Mikä on vika kun Execel ei aukea?.

Anonyymi

Minulla Excel 2010 hankittuna.
Mutta nyt kun on läppäri niin siinä ei nämä vanhat tiedostot aukea.
Aukeaa vain OneDirven kautta .
Niin mikä tässä nyt mättää?. Tietääkö joku?

36

1127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Iltalehden mukaan internet on tulessa.

      • Anonyymi

        Mutta siitä huolimatta, noin kolme kertaa luotettavampi kuin Debian Linux.


    • Anonyymi

      Aloittelevilla Windowsin käyttäjillä ei useinkaan ole käsitystä käynnistyskuvakkeiden ja varsinaisen tiedoston välisestä erosta.

      Olen tehnyt havaintoja joissa Windowsin käyttäjä lähettää kaverilleen tiedostona työpöydällä olevan kuvakkeen, eikä se sitten vastaanottajan päässä toimikaan halutulla tavalla, koska varsinainen tiedosto on edelleen lähettäjällä.

      Ymmärrätkö sinä edellä selostetun tilanteen. Onko mahdollista että nytkin on jostakin vastaavasta kysymys. Eli olisit siirrellyt kuvakkeita tiedoston sijasta.

      • Anonyymi

        Ei ole kysymys kuvakkeista.
        Kun tallentaa muistitikulle vahalla koneella ja laitaa uuteen niin siinä ei Excel tauluko aukea.
        Kaikki muut tiedostot toimii moitteettomasti.
        T. Avaaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kysymys kuvakkeista.
        Kun tallentaa muistitikulle vahalla koneella ja laitaa uuteen niin siinä ei Excel tauluko aukea.
        Kaikki muut tiedostot toimii moitteettomasti.
        T. Avaaja

        Mikä sen tiedoston pääte on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kysymys kuvakkeista.
        Kun tallentaa muistitikulle vahalla koneella ja laitaa uuteen niin siinä ei Excel tauluko aukea.
        Kaikki muut tiedostot toimii moitteettomasti.
        T. Avaaja

        Mikä sen tiedoston koko on siellä tikulla ollessaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kysymys kuvakkeista.
        Kun tallentaa muistitikulle vahalla koneella ja laitaa uuteen niin siinä ei Excel tauluko aukea.
        Kaikki muut tiedostot toimii moitteettomasti.
        T. Avaaja

        Minkälaista herjaa se heitää avatessa sitä tiedostoa sieltä tikulta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kysymys kuvakkeista.
        Kun tallentaa muistitikulle vahalla koneella ja laitaa uuteen niin siinä ei Excel tauluko aukea.
        Kaikki muut tiedostot toimii moitteettomasti.
        T. Avaaja

        Avautuuko sieltä tikulta yleensä mikään Excel tiedosto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kysymys kuvakkeista.
        Kun tallentaa muistitikulle vahalla koneella ja laitaa uuteen niin siinä ei Excel tauluko aukea.
        Kaikki muut tiedostot toimii moitteettomasti.
        T. Avaaja

        Oletko varma että se taulukko on tallentunut kokonaisuudessaan sinne tikulle?

        Onko tikulla vielä vapaata tilaa jäljellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kysymys kuvakkeista.
        Kun tallentaa muistitikulle vahalla koneella ja laitaa uuteen niin siinä ei Excel tauluko aukea.
        Kaikki muut tiedostot toimii moitteettomasti.
        T. Avaaja

        Oletko varma sen tikun kunnosta? Eli saat edelleenkin siirrettyä tiedostoja sen tikun avaulla, olet joskus aiemin tallentanut tikulle, ja ne siirtyvät normaalisti mutta vieläkö tämän epäonnistuneen siirron jälkeenkin tallennukset ja siirrot tikulla onnistuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kysymys kuvakkeista.
        Kun tallentaa muistitikulle vahalla koneella ja laitaa uuteen niin siinä ei Excel tauluko aukea.
        Kaikki muut tiedostot toimii moitteettomasti.
        T. Avaaja

        Onko se tiedoston koko sama tikulla kuin se on onedriven tallennustilassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varma sen tikun kunnosta? Eli saat edelleenkin siirrettyä tiedostoja sen tikun avaulla, olet joskus aiemin tallentanut tikulle, ja ne siirtyvät normaalisti mutta vieläkö tämän epäonnistuneen siirron jälkeenkin tallennukset ja siirrot tikulla onnistuu?

        Tikku on kunnossa kaikki muut tiedostot avautuu.
        Excel vaan näyttää ihmeellisiä merkkejä.
        Excel-työkirja on viimeinen muoto mitä koitin.
        Mutta ei auta vaikka tallentaa millä muotoa vaan.
        T. Avaaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tikku on kunnossa kaikki muut tiedostot avautuu.
        Excel vaan näyttää ihmeellisiä merkkejä.
        Excel-työkirja on viimeinen muoto mitä koitin.
        Mutta ei auta vaikka tallentaa millä muotoa vaan.
        T. Avaaja

        Sillä mikä se tallennusmuoto on ei ole mitään väliä tässä selvitystyössä, vaan sillä että saadaa 100% varmuus siitä että kyseessä on täysin sama tiedosto tikulla ja onedriven tallennustilassa.

        Siksi kyselin tiedoston kokoa ja päätettä. Näin saisin varmuuden siitä että todellakin osaat käsitellä resussienhalinta ohjelmaa. En edelleenkään ole onnistunut lypsämään varmaa tietoa siitä voiko antamaasi tietoihin luottaa, ja mihin tietosi perustuu.

        Joten nyt selvitetään näiden kahden tiedoston koko ja siihen käytät resussienhallinta ohjelmaa, et mitään muuta kuin resussienhallintaohjelmaa.

        Katsot tikulla olevan tiedoston täydellisen NIMEN, KOON tavuina, ja PÄIVÄYKSEN. Ja sama homma sille tiedostolle siellä onedriven tallennustilassa. Haluan olla sata varma että kyseessä on täysin sama tiedosto, ettet vain luule niin olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä mikä se tallennusmuoto on ei ole mitään väliä tässä selvitystyössä, vaan sillä että saadaa 100% varmuus siitä että kyseessä on täysin sama tiedosto tikulla ja onedriven tallennustilassa.

        Siksi kyselin tiedoston kokoa ja päätettä. Näin saisin varmuuden siitä että todellakin osaat käsitellä resussienhalinta ohjelmaa. En edelleenkään ole onnistunut lypsämään varmaa tietoa siitä voiko antamaasi tietoihin luottaa, ja mihin tietosi perustuu.

        Joten nyt selvitetään näiden kahden tiedoston koko ja siihen käytät resussienhallinta ohjelmaa, et mitään muuta kuin resussienhallintaohjelmaa.

        Katsot tikulla olevan tiedoston täydellisen NIMEN, KOON tavuina, ja PÄIVÄYKSEN. Ja sama homma sille tiedostolle siellä onedriven tallennustilassa. Haluan olla sata varma että kyseessä on täysin sama tiedosto, ettet vain luule niin olevan.

        Tiedosto millä nyt kokeilin niin on vain nyt tikulla ei missään muualla.
        Tein kokeeksi vain tikulle että ei ainakaan ole muuta häriöitä.
        Ja tämä ei aukea.
        Eikä aukea mitkään Excel tiedostot.
        T. Avaaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedosto millä nyt kokeilin niin on vain nyt tikulla ei missään muualla.
        Tein kokeeksi vain tikulle että ei ainakaan ole muuta häriöitä.
        Ja tämä ei aukea.
        Eikä aukea mitkään Excel tiedostot.
        T. Avaaja

        Voi hyvä tavaton sinun kanssa, oletko trollaamassa vai selvittämässä todellista ongelmaa. Annoit ymmärtää että jos tallennat taulukot onedriven tallennustilaan, tiedostot voit avata ongelmitta, mutta jos teet sen sama USB tikulle, tiedostoa ei voi avata.

        Täytyy olettaa ettei sinulla ole aavistustakaan, minne ne tallennukset todellisuudessa menee. Jos tallennus oikeasti ei tikulle onnistuisi, siitä tulee varmasti jonkinlainen virheilmoitus jo tallennusta tehdessä.

        Joten ei tässä ole mitään tehtävissä, vältä USB tikun käyttöä tiedostojen siirrossa, sinne asti kunnes olet mieltänyt tiedostojen käsittelyyn liittyvät kuviot paremmin.


    • Anonyymi

      Munkin kone säpsähti sauvan poiketessa 😂🤣😅

    • Anonyymi

      Suosittelen hommaamaan tuoreemman Excelin sillä vuoden 2010 versio on vanhentunut jo lokakuussa 2020. Tuki on päättynyt eikä päivityksiä enää tule.

      Loikka syksyllä 2021 julkaistuun versioon kannattaa tehdä, jos aikoo bittien kanssa puljata vielä ensi vuonnakin.

      #kirjeJoulupukille

      • Anonyymi

        Microsoft on varmaan laittanut vanhat cd jakelut boikottiin lisenssien vuoksi. Joku sai median duunista ja poltti sen itselle ja kaverille ja kaveri kaverille ja sitä rataa - tuota olen tehnyt itsekin. Nyt olen jo kolmena vuotena peräkkäin maksanut OFFICE 365 lisenssin. Yksi lisenssi maksaa 70€ ja sillä saa yhden käyttäjän oikeuden viiteen (?) laitteeseen. Family on kuudelle käyttöoikeuden ja niissä on omat oikeudet. Family maksaa 100€ vuosi. Lisenssin saa esim Gigantista tai Citymarketista ja esim Gigantin verkkokaupasta tai Microsoft Storesta.

        Mutta olisiko aloittajalla jo vanha käyttiskin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Microsoft on varmaan laittanut vanhat cd jakelut boikottiin lisenssien vuoksi. Joku sai median duunista ja poltti sen itselle ja kaverille ja kaveri kaverille ja sitä rataa - tuota olen tehnyt itsekin. Nyt olen jo kolmena vuotena peräkkäin maksanut OFFICE 365 lisenssin. Yksi lisenssi maksaa 70€ ja sillä saa yhden käyttäjän oikeuden viiteen (?) laitteeseen. Family on kuudelle käyttöoikeuden ja niissä on omat oikeudet. Family maksaa 100€ vuosi. Lisenssin saa esim Gigantista tai Citymarketista ja esim Gigantin verkkokaupasta tai Microsoft Storesta.

        Mutta olisiko aloittajalla jo vanha käyttiskin?

        Vielä vähän lisää kokeilun tuloksia.
        Laitoin sp liitetiedostona Excel tiedoston toiseen sp osoitteeseen ja avasin uudella koneella aukesi hyvin.
        Kun taasen laitoin toiseen sp osoitteen niin siellä aukeaa mutta teksti on jotakin mistä ei selvää saa.
        Kumpaakin koitin uudella koneella.
        T. Avaaja


    • Anonyymi

      Onko tiedosto tehty uudemmalla exelillä?
      Jos on ei 12-vuotta vanha vanhus siitä mitään ymmärrä.

      • Anonyymi

        On tehty Excel 2010 vuotisella ja uusi kone sitä ei ymmärrä.
        Muut tiedostot kyllä tikulta aukeaa mutta ei Excel.
        Se minua ihmetyttää kun tikulta ei aukea suoraan.
        Enkä ole trolli.
        T. Avaaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tehty Excel 2010 vuotisella ja uusi kone sitä ei ymmärrä.
        Muut tiedostot kyllä tikulta aukeaa mutta ei Excel.
        Se minua ihmetyttää kun tikulta ei aukea suoraan.
        Enkä ole trolli.
        T. Avaaja

        Nyt näytät toistavan tuota ettei taulukot aukea tikulta, oliko se valetta että sama tiedosto kuitenkin aukeaa onedriven tallennustilasta.

        Tämä on hirveätä lypsämistä, et tee mitään sen eteen että joku voisi olla avuksesi, vaikuttaa että tahallisesti hankaloitat avun antamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt näytät toistavan tuota ettei taulukot aukea tikulta, oliko se valetta että sama tiedosto kuitenkin aukeaa onedriven tallennustilasta.

        Tämä on hirveätä lypsämistä, et tee mitään sen eteen että joku voisi olla avuksesi, vaikuttaa että tahallisesti hankaloitat avun antamista.

        Ei ole valetta. vaan näin se vaan on.
        Onedriven kautta aukeaa kaikki samat tiedostot mitä tikulla. koska samat tiedostot tallennettu samaan aikaan tikulle Onedriveen.


    • Anonyymi

      Ei mikään ihme kun ikivanha ja turvaton Office..

    • En tiedä missä ongelma on, mutta en käyttäisi Exceliä suoraan tikulla oleviin tiedostoihin vaan kopioisi tikulle ja tikulta. Kun sanot Onedriven kautta, tarkoitatko selainta, erillistä sovellusta vai Onedriven kautta päivitettyjä tiedostoja?

      Olethan asentanut Office uudelle koneellesi?

      • Anonyymi

        Tarkoitan Onedriveen tallennettua tiedosta.
        Tallennan aina asiakirjan samalla kertaa koneelle ulkopuoliselle kovalevylle ja Onedriveen.
        Joten tiedosto on käsittääkseni silloin samanlainen.
        Sama ongelma jos ulkopuolisen kovalevyn kytken uuteen koneeseen niin ei Excelit aukea.
        T. Avaaja


      • Anonyymi

        Uudessa koneessa office 365.
        Ei siitä kait ole kiinni.
        T. Avaaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudessa koneessa office 365.
        Ei siitä kait ole kiinni.
        T. Avaaja

        Voi hyvinkin olla niin että uusimmat Officet ei suostu avaamaan turvattomiksi luulemiaan ulkoisista tallennusvälineistä löytyviä tiedostoja. Ratkaisu voisi löytyä säätämällä Excelin luottamuskeskuksen asetuksia.


      • Anonyymi

        Ei kivanhaa Officea kannata asentaa uudelleen..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uudessa koneessa office 365.
        Ei siitä kait ole kiinni.
        T. Avaaja

        Etkä,mutta mitä, jos tekisit asiat kunnolla ja kopioisit ne tiedostot kansioon. Siirrettävältä medialta avaaminen on niin kasaria kuin voi olla. Tai mitä, jos asentaisit molempiin koneisiin OneDriven ja voisit unohtaa ne tikut kokonaan.


    • Anonyymi

      "Niin mikä tässä nyt mättää?. Tietääkö joku?"

      Moni tietää, minäkin. Mikro$oftin kavalasti suunnittelema tiedostojen yhteensopivuusongelma ohjelmien eri versioiden kesken mättää, se kasvattaa tulosta. Tähän(kin) piruiluun tietenkin on olemassa helppo apuneuvo joka poistaa yhteensopivuusongelman.

    • Anonyymi

      Lypsämälläkään ei saanut tiedoston kokoa selville, eikä tiedoston päätettä. Se olisi kertonut onko tiedosto tallennettu yhteensopivuustilassa, joka on edelletys, siirtää tiedostoja eri versioiden välillä.

      Nykyiset tiedosto muodot on: .xlsx, .xlsb, .xlsm, .xltx, .xltm

      Yhteen sopivuustilassa tiedosto muoto on: .xls

      Tämä näkyy myös muutoksena tiedoston koossa. Tämä arvuutelija ei halua paljastaa avain asioita, vaan hankaloittaa ratkaisun löytymistä tahallisesti.

      • Anonyymi

        Tallenus muoto Excel-työkirja
        Toinen muoto Excel 97-2003 työkirja
        Joku täällä kertoi että muodolla ei ole väliä.
        Olen kyllä koittanut muitakin muotoja mutta ei ole auttanut.
        T. Avaaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tallenus muoto Excel-työkirja
        Toinen muoto Excel 97-2003 työkirja
        Joku täällä kertoi että muodolla ei ole väliä.
        Olen kyllä koittanut muitakin muotoja mutta ei ole auttanut.
        T. Avaaja

        Kannattaa katsastaa sivu osoitteessa

        https://www.easytweaks.com/access-xls-file-format-excel-2016/

        Vaikuttaa siltä että noinkin vanhojen tallennusmuotojen kanssa on ollut ongelmia uusimmissa Officen versioissa muillakin. Ehkä tuolta jokin kikka kolmonen löytyy.


      • Anonyymi

        Kohta kolli vastaa, ja sen perään kiittelee itseään hyvästä vastauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tallenus muoto Excel-työkirja
        Toinen muoto Excel 97-2003 työkirja
        Joku täällä kertoi että muodolla ei ole väliä.
        Olen kyllä koittanut muitakin muotoja mutta ei ole auttanut.
        T. Avaaja

        Windows 11 on maailman paras käyttöjärjestelmä ikinä, nyt se on tehty hyvin.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe