Joulusiivous

joko olet aloittanut joulusiivouksen.

Tuntuuko, että pitäisi siivota kunnolla ja
vaihtaa verhot ja pöytäliinat.
Ostaa ehkä tonttujahyppelvä uusi vastuuki.
Miksiköhän ei oikein tunnu siltä.

22

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen siivonnut tänään, kuten viikottain.
      Liinoja ja koristeita olen laittanut, joten joulu ei tule yht'äkkiä.
      Verhot vaihdoin muutama viikko sitten ja ne saavat jäädä kevääseen.
      Välttelen punaista. Jokunen kaitaliina viitteeksi, mitkä voi tempaista heti joulun jälkeen pois.
      Toivon, etten stressaa tällä muita. Pikkuhiljaa kun tekee, niin ei läkähdy.
      Beng

    • Anonyymi

      Siivoukset on tehty. Ei mitään sen isompaa kuin ennenkään. Siivoan yhden nurkan kerrallaan, enkä koskaan mitään kattavaa suursiivousta. Tällä hetkellä lakanatkin vaihdettu, mutta johan niitä jouluna pitää osaa vaihtaa taas puhtaisiin. Vaihdan aluslakanan ja tyynyliinat useammin kuin pussilakanat.
      Kohta teen joulutorttuja ja pipareita, lapsenlapsen piipahtaa perjantaina.

    • Anonyymi

      Aikaisemmin siivosin ihan vauhkona ennen joulua,
      mutta sitten martat neuvoivat, että jos ei vietä joulua komerossa,
      ei tarvitse joka komeroa siivota.
      Itsenäisyyspäivän seutuvilla alkoi joulu hiipiä kotiin.
      Marraskuussa syttyi jo jotkut ledvalot.
      itsenäisyyspäivänä kyntteliköt.

    • Anonyymi

      Mä MATKIN NAAPURIA,KUIN AINA ENNEKKIN!

      • Anonyymi

        Kuin matkit?
        Beng


    • Anonyymi

      Ennemmin vähän rojua nurkissa kuin puhdas helvetti !

      Per-kel

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mää matkin naapuria
        terv. toinen persu


      • Anonyymi

        Todellakin, jopa HS kirjoitti 8.12 pääkirjoituksessaan, että kansanedustajia on virkansa
        arvovallalla mukana verkostoissa, joissa lietsotaan rasismia ja pelkoa.
        PS:n äänestäjä ihailee ja äänestää näitä PS-tyyppejä. Onko arvomaailma silloin
        kunnossa ? Ei kukaan voi olla tietämätön asiasta, josta Suomen laajalevikkisin päivälehti
        kirjoittaa pääkirjoituksessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mää matkin naapuria
        terv. toinen persu

        Mutt' kuin sää matkit?
        Siivoatko apinan raivolla ja piiskaat matot?
        Vai istutko sohvassa ja annat siivousinspiksen tulla ja mennä ja vaihdat asentoa?
        Beng


    • Anonyymi

      Aloitin just talon ulkoseinien ja katonalustojen pesun. Talossa noin 230 neliömetriä tilaa sisällä kahdessa kerroksessa ja sisätilaa ja ulkosivuja samassa suhteessa. Huonekorkeus molemmissa kerroksissa 2.9 metriä eli ulkoseinissäkin korkeutta 6-7 metriä ja päätykolmioissa lähemmäs kymmenen metriä.
      Näin aina Marras- Joulukuun vaihteessa pesen kaiken alkuun ulkopuolelta, mukavan reipasta on nyt ollut kun ulkolämpömittarissa jököttää 16- 18 miinusastetta.

      • Anonyymi

        Pölhöpersu kuvittelee pesevänsä taloansa ulkoa 16-18 pakkasella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pölhöpersu kuvittelee pesevänsä taloansa ulkoa 16-18 pakkasella.

        Mitä kuivempi ilma, sitä parempi. Et ehkä tiedä sellaisia fysiikan perusjuttuja että noin 20 pakkasasteisessa ilmassa on vesihöyryä enimmillään noin 3,5 g/kuutiometri kun taas plus noin 20 asteisessa ilmassa on vesihöyryä eli vettä eli kosteutta noin13 g/kuutiometri. Nyt on hyvä aika pestä ulkoseiniä yms.

        Persuja äänestin kerran kun Soinia äänestin, nämä vallankaappaajat eivät kiinnosta. Esim. viimeisissä kuntavaaleissa äänestin piruuttani RKP:ä...Siis vaikka olen ihan suomalainen...


