Mitä saan tuoda julkiseksi asiassa: Asia koskee pankin kiristystä, uhkailua ja painostamista

Anonyymi

Kyseessä on asia jossa Suomalainen pankki ei ota vastuuta kuten Finanssivalvonta määrää lainkin mukaan, ohjeet ja määräykset pankeille ja asiakas menetti rahansa.

Tämän jälkeen alkoi pankin pelleily ja mielivaltainen sadismi ja rääkkäys ja ajan vieminen eteenpäin joka on kestänyt yli 1 vuoden ajan. (tilanne: Joulukuu v. 2021) Pankki on juonitellut asiassa parhaansa mukaan ja pakoillut vastuutaan.

Pankin asiakaspalvelijat esittivät mukavaa ja miellyttävää useissa puheluissa, mutta osanneet kyllä sanoa jämäkästi minulle näin erään asiakaspalvelijan kohdalta: On ihan turha viedä pankkia oikeuteen, häviät varmasti. Pankin asiakaspalvelija sanoi viimeisessä puhelussaan näin: Hänelle ei voi soittaa enää asiassa.


Pankin viimeinen kidutustoimenpide asiakkaalle puhelimitse:

Asia kärjistyi asiakkaalle soitettuun kiristys, uhkailu ja painostamispuheluun jossa käskytettiin asiakasta näin: lopeta yhteydenotto asiassa pankkiin välttyäksesi pahemmilta seurauksilta. Koko puhelu oli tyrannimaista rääkkäystä jossa asiakas alistettiin vakaviin pelkotiloihin. Näin toimii kyseinen pankki, asiakkaan suu tukittiin ja pankki sai olevinaan lakaistua asian unholaan.

Ei se sentään näin mene oikeusvaltio Suomessa.



Kysyisin nyt tätä asiaa asian todennäköisessä julkistamisessa valtakunnallisiin medioihin ja koko kansakunnan tietoisuuteen ja päivänvaloon miten pankki toimii, kansakunnalla on oikeus tietää tarinani, pidän sitä velvollisuutenani ja nyt ainoana elämäntehtävänäni. En varmasti anna periksi pankin mielivaltaisuudelle.


Saanko tuoda julkisuuteen tilikonttorin nimen tai edes pankkiryhmittymän nimen jota asia koskee?

Asiassa olevia nimiä kyseisessä pankissa en ilmeisesti saa tuoda julkisuuteen, ettei pankki vedä minua oikeuteen?


Suomessa on kuitenkin sananvapaus ja saan tarvittaessa tuoda tarinani julkiseksi pankin mielivaltaisen sadistisen rääkkäyksen kohteena olevana pankin asiakkaana mutta tärkein kysymys onkin, mitä en saa tuoda asiassa julkisuuteen???

11

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pari kirjoitusvirhettä: suomalainen ja joulukuu kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Olihan siellä toki muitakin..

      • Anonyymi

        Kiitos huomautuksesta, voin korjata kyseiset kohdat tulevassa.
        Asian ydin tuli kuitenkin selväksi.


    • Anonyymi

      Valtakunnalliseen mediaan julkaiseminen = media vastaa uutisoimistaan asioista ihan itse. Sinun ei tarvitse huolehtia siitä.

      Yleisesti ottaen pankin ja konttorin mainitseminen on ok. Ja jos tapauksessasi on toimittu vastoin Finanssivalvonnan määräyksiä, niin tee sinne ilmoitus.

      • Anonyymi

        https://www.finanssivalvonta.fi/pankki/luottolaitokset/

        "Finanssivalvonta valvoo, että talletuspankit ja luottoyhteisöt täyttävät ne lainsäädännössä ja Finanssivalvonnan määräyksissä asetetut vaatimukset, jotka koskevat talletuspankkien ja luottoyhteisöjen toimintaa, vakavaraisuutta, riskienhallintaa ja riskinottoa"


        Finanssivalvonnan toimintamalli kohdallani asiassa:

        Finanssivalvonnalla oli kohdallani "kuningas-kingi" asiakaspalvelijana joka "käsitteli" tätä asiaa yli 6 kuukautta sekä hän karjui minulle puhelimessa kun kerroin tätä asiaa hänelle rauhallisesti ja hän nöyryytti edelleen minua esim. näillä samoilla sanoilla useissa sähköposteissaan minulle:

        "Finanssivalvonnalla ei ole toimivaltaa ratkaista yksityisoikeudellisia riita-asioita, kuten esimerkiksi tässä tapauksessa ottaa kantaa pankin vahingonkorvausvelvollisuudesta tai korvauspäätöksestä"

        "Finanssivalvonta lopettaa asian käsittelyn"



        Finassivalvonnan omat ohjeet, joka perustuu lakiin ja määäryksiin:

        https://www.finanssivalvonta.fi/pankki/rahanpesun-estaminen/selonotto--ja-ilmoitusvelvollisuus/

        Liiketoimen taustaa tulee selvittää esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:

        - liiketoimi poikkeaa asiakkaan tavanomaisesta toiminnasta suuruudeltaan tai rakenteeltaan
        - liiketoimen voidaan katsoa olevan asiakkaan toimialalla poikkeava
        - liiketoimella ei ole ilmeistä taloudellista tarkoitusta
        - liiketoimi ei sovi yhteen asiakkaan taloudellisen tilanteen tai liiketoiminnan kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.finanssivalvonta.fi/pankki/luottolaitokset/

        "Finanssivalvonta valvoo, että talletuspankit ja luottoyhteisöt täyttävät ne lainsäädännössä ja Finanssivalvonnan määräyksissä asetetut vaatimukset, jotka koskevat talletuspankkien ja luottoyhteisöjen toimintaa, vakavaraisuutta, riskienhallintaa ja riskinottoa"


        Finanssivalvonnan toimintamalli kohdallani asiassa:

        Finanssivalvonnalla oli kohdallani "kuningas-kingi" asiakaspalvelijana joka "käsitteli" tätä asiaa yli 6 kuukautta sekä hän karjui minulle puhelimessa kun kerroin tätä asiaa hänelle rauhallisesti ja hän nöyryytti edelleen minua esim. näillä samoilla sanoilla useissa sähköposteissaan minulle:

        "Finanssivalvonnalla ei ole toimivaltaa ratkaista yksityisoikeudellisia riita-asioita, kuten esimerkiksi tässä tapauksessa ottaa kantaa pankin vahingonkorvausvelvollisuudesta tai korvauspäätöksestä"

        "Finanssivalvonta lopettaa asian käsittelyn"



        Finassivalvonnan omat ohjeet, joka perustuu lakiin ja määäryksiin:

        https://www.finanssivalvonta.fi/pankki/rahanpesun-estaminen/selonotto--ja-ilmoitusvelvollisuus/

        Liiketoimen taustaa tulee selvittää esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:

        - liiketoimi poikkeaa asiakkaan tavanomaisesta toiminnasta suuruudeltaan tai rakenteeltaan
        - liiketoimen voidaan katsoa olevan asiakkaan toimialalla poikkeava
        - liiketoimella ei ole ilmeistä taloudellista tarkoitusta
        - liiketoimi ei sovi yhteen asiakkaan taloudellisen tilanteen tai liiketoiminnan kanssa

        Eihän tuo sitten kuulunutkaan Finanssivalvonnalle.

        Hanki asianajaja tai käy valittamassa mediaan. Melkein jokaisella medialla on joku uutisvinkki numero, mihin voi olla yhteydessä.

        Ja ilmaisena neuvona, kerro vain asia. "Sadismi", "rääkkäys", "mielivalta" tms. sanojen käyttäminen vain heikentää asemaasi, sinua ei oteta vakavasti. Kerrot vain mitä tapahtui ja mitä sinun mielestäsi olisi pitänyt tapahtua ja miksi. Omat mielipiteet pois, vain faktaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo sitten kuulunutkaan Finanssivalvonnalle.

        Hanki asianajaja tai käy valittamassa mediaan. Melkein jokaisella medialla on joku uutisvinkki numero, mihin voi olla yhteydessä.

        Ja ilmaisena neuvona, kerro vain asia. "Sadismi", "rääkkäys", "mielivalta" tms. sanojen käyttäminen vain heikentää asemaasi, sinua ei oteta vakavasti. Kerrot vain mitä tapahtui ja mitä sinun mielestäsi olisi pitänyt tapahtua ja miksi. Omat mielipiteet pois, vain faktaa.

        Kiitos viestistä ja ohjeista.

        Minun on helppo ja vaivaton kertoa asiassa koska tapahtumankulku on hyvin selvillä todisteineen.

        Todisteina minulla asiassa on useita kansioita suoria paperiprinttejä, miten pankki on moukaroinut minua myös heidän asiakaspalvelu chat palvelussaan ja kopioita sähköposteista jne.

        Eräs lakimies sanoi minulle jo kuukausia sitten, että tuskinpa tämä kyseinen iso pankki haluaa negatiivista julkisuutta jos kerron tarinani julkisuuteen, mutta minulle ei tunnu jäävän nyt muuta vaihtoehtoa.

        Minä en ota vastuuta sen jälkeen, meneekö asiakasvirta enemmän sisään vai ulos kyseisestä pankista.

        Kerron vain faktana miten pankki kohteli minua yli 1 vuoden ajan tässä asiassa, en mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo sitten kuulunutkaan Finanssivalvonnalle.

        Hanki asianajaja tai käy valittamassa mediaan. Melkein jokaisella medialla on joku uutisvinkki numero, mihin voi olla yhteydessä.

        Ja ilmaisena neuvona, kerro vain asia. "Sadismi", "rääkkäys", "mielivalta" tms. sanojen käyttäminen vain heikentää asemaasi, sinua ei oteta vakavasti. Kerrot vain mitä tapahtui ja mitä sinun mielestäsi olisi pitänyt tapahtua ja miksi. Omat mielipiteet pois, vain faktaa.

        Saman pankkikonsernin Asiantuntija on vahvistanut minulle tämän tiedon puhelimitse:

        "Euroopan Keskuspankki ja EU-Hallinto on vahvistanut nämä tuntemistietoasiat ja sen takiahan tämä Finanssivalvonta ylläpitää näitä säännöksiä ja velvoittaa pankkeja tunnistamaan ja tuntemaan asiakkaansa ja hänen asiointinsa. Silloin poikkeavuuksiin sitten on mahdollista puuttua ja niitä tarkistellaan"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman pankkikonsernin Asiantuntija on vahvistanut minulle tämän tiedon puhelimitse:

        "Euroopan Keskuspankki ja EU-Hallinto on vahvistanut nämä tuntemistietoasiat ja sen takiahan tämä Finanssivalvonta ylläpitää näitä säännöksiä ja velvoittaa pankkeja tunnistamaan ja tuntemaan asiakkaansa ja hänen asiointinsa. Silloin poikkeavuuksiin sitten on mahdollista puuttua ja niitä tarkistellaan"

        Et ole vapaa , sinua seurataan kuin sosialisti järjestelemässä vaikka olet eussa?


    • Anonyymi

      Niin mikä oli pointti? Mitä on tapahtunut?

    • Anonyymi

      "Sun on ihan turha viedä pankkia oikeuteen, häviät varmasti".
      Itse tunnet ja tiedät sanomat ja kuulijat, ajankohdat ym. yksityiskohdat.
      Myös sen kenelle itse olet tarinasi kertonut.
      Huutokuoro ja saattojoukko eivät tätä asiaa pysty ratkaisemaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      983
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    8. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      670
    Aihe