Tapion ongelmakysymykset

Yritän vetäytyä muista säikeistä. Jos en omassa foorumissani ole saanut apua johonkin ongelmakohtaani, laitan tähän ongelman esille. Jos pyydän vinkkiä, toivon saavani vain vinkin. Toive on, että tässä säijeessä käsitellään vain ratkontaongelmia.

29

870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tähän voitaisiin kerätä Keisarin kantelut. Ensin HP:n IS kovissäikeen poisto. Nyt PuPe 6:n poisto. Kantelupukki kaakattaa, ei saa rauhassa maatakaan.

      • Anonyymi

        Pahoittelen ja häpeän - PuPe 6:n säie ilmestyikin maagisesti takaisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pahoittelen ja häpeän - PuPe 6:n säie ilmestyikin maagisesti takaisin.

        Sivustolla on silloin tällöin toimintahäiriöitä. Olen monta kertaa saanut ilmoituksen, että sivu on rikki, mutta se palautuu jonkin ajan päästä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sivustolla on silloin tällöin toimintahäiriöitä. Olen monta kertaa saanut ilmoituksen, että sivu on rikki, mutta se palautuu jonkin ajan päästä.

        Yksi IS-lanka on tyhjennetty eikä alustukseen voi kirjoittaa enää mitään. Outoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksi IS-lanka on tyhjennetty eikä alustukseen voi kirjoittaa enää mitään. Outoa.

        Siinö oli n. 60% palkintoristikoiden kirjaimista paljastettu ja siten lähes joka ratkaisusanasta oli paljastettu jokin kirjain. Myös suurin osa 1-9 kirjaimista oli annettu valmiina. Kysyin sivuston ylläoitöjältä, mitä mieltä hän on tällaisesta toiminnasta. Tyhjennys on sivuston ylläpidon mielipide siitä, millaisena se kokee ylenpalttisen paljastelun.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Siinö oli n. 60% palkintoristikoiden kirjaimista paljastettu ja siten lähes joka ratkaisusanasta oli paljastettu jokin kirjain. Myös suurin osa 1-9 kirjaimista oli annettu valmiina. Kysyin sivuston ylläoitöjältä, mitä mieltä hän on tällaisesta toiminnasta. Tyhjennys on sivuston ylläpidon mielipide siitä, millaisena se kokee ylenpalttisen paljastelun.

        Keisari kanteli kun hänen mahtikäskynsä ei tehonnut. Tunsi itsensä voimattomaksi ja pissasi housuunsa ja sitten teki sankarillisen tekonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keisari kanteli kun hänen mahtikäskynsä ei tehonnut. Tunsi itsensä voimattomaksi ja pissasi housuunsa ja sitten teki sankarillisen tekonsa.

        Tapsahan on täällä moneen kertaan haukkunut sivuston ylläpitäjiä. Varmaan ihan pelosta tottelivat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapsahan on täällä moneen kertaan haukkunut sivuston ylläpitäjiä. Varmaan ihan pelosta tottelivat.

        Ei se mikään syy voi olla. Sain itse viime vuonna asiasta kritiikkiä. Kokeilin, miten ylläpito nyt suhtautuu. Kyse oli aivan överiksi menneestä paljastelusta, josta oli minusta hyvä saada ylläpidon mielipide.

        Sen sijaan, että ylläpidon mielipidettä olisi kunnioitettu, alettiin PuPestakin villisti paljastamaan ratkaisusanoja, mikä on kaiketi kapinointia. Kapinoin yli vuosi sitten itsekin, jos pienimuotoista paljastelua ei sallittu. Mutta HP:n lietoma kapinallinen paljastelu meni mielestäni vain pahasti överiksi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ei se mikään syy voi olla. Sain itse viime vuonna asiasta kritiikkiä. Kokeilin, miten ylläpito nyt suhtautuu. Kyse oli aivan överiksi menneestä paljastelusta, josta oli minusta hyvä saada ylläpidon mielipide.

        Sen sijaan, että ylläpidon mielipidettä olisi kunnioitettu, alettiin PuPestakin villisti paljastamaan ratkaisusanoja, mikä on kaiketi kapinointia. Kapinoin yli vuosi sitten itsekin, jos pienimuotoista paljastelua ei sallittu. Mutta HP:n lietoma kapinallinen paljastelu meni mielestäni vain pahasti överiksi.

        Tapio-Huuhaa: "Sen sijaan, että ylläpidon mielipidettä olisi kunnioitettu, alettiin PuPestakin villisti paljastamaan ratkaisusanoja, mikä on kaiketi kapinointia."

