Käärmeet/skorpionit?

Ensikertaa Reissuun

Hei!

Olemme menossa 1viikoksi Karpathokselle (siitä aluksi muutama päivä Mykonoksella), sieltä 1viikoksi Kreetalle ja sieltä 1viikoksi Corfulle.

Osaattekos kertoa miten noissa paikoissa on käärmeitä ja skorpioneja? Ja miten niihin voisi varautua?
Että uskaltaako kävellä vuoristossa vai lymyääkö siellä juuri nuo myrkylliset käärmeet skorpionit? Ja onko jokin noista paikoista/saarista pahin/suurin käärme tai skorpioni houkutin? Että missä pitäisi olla eniten varuillaan?

nimim. Ensikertaa reissuun

13

6883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pulla, ex-opas

      Heips!

      Hyvää matkaa ja ei niitä käärmeitä ja skorpioneja kannata niin hirveästi pelätä, vaikka niitä siellä onkin. Pitempiä heinikoita ja vuorenrinteitä kannattaa vältellä. Skorpioneja varten ottaisin raidia yms. sumutetta mukaan, vaikka uskon ettette tule edes näkemään skorpioneja. Itse olen opasvuosien aikana nähnyt yhden skorpioonin, mutta käärmeitä kuolleina kymmeniä ellei satoja just kreikan saaristossa.

    • Joutsen

      Kyllä käärmeitä löytyy, olin itse ajaa yhden yli polkupyörällä. Skorpioneihin en ole törmännyt, lukuunottamatta ns. valeskorpioneja, jotka on aika iljettäviä nekin. Liskokanta on aikas kiitettävä, löytynyt mm. parvekkeelta, verhoista, kylpyhuoneesta. Joku salamanteri tai mikä lie gekko. Älä anna liskokammon pilata lomaasi, et todennäköisesti edes näe niitä. Sen sijaan pikku itikat on vitnamaisia, Offia peliin.

      • Lizard

        Oih! Mina rakastan Liskoja! Ne ovat niin lutusia ja syovat itikoita ja hyttysia mika on erittain hienoa!
        Liskoissa ei mitaan pahaa muistakaa se! Ne ovat pienia itikan ja hyttysen tuhoajia, joten toivo etta huoneesi on niita taynna niin sita vahemman on itikoita ja hyttysia!


    • Tii

      Olen käynyt Kreikassa lomalla noin 20 kertaa ja pidän vaeltelusta. En ole törmännyt käärmeisiin kertaakaan enkä skorpioneihinkaan. Ei niitä siis ihan hirvittävästi ole, enemmän olen törmännyt Suomessa, vaikka viimeisen 15 vuoden aikana olen täällä liikkunut kohtuullisen vähän luonnossa.

      Gekkoja näkee paljon (sisiliskon kaltaisia otuksia). Jos aikoo vaellella, kannattaa käyttää lenkkareita.

    • kreikkafani

      Rodoksen maaseudulla olen nähnyt kuolleen käärmeen ja Korfulla myös. Kunhan ei liiku heinikossa, tuskin törmää eläviinkään käärmeisiin. Hyttysistä on pikemminkin haittaa, ainakin loppukesästä, mutta seinään laitettava hyttyspistoke auttaa hävittämään nuo äänettömät moskiitot ( jotka purevat ihon kunnon paukamille...).

    • Heidiheli

      Onko korfun saarella delviinejä

      • Kreetafani

        Saarella ei ole mutta meressä niitä voi nähdä


    • jfdjjd888

      Pelkäisin kyllä itse enemmän kehitysmaista saarille tunkeutuvia rikollisia, joista osa lienee todella vaarallisia. Tämänhän olemme jo huomanneet .

    • tiedänlisää

      On vähän vanha ketju, mutta mainitaan nyt tietämättömille että Kreikassa ei ole muita myrkkykäärmeitä kuin kyy ja niitä on Suomessakin.

      • khlhk888

    • asioistajotaintietävä

      "Pelkäisin kyllä itse enemmän kehitysmaista saarille tunkeutuvia rikollisia, joista osa lienee todella vaarallisia. Tämänhän olemme jo huomanneet ."

      Jahas ja muualla rikollisia ei siis tarvitse pelätä esim. Lontooseen, Pariisiin, Brysseliin, Saksaan jne. matkustavat voivat huokaista helpotuksesta? kyllä Kreikka vaikuttaisi vielä turvalliselta, etenkin jos ei mene niille saarille jotka ovat aivan Turkin reunalla, niissä saarilla on eniten maahantulijoita Kreikassa. Suurin osa kuitenkin jatkanut matkaansa eteenpäin mm. Saksaan ilmaisten tukirahojen, töiden ja muun sellaisen perässä.

    • 10.10.-17

      rohdoksella KELTAINEN SKORPIONI ,
      hotellin verhossa kiinni

    • Suomenmetsät

      Se oli varmaan väärin käsitys

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe