu tehokkaalta tavalta.
(Ei kai sukunimesi ole Länsivuori :-))? - Tepi
Kerroppa kirjoitti:
suomeksi, miksi yhdistelmäjarruilla ensin takajarrua? Toiminee suoralla mutta mutkassa
saattaa lukita takajarrun. Osaako yhdistelmä jakaa
paineet niin ettei kumpikaan lukkiinnu?
No, periaatteessa mutkassa ei juuri saisi jarrutella, mutta yhdistelmillä voi sen tehdä
varovasti.
Itse käytän tosipaikassa menetelmää jossa ensin etujarrua hetkeksi voimalla niin että etupää
painuu alas jolloin pito lisääntyy etupyörälle
ja sitten molemmilla jarruilla täysillä.
Näin opettaa survival-opettajat.
Tämä tuntuu tehokkaalta tavalta.
(Ei kai sukunimesi ole Länsivuori :-))?Tuli sillä xx:llä testattua aikalailla tuota jarruttamista, eikä tuo tyylini tuottanut minulle ongelmia. Mittailin jarrutusmatkoja, tietenkin virhemarginaali aika suuri, mutta sain pysähtymään kyseisellä tavalla pyörän parhaiten, varsinkin, jos teki kaarrejarrutuksen. Pyörä putoaa alas, eikä nojaa etupyörälle, eli alkuperäinen ohjauskulma kutakuinkin säilyy. Mun mielipide jarruttamisen suhteen on, että se on kuski ja pyöräkohtainen.
- osta Busa
XX on köyhän miehen Hayabusa, joten kokeile Hayista ennenkuin teet huonot kaupat
- ode
Jos haluat laadukkaan pelin, osta xx, turha ostaa Japanin ic:tä, eli busaa.
- nolan n100
ode kirjoitti:
Jos haluat laadukkaan pelin, osta xx, turha ostaa Japanin ic:tä, eli busaa.
persoonattoman massaan sulautuvan japsin,osta tuplaXX jossa on jarrutkin tehty niille jotka ei osaa tavallisia jarruja käyttää. Todella persoonattomia vehkeitä yleensäkkin kaikki Hondat.
- sixday
.....
- nolona 100
nolan n100 kirjoitti:
persoonattoman massaan sulautuvan japsin,osta tuplaXX jossa on jarrutkin tehty niille jotka ei osaa tavallisia jarruja käyttää. Todella persoonattomia vehkeitä yleensäkkin kaikki Hondat.
sitten persoonallinen moto? Sellainenko, jota saa sepitellä joka hetki? Onhan se ikävä juttu, kun Honda tekee niin hyviä pyöriä.
Ja ketähän varten on keksitty ABS-jarrut? - hajapuska
... koeajoin ton koko kolmikon eli kawan ZX-12r, hondan tuplaäksän ja hajiksen. Päädyin hajikseen. Se vain tuntui parhaalta mulle. Kannattaa käydä koeajolla jos vain viitsii ja on mahdollisuus.
Onneksi noita on monenlaisia... löytyy toden näköisesti jokaiselle edes vähiten huonoin vaihtoehto.... - nolan n100
nolona 100 kirjoitti:
sitten persoonallinen moto? Sellainenko, jota saa sepitellä joka hetki? Onhan se ikävä juttu, kun Honda tekee niin hyviä pyöriä.
Ja ketähän varten on keksitty ABS-jarrut?on että Hondasta puuttuu luonne.Se on tusinapyörä tavalliselle pulliaiselle,joka ei pyöristä yleensä mitään tajua.Yleensä Hondat on varmatoimisia ,harmittomia harmaavarpusia.Vähän niinkuin Corollat autopuolella.Mutta sieluttomia vehkeitä.
- Arvasihan sen
että heti kun joku kysyy jotain asiallista, tulee jotain teinejä vinkumaan että paska vehe, älä osta,---ja itse on kerran elämässään edes nähnyt naapurin sedällä jonkinlaisen härvelin...
