Mikä puulaji olisit

Anonyymi

40

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvää huomenta@

      Olet pihlaja!

      Tulet toimeen monenlaisissa paikoissa, mutta auringonvalo saa sinut kukoistamaan. Esimerkiksi talojen pihoilla viihdyt mainiosti, ja jotkut palvovat sinua jopa pyhänä tyyppinä. Koristaudut mielelläsi punaisella ja kausittain pukeudut oranssiin.

      Eipä paremmin olisi voinut osua väritkin ; )

    • Tyyppiesimerkki katajaisesta kansasta :)

      • Olen tehnyt tän testin joskus ennenkin, sama tulos: pieni, sitkeä ja sisukas. Viihdyn siellä missä muut ei :)


    • Puutestit teen aina kun kohdalle osuu, olenhan melkein harrastelijadenrologi . :)
      Tässä ja jossain muussakin tekemässäni testissä olen pihlaja, ja sopiihan se suomalaisen naisen nimikkopuuksi. Jo Kalevalassa neitojen käsissä pirrat piukkivat pihlajaiset, haravan piit tehtiin sitkeästä pihlajasta. Sampsa Pellervoinen kylvi pihlajat pyhille maille, kaunistamaan joka vuodenaikana ja suojelemaan ihmisiä.

      Druidien kuuluisassa puuhoroskoopissa olen vaahtera. Luonto.fi :llä on moderni ote puulajeihin, siinä olisin tervaleppa kuten Kim Kardas...en viitsi luntata, miten se kirjoitetaan. Suomi on sitkeä katajainen kansa, kataja kasvaa jopa karuilla kallioluodoilla, tuoksuu ja vihannoi joka vuodenaika, vetää vertoja sypressille. Kyllä se monessa mielessä minun sielunpuuni on, testissä olen vain liian pitkä saadakseni katajan.

      • Olen yhteydessä ukkini sisaren jälkeläisiin amerikassa. Pihjala nimeä kantaa yksi sukuhaaraa.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Olen yhteydessä ukkini sisaren jälkeläisiin amerikassa. Pihjala nimeä kantaa yksi sukuhaaraa.

        Tiedän ne ovat niitä Ena Katariina Pihlajan sukulaisia jotka käyttävät myös nimeä Heikkinen


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Olen yhteydessä ukkini sisaren jälkeläisiin amerikassa. Pihjala nimeä kantaa yksi sukuhaaraa.

        Pihjala
        ei ole puu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pihjala
        ei ole puu.

        Kaupunkiasuntomme pihalla kasvoi kaunis iso tuomipihlajapuu. Ei kasva enää.

        https://youtu.be/8iWMjMw61aE



      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kaupunkiasuntomme pihalla kasvoi kaunis iso tuomipihlajapuu. Ei kasva enää.

        https://youtu.be/8iWMjMw61aE

        Kaadoitko senkin?


      • Anonyymi

        Oletko emeritus suomenkielen lehtori nimimerkki Ramoona?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko emeritus suomenkielen lehtori nimimerkki Ramoona?

        En ole. Naisena voisin tietenkin olla jonkin alan emerita. :)


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kaupunkiasuntomme pihalla kasvoi kaunis iso tuomipihlajapuu. Ei kasva enää.

        https://youtu.be/8iWMjMw61aE

        Tuomipihlaja on pensas.


    • Anonyymi

      Katajaan kapsahti hän. Kyllä Tammi kasvaa aika ylhäällä Suomessa, mutta taitaa olla ensimmäiset istutuksen tuloksia.

    • Anonyymi

      Kertooko testi mistä puulajista pääsi on ?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukunne kuuluisin on Amanda ylittänyt uutiskynnyksen
        onko teissä näköisyyttä keskenänne

        https://goldeneaglesports.com/sports/womens-tennis/roster/amanda-pihlaja/858

        Pihlaja suku yhdistyy isoisäni sukuun ukin siskon tyttären Etnan, tyttären naitua Pihlaja nimisen miehen. Pihlajien tytär vieraili luonani korvessa yhdessä äitinsä veljen kanssa. Olen heihin kaikkiin yhteydessä facen kautta.
        Tuossa linkin neitosessa on enempi Pihlajan sukuun naidun Joannan näköä ; )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pihlaja suku yhdistyy isoisäni sukuun ukin siskon tyttären Etnan, tyttären naitua Pihlaja nimisen miehen. Pihlajien tytär vieraili luonani korvessa yhdessä äitinsä veljen kanssa. Olen heihin kaikkiin yhteydessä facen kautta.
        Tuossa linkin neitosessa on enempi Pihlajan sukuun naidun Joannan näköä ; )

        Korppis kuittaa


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pihlaja suku yhdistyy isoisäni sukuun ukin siskon tyttären Etnan, tyttären naitua Pihlaja nimisen miehen. Pihlajien tytär vieraili luonani korvessa yhdessä äitinsä veljen kanssa. Olen heihin kaikkiin yhteydessä facen kautta.
        Tuossa linkin neitosessa on enempi Pihlajan sukuun naidun Joannan näköä ; )

        sorkin tätä vähän
        Nimi on ena
        esiäiti Ena Katariina Pihlaja Duluthista
        Eskon jne. kaupunginosasta

        joka siis on jo hyvin lähellä Kanadan rajaa
        lapset saivat nimiä kuten ena ja heikkinen ja keränen

        etna taas on tulivuori eikä usassa enkä heti menisi sorkkimaan


    • Anonyymi

      Pihlajasta saa hyviä ja kestäviä aisoja hevosrekeen. On puista paras siihen kestävyytensä vuoksi.
      Katajaa tai katajanoksia käytimme tehdessämme sahtia. Tuli pikantti maku.
      Lapssuusajalta muistan, kun olin tuhma (esim. menin naapuriin, vaikka oli kielletty) ja sain piiskaa. Jouduin sen piiskan itse hakemaan. Koivunoksahan se oli. Lopuksi kuitenkin aina äidin kanssa halattiin ja sovittiin. Äiti se oli meidän perheen kantava voima ja sielu.

      • Anonyymi

        Ehdotus: teetä itsellesi vaakuna paperiliimakkeeksi ja käytä kirjoissa ex libriksenä

        kaksi koivupiiskaa ristissä ja kortteli sahtia
        https://sahti.vuodatus.net/lue/2011/08/hollola-2011-paras-sahtipitaja


    • Olisin testin mukaan koivu.
      Ilmankos olen kokenut koivun myös sielupuuksi.
      Koivikot aina sykähdyttävät.

      "Olet koivu!

      Ulkonäko on sinulle tärkeää: keväällä vaaleanvihreä väri miellyttää silmääsi, keskikesällä vaihdat tummempaan, syksyllä koreilet kirkkaankeltaisissä ja talvella esittelet valkoista, suoraa runkoasi. Muuten et ole turhan vaativa: viihdyt yhtä hyvin tuulisessa tunturissa kuin eteläsuomalaisessa metsässäkin. Ympäröivät olosuhteet tosin muokkaavat olemustasi."

    • Anonyymi

      Koivu ja tähti Topelius kertoo siis
      lapsista joita Piertari Suuri käytti orjatyövoimana rakentaessaan Pietaria
      ja jotka palasivat kotiin

      Nykyisin Venäjältä otetaan matuja elätettäviksi näiden lasten lapsien haitaksi

    • Anonyymi

      En halua olla piikikäs kataja, En happamia marjoja antava pihlaja.
      Siispä olen tammi, joka pudottelee terhoja ohitse kulkevien päihin.

      • Anonyymi

        Minä haluan olla kuusi jonka oksilla oravat hyppelee, syö käpyjä ja tiputtelee niitä kenen päähän tahtoo.


    • Anonyymi

      Muistan, kun isän kanssa kaadoimme tukkipuita navetan laajennukseen.
      Oli sellainen vetosaha - kummallakin oli oma päänsä, josta sahaa vedettiin. Peuraksi sitä muistaakseni sanottiin. Ei ollut moottorisahaa silloin - mutta nyt on.
      Olin tuolloin vähän yli 10 vuotias.
      Pistänpä tuohon loppuun hieman musiikkia:
      https://www.youtube.com/watch?v=2UEANDqZX7w

      • Mulla on mielikuva, että se on justeeri.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Mulla on mielikuva, että se on justeeri.

        Justeeri sahalla minäkin kaatelin isäni kanssa puita.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Mulla on mielikuva, että se on justeeri.