    • Anonyymi

      Teen aina silloin kuin harvakseen lapsen lapsista täysikäisistä tulee Kontulan Mummolle. On silloin aina joulu minulla! Kun todella harvakseen käyvät. Olisi ihanaa vaihtaa verhot. Ei ole mistä vaihtaa. 1 syy edellinen vuokra-asuntoni verho pitus 240cm. Nykyisessä 260cm. Joten verhot heti maksaa.Pieni koti uusille vaihto verhoille tulisi hintaa. Kun ikunoita riitää,eikä ole ehjää seinää.Kulma ikunnatkin.Tarvitaisiin yht. Olohuone oosio 6kpl.Kun tupakeittö Luojan kiitos maksuuhuone ritää 2kpl.Ikää eläkellä.Ei tukena sosiaali avut,ei leskeneläkeet.pitää mietiä rahan käyttö.Harkita tarkaan,olla tietoinen mitä ostaa,mitä ei oikeasti tarvitse?Kun kaikesta maksaa yksin,omasta työeläkeestään.

    • Anonyymi

      Ei missään nimessä, siivoan sitten kun on siivoamisen aika, normaali viikkosiivous riittää. Tuo joulusiivous hössötys on ihan älytöntä, luulin jo nykyaikana koko termin unohtuneen, mutta näköjään istuu tiiviisti hartioilla kun siitä pitää aloituskysely tehdä.

    • Just muistelin millaisen suursiivouksen tein aina jouluksi nuorempana.
      Olin muutenkin väsynyt kun töissä oli joulun alla kiirettä. Ehkä siitä juontaa lievä vastenmielisyyteni joulua kohtaan.
      Nyt en siivoa jouluksi sen enempää kun muulloinkaan.
      Siivoan kun huomaan että jokin kohta kaipaa käden kosketusta, en siivoa siivoamisen takia.
      Ei liika siivoaminen ole mielekästäkään. Senkin ajan voi kuunnella äänikirjaa ja tehdä käsitöitä.
      Jos itse viihtyy kodissaan ja siivoaa sen verran kun itse katsoo tarpeelliseksi niin asiat on tasapainossa.
      Tyttären perhe ei pääse tulemaan jouluksi, kaveri tulee tapananpäivänä. Aaton ja joulupäivän vietän kissan kanssa.
      Ei minua haittaa vaikka ei ole hälinää ympärillä. Vietän normalin illan ja päivän.
      Olen huomannut että linnuille kannattaa ostaa auringonkukan siemenet kuorittuna. Ne ovat paljon riittoisampia vaikka ovatkin kalliimpia. Eikä tule maahan kuoriläjiä.
      Nyt on ainakin lähemmäs sata talitinttiä syömässä. Maahan karisseita siemeniä osa syö ja osa tappelee lintulaudalle pääsystä. Kunhan oravat tulevat niin valtaavat lintulaudan itselleen.

      • Anonyymi

        Minä olen pyrkinyt laittamaan ne siemenet kuorineen, minusta lintujen pitää vähän nähdä vaivaakin ruokansa eteen. Joskus kun on ollut myynnissä vain niitä kuorittuja, olen silloin niitä ostanut ja laitellut. Yleensä laitan puolet siemeniä ja toisen puolen murskattuja pähkinöitä, oravatkin joskus poikkeavat ja saakoot ne osansa. Kaikki ovat kelvanneet mitä on tullut tarjottua, nyt on myös kuusitiheikön suojassa pari talipalloa.


    • Ajattelin siivota tavallisen viikkosiivouksen lisäksi
      muutamia juttuja, tai ainakin tarkistaa.
      Saunan pesu,
      puhtaaseen ja raikkaaseen joulusaunaan on hyvä mennä.
      Mikron ja uunin pesu tekee terää,
      jouluna tulee paistettua ja lämmitettyä ruokia enemmän.
      Jääkaappiin pitää tehdä tilaa, tarkistaa taas päivämäärät yms
      Jouluksi tulee kuitenkin ostettua ylimääräistä ruokaa.
      Joulukuuselle pitää tehdä tilaa,
      jos sellaisen aikoo sitten sisälle tuoda.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pitäisi riimuverkot paulottaa , harmi vaan Saimaalla noita norpan pirulaisia sotkevat äkkiä verkon , ja jäävät siihen nalkkiin.
      Siitä viherpiipparit tahtovat äkämystyä.

    • Anonyymi

      Siivoan vain näkyvissä olevat paikat.

    • Anonyymi

      Robotti pyörii, hyvin siivoaa. Pimeässä tomut hyllyissä ei näy, kevätsiivous tärkeämpi. Verhottomat ikkunat on tämän ajan trendi. Hyvä onkin, kun meikeläinenkin ei pysty verhoja katonrajassa olevaan kiskoon ripustsmaan, syynä huonontunut tasapaino. Joulun voi viettää hössöttämättäkin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe