Kissalleni määrättiin kolmen viikon Famvir kuuri, herpesviruksen aiheuttamaan silmätulehdukseen. Annostus on puolikas tabletti 2x päivässä. Nuo tabletit on puolitettunakin todella kookkaita, eikä kissalleni ole mikään helppo tehtävä saada pienempiäkään annettua. Joten apua, onko mitään neuvoja miten nuo famvirit saisi menemään helpommin??
Käytössä on pilleri pipetti jolla tabletin saa syvemmälle suuhun, jonka jälkeen yritän pitää hetken kissa suuta kiinni ja silittelen kurkkua/leukaa että nielisi pillerin mutta sylkee heti ulos kun saa taas suun auki. Koitin liottaa sen veteen, mutta pilleri ei oikein kokonaisuudessaan halunnut liueta ja kissa pistää niin kovin vastaan että vesilääke seoksesta suurin osa päätyi ympäri lattioita ja turkkia.
Pillerin piilottaminen herkkuihinkaan ei onnistu, koska kissaa kiinnostaa hyvin harva herkku ja niitäkin pitää ensin haistella niin kauan että löytää kyllä pillerin seasta ennen kuin suuhunsa laittaisi. Ruoankin jättää syömättä jos sinne sekin jotain ylimääräistä koittaa tunkea. Joten tässä alkaa todellakin olemaan neuvot vähissä.
Apua kissan lääkitsemiseen
10
609
Vastaukset
- Anonyymi
Meidän kissalle tuli loppuiän lääkitys, Toistaiseksi on 1/4 tabl yksi kerta päivässä. Olen antanut sen aamulla olympia sulatejuuston sisälle laitettuna pikkulusikan kärjillä pyöriteltynä. En aiemmin ole antanut kissalle kyseistä herkkua. Nähtävästi se luulee että kova sisus kuuluu asiaan, koska kissa puree sen samalla kun syö juuston. Tuo juusto on aika tahmeaa, niin ei saa kovin helposti pudotettua pois ja joskus kun miettii ottaisko ko "herkkupalaa" niin laitan päälle ihan vähän voita niin taas kelpaa.
Toinen keino on laittaa latzin " tubsien" sisään. On kuulemma latzilla herkkutuubivalmiste, jonka sisään mahtuu tabletti. Kokeile! - Anonyymi
Katsoin tuon valmisteen se on LATZ PLAY TUBS....
Itse teen niin, että murskaan tabletin jauheeksi lusikalla painamalla ja sitten sekoitan sen märkäruokaan. On tähän asti toiminut aika hyvin eikä ole mitään ongelmaa ollut
- Anonyymi
Tämäkin on yksi oiva keino. Terv: "juustonsyöttäjä"
- Anonyymi
Omani jättää ruoan syömättä heti jos seassa jotain ylimääräistä, ja tosiaan aika huono syöjä muutenkin, joten jos lääke pitäisi antaa esim aamulla ja illalla niin ilmankin lääkettä se aamulla kuppiin laitettu ruoka saatetaan syödä vasta joskus myöhään päivällä. Ruoka mikä kelpasi eilen ei kelpaa ollenkaan enää tänään.
Löysin kissanherkun josta kissani jopa pitää, yhden puolikkaan pillerin sain syötettyä piilottamalla niihin mutta nyt ei suostu enää niitäkään herkkuja syömään.
Kuten sanoin, kissani on todella todella hankala tapaus.
Tätä menoa vain tuhlaan ihan älyttömän kallista lääkettä, kun tänä aamuna yksinään on mennyt 1,5 pilleriä hukkaan turhilla yrityksillä. Koitin ruoan sekaan piilottaa, ja ihan pelkkään kastikkeeseen koska tällä hetkellä se on ainut mikä kelpaa. Mutta ei syö, voisin sen kastikkeen imasta ruiskuun mutta sitä on niin paljon etten millään voisi kuitenkaan sellaista määrää väkisin ruiskia kerralla suuhun.
- Anonyymi
Ota lautanen, lääke, ruokalusikan pohjalla murskaa lääke ihan hienoksi. Sekoita lääke vaikkapa siihen apteekin tukiravintotahnaan, änkeä se sormella kissin kitusiin. Sopivan tahmeaa, joutuu nielemään, ja tai nuolemaan sen suupielistään.
Helppo.- Anonyymi
Hyvä neuvo tuo. Itse olen murskannut lusikan kärjellä lääkkeen ja sekoittanut tilkkaan kissan tonnikalaa, sardiinia tai muuta vahvan tuoksuista. Vanhempi kissani syö lääkkeen myös (esim. axilur) murskattuna ja ripoteltuna ohuen kalkkunaleikkelen sisään. Tiukasti rullalle ja suoraan suuhun. Nams.
- Anonyymi
Hei kiitos, en olekaan ajatellut tuota ravintotahnaa! Kissa muutenkin laihtunut tässä sairastellessa kun ei mikään maistu, niin tuohan on todella hyvä idea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei kiitos, en olekaan ajatellut tuota ravintotahnaa! Kissa muutenkin laihtunut tässä sairastellessa kun ei mikään maistu, niin tuohan on todella hyvä idea.
Sillä tavoin annoin kissalle antibioottikuurin syksyllä. Oli sen tahman kanssa ihan ihmeissään ja nuoli vain suupieliään, kun muutakaan voinut.
Eläimelle lääkkeenanto on helppoa kun keinon keksii.
Ja esim kesän helteillä kun kissa juo huonosti, minä suihkutan kissan turkin läpimäräksi pari krt päivään.
Toimii: kissa nuolee turkistaan vettä. Samalla vanha hyvä viilennyskeino.
- Anonyymi
Minä panen tabletin kissan suuhun syvälle poskeen. Kissa vasempaan kainaloon. Tabletti oikean käden etusormen ja peukalon välissä, keskisormella suu auki. Heti perään annan Itsy Bitsy herkkupaloja. Kaikki menee, helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346