        Juu, justeeri se on. Katsoin kuvan netistä.
        Ilmeisesti sillä on myös nimi "peurasaha", koska netistä löysin, että sillä on kaadettu tukkipuita.
        Näin puista puheen ollen- joko olet katsonut joulukuusen valmiksi, on sitten joulun alla helpompi hakea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, justeeri se on. Katsoin kuvan netistä.
        Ilmeisesti sillä on myös nimi "peurasaha", koska netistä löysin, että sillä on kaadettu tukkipuita.
        Näin puista puheen ollen- joko olet katsonut joulukuusen valmiksi, on sitten joulun alla helpompi hakea.

        Kyllä se justeeri ainakin Sadakunnassa myös peurana tunnettiin. Siis ei peurasaha vaan lyhyesti ja ytimekkäästi peura.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, justeeri se on. Katsoin kuvan netistä.
        Ilmeisesti sillä on myös nimi "peurasaha", koska netistä löysin, että sillä on kaadettu tukkipuita.
        Näin puista puheen ollen- joko olet katsonut joulukuusen valmiksi, on sitten joulun alla helpompi hakea.

        Juu, kyllä katsoin, en kovin isoa otakaan.
        Sähkölinjan alta löytyy nättiä, kun on kasvanut, ettei ole muuta puuta ihan vieressä.
        Mä olin joskus vuosia sitten Kangasalla metsätyönäytöksessä. Siellä esittelivät vanhojakin työmenetelmiä.
        On ne vanhat moottorisahat olleet painavia.
        Päätalokin siellä meni hevosen rattailla.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Juu, kyllä katsoin, en kovin isoa otakaan.
        Sähkölinjan alta löytyy nättiä, kun on kasvanut, ettei ole muuta puuta ihan vieressä.
        Mä olin joskus vuosia sitten Kangasalla metsätyönäytöksessä. Siellä esittelivät vanhojakin työmenetelmiä.
        On ne vanhat moottorisahat olleet painavia.
        Päätalokin siellä meni hevosen rattailla.

        Okei, olen myös katsonut joulupuun jo valmiiksi. Mökin piha-alueen tuntumassa on tarpeeksi väljää, joten on kasvanut hyvin joka suuntaan.
        Hyvää Joulun odotusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se justeeri ainakin Sadakunnassa myös peurana tunnettiin. Siis ei peurasaha vaan lyhyesti ja ytimekkäästi peura.

        Kyllä, hyvin täsmää. Lapsuudenkotini oli Satakunnassa.


    • Anonyymi

      Olen kataja ! Sen tiesin kyllä jo ennen testiä :D

      Skånepåg

      • Anonyymi

        Katajia ei juuri näy nykymetsissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katajia ei juuri näy nykymetsissä.

        Se on sitä luonnon monimuotoisuuden vaalimista...me suomalaiset ainakin ulkomaalaisten mielestä kun rakastamme luontoamme...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katajia ei juuri näy nykymetsissä.

        Kyllä niitä näkyy, ei niitä koskaan ole sillai ollutkaan, kun muita puita.
        Mökille mentäessäkin iso voimalinja ylittää pikkutien, komeita katajia siinä.


      • Anonyymi

        Mää oon affena!
        Tämä oli sitten Metafora...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      67
      3197
    2. Mietin yön yli

      Sinua ja minua. Laitan viestiä sinulle suoraan sitten, jos nyt mitään tolkkua tulen meistä saamaan. Jos en laita, niin e
      Ikävä
      68
      2908
    3. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      29
      2258
    4. Oletko jo unohtanut minut mies?

      Oliko se oikeasti kiva juttu se hymiöpallo, se oli osoitus siitä että minä oikeasti pidän sinusta todella paljon. Tekisi
      Tunteet
      25
      1984
    5. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      277
      1687
    6. Iljettävä Maisa Torppa

      Hyi helvetti. Esittelee uuden salarakkaansa aviomiehelleen verukkeena että auttaa pollaria eroprosessin läpikäymisessä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      1426
    7. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      91
      1411
    8. Nainen älä tee

      Mitään, tai ainakaan älä yritä edistää enää mitään.
      Ikävä
      165
      1267
    9. Mitä kannustavaa

      Ja sievää haluaisit hänelle sanoa
      Ikävä
      80
      1082
    10. Olet elämäni mies

      Olen ihan täysin vakuuttunut siitä. Olet ainoa, johon olen rakastunut. Eikö voitaisi jo aloittaa yhteinen elämä, vai mit
      Ikävä
      59
      912
    Aihe