On ulosotossa jonkun verran ja perintö tulossa

Anonyymi

Vouti tietenkin ottaa oman osuutensa.

Mutta saako veli tietää , että mulla on ulosotossa saatavia?

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toki saa siinävaiheessa kun vouti länttää kuolinpesään maksukiellon.

• Anonyymi

Entä jos ei mainitse voutille mitään kuolinpesästä?

• Anonyymi

Voudilla on keinonsa saada tietää.Verottaja ilmiantaa yleensä.

• Anonyymi

Entäpä jos selvässä pesässä tehdään perinnönjako pian perukirjan laatimisen jälkeen. Verottajahan ei lähetettyyn perukirjaan vuoteen reagoi (perintöverot)? Eli eihän pesänjakajalla ole velvollisuutta jokaisen tilannetta ulosotosta kysellä?

• Anonyymi

Velallinen, joka ulosottomenettelyssä salaa omaisuuttaan syyllistyy velallisen petokseen. Miten paljon seuraisi linnaa riippuu sitä, kuinka tärkeä teko olisi. Rikoksen vanhenemisaika on 5-10 vuotta ja paljastuisi viimeistään silloin, kun verottaja saa perukirjan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Velallinen, joka ulosottomenettelyssä salaa omaisuuttaan syyllistyy velallisen petokseen. Miten paljon seuraisi linnaa riippuu sitä, kuinka tärkeä teko olisi. Rikoksen vanhenemisaika on 5-10 vuotta ja paljastuisi viimeistään silloin, kun verottaja saa perukirjan.

Ohoh, kuinka törkeä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli siis se henkilö jolla on ulosotossa velkoja, niin on velvollinen ilmoittamaan pesänjakajalle tästä, jotta jakaja osaa tilittää voudille jotain?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli siis se henkilö jolla on ulosotossa velkoja, niin on velvollinen ilmoittamaan pesänjakajalle tästä, jotta jakaja osaa tilittää voudille jotain?

Velallisen petoksesta on rikoksentekijä tuomittava sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Törkeä velallisen petos on velallisen petoksen törkeä tekomuoto. Jos velallisen petoksella tavoitellaan huomattavaa hyötyä tai jos velallinen vahvistaa väärän tai harhaanjohtavan tiedon tuomioistuimessa oikeaksi, on kyse törkeästä velallisen petoksesta, mikäli teko on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä.

Törkeästä velallisen petoksesta on rikoksentekijä tuomittava vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Velvollinen ilmoittamaan ulosottomiehelle tulevasta perinnöstä. Ulosottomies antaa kirjallisen maksukiellon, missä kielletään luovuttamasta velalliselle perinnöstä tulevaa osuutta muille, kuin ulosottomiehelle.
        Jos velallisen perintö ylittää velan määrän, niin ulosottomies palauttaa yli menneen osan.

• Anonyymi

Jos sulla on lapsia niin voit luopua perinnöstä ja vouti ei saa mitään,lapset saavat sen osuuden joka olisi tullut sulle,mitä sukua perinnönjättäjä on sulle?

• Anonyymi

Tietenkin veljesi saa tietää kaikki asiasi. Vain jos osaisit itse hoitaa omat asiasi niin silloin veljesi ei saisi tietää mitään.

• Anonyymi

Veli varmaan tietää jo. Turha yrittää salata.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe