Minun perheelläni on oma takapiha, jossa kesäisin kasvit ja marjat kasvaa ja meidän piha on isojen murikka aidan keskellä
Viereisessä oleva naapuri jossa on noin 2-3 poikia ja joskus jopa muita lapsia ja ovat noin 10-13 vuotiaita. Meidän pihassa on isot kivi murikoita aitana, jonka isäni asetti niitä tonttia rakentaessaan ja ovat tarkalleen meidän alueella.
Nämä naapurin pojat ovat joskus vahingossa potkaissut heidän palloa meidän pihalle ja hakenut kiltisti pois takaisin omaan pihaan.
Mutta muutaman vuoden jälkeen nämä pojat rupesi kiipeilemään meidän kivi aittaa, tallosivat meidän kukkia ja pensoja, söivät suuren osan mansikoista ja käytti pihaamme hippa leikin alueeksi ILMAN LUPAA!
Tämä harmittaa paljon perhettäni ja vielä typerämpi on se, että naapurin isäntä oli nähnyt lapsensa tekosia, mutta ei ole tehnyt asialle mitään esim. Puhunut ettei noin saa tehdä tai pyytänyt anteeksi.
Voiko tälläisestä tehdä sakkot tai naapurin pitäisi korvata jollain muulla tavoin. Perheeni ei ole varma mitä tehdä asialle ja itse haluan, että naapuri maksaa lasten typerästä tekosista.
Naapurin pihaan oleskelu ilman lupaa
7
812
Vastaukset 7
- Anonyymi
Minkä alan / koulutustason ihmisiä nämä naapurien vanhemmat ovat?
- Anonyymi
Sitä minäkin aattelen. Sitä vaan jatkuu melkein joka viikko, kun vielä sitä ruohoa näkyy ennen talvea.
- Anonyymi
Aivot on jo olemassa. Hanki riistakamera tai valvontakamera ja kuvaa todistusaineistoa kotirauhan rikkomisesta.
- Anonyymi
Hoh, hoijaa, metsään meni. Kyse on alaikäisistä lapsista, ei heitä voi syyttää mistään. Kieltää voi, mutta siihen se jää. Naapuri on tehnyt sen minkä hän voi. Ei lapsia voi kahlita. Lasten vanhemmat eivät vastaa lastensa teoista, elleivät he ole laiminlyöneet valvonta velvollisuuttaan. Tässä tapauksessa niin voisi tietysti väittää, mutta juttu ei menestyisi käräjillä.
Syyttäjä ei sitä sinne veisi ja omalla syytteellä tuskin oikeus suostuisi sitä edes käsittelemään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoh, hoijaa, metsään meni. Kyse on alaikäisistä lapsista, ei heitä voi syyttää mistään. Kieltää voi, mutta siihen se jää. Naapuri on tehnyt sen minkä hän voi. Ei lapsia voi kahlita. Lasten vanhemmat eivät vastaa lastensa teoista, elleivät he ole laiminlyöneet valvonta velvollisuuttaan. Tässä tapauksessa niin voisi tietysti väittää, mutta juttu ei menestyisi käräjillä.
Syyttäjä ei sitä sinne veisi ja omalla syytteellä tuskin oikeus suostuisi sitä edes käsittelemään.Mitä, jos tekis juoksuharjoituksia tontilla kuokka pystyssä?
- Anonyymi
Anna lasten leikkia!
- Anonyymi
Katketa vanhus susta tulossa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 981067
- 50902
- 119883
- 145857
- 70667
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40649Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu184601- 32559
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti47548- 68544
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja62534- 80530
- 39489
Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35484Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i3464- 45463
Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa31456- 41456
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks61450Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys74446