moi!
oon 16-vuotias tyttö ja oon nyt viimeaikoina huolestunut mun silmien käytäksestä. joka viikko lähes joka päivä, kun katson vaikka vasemmalle ilman että liikutan niskaa, koko kehossani tai jossain kohtaa (kädessä, päässä, jalassa) tunnen inhoittavasti sellaisen "sähköshokin?" ja ns. kuulen ja tunnen sydämensykkeeni siellä. välillä tää tulee kun käännän niskani. tunne tulee varsinkin jos katson sivulle nopeasti
tuo on erittäin vaikea selittää, jonka takia en netistä löydä tietoa. vähän taustatietona, niskani ja hartiani on jumissa, ja mielestäni tämä tunne tulee enemmän silloin, kun niska on erittäin jumissa. öisin hampaiden narskuttaminen on kovaa, ja minulla on tähän hammassuojat ettei olisi järkyttävää pääkipua aina. tätä ihme tunnetta on tullut jo reilusti yli vuoden, varmaankin yli 3 vuotta. olen myös hyvin ahdistunut, jonka takka muisti heittelee.
jossain vaiheessa mietin onko tämä tunne pahempi talvisin, varsinkin jos en ole korvia suojannut, ja ehkä se vähän pahentaa.
oon ihan hukassa ja huolestunut tästä. puhelinaikani on tietenkin lähelle 8 tuntia, mutta en tiedä voiko sekään aiheuttaa tätä.
onko kellään mitään hajua oonko nyt kuolemassa?
silmän oudot oireet
2
198
Vastaukset
- Anonyymi
No kuule täältä ei kannata vaivaasi parannuksia kysellä, kyllä se on ihan oikean lääkärin vastaanotolle mentävä, jos olet vielä koulussa niin käypä terkkarin juttusilla ensin niin voitte sitten yhdessä miettiä jatkoa.
- Anonyymi
Silmät voivat sairastua älypuhelimen tuijottamisesta niinkin vakavasti että tulee esimerkiksi silmänpohjan rappeuma ja muita vakavia silmäsairauksia/ongelmia, muutakin kuin näön huononeminen.
Kannattaa siis suosiolla jättää puhelimen tuijottaminen pimeässä kokonaan väliin, ja säätää puhelimen valo mahdollisimman pieneksi päiväaikaankin, ja poistaa kokonaan käytöstä sininen valo toiminnosta 'sinisen valon suodatin'. (Sininen valo on kaikista vahingollisinta silmille ja sitä on nykyaikana kaikkialla rasittamassa silmiä).
Mene myös lääkäriin!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1792029- 1741743
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1691608Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise241403Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1031396- 1001047
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1541038Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c731027Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud228856Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,56810