        Kukahan mahtoi olla se, joka "eliittipalstalla" ei kunnioittanut ylläpidon mielipiteitä ja sen takia joutui - ainoana koskaan - potkituksi sieltä pois.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ei se mikään syy voi olla. Sain itse viime vuonna asiasta kritiikkiä. Kokeilin, miten ylläpito nyt suhtautuu. Kyse oli aivan överiksi menneestä paljastelusta, josta oli minusta hyvä saada ylläpidon mielipide.

        Sen sijaan, että ylläpidon mielipidettä olisi kunnioitettu, alettiin PuPestakin villisti paljastamaan ratkaisusanoja, mikä on kaiketi kapinointia. Kapinoin yli vuosi sitten itsekin, jos pienimuotoista paljastelua ei sallittu. Mutta HP:n lietoma kapinallinen paljastelu meni mielestäni vain pahasti överiksi.

        Tapio-Huuhaa esiintyy täällä jonkinlaisena profeettana, joka kykenee tulkitsemaan niin toisten kirjoittajien kuin ylläpidon - sekä lisäksi vielä muidenkin foorumien kirjoittajien - mielipiteitä sellaisista kysymyksistä, joista asianomaiset itse eivät ole sanoneet mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapio-Huuhaa esiintyy täällä jonkinlaisena profeettana, joka kykenee tulkitsemaan niin toisten kirjoittajien kuin ylläpidon - sekä lisäksi vielä muidenkin foorumien kirjoittajien - mielipiteitä sellaisista kysymyksistä, joista asianomaiset itse eivät ole sanoneet mitään.

        Eiköhän säikeen tyhjennys kerro ylläpidon mielipiteen ilman sanoja.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Eiköhän säikeen tyhjennys kerro ylläpidon mielipiteen ilman sanoja.

        Oletko ylpeä kantelustasi? Jossain, esim. armeijassa, tuollaisesta kantelusta saattaisi tulla harjanvarsi anusaukkoon.


    • Anonyymi

      Tämä säie sitten piti heti alkuun pilata. Tarkoitus oli käsitellä vain sanaristikoiden satunnaisia kysymyksiä.

      Myönnän, että itse olen vastaavaan toimintaan syyllistynyt, mutta ei se silti oikeuta aloittamani säikeen tahalliseen pilaamiseen.

      Täytyy tehdä uusi säie kun ilmenee oikeaa tarvetta kysyä jotain. Tätä säiettä ei viitsi enää alkuperäisessä tarkoituksessa käyttää. Kysymys/vastaus - 5 toimii vielä, joten ehkä sitä voin käyttää.

      Kun nyt tämä tultiin pilaamaan, purkakaa nyt loputkin mielipahanne tähän säikeeseen.

      • Anonyymi

        Tapio-Huuhaa: "Myönnän, että itse olen vastaavaan toimintaan syyllistynyt, mutta ei se silti oikeuta aloittamani säikeen tahalliseen pilaamiseen."

        Kun kerran sinä itse tahallisesti pilaat toisten aloittamia säikeitä, niin on turha ihmetellä, jos toiset pilaavat sinun säikeesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapio-Huuhaa: "Myönnän, että itse olen vastaavaan toimintaan syyllistynyt, mutta ei se silti oikeuta aloittamani säikeen tahalliseen pilaamiseen."

        Kun kerran sinä itse tahallisesti pilaat toisten aloittamia säikeitä, niin on turha ihmetellä, jos toiset pilaavat sinun säikeesi.

        Keisari on paradoksaalinen hahmo. Tehkää niin kuin minä sanon, ei niin kuin minä teen. Hinnatonta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keisari on paradoksaalinen hahmo. Tehkää niin kuin minä sanon, ei niin kuin minä teen. Hinnatonta!

        Myönnän, että Iisakin ristikot 12 joulukuu 2021 osallistuminen oli virhe. Varmaan joku muukin.

        Mutta HP:n kritisointia hänen aloittamassaa säikeessä en joka tilanteessa pidä virheenä.


    • Vähän suhteellusuutta tähän minun ja HP:n kiistaan. Reilu puolitoista vuotta sitten koin vääräksi, että tekijäoikeuteen vedoten kielletään kaikki ratkaisusanojen kertominen. Minua itseäni syytettiin erityisesti, vaikka itse en juurikaan ollut mitään ratksisusanaa paljastanut. Käyttäjätilini jopa lakkautettiin.

      En pidä ratkaisusanojen paljastamista palkintoristikoista hyvänä toimintana. Pienimuotoista paljastamista en erityisen huonona pidä tilanteessa, jossa joku on tiettyä vihjettä kysynyt.

      Mutta HP vei paljastelun minusta aivan järjettömälle tasolle. Ennen kuin kukaan oli mitään kysynyt, hän paljasti pääkuvista johdetut sanaketjut. Ne ovat ristikon ydintä ja on minusta törkeää spoilaamista niiden suora paljastaminen. Niissä olisi voinut auttaa edes antamalla muutama risteävä ratkaisusana.

