Ehkä se sitten vain on niin ettei rakkautta ole tarkoitettu kaikille.

Anonyymi

Sen kanssa on vain pakko tarpoa elämänsä läpi ja mielessään vain pohtia millaista olisi olla rakastunut ja rakastettu. Sitä en ole koskaan kokenut enkä usko että koskaan tulen kokemaankaan. Aina puhutaan ovista ja solmuista jotka aukeavat, ei sellasia ole olemassa kuin harvoille ja valituille, ja he ovat myös niitä ainoita jotka niistä puhuvat. Niitäkin on jotka väittävät välittämisen olevan rakkautta, siinä ei ole mitään perää, itselleni se kaikki on vain ollut haitaksi koko elämän ajan eikä loppua näy. Onko ihminen tullut elämänsä osalta päätepisteeseen, kun se tajuaa olevansa tässä maailmassa yksin eikä ole ainuttakaan vastakapaletta ole olemassa?

38

653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos ei sitä kumppania ole eikä tulee, niin mitä sitten. Miksi miettiä tuollaista asiaa. Kyllä ihminen yksinkin pärjää.

      • Anonyymi

        Onko tuo niin ihme, jos joskus kaipaa hellyyttä ja lämpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo niin ihme, jos joskus kaipaa hellyyttä ja lämpöä.

        Itse en kaipaa.


      • Anonyymi

        Pohdin siksi, että olisihan se loogista pitää sisällään jotain muuta tärkeää sen tilalla sitten muttei mitään sellaistakaan ole ainakaan itselläni. Ehkä sitten ne joilla on sitä arvokkainta elämässä eli rakkautta on myös sitten lisäksi kaikkea muutakin. Kyllä pärjää, vaikka se pahalta tuntuukin. Silloin ku ei ole koskaan ollut rakastettu tai rakastanut, sitä alkaa rakastamaan tilaa, jossa sitä ei muista eikä tajua miettiä. Onhan se joka tavalla parempi tila olla sekaisin ja onnellinen edes hetken verraatuna ettei kukaan välitä, enkä tarkoita siskoja, veliä tai vanhempia, se on täysin eri asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en kaipaa.

        Se juna meni aikoja sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohdin siksi, että olisihan se loogista pitää sisällään jotain muuta tärkeää sen tilalla sitten muttei mitään sellaistakaan ole ainakaan itselläni. Ehkä sitten ne joilla on sitä arvokkainta elämässä eli rakkautta on myös sitten lisäksi kaikkea muutakin. Kyllä pärjää, vaikka se pahalta tuntuukin. Silloin ku ei ole koskaan ollut rakastettu tai rakastanut, sitä alkaa rakastamaan tilaa, jossa sitä ei muista eikä tajua miettiä. Onhan se joka tavalla parempi tila olla sekaisin ja onnellinen edes hetken verraatuna ettei kukaan välitä, enkä tarkoita siskoja, veliä tai vanhempia, se on täysin eri asia.

        Usko pois, yksinkin oppii olemaan. Elämä kun opettaa kovalla kädellä, niin ei edes ole halua rakastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko pois, yksinkin oppii olemaan. Elämä kun opettaa kovalla kädellä, niin ei edes ole halua rakastaa.

        Itseasiassa se ei kiinnosta tulenko vaiko en, vaan mikä on se asia jonka pitäisi olla tasapainottava asia sille ettei sinulla ole loppujenlopuksi mitään. Ei minulla ainakaan ole mitään sellaista asiaa, jota voisin verrata siihen etten ole koskaan kokenut rakkautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa se ei kiinnosta tulenko vaiko en, vaan mikä on se asia jonka pitäisi olla tasapainottava asia sille ettei sinulla ole loppujenlopuksi mitään. Ei minulla ainakaan ole mitään sellaista asiaa, jota voisin verrata siihen etten ole koskaan kokenut rakkautta.