No asiaan. Itse ajan -97 mallin tublalla ja nyt kilsoja kertynyt reilut 52 t.
Vikaa ei ole ollut kuin suomen lyhyessä ajokaudessa.
Normaali huollot kantsii tehdä ajallaan, itse vaihdatan öljyt n. 5 tonnin välein, vielä ei kulutusta siltä puolen ole.
Jakopää, kaasarien säädöt, kaikki suodattimet kannattaa huollattaa luonnollisesti vuosittain.
Laukkujahan saa jos jonkinlaisia, värikannellisiakin.
Normaali pleksi riittää mulle vallan hyvin, tuuli kannattelee norm. nopeuksilla juuri sopivasti (olen 188 cm).
Voima riittää aivan varmasti. Nämähän on aina niitä henk.koht. asioita, mitä juuri itse satut pyörässäsi arvostamaan.
Vuonna -99 vai -00 tuli ruiskut kaasuttimien tilalle, tehoissa ei juurikaan eroa, muuta en osaa sanoa ruiskun ja kaasutinmallin välillä, ruiskua kun en ole kokeillut.
Huonoa jotkut löytää juuri jarrujärjestelmästä, itse en, koska ajotyyliin ei kuulu "vetää mutkia viimeiseen tappiin", eli en aja niin riskillä että sen takia olisi koskaan mitään pahaa sanottavaa tullut. Jotkut tykkää vanhasta etu/taka-jarrusysteemistä, jotkut XX:n yhdistetyistä...
Itse en vaihda merkkiä mihinkään, ainoastaan pyörän uudempaan samanlaiseen kun aika koittaa ja nykyinen härveli hajoomaan. Taitaa vaan mennä pitkään, näillä näkymin.- nolan n100
Turha se on tulla jollain jupilla vinkumaan että hän tietää kaiken pyöristä,jos isäpappa on antanut rahaa että poika on saanut ostaa eka pyöräksi tuplaäksän. Ja vetästä herne nokkaan jos Hondaa sanoo persoonattomaksi.Kuka on väittänyt että se on paska? Ei Kannata olla niin merkkifanaatikko vaikka on yhden kesän ajanut Hondalla,jopa niin julmetulla pyörällä kuin XX!Itsellä on ollut toistakymmentä eri pyörää niinä yli 20 vuonna jolloin on tullut pyöräiltyä. olen omistanut jopa 2 Hondaakin.Lujia ,muttei viattomia pyöriä.Nokkaketjun kiristimiä Honda ei ole oppinut tekemään vieläkään. Kestävä,kaikessa keskimääräisen hyvä,mutta ah niin persoonaton tusinapyörä ,Honda.Ps. muista tarkistaa öljyt.
- hokasu
nolan n100 kirjoitti:
Turha se on tulla jollain jupilla vinkumaan että hän tietää kaiken pyöristä,jos isäpappa on antanut rahaa että poika on saanut ostaa eka pyöräksi tuplaäksän. Ja vetästä herne nokkaan jos Hondaa sanoo persoonattomaksi.Kuka on väittänyt että se on paska? Ei Kannata olla niin merkkifanaatikko vaikka on yhden kesän ajanut Hondalla,jopa niin julmetulla pyörällä kuin XX!Itsellä on ollut toistakymmentä eri pyörää niinä yli 20 vuonna jolloin on tullut pyöräiltyä. olen omistanut jopa 2 Hondaakin.Lujia ,muttei viattomia pyöriä.Nokkaketjun kiristimiä Honda ei ole oppinut tekemään vieläkään. Kestävä,kaikessa keskimääräisen hyvä,mutta ah niin persoonaton tusinapyörä ,Honda.Ps. muista tarkistaa öljyt.
tämä malli hienoin honda . cb 1100f-83.
- AGV
nolan n100 kirjoitti:
Turha se on tulla jollain jupilla vinkumaan että hän tietää kaiken pyöristä,jos isäpappa on antanut rahaa että poika on saanut ostaa eka pyöräksi tuplaäksän. Ja vetästä herne nokkaan jos Hondaa sanoo persoonattomaksi.Kuka on väittänyt että se on paska? Ei Kannata olla niin merkkifanaatikko vaikka on yhden kesän ajanut Hondalla,jopa niin julmetulla pyörällä kuin XX!Itsellä on ollut toistakymmentä eri pyörää niinä yli 20 vuonna jolloin on tullut pyöräiltyä. olen omistanut jopa 2 Hondaakin.Lujia ,muttei viattomia pyöriä.Nokkaketjun kiristimiä Honda ei ole oppinut tekemään vieläkään. Kestävä,kaikessa keskimääräisen hyvä,mutta ah niin persoonaton tusinapyörä ,Honda.Ps. muista tarkistaa öljyt.
nyt se selvisi. Kaveri täällä kiljuu, kun ei ole saanut ostettua omaa XX:ää. Ja kokemukset Hondasta jäivät kahteen Mankiin. Otamme osaa....
- Vittu te ootte...
AGV kirjoitti:
nyt se selvisi. Kaveri täällä kiljuu, kun ei ole saanut ostettua omaa XX:ää. Ja kokemukset Hondasta jäivät kahteen Mankiin. Otamme osaa....
... yksiä samperin ruikuttimia koko porukka. Lohdutatte ja kehutte toistenne pyöriä. Sitten jos joku ilmaisee jonkin eriävän mielipiteen niin loukkaannutaan. Teille halvatun parkujille on tunnusomainen piirre niin HD-puolella kuin täälläkin vetää se johtopäätös että jollakin ei ole varaa ostaa mukamas "uutta tuplaäksää" ja kateuttaan haukkuu. Eihän toi pidä paikkaansa pätkääkään. Kai täällä saa antaa oman mielipiteensä julki vai pitääkö kaikkea kehua helevetin hianoksi? Eihän se voi olla haukkumista jos toinen ilmaisee tuplan olevan mielestään vaisun näköinen. Kyllä minä sen ymmärrän että anoppilassa ei viitsi päräyttää päin naamaa että ruoka ei ollut hyvää mutta te olette siitä huolimatta ruikuttimia. Toinen tykkää toinen ei... vai luuletteko tosiaan että maailmassa kaikki tykkää samoista asioista?
Itselläni ei ole ollut xxäää.... muita pyöriä kyllä. Olen käynyt ajamassa tuplaa ja parilla kaverilla on semmoiset. Ongelmia ei ole ollut ja pyörä on pelannut ok. Siitä huolimatta myös minun mielipiteeni pyörän olemuksesta on se että se on pliisu ja samoin on sen ajokäytöskin.
Se mitä olen käynyt näissä motoristien puttepossukaffetapahtumissa, missä näkyy näitten tiettyjen suomalaisten foorumien kantakuppikuntia, vahvistaa käsitystäni nyhveröistä jotka hakee harrastuksesta jotakin tiimihenkeä ja yhteen kuuluvuutta jota ei muuten elämässään saa. Ei kaikki porukasta mutta osa.
- sitten tiedät...
Niin.... toinen tykkää toiselaisesta ja se mikä sopii yhdelle niin ei välttämättä toiselle.
Oma arvioni on että mainio pyörä ja sopiva siihen tarkoitukseen johon on tehtykin. Muihin merkkeihin en edes vertaa. Eikä kannatakkaan, jokainen pyörä on omanlaisensa, onneksi : )- vittu mitä ininää
xx mitä parhainpia suomen maanteille vaikkakin liian tehokas sinnekin eihä täällä saa ajaa kuin 80-120
jos ajeletn vaikka saksassa yksipäällä niin osta busa 2päälä xx rata ajoon suosittelen jotain 600-1000 tykkiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006