Vouti tietenkin ottaa oman osuutensa.
Mutta saako veli tietää , että mulla on ulosotossa saatavia?
On ulosotossa jonkun verran ja perintö tulossa
12
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Toki saa siinävaiheessa kun vouti länttää kuolinpesään maksukiellon.
- Anonyymi
Entä jos ei mainitse voutille mitään kuolinpesästä?
- Anonyymi
Voudilla on keinonsa saada tietää.Verottaja ilmiantaa yleensä.
- Anonyymi
Entäpä jos selvässä pesässä tehdään perinnönjako pian perukirjan laatimisen jälkeen. Verottajahan ei lähetettyyn perukirjaan vuoteen reagoi (perintöverot)? Eli eihän pesänjakajalla ole velvollisuutta jokaisen tilannetta ulosotosta kysellä?
- Anonyymi
Velallinen, joka ulosottomenettelyssä salaa omaisuuttaan syyllistyy velallisen petokseen. Miten paljon seuraisi linnaa riippuu sitä, kuinka tärkeä teko olisi. Rikoksen vanhenemisaika on 5-10 vuotta ja paljastuisi viimeistään silloin, kun verottaja saa perukirjan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Velallinen, joka ulosottomenettelyssä salaa omaisuuttaan syyllistyy velallisen petokseen. Miten paljon seuraisi linnaa riippuu sitä, kuinka tärkeä teko olisi. Rikoksen vanhenemisaika on 5-10 vuotta ja paljastuisi viimeistään silloin, kun verottaja saa perukirjan.
Ohoh, kuinka törkeä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli siis se henkilö jolla on ulosotossa velkoja, niin on velvollinen ilmoittamaan pesänjakajalle tästä, jotta jakaja osaa tilittää voudille jotain?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli siis se henkilö jolla on ulosotossa velkoja, niin on velvollinen ilmoittamaan pesänjakajalle tästä, jotta jakaja osaa tilittää voudille jotain?
Velallisen petoksesta on rikoksentekijä tuomittava sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Törkeä velallisen petos on velallisen petoksen törkeä tekomuoto. Jos velallisen petoksella tavoitellaan huomattavaa hyötyä tai jos velallinen vahvistaa väärän tai harhaanjohtavan tiedon tuomioistuimessa oikeaksi, on kyse törkeästä velallisen petoksesta, mikäli teko on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä.
Törkeästä velallisen petoksesta on rikoksentekijä tuomittava vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Velvollinen ilmoittamaan ulosottomiehelle tulevasta perinnöstä. Ulosottomies antaa kirjallisen maksukiellon, missä kielletään luovuttamasta velalliselle perinnöstä tulevaa osuutta muille, kuin ulosottomiehelle.
Jos velallisen perintö ylittää velan määrän, niin ulosottomies palauttaa yli menneen osan.
- Anonyymi
Jos sulla on lapsia niin voit luopua perinnöstä ja vouti ei saa mitään,lapset saavat sen osuuden joka olisi tullut sulle,mitä sukua perinnönjättäjä on sulle?
- Anonyymi
Tietenkin veljesi saa tietää kaikki asiasi. Vain jos osaisit itse hoitaa omat asiasi niin silloin veljesi ei saisi tietää mitään.
- Anonyymi
Veli varmaan tietää jo. Turha yrittää salata.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391