      Sen lisäksi muuta paljastamista ennen kuin kukaan oli mitään kysynyt, saattoi olla niin paljon, että yli puolet ratkaisusanoista oli kerrottu. Minusta aivan mielettömän järjetöntä toimintaa. HP:n toiminta on mennyt käsittämättömällä tavalla överiksi. Hän on minusta menettänyt paljasteluissaan kaiken suhteellisuudentajunsa.

      On käsittämätöntä, että tälle hurraa nekin, jotka jonkin verran haluavat saada tietää ratkaisusanoja. Eivät kai ihmiset sentään halua, että HP ratkoo aina ristikot heidän puolestaan?

      HP:n toiminta nimen omaisesti on tehnyt tästä foorumista suurelle osalle ristikon ratkojista totaalisen hylkiöfoorumin. Uskoisin, että HP:n toiminnalle moni nauraa tai on erittäin suuttunut.

      Tosin on mahdoton tietää, kenelle tämä on hylkiöfoorumi ja kenelle ratkaisusanoja paljastava paratiisi.

      Tosin itsekin olen ollut viime aikoina edistämässä hylkiöfoorumiksi tulemisen kehitystä. Kun valitin, HP:n toiminta levisi muualle kuin hänen aloittamiinsa säikeisiin. Nyt ei missään voi olla suojassa HP:ltä ja samoin toimivilta. Kun HP riehui vain itse aloittamissaan säikeissä, sama toimintamalli ei ollut kaikkialla.

      Halusin houkutella Iisakin ristikoiden ratkojia pois täältä, koska HP-henki saattaa tulla Iisakin ristikoita ratkovia vastaan kuten se tulee IS:n ja Punaisen Pelikaanin ratkojia vastaan. Tämä on erittäin turvaton foorumi niille, jotka kaipaavat vain vinkkiä, ei ratkaisusanojen paljastelua, ei ainakaan laajamittaista sellaista.

      Juuri nyt tämän forumin tilanne on minulle melko musta.

      Jos edes osa tämän foorumin säikeistä olisi muuta kuin HP:n paljasteluriehuntaa, tätä foorumia voisi muukin käyttää kuin HP-fani. Jos HP alkaa riehua kaikkialla, tämä jää vain tietyn porukan hylkiöfoorumiksi.

      • Jatkoa
        Kun yritin hillitä HP:tä hänen aloittamissaan säikeissä, kyllä kieltämättä spoilasin niitä. Hillintäyritykseni taisivat vain villitä ja provoisoida entistä villinpään menoon. Järkeä en mielestöni järjettömään toimintaan saanut, vsin joidenkin vihat pääleni.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jatkoa
        Kun yritin hillitä HP:tä hänen aloittamissaan säikeissä, kyllä kieltämättä spoilasin niitä. Hillintäyritykseni taisivat vain villitä ja provoisoida entistä villinpään menoon. Järkeä en mielestöni järjettömään toimintaan saanut, vsin joidenkin vihat pääleni.

        Tapio-Huuhaa toimii ennusttavasti. Herättyään hän lataa pitkän vuodatuksen, jossa hän lähinnä jankuttaa jo moneen kertaan sanomansa asiat. Sitten hän lähtee varmaankin ulkoilemaan ja ehkä kirjastoon salakuvaamaan ristikoita. Iltapäivällä hän alkaa vastailemaan aamuoksennuksiinsa saamiinsa vastauksiin. Hyvänä päivänä tämä jatkuu n. klo 23 asti. Ja sitten tass mennään aamusta. Harrastuksensa kullakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapio-Huuhaa toimii ennusttavasti. Herättyään hän lataa pitkän vuodatuksen, jossa hän lähinnä jankuttaa jo moneen kertaan sanomansa asiat. Sitten hän lähtee varmaankin ulkoilemaan ja ehkä kirjastoon salakuvaamaan ristikoita. Iltapäivällä hän alkaa vastailemaan aamuoksennuksiinsa saamiinsa vastauksiin. Hyvänä päivänä tämä jatkuu n. klo 23 asti. Ja sitten tass mennään aamusta. Harrastuksensa kullakin.

        Kirjastossa on nykyisin Wifi. Saan ristikoista yhtä hyvän tallenteen kuin IS Extraa käyttäen. Otan talteen vai eniten itseäni kiinnostavat ristikot. Maksan niistä 2-3 €/viikko lähettämällä tekstarivastauksen. Maksan siis yhteensä suurin piirtein saman verran kuin tilaisin IS Extran, mutta osallistun samalla palkintokilpailuihin. Tuplahintaa en ole kiinnostunut maksamaan.