        Ihan miten vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa se ei kiinnosta tulenko vaiko en, vaan mikä on se asia jonka pitäisi olla tasapainottava asia sille ettei sinulla ole loppujenlopuksi mitään. Ei minulla ainakaan ole mitään sellaista asiaa, jota voisin verrata siihen etten ole koskaan kokenut rakkautta.

        Ehkä jonain päivänä ymmärrän lopullisesti ettei täällä maailmassa ollut itselleni ketään ja tahdon vain äkkiä pois. Mitä ihminen tekee maailmassa, jossa yksikään ihminen ei ole tarkoitettu vastakohdaksi? Ei se tee yhtään mitään ja silloin järkevintä on tuhota magneetin se toinenkin puoli, mikä on täysin hyödytön yksinään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä jonain päivänä ymmärrän lopullisesti ettei täällä maailmassa ollut itselleni ketään ja tahdon vain äkkiä pois. Mitä ihminen tekee maailmassa, jossa yksikään ihminen ei ole tarkoitettu vastakohdaksi? Ei se tee yhtään mitään ja silloin järkevintä on tuhota magneetin se toinenkin puoli, mikä on täysin hyödytön yksinään.

        Kukin voi ihan itse päättää elämästään tai sen lopettamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukin voi ihan itse päättää elämästään tai sen lopettamisesta.

        Totta, jotain hyvää tästäkin maailmasta sentään löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, jotain hyvää tästäkin maailmasta sentään löytyy.

        Tottahan toki. Kirjoitella sitten palstalle vapaa ajalla joutavia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukin voi ihan itse päättää elämästään tai sen lopettamisesta.

        Kyllä, siihen on jokaisella oikeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa se ei kiinnosta tulenko vaiko en, vaan mikä on se asia jonka pitäisi olla tasapainottava asia sille ettei sinulla ole loppujenlopuksi mitään. Ei minulla ainakaan ole mitään sellaista asiaa, jota voisin verrata siihen etten ole koskaan kokenut rakkautta.

        Sisäinen rikkaus. Ihminen, joka pärjää itsensä kanssa on onnellinen. Niitä on tuolla ulkona pilvin pimein. Minäkin pärjään itsekin kanssa, enkä siksi kaipaa Hollywood-romanssia 24/7


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisäinen rikkaus. Ihminen, joka pärjää itsensä kanssa on onnellinen. Niitä on tuolla ulkona pilvin pimein. Minäkin pärjään itsekin kanssa, enkä siksi kaipaa Hollywood-romanssia 24/7

        Se voi olla, ehkä sinulla onkin kaikki hyvin eikä kukaan ole tuhonnut elämääsi. Kun et voi enää rakastaa itseäsi missään muodossa, ei voi myöskään olla sisäistä rikkautta. Itseään ei voi silloin rakastaa jos jokin ulkopuolinen vaikuttaa siihen negatiivisesti, koska silloin et ole aito etkä tunne oloasi siksi mikä oikeasti olet. Ei ihminen voi silloin rakastaa itseään eikä muita, rakkautta ei vain ole olemassa, ja jos on se on tekaistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se voi olla, ehkä sinulla onkin kaikki hyvin eikä kukaan ole tuhonnut elämääsi. Kun et voi enää rakastaa itseäsi missään muodossa, ei voi myöskään olla sisäistä rikkautta. Itseään ei voi silloin rakastaa jos jokin ulkopuolinen vaikuttaa siihen negatiivisesti, koska silloin et ole aito etkä tunne oloasi siksi mikä oikeasti olet. Ei ihminen voi silloin rakastaa itseään eikä muita, rakkautta ei vain ole olemassa, ja jos on se on tekaistua.

        En ota sinua tosissaan, koska minulle on tehty tuo, ja tunnen siksi tuntemuksia jotka ei ”kivoja”. Siitä huolimatta en ole elämäntapavalittaja vaan olen lopulta onnellisempi kuin ne, jotka minut ovat yrittäneet nujertaa.


    • Anonyymi

      Et vain ole kohdannut sellaista. Rakkautta on olemassa.

