Itse olen jo muutaman vuoden tehnyt laattahommia aliurakkana omalla firmalla ja nyt kiinnostaisi lähteä urakoimaan suoraan rakennusliikkeille. Minkälaista katetta omalla firmalla urakoimalla voi saada? Jos lähdetään tes-urakkahinnoista ja laitetaan sivukulut päälle 1,72 rakennusalan tessin mukaan niin paljonko tuohon päälle voi yrittäjä saada katetta?
Rakentamista laatoilla
2
166
Vastaukset
- Anonyymi
"Itse olen jo muutaman vuoden tehnyt laattahommia aliurakkana omalla firmalla ja nyt kiinnostaisi lähteä urakoimaan suoraan rakennusliikkeille. Minkälaista katetta omalla firmalla urakoimalla voi saada? Jos lähdetään tes-urakkahinnoista ja laitetaan sivukulut päälle 1,72 rakennusalan tessin mukaan niin paljonko tuohon päälle voi yrittäjä saada katetta?"
Tuota noin.....
Muutaman vuoden tehnyt omalla firmalla aliurakointia, niin ei se laskutus siitä muutu, teki kenelle vain. Itse asiassa isoille firmoille kun tekee, niin laskutus on TES sisältäen sivukulut ja alvin, eli käteen jää noin 30 % siitä mitä palkkatyössä oleva saa. - Anonyymi
Aika kusisia hommia haet. 30e / tunti alv0 on hyvä palkaksi, jos saat laskuttaa erikseen erikoisemmat jutut kuten kuljetukset ja tuolla katat vain oman työn ja sen sivukulut. Ehkä pakun saa vielä mukaan että jää palkkaakin.
Yksinyrittäjänä sinua pallotellaan rankasti ja vaaditaan ties mitä. Härskeimmät sanoo että korjaa tuo ongelma ilmaiseksi tai tee tuo lisätyö ilmaiseksi niin saat loput laskut maksuun. Siinähän haastat jotain 100 miljoonan firmaa oikeuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 153960
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061587Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2251085Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 124881
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2836Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29817- 10805
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks45789