        Töhän nyt laitan tunteen purkaukseni, koska tämä säie on pikattu eikä sitä enää voi käyttää alkuperäiseen tarkoitukseensa.

        PuPe 6/2021 ei tarkoituksena ole enää kirjoittaa. Se on minusta monen henkilön toimesta pilattu, pahin pilaaja on miekestäni HP/hänen laillaan toimiva ja toiseksi pahin pilaaja on minä itse. Muitakin pilaajia löytyy, mutta kuinka monta, sen tietää vain moderaattori. Hän ei enää säikeiden pilaamisesta tunnu olevan kiinnostunut, koska hän pyynnöstä huolimatta säiettä ei siivonnut tai poistanut kokonaan.

        Saatan IS-säikeen aloittaa, mutta jos HP tai joku muu sen tulee pilaamaan, saatan sen kommentoinnin lopettaa.

        Kuten olen todennut, ainut luotettava paikka palkintoristikoihin vihjeiden saamiseen on foorumini. Saa käyttää, mutta ei ole pakko. Ja kuten olen todennut, voisin täälläkin auttaa jonkin verran, mutta motivaatio on foorumin toiminnan takia aika alhainen. Olen minä silti hieman auttanut. Selitin eräässä säikeessä paljastetun ratkaisusanan idean. Auttaminen pitäisi tehdä minun kyllä anonyymisti, jotta perään ei tule jokin epäasiallinen kommentti. Jos MINÄ autan omalla nimimerkilläni, helposti joku heittää perään jotain asiatonta.


    • HP aloituksessa 11.12.2021 on jopa uhmaikäisen käytöstä:
      "Nyt ei ollu paha, joten saatan tyytyä keltaisiin. Jos raivostun tulee kaikki."

    • Parasta olisi jos järjestyksenvalvoja tyhjentäisi koko osaston. Niin paljon sontaa on itse kultakin tänne tullut kirjoiteltua. Sen jälkeen kaikilta olisi hyvä pitää pieni tauko.

    • Anonyymi

      Todella nopeasti on digitalisaatio edennyt! Onko siitä vielä paria vuottakaan kun ihmeteltiin sitä miten joissain lehdissä voi kirjoittaa merkkejä ristisanatehtävien ruutuihin suoraan tietokoneella. Nyt ollaan jo tilanteessa kun aletaan ihmetellä sitä miten vanhanaikaisesti vielä 2020-luvun alussa monia asioita hoidettiin.

      Kiitos aktivisteille digi-ilosanoman levittämisestä!
      Kiitos kirjastoille digipalvelujen tuottamisesta kotisohville!
      Tätä junaa ei saa enää vanhan liiton jäärätkään pysähtymään!


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Yhtäkään ristikkolehteä ei vielä ole digitoitu. ihmettelen, miksi Apu Ristikot ole digiversiona julkaistu, vaikka lupailtu on.

        Olisi kiva, jos keskustelua digiratkonnasta tulisi Sanarisinkin foorumiin keskustelua.

        Lähinnä on mainittu Sanarisin toteuttama Suomen Kuvalehden ristikoiden nettiratkonta.
        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/netissa-ratkottavien-ristikoiden-teknisesta-toteuttamisesta/ käsittelee asiaa varsin monipuolisesti.

        Tänään Huuhaan ongelmana on, ettei pääse ottamaan osaa Sanariksen palstan lausekeskusteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään Huuhaan ongelmana on, ettei pääse ottamaan osaa Sanariksen palstan lausekeskusteluun.

        Olisi kohtuullista, että Huuhaa päästettäisiin kertomaan miten asiat ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kohtuullista, että Huuhaa päästettäisiin kertomaan miten asiat ovat.

        Kyllä totuus pitää olla lupa tuoda julki kaikkine kirjoitusvirheineen. Suomi on kuitenkin sanailun vapaudestaan tunnettu demokraattinen oikeusvaltio.


    • Harmittaa myös, ettei voi kommentoida
      "51. MaijaLainaa27.3.2023 klo 10:25
      Saisikohan täältä pienen vihjeen takasivun kolmanteen kuvaan liittyen?
      Seinä tuli vastaan mutra intoa pohtimiseen vielä riittäisi!

      52. MaijaLainaa27.3.2023 klo 12:24
      Vihjeitä annetaan sitten, kun vastausaika on umpeutunut.

      Terveisin viestiketjun aiempi Maija."

      Jos Sanarisin foorumiin laittaa joku, että vinkkejä saisi kysyä muualla, sellainen kommentti poistetaan - sopii koettaa, onko niin.

      • Anonyymi

        Tästä on valitettava Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen. Rötösherrat kiikkiin!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      101
      2120
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      432
      1619
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1333
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      15
      1153
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      76
      1113
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1075
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      180
      1013
    8. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      279
      1011
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      979
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      847
    Aihe