Viitisen vuotta sitten ostin Philips HD7462 merkkisen kahvinkeittimen ja nyt se jo meni hajoamaan! Hintaa taisi olla paikalliskaupassa melkein 50€. Ei olisi kannattanut ostaa! Edellinenkin keitin HD7215/A (Cafe Comfort) oli kanssa Philipsiltä, oli näköjään Puolasta ja se kesti 23v - markka-aikasta hintaa en enää muista. Tällä perusteella uskalsin tuon uuden ostaa kun vaikutti kestävältä merkiltä. No tämä uusi oli kiinalainen ja näyttää olevan kolmio-patentti-ruuveilla ettei pääse edes avaamaan ja katsomaan mitä on vikana.
Tuon vanhemman mallin sentään sai vielä auki ja löytyi jopa euroopasta varaosiakin joilla sen sai kuntoon. Kannattaa siis miettiä, minkä verran keittimestään maksaa - varsinkin jos se on kiinassa valmistettu.
Ja nyt alkoi kyllä pannukahvin juonti!
Kahvinkeitin hajosi
15
82
Vastaukset
- Anonyymi
lämpösulake palanut maksaa 2e
- Anonyymi
Ei ole vielä sellaista ruuvinkantaa vastaan tullut jota ei jollakin konstilla auki olisi saanut. No oli yksi jatkopistorasia jota en viitsinyt lähteä yrittämään avata. oli syvissä poteroissa täysin sileät pallokannat, siis käytännössä naulat joilla oli kiinnitetty. Olisihan nekin tosin voinut porata auki.
- Anonyymi
Samanlaisia pallokantaisia ruuveja näkee autojen virtalukoissa. NIITÄ EI AUKI SAA, JOLLEI SAHAA RAUTASAHALLA MEISSELIURAA KANTAAN.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samanlaisia pallokantaisia ruuveja näkee autojen virtalukoissa. NIITÄ EI AUKI SAA, JOLLEI SAHAA RAUTASAHALLA MEISSELIURAA KANTAAN.
VOI siihen tietysti mutterinkin hitsata kantaan.
- Anonyymi
Ne pallokantaiset on ainakin roikissa silleen upotettuna, ettei sinne pääse kemppiä vetämään ja muovitkin siinä sulaa.
Jatkoroikissa olen avannut niin että uhrasin pilalle menneen ruuvimeisselin. Tein siitä ikään kuin kaksipiikkisen haarukan smirgelissä ja teroitin haarukoiden sisäreunat. Kun haarukan painaa tarpeeksi kovaa pallopintaan niin kitka riittää auki kiertämiseen.
vanhoissa fordin jakajapumpuissa oli sellaisia ohennettuja pultteja, joka oli kiristetty niin että katkesi ohennuskohdasta ja pelkkä pallo jäi jäljelle. Niistä vedin paineviilalla kannan pois ja kun osa oli purettu, pinnapultista lukkopihdeillä kiinni.
- Anonyymi
Juu, kyllä nykyään saa tyäkaluja joka lähtöön. MEISSELINPÄITÄ ON JOPA BILTEEMASSA.
- Anonyymi
Lämpäsulakkeen liittäminen vaan täytyy tehdä mekaanisesti esim. ruuviliittimin, jotka on sokerinpalasta esiin kaivettu, koska se on niin kuumassa paikassa ja alttiina sähkövirran vaikutukselle, ettei tinausliitokset kestä ja se voi myös kärähtää jo kolvin lämmöstä. Eristämiseen kannattaa kiinnittää huomiota ja lämpösulakehan onkin usein suojaletkun sisällä jo alkuaankin.
- Anonyymi
Huokeimmat lämpösulakkeet ovat ilmeisesti ilman liittimiä. Laadukkaammissa on käytetty esimerkiksi abikoja jolloin johdoissa on valmiiksi liittimet.
Jos pitää tehdä johdosta johtoon liitos lämpöä kestävällä tavalla niin pitäiskö siinä käyttää jotakin abikopihdillä krimpattavaa osaa ("butt splice")? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huokeimmat lämpösulakkeet ovat ilmeisesti ilman liittimiä. Laadukkaammissa on käytetty esimerkiksi abikoja jolloin johdoissa on valmiiksi liittimet.
Jos pitää tehdä johdosta johtoon liitos lämpöä kestävällä tavalla niin pitäiskö siinä käyttää jotakin abikopihdillä krimpattavaa osaa ("butt splice")?Joo, mutta ne ovat merkkikohtaisia varaosia, ei niitä kannata käyttää vaan ihan irrallista oikean asteluvun lämpösulaketta. Puristettavalla jatkoholkilla saa riittävän hyvän liitoksen johtimiin. Ja ei niitä eristeettömiä jatkoholkkeja tarvitse erikseen hankkia, sen saa tavan abiko-jatkosta kun vuoleksii siitä muovit pois.
- Anonyymi
Kun kyse on yksisäikeisistä jäykistä kytkentälangan päistä, ei grimppiliitos oikein tunnu onnistuvan. Ehkä jollain Ampin erikoispihdeillä onnistuisi, mutta ne maksavat enemmän kuin keitin.
- Anonyymi
No ne grimppipihdit eivät ole kertakäyttöisä kuin ne kahvinkeittimet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ne grimppipihdit eivät ole kertakäyttöisä kuin ne kahvinkeittimet.
Minä ostin ne pihdit joskus 1970 -luvulla Ivalosta markkinoilta. Maksoi 5 markkaa ja toimii yhä! Olen minä kyllä kahvinkeittimiin niitä lämpösulakkeita tinaamallakin kiinnittänyt ja toimineet ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ostin ne pihdit joskus 1970 -luvulla Ivalosta markkinoilta. Maksoi 5 markkaa ja toimii yhä! Olen minä kyllä kahvinkeittimiin niitä lämpösulakkeita tinaamallakin kiinnittänyt ja toimineet ovat.
Tarkoitettiin varmaan vähän spesiaalimpeja pihtejä kuin Abikotongit :)
Onhan tosin niissäkin siinä kahvapuolella jonkinlaiset kolot noinenkin mytistelemiseen.
- Anonyymi
Sokeripalan sisuskalut, ja koko liitos lämmönkestävän eristesukan sisään.
- Anonyymi
Ruuviliitos voi materiaaleista riippuen löystyä kun sitä kierrätetään välillä hyvin kuumassa ja välillä huoneenlämpötilassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla392773- 382497
- 961811
Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881353Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511330Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51235Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2891168- 561068
- 33813
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi38809