Törsei puhuu isänmaallisuurest

Anonyymi

Vaikka riisti vanhapoika ja vanhapiika veroilla yksinäisiltä sodan kokeneilta tienestejä. JR 12:n riveissä jalkansa Tali-Ihantalassa menettänyt 1986 kuollut vanhapoika jänkä maksoi Kekkoslovakiassa 1960-luvulla kovempaa veroa kuin karkuun JR 58:n riveissä juossut ähtäriläinen tukijussi törsäke. Annetaan nääs Lepän törseil vaatimat tuet sitten elossa oleville vanhanpiian ja vanhanpojan veroa maksaneille lotille ja veteraaneille nääs nääs.

4

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä juttu? Eikös tuollaiset päätökset tehdä eduskunnassa ja eduskunnan enemmistöllä. Miten tuo liittyy maanviljelijöihin. Kerropa lisää että voin ottaa kantaa.

    • Anonyymi

      Olen todella kiitollinen heistä lukuisista isänmaallisista miehistä ja naisista sekä suomenhevosista jotka pelastivat rakkaan isänmaamme. Olen myös Kiitollinen maaseudun ihmisille heidän antamistaan muonitustarpeistaan sodan keskellä. Miten meidän maallemme olisi käynyt jos ei maaseudun ihmiset olosi osanneet käsitellä hevosia sota tantereella. Ruoka tuli myös maaseudulta. Kunnioittakaa heidän hienoa työtä.

    • Anonyymi

      Vanhanpojan ja -piian vero tarkoitti Suomessa kovennettua verorasitusta 24 vuotta täyttäneille naimattomille, lapsettomille kansalaisille.

      Vanhanpojan vero tuli voimaan 1935 lailla 392/1935 ja se poistui vuonna 1975 henkilöverotuksen kokonaisuudistuksen yhteydessä.

      Puoluejakauma
      14.12.1932 Kivimäen hallitus
      ammatti/virkamies 4
      Edistyspuolue 3
      Maalaisliitto 2
      RKP 2

      Puoluejakauma

      14.12.1932
      ammatti/virkamies 4
      Edistyspuolue 3
      Maalaisliitto 2
      RKP 2

      Valtiovarainministeri
      Relander, Hugo Magnus Johannes 14.12.1932 7.10.1936 ammatti/Virkamies

      Apulaisvaltiovarainministeri
      Furuhjelm, Elis Ragnar 14.12.1932 21.4.1933 RKP

      https://valtioneuvosto.fi/tietoa/historiaa/hallitukset-ja-ministerit/raportti/-/r/m1/20#distributionOfParties


      Eipä näytä olevan valtio- eikä apulaisvaltioministerinä maalaisliito/keskustan ministeriä
      Ja 11 ministeristä vain kaksi oli maalaisliitosta.

      • Anonyymi

        Kivimäki kannatti natsien takaisin maalle-ajattelua. Pummipaska pääsi vähällä Äyräpäätä ja Kiteetä lukuun ottamatta sorassa. Herroiksi eli invalidisoituneiden vanhojenpoikien rahoilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe