Oletko katunut kouluttautumista IT-alalle? Mitä aiot asialle tehdä?

Anonyymi

Kun lukee näitä viestejä, saa vaikutelman, että tältä alalta ei selviä eläkkeelle.

7

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen, totta kai. Olisi ollut järkevämpää hankkia koulutus kiinnostavalta alalta, jossa oma markkina-arvo kasvaa iän ja kokemuksen myötä, eikä tarvitse vaan kyyristellä tietokoneen ääressä Jabrat päässä, irtisanomista odottaen.

Jotta tältä alalta selviäisi varmuudella eläkkeelle (sairauseläkettä ei lasketa), mielestäni ainoa realistinen vaihtoehto on rakentaa eläketurva itse.

Vertailun vuoksi: eivät huippu-urheilijatkaan kuvittele jatkavansa seitsemänkymppiseksi, koska heidän työnsä on niin kuluttavaa. He sijoittavat palkintorahansa eläketurvakseen, tai joutuvat kehittämään uuden työuran viimeistään nelikymppisenä.

Itse aloitin osakesijoittamisen 10 vuotta sitten, ja uskoisin sen turvin pystyväni jättämään IT-alan taakseni noin viiden vuoden päästä.

• Anonyymi

Osakkeet on sellaista pientä näpertelyä, ja jossa tarvii suuren pääoman. Jos sen sijaan haluaa viidessä (10:ssä) vuodessa, niin alimpaan hintaan kryptoa (Litecoin, Ether/Etherium, ja osa alle euron kryptoon, jonka toivoo nousevan arvossa paljon). Hinta on noussut tähänkin asti, ja jäitä hattuu kun laskee, jossa ostaa sen sijaan lisää.
        Ei tarvii sijoittaa niin paljon, että häviöt veisivät tärviöön, ja onnistuessaan voittaa erittäinkin paljon (kts. menneet kurssinousut), miinus verot. Isot sijoittajat heiluttelee markkinoita ja aina päädytään uusiin korkeampiin lukemiin, syöksykierteiden kautta, joita sitten uutisoidaan ja ihmiset päivittelee, että hullua puuhaa.
        100x arvon nousu on realistinenkin odotus keskikokoisilla suosituilla kryptoilla; milloin se saavutetaan, niin viime vuosikymmenien mallin mukaisesti seuraavan 20v aikana. Ja jos hinta vakioituu kuten kulta sitten verovapauden, ei häviä mitään. Ja jos jostain ihmeestä häviäisi, ei se olisi kuin osa varallisuudestaan.
        Täytyy vain ostaa oikeaan aikaan (ehkei kaikkea kerralla, koska ihmeen kautta halventunut aina kun meikä on sijoittanut, vaikka jo hinta tilastollisen alhaalla hyvällä diilillä - olin siitä ihmeestä tosin kiitollinen ja ostin lisää) ja sitten funtsia, kannattaisiko matkan varrella käyttää nousuja ja laskuja hyväksi - myyden ja taas ostaen, matkalla kohti hyvinkin mahdollisia 100x voittoja, kun jos putoaa matkalta, ei tule lopun isoja voittoja, että ehkä kolmanneksen voi jättää olemaan jossain vaiheessa, ja jos on laiska, jättää makoilemaan kaiken, jonka pitäisi olla varmin voitto, mutta ei ehkä paras odotustulos, jos haluaa riskeerata, tosin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osakkeet on sellaista pientä näpertelyä, ja jossa tarvii suuren pääoman. Jos sen sijaan haluaa viidessä (10:ssä) vuodessa, niin alimpaan hintaan kryptoa (Litecoin, Ether/Etherium, ja osa alle euron kryptoon, jonka toivoo nousevan arvossa paljon). Hinta on noussut tähänkin asti, ja jäitä hattuu kun laskee, jossa ostaa sen sijaan lisää.
        Ei tarvii sijoittaa niin paljon, että häviöt veisivät tärviöön, ja onnistuessaan voittaa erittäinkin paljon (kts. menneet kurssinousut), miinus verot. Isot sijoittajat heiluttelee markkinoita ja aina päädytään uusiin korkeampiin lukemiin, syöksykierteiden kautta, joita sitten uutisoidaan ja ihmiset päivittelee, että hullua puuhaa.
        100x arvon nousu on realistinenkin odotus keskikokoisilla suosituilla kryptoilla; milloin se saavutetaan, niin viime vuosikymmenien mallin mukaisesti seuraavan 20v aikana. Ja jos hinta vakioituu kuten kulta sitten verovapauden, ei häviä mitään. Ja jos jostain ihmeestä häviäisi, ei se olisi kuin osa varallisuudestaan.
        Täytyy vain ostaa oikeaan aikaan (ehkei kaikkea kerralla, koska ihmeen kautta halventunut aina kun meikä on sijoittanut, vaikka jo hinta tilastollisen alhaalla hyvällä diilillä - olin siitä ihmeestä tosin kiitollinen ja ostin lisää) ja sitten funtsia, kannattaisiko matkan varrella käyttää nousuja ja laskuja hyväksi - myyden ja taas ostaen, matkalla kohti hyvinkin mahdollisia 100x voittoja, kun jos putoaa matkalta, ei tule lopun isoja voittoja, että ehkä kolmanneksen voi jättää olemaan jossain vaiheessa, ja jos on laiska, jättää makoilemaan kaiken, jonka pitäisi olla varmin voitto, mutta ei ehkä paras odotustulos, jos haluaa riskeerata, tosin.

Heh pintapuoleisesti olen itse tutkinut , et OSakkeissa taitaa olla sellaiset verot, että ei niitä yksinkertaisesti kannata ostaa.

• Anonyymi

tosityön voi valita vain kerran elämässä

• Anonyymi

Kyllä niitä on parempiakin aloja kouluttautua katsoo vain millä alala on suuri työvoimapula

• Anonyymi

Älä lue näitä viestejä

• Anonyymi

En tiedä mitä nää eläke into kommentit on, en aijo mennä eläkkeelle vaikka ois miljoona vaan teen loppuun asti elämäni missiota

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2866
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      25
      2058
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      112
      1568
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1329
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1258
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1196
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1036
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      954
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      901
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      877
    Aihe