    • Anonyymi

      Kyllä välittäminen on osa rakkautta. Mutta totta sekin on ettei kaikille ole rakkautta. Moni elää elämänsä kurjuudessa ja kuolee lopulta nälkään yksinäisenä vailla toivoa. Mieti kuinka moni nuorimies kuoli sodissa ilman että löysivät rakkautta? Kaikki on Jumalan käsissä. Mutta ei Jumala anna vain hyviä asioita maailmassa niille joihin on mielistynyt. Muutenhan ahneudellaan rikastuneet, moniavioiset (joko rinnan tai sarjaan) ja seksihullut olisivat hänen suosikkejaan kun saavat mitä haluavat seuratessaan himojaan.

      Parempi on saada Jumalalta kurjuutta osakseen mutta syntinsä anteeksi, kuin kaikki maailman "hyvä" ja jäädä syylisyyteen. Mikään ei ole itsestäänselvää paitsi se että mitä Jumala sanoo, tapahtuu. Synnit saa anteeksi kun uskoo Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja katuu syntejään, jotka on häntä vastaan tehnyt.

      • Anonyymi

        Senkin onnettoman polun voi tietenkin valita, että uskoo johonkin mitä ei ole olemassa, kukaan ei siitä tuomitse. Onkohan se sitten niin, että ne jotka eivät löydä inhimillistä rakkautta koskaan rakastuvat tuntemattomaan, tai päihteisiin. Jokainen haluaa olla onnellinen elämässään ja kun asiaa alkaa pohtimaan enemmän, niin en ole koskaan ollut mistään niin onnellinen kuin päihteissä olemisen, onkohan se minun rakkauteni ? Onko se asia mitä rakastan, jos minun raukkauteni onkin juuri se. Pakko sen on pitää paikkansa, kun mitään muutakaan täällä ei ole mitä voisi rakastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senkin onnettoman polun voi tietenkin valita, että uskoo johonkin mitä ei ole olemassa, kukaan ei siitä tuomitse. Onkohan se sitten niin, että ne jotka eivät löydä inhimillistä rakkautta koskaan rakastuvat tuntemattomaan, tai päihteisiin. Jokainen haluaa olla onnellinen elämässään ja kun asiaa alkaa pohtimaan enemmän, niin en ole koskaan ollut mistään niin onnellinen kuin päihteissä olemisen, onkohan se minun rakkauteni ? Onko se asia mitä rakastan, jos minun raukkauteni onkin juuri se. Pakko sen on pitää paikkansa, kun mitään muutakaan täällä ei ole mitä voisi rakastaa.

        "Senkin onnettoman polun voi tietenkin valita, että uskoo johonkin mitä ei ole olemassa, kukaan ei siitä tuomitse"

        Kuten esimerkiksi sen että päihteiden käytöstä on jotain lopullista iloa tai hyötyä. Sitä lopullista iloa tai hyötyä ei ole olemassa vaikka sitä pullon pohjista vuosiakin etsisi. Piru vain nauraa idiootill. Onneksi jotkut sentään tajuavat tehdä vaikka töitä ja menestyä siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Senkin onnettoman polun voi tietenkin valita, että uskoo johonkin mitä ei ole olemassa, kukaan ei siitä tuomitse"

        Kuten esimerkiksi sen että päihteiden käytöstä on jotain lopullista iloa tai hyötyä. Sitä lopullista iloa tai hyötyä ei ole olemassa vaikka sitä pullon pohjista vuosiakin etsisi. Piru vain nauraa idiootill. Onneksi jotkut sentään tajuavat tehdä vaikka töitä ja menestyä siinä.

