minkä ikäisenä.....?

Airsoft Fani

minkä ikäisenä ois hyvä aloittaa softaus,tuskin sitä minää kaks vuotiaana on hyvä alottaa.....mikä on semmonen keski ikä millon ois hyvä alottaa???itse oon vasta 12w mut ajattelin sit parin vuoden päästä.nii mikä teistä on vähä nii ku ala-raja(ikä)?

44

6249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eLuKkA93

      nii 13-15w.
      mun mielest

      • Airsoft Fani

        pelaatkos sä ite air softii?


      • eLuKkA93
        Airsoft Fani kirjoitti:

        pelaatkos sä ite air softii?

        kyllä

        varustus:
        G36,viritetty(120m/s.)
        marui G17(75m/s.)


      • blaahh
        eLuKkA93 kirjoitti:

        kyllä

        varustus:
        G36,viritetty(120m/s.)
        marui G17(75m/s.)

        13v airsoftin alaikärajaksi ainakin yleisille pelipaikoille olisi hyvä , kyllähän kaveriporukassa voi pelata vaikka vastasyntyneinä ;D itse 16.v ja en ikinä ottais varmaan edes 13.v softaamaan mukaan koska ei oo hauskaa niin iso ikäero ei tollasii pikkunatiaisii jaksa kuunnella.. siis oikeesti


      • airsoft88
        blaahh kirjoitti:

        13v airsoftin alaikärajaksi ainakin yleisille pelipaikoille olisi hyvä , kyllähän kaveriporukassa voi pelata vaikka vastasyntyneinä ;D itse 16.v ja en ikinä ottais varmaan edes 13.v softaamaan mukaan koska ei oo hauskaa niin iso ikäero ei tollasii pikkunatiaisii jaksa kuunnella.. siis oikeesti

        vain jos osaa noudattaa sääntöjä ja on asialliset suojat


      • kulllinnuppivittuper
        eLuKkA93 kirjoitti:

        kyllä

        varustus:
        G36,viritetty(120m/s.)
        marui G17(75m/s.)

        On sulla aika paska varustus, ku ei oo edes suojalaseja...


    • Hepoluhta

      Vapisee vaarikin jos venaa vehviläisen kanssa vesivehmaalla Wallu valpion kanssa.

    • Jepni

      Nuorimmat keitä oon kuullu pelaavan airsoftia on 8 vuotiaita eli mukaan vaan

      • Airsoft Fani

        kiitti vastauksesta.mä en taida ainakaan lähi päivinä alottaa ku pitäs vielä hankkii aseetki...tai oikeestaan (ase),mut ku ei oo RAHAA!mikä on semmonen hyvä ase,se olis hyvä sisällä ja ulkona mut ei kovin iso tai painava??(eikä maksaisi sentään ihan omaisuuksia?)


      • eLuKkA93
        Airsoft Fani kirjoitti:

        kiitti vastauksesta.mä en taida ainakaan lähi päivinä alottaa ku pitäs vielä hankkii aseetki...tai oikeestaan (ase),mut ku ei oo RAHAA!mikä on semmonen hyvä ase,se olis hyvä sisällä ja ulkona mut ei kovin iso tai painava??(eikä maksaisi sentään ihan omaisuuksia?)

        no..
        suosittelen seuraavia:

        vemput(jousiriritteiset):
        -MARUI MP5 A3
        -MARUI TYPE-U smg
        sähköt:
        -MARUI H&K MP5K (kurz)(tosi hyvä alottelijan sähkari!)(ite ostin ton ekaks aseeks)
        -MARUI MC51

        voit ite käydä tuolt kattoo: http://www.proairsoft.com/


      • tietonikkari69
        eLuKkA93 kirjoitti:

        no..
        suosittelen seuraavia:

        vemput(jousiriritteiset):
        -MARUI MP5 A3
        -MARUI TYPE-U smg
        sähköt:
        -MARUI H&K MP5K (kurz)(tosi hyvä alottelijan sähkari!)(ite ostin ton ekaks aseeks)
        -MARUI MC51

        voit ite käydä tuolt kattoo: http://www.proairsoft.com/

        empä usko että 12-vuotiaalla on rahaa ostaa ekaksi aseeksi sähkö, tilaa kwc hopup pistooli proairsoftista lähtönopeus 67m/s
        ja hinta alle kolmekymppii


      • Airsoft Fani
        tietonikkari69 kirjoitti:

        empä usko että 12-vuotiaalla on rahaa ostaa ekaksi aseeksi sähkö, tilaa kwc hopup pistooli proairsoftista lähtönopeus 67m/s
        ja hinta alle kolmekymppii

        mutta mun äiti ja isä kustantaaki suuremman osan siitä ite aseest ja mä suurimman osan suojist!!!


      • itseturhuus
        Airsoft Fani kirjoitti:

        kiitti vastauksesta.mä en taida ainakaan lähi päivinä alottaa ku pitäs vielä hankkii aseetki...tai oikeestaan (ase),mut ku ei oo RAHAA!mikä on semmonen hyvä ase,se olis hyvä sisällä ja ulkona mut ei kovin iso tai painava??(eikä maksaisi sentään ihan omaisuuksia?)

        Ensimmäiseksi aseeksi tosiaan kannattaa hankkia joku jousiviritteinen. Tällä tavalla pääsee halvalla tutustumaan harrastukseen ja ostaa vasta sitten kalliimman aseen, jos harrastus tuntuu mieleiseltä. On monia tapauksia, joissa ensimmäiseksi aseeksi on ostettu sähkö ja kaikki herkut siihen päälle, ja sitten käyty muutama kerta pelaamassa, kyllästytty, ja jätetty se ase sinne kaapin pohjalle pölyttymään.

        Ensimmäiseksi aseeksi joku Maruin pistooli vemppa ja sillä pärjää pitkälle. Maksaa noin 50e. Konepistooli tai rynnäkkökivääri mallisia jousiviritteisiä on aika turha ostaa. Maksaa reilusti enemmän kuin pistoolit ja mitään merkittävää parempaa ei ole. Ehkä hiukan tehokkaampi ja mukavampi tähdätä, mutta itse en ainakaan näistä alkaisi 50-100e maksamaan lisää. Yksi konepistooli vemppu kyllä löytyy, josta ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi on Scorpion Vz61. Ihan oma asianne se tietty on mitä ostatte, mut tämä on mun mielipiteeni asiasta.


      • MATIAS 11V.

        ite sodin 8 vuotiaana ekan kerran.alotin virallisesti10v


      • mp5a5
        Airsoft Fani kirjoitti:

        kiitti vastauksesta.mä en taida ainakaan lähi päivinä alottaa ku pitäs vielä hankkii aseetki...tai oikeestaan (ase),mut ku ei oo RAHAA!mikä on semmonen hyvä ase,se olis hyvä sisällä ja ulkona mut ei kovin iso tai painava??(eikä maksaisi sentään ihan omaisuuksia?)

        Suosittelisin mp5a5 miniä linkki: www.proairsoft.fi/atalog
        käy tuolla ja kato osastoon marui sitten sen jälkeen mini aseet ja siinä on minejä


      • 10 wee
        MATIAS 11V. kirjoitti:

        ite sodin 8 vuotiaana ekan kerran.alotin virallisesti10v

        täytän kesäl 2010 10 w ja mul on: beretta, halppispumppari(putos 2 kertaa maahan niin halkes) ja tilasin scorpion vz61


    • aloitin

      Turhauttavaa kirjoittaa tänne mitään, mutta...
      No pitää nyt jotain sanoa, että itse ensimmäisen kuulapyssyn ostin kun olin 9-vuotias ja aktiivisesti olen harrastanut 12-vuotiaasta lähtien ja ikää onkin nyt kertynyt jo 18-vuotta.
      Siitä vaan, aloittakaa hyvä laji ajoissa niin ette jää mistään paitsi..

    • miettiä

      ...siis..........no! kunhan on semmone sanotaanpa vaikka 11 vuotias ni kantsii jo ainaski harkita sitä. johtuu kyl minkä ostaa. ei ainakaa kantsi ostaa 13-vuotiaana sellast 150-500 euron asetta. mut 84-euron ase on iha hyvä sen ikäselle.....,mut se on vain mun mielipide!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Shipuli^^

        Njoo eka ase jonka ostin oli käytetty löysennetty beretta(8vuotiaana) sitte seuraava ase oli 12 vuotiaana M16 Vietnam versio (sähkö) ja se on nyt ollu mulla 1.5 vuotta ja paljon on käytetty. :)
        mutta kannattaa kyllä harkita itse!


      • Naskit

        Airsoftaus olisi hyvä aloittaa siinä 12-20 ikävuoden välillä.

        Airsoftaseiden logiikka on melkein sama kun ajoneuvoissa; Ensin kolmipyörällä eteenpäin ja sitten paljon paljon myöhemmin kuorma-autolla ;)


    • airsoft-santtu

      no airsoftin voi aloittaa ehk aikaisintaan 9v minä alotin 9v ja itse olen nyt 10v että kannattaa aloittaa nyt koska on vielä aikaa

    • Aku Ankka 92

      Kannattaa minun mielestä jo aloittaa 8 vuotiaana!!!!!!!

      • kinneas

        mä ostin käytetyn MPL (vemppu) 13v... itseasiassa ostin sen tänään! jostain 12v lähtien on ollut kiinnostusta airsoftaukseen, ja on ammuttu kavereiden aseilla. mä käytän maskia ja marui-MPL-vemppua


    • sapper

      ite alotin 11v. mun mielestä se on hyvä ikä. 8v. se on liian nuori semmoseen ei ampumisen vaan muutenkin...

    • mp5 a3

      mä kuulin jostain et alle 18 vvuotiaat eisaa ostaa eikä omistaa asetta mut mäkin ostan muutaman päivän pääst aseen ehkä mp5 a3 :sen

    • airsoft-santtu

      ei kannata kummiskaan alottelu aseeks ostaa sähköö niinkun toi yks tuolla jo sano mut ei kannata ostaa silti kwc pistoolia kannattaa osta maru pisla tai joku muu itse ostin kyllä kwc pislan mutta minulla on siitä huonoja muistoja kun minulla meni siitä hiton äkkiä jousi

      • -Rollaattori-

        Kylläpä taisi Airsoft-Santulle jäädä pahoja muistoja kuluneesta jousesta, kun siitä pitää kaikkia valistaa.


      • airsoft-santtu
        -Rollaattori- kirjoitti:

        Kylläpä taisi Airsoft-Santulle jäädä pahoja muistoja kuluneesta jousesta, kun siitä pitää kaikkia valistaa.

        oot aika tietämätön softari ja myös hölmö paskiainen


      • Tomi
        airsoft-santtu kirjoitti:

        oot aika tietämätön softari ja myös hölmö paskiainen

        Miulla on nyt Maruin mp5a3 vemppu mut on harkinnassa syksyllä ostaa sähköksi mp5 sd5 sähkö.. itse aloitin softauksen noin vuosi sitten ja kiva harrastus on ollut!!! Sopiva ikäraja airsoftin alotukseen ois vaikka 8v...


    • johufkkvv

      alota jo

      • Ykkös softaaja

        Mun mielestä kannatta alotta nyt samantien, koska olen alottanu airsoftin pari kuukautta sitten, mutto monesti oon softaamassa käyny. Ase sun kannattaa ite valita. Mää, siis äiti ja isi osti mulle samantien mun pyynnöstä sig 552. 145e


    • joku dyydi

      musta on softauksen ikä raja sellane et sitä ei oo. Mut kannattaa kuitenki kasvaa sen verran et osaa ottaa osumaa myös tehokkaammasta sähköstä. Itte ostin aloitteluks tollasii halpoi kiina-vemppui. Oon nyt kyl aikeis ostaa kaasu tai sähkö käyttösen isomman aseen. Aloitin 12v.

    • roskapostirobotti321

      Edelleenkään airsoftissa ei ole ikärajoja, iän kun voi määritellä monella tapaa.

      Airsoftin voi aloittaa kuka tahansa missä iässä tahansa, kunhan ei harrasta mitään näistä:

      -Ei myönnä osumia
      -Alkaa huutelemaan kesken pelin, että "Eikä muka osunu!!"
      -Ei ala valittaa saamistaan osumista, minkäs teet jos ei osaa pelata
      -Ei tähtää päähän tarkoituksella
      -Ja EI ammu sarjaa kaveriin lähi-etäisyydeltä

      • ArM4met

        Ja tohon lisäks^^

        -Ei ota suoja laseja pois kun tulee osuma eli pitää ne niin pitkään päässä kun muut vielä pelaa
        -Ei räiski sillä harrastusvälineellään offgame alueella
        -Ja tietysti pitää olla hauskaa


      • naapurinmummoawpeel
        ArM4met kirjoitti:

        Ja tohon lisäks^^

        -Ei ota suoja laseja pois kun tulee osuma eli pitää ne niin pitkään päässä kun muut vielä pelaa
        -Ei räiski sillä harrastusvälineellään offgame alueella
        -Ja tietysti pitää olla hauskaa

        Jos on sähköase ÄLKÄÄ VITUSSA ampuko 2-8 metristä sarjalla(kokemusta on)Yks kaveri ampu mua clock 18c vasempaan käteen noin 4 metristä:O


      • Cullin
        naapurinmummoawpeel kirjoitti:

        Jos on sähköase ÄLKÄÄ VITUSSA ampuko 2-8 metristä sarjalla(kokemusta on)Yks kaveri ampu mua clock 18c vasempaan käteen noin 4 metristä:O

        No jej? Ammuin kaverii metrin päästä paljaal ihol 7 kudin sarjan Cyman G18c sähköpislal, ja tuli jäljet. Ja todellakin, jos on pakko ampua vastustajaa läheltä, vaihtakaa aseenne heikompitehoisempaan/ampukaa semillä.


    • diipadaskensons

      mun kaveri ois kiinnostunu airsoft harrastuksesta (on muuten 9v) niin saisko se alottaa jo airsoftin

    • <.<.<.<

      ite oon 9v oon kiinnostunu airsoftista kannattasko mun alottaa ja onko mitään niinku airsoft ryhmiä/seuroja
      ja huolittasko mua niihin

      • Cullin

        Kyllä sut varmaan seuraan otetaan, mutta "isojen poikien pelit" ovat laadukkaampia. Niissä yleensä ikäraja on 15. Hyvä aloitusikä on siinä 15 paikkeella, koska osaa kantaa vastuunsa (suurin osa varmaankin.), ja pienemmät. mm 10 vuotiaat lapset ammuskelevat aseilla ilman suojalaseja, ei myönnä osumia, ampuu lintuja tms. Toki voit hyvin aloittaa nyt 9 vuotiaana, kunhat noudatat sääntöjä, ja ymmärrät vastuusi.


      • jooo''''32232
        Cullin kirjoitti:

        Kyllä sut varmaan seuraan otetaan, mutta "isojen poikien pelit" ovat laadukkaampia. Niissä yleensä ikäraja on 15. Hyvä aloitusikä on siinä 15 paikkeella, koska osaa kantaa vastuunsa (suurin osa varmaankin.), ja pienemmät. mm 10 vuotiaat lapset ammuskelevat aseilla ilman suojalaseja, ei myönnä osumia, ampuu lintuja tms. Toki voit hyvin aloittaa nyt 9 vuotiaana, kunhat noudatat sääntöjä, ja ymmärrät vastuusi.

        kiitti koska mulle on sanottu muissa keskusteluissa että et saa alottaa!!!!


    • Pingguu

      Moikka! Tietdättekö te minkä ikäiselle kuulapyssy?
      Lapseni on hinkunut sellaista noin. 1 vuoden enkä jaksa enään kuunnella.
      Oletteko sitä mieltä että 9 vuotiaalle tytölle voi antaa kuularin?

    • random pesukone
    • itse olen aloittanut aika vasta softrauksen ja nytten viime pelissä tuli nähtyä todella pieniä janttereita paljon että en itse osaa sanoa ikää milloin voi aloittaa airrsoftauksen mutta äkkiä voisin heittää että 13-15.Vuotiaana

    • lamaji

      Ite oon 11v ja tekis mieli alottaa softaus en ole vain varma kannattaako nyt alottaa softaus vai joskus parin vuoden paasta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5604
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      57
      1718
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe