Onko kenelläkään Qashqaissa? Paljon maksoi? lisääntyikö kulutus? Vaikuttikos tehoihin? Entäs miten käynnistyvyys kovemmilla pakkaskeleillä? entä tuleeko säästöjä tämänpäivän hintaeroilla?
E85 muunnos
2
616
Vastaukset
- Anonyymi
Tein itse aikoinaan laskelmia, toki erimerkkiseen autoon. Ja jos olisin onnistunut ajamaan 100% etanolilla kaikki ajot, ympärivuotisesti, olisin saavuttanut enintään 8% säästön polttoainekuluissa.
Pikkusen olisi tietysti thientynyt öljynvaihtoväli ja mahdolliset muut ongelmat etanoliboksin ostohinta pienentäneet säästettyä rahamäärää.
Tulin siihen tulokseen että eipä taida kannattaa. 20.000km ajolla olisi tullut tämän päivän hinnoilla noin 200 euron vuotuisen säästön, polttoainekuluissa. Kun ajan nykyisin vielä alle 10.000 km vuodessa niin säästän tuon satasen ennemmin muualla.
Sori, ei liittynyt nissaniin suoraan, mutta ehkä liippasi aihetta kuitenkin. - Anonyymi
Traficomin muuntotuen saa vain ennen 1.9.2009 rekisteröityihin autoihin.
Voiko eFlexFuelin asentaa myös uudempaan autoon?
Kyllä voi. eFlexFuel toimii moitteetta uusissa autoissa ja muissa EU-maissa tuetaan sen asentamista minkä ikäiseen ajoneuvoon tahansa.
Kuitenkin Suomessa Traficom on päättänyt, että vain ennen 1.9.2009 rekisteröityihin autoihin voi tehdä kevennetyn muutoskatsastuksen, joka on edellytys muuntotuen saamiseksi.
Auton, joka on rekisteröity 1.9.2009 jälkeen voi myös muutoskatsastaa, mutta valitettavasti Traficomin vaatimuksista johtuen prosessin hinta nousee useisiin tuhansiin euroihin. Muutoskatsastaminen sekä tieliikennekelpoisuus on aina auton omistajan vastuulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882