        Kun ihminen koko elämänsä tekee asioita joiden pitäisi myötävaikuttaa siihen onnellisuuden ja rakkauden kohtaamiseen, eikä sellaista koskaan kohtaa missään muodossa, niin sekin on parempi että sen saa jostain edes hetkellisesti kuin että sitä ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ihminen koko elämänsä tekee asioita joiden pitäisi myötävaikuttaa siihen onnellisuuden ja rakkauden kohtaamiseen, eikä sellaista koskaan kohtaa missään muodossa, niin sekin on parempi että sen saa jostain edes hetkellisesti kuin että sitä ei ole olemassa.

        Et sinä pysty mitään tekemään. Ei kukaan omin avuin saa toista rakastumaan, eikä itseään. Eikä kukaan pysty valitsemaan mihin syntyy ja millaisena aikana. Sosiaalinen luokkakin on ihan jonkun muun päättämä kuin ihmisen itse. Omaa luonnettakaan ihminen ei voi hallita, jos se vetää päihteisiin niin et sinä pysty sitä vastustamaan, ainoastaan Jeesus voi. Toinen ihminen voi korkeintaan ohjata toisaalle ne ongelmat, mutta siihenkin vaaditaan nöyrtyminen sen toisen ihmisen edessä. Jumalan edessä nöyrtyminen taas koituu parannukseksi vähitellen kaikesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä pysty mitään tekemään. Ei kukaan omin avuin saa toista rakastumaan, eikä itseään. Eikä kukaan pysty valitsemaan mihin syntyy ja millaisena aikana. Sosiaalinen luokkakin on ihan jonkun muun päättämä kuin ihmisen itse. Omaa luonnettakaan ihminen ei voi hallita, jos se vetää päihteisiin niin et sinä pysty sitä vastustamaan, ainoastaan Jeesus voi. Toinen ihminen voi korkeintaan ohjata toisaalle ne ongelmat, mutta siihenkin vaaditaan nöyrtyminen sen toisen ihmisen edessä. Jumalan edessä nöyrtyminen taas koituu parannukseksi vähitellen kaikesta.

        Miksi pilaat kaikki keskustelut näillä taruolento jutuillasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pilaat kaikki keskustelut näillä taruolento jutuillasi?

        Sinun totuutta kestämätön mielesi se ongelma on. Tämä on avoin nettipalsta. Mene keskustelemaan paikalliseen kapakkaan ongelmistasi, saat vertaistukea eikä tule kukaan kertomaan että olet paha ihminen ja ansaitset joutua helvettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun totuutta kestämätön mielesi se ongelma on. Tämä on avoin nettipalsta. Mene keskustelemaan paikalliseen kapakkaan ongelmistasi, saat vertaistukea eikä tule kukaan kertomaan että olet paha ihminen ja ansaitset joutua helvettiin.

        Keksityt ja tahalliset tunteet eivät kiinnosta, ne eivät ole aitoja eikä varsinkaan minkään kuvitteellisen pellen pilvien päällä. Aitoutta ei ole olemassa, se on faktaa ja tosiasiat on aitous on ainoa mikä kinnostaa. Jos joku kuvittelee kaiken sen älyttömän mitä nykyään on korvaavan sen kaiken täydellisen aidon ja oikein mitä enne ehkä oli on totaalisen väärässä, koska se on täyttä paskaa. Tässä maailmassa ei ole mitään hyvää, ei kertakaikkiaan ainuttakaan asiaa paitsi päihteet joiden kanssa joku voi olla edes hetken iloinen ja onnellinen siitä kaikesta paskasta mitä tämä kaikki pitää sisällään. Kaiken huipuksi mitä tämän paskan pallon pinnalla onkaan on Suomi niiden kaiken seassa todellinen kaatopaikka vailla mitään hyvää asiaa.


    • Anonyymi

      En tiedä onko sitä kaikille

    • Mun mielestä rakkaus on tarkoitettu kaikille, jotka ovat valmiita siihen..rakastettunakin on kivaa, mutta itse rakastaminen on ylivoimaisesti maailman mahtavin tunne. Sanotaan että voi kyetä rakastamaan tietoisestikin..uskon siihen, mutta jotkin perusasiat täytyy täsmätä..eli molempien ulkonäön täytyy ylittää toisen rima ja luonne/ajatusmaailma täytyy olla molemmille hyväksytyn rajoissa.. ..tuollainen nainen mulle heti niin aletaan rakastumaan.. :)

      • Anonyymi

        Sinä sentään uskot rakkauteen, minä en.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä sentään uskot rakkauteen, minä en.

        Ei se ole uskonasia…olen todennut sen olemassaolevaksi.. ..harmi kun sekään ei ole ikuista ja vaatii huolenpitoa ihan koko ajan..ihmiset ei tajua sitä ja siksi se loppuu, tulee riitoja ja eroja.. ..itse uskon olevan paljonkin valmiimpi rakkauteen jos kohtaan sen vielä…toivottavasti, koska se todellakin tuntuu törkeen mageelle.. :) ..ja toivon että sinäkin kohtaat sen joskus..sen jälkeen todellakin vahvistat kirjoittamani.. ;)


    • Anonyymi

      Mun kohdalle ei tullut rakkautta, sen on jo jollain tavalla hyväksynyt. Tietenkin olisi halunnut, ett olisi saanut rakkautta elämäänsä, mutt kun ei tullut, niin minkäpä tuolle voi, pitää pärjätä yksinänsä. Mun kohdalla syynä ollut etten ollut mikään nätti, enkä kaunis, ei miehet kiinnostunut näin rumasta naisesta. Kaikkeen tottuu, kun on pakko, jopa yksinäisyyteen, elää vaan elämäänsä päivän kerrallaan. Ehkä seuraavassa elämässä on parempi onni rakkauden suhteen.

    • Anonyymi

      Oon samaa mieltä otsikon kanssa. Niin se vaan menee. Oppitunteja.

      • Anonyymi

        Oppitunteja mihin? Keksittyihin tunteisiin joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Kuka niillä mitään tekee, ne ovat täysin turhia eivätkä johda elämässä mihinkään. Kyllä päihteillä saa tuhansia kertoja paremman olon kuin joku keksitty ei aito rakkaus jotain kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oppitunteja mihin? Keksittyihin tunteisiin joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Kuka niillä mitään tekee, ne ovat täysin turhia eivätkä johda elämässä mihinkään. Kyllä päihteillä saa tuhansia kertoja paremman olon kuin joku keksitty ei aito rakkaus jotain kohtaan.

        Itseäni ei ainakaan tuollaiset roskat ja kokemukset jostain mitä ei ole kiinnosta pätkän vertaa, ne ovat täysin arvottomia, niillä ei ole mitään arvoa elämässä.


    • Anonyymi

      Ihminen voi rakastaa, vaikka hän ei itse saisi rakkautta. Ihminen voi rakastaa myös terveellä tavalla itseään. Rakasta itseäsi ja muita ihmisiä. Tee hyvää.
      Sitä mitä kylvät, sitä myöskin niität. Niin hyvässä kuin pahassa.

    • Anonyymi

      On sitä rakkautta ja se kumpuaa sydämestä. Toiset vain nyt pursuaa sitä ja antaa enemmän läheisilleen kuin toiset. Rakkautta voi kokea asioihin,ihmisiin yms. Se voi olla flow tunne kun kaikki vain onnistuu siinä hetkessä menemään hyvin. En mä usko että sitä satujen romanttista parisuhdetta onkaan. Sä voit luoda maailmasi sillä tavalla kuin kykenet toista ihmistä ymmärtämään ja kommunikoimaan. Hyväkin juttu voi rysähtää puhumattomuuteen tai väärin ymmärrykseen. Jokainen ihminen kaipaa tulla kuulluksi ja hyväksytyksi . Jos valmiiksi jo luovuttaa niin potentiaaliset ihmiset voi sitten mennä ohitse. Tarvii hieman asennetta että näkee kuinka paljon hyviä tyyppejä tämä maapallo kantaa. -vendela-

    • Anonyymi

      Ensin happani kunnes räjähti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe