Turn off naisessa

Anonyymi

Tupakointi
Työtön sen takia ettei mikään työ kelpaa

72

1058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Turn off:

      - esiintyy lesbopalstalla milloin mikänä aamusta yöhön -> henkilöön ei voi luottaa

      - kade muiden ihmisten työpaikoista -> yrittää savustaa töistä ulos

      - haukkuu työttömiä, mutta itse on työtön

    • Anonyymi

      Haukkuu muita ilkeäksi, vaikka itse on ilkeä
      Haukkuu muita hulluiksi, vaikka itsellä on mt-ongelmia

      • Anonyymi

        Ja ylipäätään peilaa muihin sitä mitä itse on eli itse on työtön -> haukkuu muita työttömiksi.

        Todella epämiellyttävä piirre ihmisessä oli asia mikä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ylipäätään peilaa muihin sitä mitä itse on eli itse on työtön -> haukkuu muita työttömiksi.

        Todella epämiellyttävä piirre ihmisessä oli asia mikä vaan.

        Sanotaanko vaikka, että muita kehottaa menemään siivoojaksi paskapalkalla ja ite vetää siitä jonkun rekrypalkkion ja sitten itse vetää lonkkaa kotona kaiket päivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaanko vaikka, että muita kehottaa menemään siivoojaksi paskapalkalla ja ite vetää siitä jonkun rekrypalkkion ja sitten itse vetää lonkkaa kotona kaiket päivät.

        Ja päälle haukkuu muita työttömiksi vaikka itse sitä on ja itsellä kaikki aika menee vaan palstalla aamusta yöhön kirjoitellassa ja haukkuessa muita ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaanko vaikka, että muita kehottaa menemään siivoojaksi paskapalkalla ja ite vetää siitä jonkun rekrypalkkion ja sitten itse vetää lonkkaa kotona kaiket päivät.

        Sun kaltaisia loisia siivoojat elättävät pienistä palkoistaan maksamistaan veroista. Laitoshuoltaja saa raskaasta työstä 11€ t ja vuorolisiä jos saa tehdä niitä. Siitä pienestä palkasta maksetaan asuminen ja auto. Sitten on loisia jotka eivät lähde töihin vaikka olisi vakipaikka tarjolla. Tai sitten sanotaan itsensä irti kun työssä on joskus raskaampia hommia.


      • Anonyymi

        Kiitos tästä
        Mikähän tän biisin sanoma on? Jos voisit tyhmälle tiivistää lyhyesti ja silleen selkokielisesti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tästä
        Mikähän tän biisin sanoma on? Jos voisit tyhmälle tiivistää lyhyesti ja silleen selkokielisesti?

        Bla bla bla. Kaikesta turhasta hölinästä ja paskapuheista voi todeta bla bla bla.


      • Anonyymi

        Ei se taida vaan mennä niin et "mä haluun tehä mitä haluun elämä"
        Joo ei se työ aina mitään herkkua ole. Mut en kehtais istuu kotona naureskelemas ku toiset tekee työtä ja maksaa verot. Yhteiskunnan elätit. Ja kyl ymmärrän et jotkut ei pysty tekee töitä. Mut kyllä niitäkin vaan on kun eivät vaan jaksa tehdä viis päiväistä viikkoa vuodesta toiseen. Mieluummin vaan notkuvat jossain ties missä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se taida vaan mennä niin et "mä haluun tehä mitä haluun elämä"
        Joo ei se työ aina mitään herkkua ole. Mut en kehtais istuu kotona naureskelemas ku toiset tekee työtä ja maksaa verot. Yhteiskunnan elätit. Ja kyl ymmärrän et jotkut ei pysty tekee töitä. Mut kyllä niitäkin vaan on kun eivät vaan jaksa tehdä viis päiväistä viikkoa vuodesta toiseen. Mieluummin vaan notkuvat jossain ties missä

        Toisilla on varaa olla tekemättä mitään. Osannut pelata raha-asiansa oikein. Ei silloin tarvita yhteiskunnan tukia, että voi olla jouten.

        Onni kai sekin.


      • Ja toiset ei viitti, kun vähemmälläkin pärjää.


      • Että käy lääkärissä ja hoida itsesi kuntoon.


      • Sairaudentunto puuttuu. Kyllä sä ylikierroksilla käyt.


      • No mulla se on sitten tämä. 🖕

        Kun en viitti enää laiskuuttani puhua.


      • Bipolaari?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Toisilla on varaa olla tekemättä mitään. Osannut pelata raha-asiansa oikein. Ei silloin tarvita yhteiskunnan tukia, että voi olla jouten.

        Onni kai sekin.

        No todellakin onni. Siinä kohtaa täysin ok. Sen on sitten ansainnut kun osannut pelata niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No todellakin onni. Siinä kohtaa täysin ok. Sen on sitten ansainnut kun osannut pelata niin.

        Kiitos. Myönnytyksiäkin välillä.


      • Olen omavarainen oloneuvos tällä hetkellä, jonka ammatti on avoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se taida vaan mennä niin et "mä haluun tehä mitä haluun elämä"
        Joo ei se työ aina mitään herkkua ole. Mut en kehtais istuu kotona naureskelemas ku toiset tekee työtä ja maksaa verot. Yhteiskunnan elätit. Ja kyl ymmärrän et jotkut ei pysty tekee töitä. Mut kyllä niitäkin vaan on kun eivät vaan jaksa tehdä viis päiväistä viikkoa vuodesta toiseen. Mieluummin vaan notkuvat jossain ties missä

        Nuaria me ei olla kukaan lopun elämämme. Onk noi tyypit niin rikkait et niitten ei tartte elää kansanelkääkkeel lopun ikää vaan rahaa riittää vaikkei mitään töitä koko elämäns aikan tekis?


      • Jasu oppi itsenäisesti sunlaisten koulukiusaaja henkien kynsissä, että paras puolustus on joko hyökkäys, surutta takas turpaan taikka poistua paikalta.

        Olen itse itseni elättänyt ja aikoinaan omaisuuteni hankkinut, mitään en ole lahjaksi saanut. Sisukkuus on elämän jalostamaa, kun mikään ei ole itsestäänselvyys.

        Sehän se huvittaakin kun auot päätäsi luultavasti itseäs kyvykkäämmälle. 😉


    • Anonyymi

      Hei haloo! Minä olen se paska työtön, osa-aikainen vätys joka imuroi kaikki yhteiskunnan varat ja eläkekassat tyhjäksi! Kaatakaa kaikki paska mun niskaan !! 😖 Te jotka tiedätte toisten asiat kuin omat taskunne vaikka ette ole kulkenut päivääkään MINUN tai MUIDENKAAN kengissä! 🤪 Antaa tulla lunta tupaan huutelijat! Kun ette muutakaan osaa. 🌨️

    • Anonyymi

      Jos on omavarainen, silloin ei ole työtön työnhakija joista tässä puhuttiin.

    • Anonyymi

      Jos löytyy lapsia, elukoita tai aviomies niin en koske edes pitkällä tikulla.

    • Anonyymi

      Tupakoiva työtön on sellainen ristiriitainen tapaus, etten kauheasti käsitä. Liittyykö pelkästään lohdulliseksi koettuun rutiiniin/tapaan kun ei muutakaan ole? Laillisena huumausaineena tietysti addiktoiva osuus mukana.
      Kohtahan ne nostaa askin hintaa yli 10 euroon.

    • Anonyymi

      Mulle turn off on ainakin myös tupakointi, liiallinen itsevarmuus (joo, sellaistakin voi olla). Tai ehkä se ei ole silloin itsevarmuutta vaan sellaista ylimielisyyttä ja korostetaan omaa paremmuuttaan ja saavutuksiaan.

      Ilkeys ja se ettei pidä eläimistä on myös ehdoton ei

      • Anonyymi

        No ilkeyshän onkin sitten sama asia kuin ettei pidä eläimistä. Mulle turn off on just sun kaltaiset matopäät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ilkeyshän onkin sitten sama asia kuin ettei pidä eläimistä. Mulle turn off on just sun kaltaiset matopäät.

        No ei ilkeys ole sama asia kuin ettei pidä eläimistä. Mutta itse tykkään eläimistä joten haluisin myös et toinen pitää.

        Oma kommenttini ei ollut kellekään henk koht. Joten ikävä jos se näyttäityi niin ilkeänä. Myönnän et kuulostaahaan se töykeältä. Anteeksi. Olin vain tahditon enkä paljon miettinyt kirjoittaessani


      • Entäs jos pitää eläimistä, muttei enää halua eläimiä ottaa lemmikeiksi?


    • Turn offeja keskustelukyvyttömyys, muiden vähemmistöryhmien hyljeksiminen, toisen ulkonäön haukkuminen, vääristely, kyvyttömyys pohtia asioita monelta eri kantilta, alkoholismi, muut päihteet, mielenterveysongelmat, tyrannimaisuus.

      • Anonyymi

        Suurin turn-off: kotoa löytyy mies


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suurin turn-off: kotoa löytyy mies

        Onneksi sillä suurimmalla turn-offilla ei ole mitään väliä tässä kohtaa elämää. Siinä kohtaa elämää, kun sillä asialla alkaa olla väliä, sitä miestä ei enää ole. Eikä estä mitään, paitsi pipokireiden tapailun, nehän ei muuksi muutu oli miestä tai ei. Jotta lepo vaan.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Onneksi sillä suurimmalla turn-offilla ei ole mitään väliä tässä kohtaa elämää. Siinä kohtaa elämää, kun sillä asialla alkaa olla väliä, sitä miestä ei enää ole. Eikä estä mitään, paitsi pipokireiden tapailun, nehän ei muuksi muutu oli miestä tai ei. Jotta lepo vaan.

        Ei sulla ole mitään miestä. Katkera, puutteessa oleva, yksinäinen miesmäinen lesbo vaan olet ja itket kun et kelpaa femmeille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sulla ole mitään miestä. Katkera, puutteessa oleva, yksinäinen miesmäinen lesbo vaan olet ja itket kun et kelpaa femmeille.

        Joko se tämä huuto ja kettuilu taas alko 😑 Oisko mitenkään mahollista rauhottua vähän?


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Joko se tämä huuto ja kettuilu taas alko 😑 Oisko mitenkään mahollista rauhottua vähän?

        Mitäs kettuilua tuo on. Tottahan se on, että henkilö valehtelee netissä ja esittää jotain valheellista roolia. Todellosuudessa henkilöä vituttaa kun ei ole kaunista puolisoa, hyvää työpaikkaa, perhettä eikä vanhempia. Aikansa voisi varmaan käyttää järkevämminkin kuin kadehtimiseen, vittuiluun, trollaamiseen ja jonkun valheellisen roolin esittämiseen mikä ei johda mihinkään muuhun kuin luottamuksen loppumiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs kettuilua tuo on. Tottahan se on, että henkilö valehtelee netissä ja esittää jotain valheellista roolia. Todellosuudessa henkilöä vituttaa kun ei ole kaunista puolisoa, hyvää työpaikkaa, perhettä eikä vanhempia. Aikansa voisi varmaan käyttää järkevämminkin kuin kadehtimiseen, vittuiluun, trollaamiseen ja jonkun valheellisen roolin esittämiseen mikä ei johda mihinkään muuhun kuin luottamuksen loppumiseen.

        No niin, enpä viitti tästä enempää jatkaa. Koitahan pysyä nyt jotenkin rauhassa.


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        No niin, enpä viitti tästä enempää jatkaa. Koitahan pysyä nyt jotenkin rauhassa.

        Mistäs päättelet, että en ole rauhassa tai rauhallinen? Petollinen mielesi kehittelee valheellisia tarinoita muista ihmisistä, joissa muut ovat rauhattomia. Totuuden sanominen ei kuitenkaan todellosuudessa tarkoita välttämätt miläään tavoin riehumista, rauhattomuutta, väkivaltaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs päättelet, että en ole rauhassa tai rauhallinen? Petollinen mielesi kehittelee valheellisia tarinoita muista ihmisistä, joissa muut ovat rauhattomia. Totuuden sanominen ei kuitenkaan todellosuudessa tarkoita välttämätt miläään tavoin riehumista, rauhattomuutta, väkivaltaa.

        Sanavalinnoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sulla ole mitään miestä. Katkera, puutteessa oleva, yksinäinen miesmäinen lesbo vaan olet ja itket kun et kelpaa femmeille.

        Voi tyttörukkaa. Koita kestää ankea elämäsi paskanpuhujana. Et ole kaksista pestiä säkään valita.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Voi tyttörukkaa. Koita kestää ankea elämäsi paskanpuhujana. Et ole kaksista pestiä säkään valita.

        Mitä mieltä muuten sellaisesta ystävästä tai pikemminkin ”ystävästä”, joka ei kykene tai halua puhua kasvotusten tai puhelimitse eikä edes tekstiviestitse mitään mutta sitäkin innokkaammin käyttää aikansa aamusta yöhön vuodesta toiseen, kuukaudesta toiseen luoden keskustelupalstoille eri nimimerkkejä, esiintyy valheellisina persoonina, kysyy ja vastailee itselleen, vainoaa ”ystäväänsä” trollaten ja yllyttäen häntä keskustelemaan kanssansa valehenkilöiden kanssa, jauhaa paskaa hänestä näiden nimimerkkien takaa jne. yrittäen varastaa hänen kaiken energiansa ja aikansa, levittelee hänestä yksityistietoja, valheita jne. ?

        Miltä vaikuttaa? Onko hän äärimmäisen kateellinen, mieleltään sairas, salaa ihastunut, mutta ei ole saanut vastakaikua vai mikä? Ainakin kypsä, aikuinen ihminen kommunikoisi normaalisti tekstiviestein, puhelinsoitoin ja kasvotusten eikä nettipalstoille paskaa jauhamalla ja huhuilemalla. Se on ihan selvä ettei tuollaiseen ”ystävään” kannata mitään yhteyttä pitää kun on osoittanut olevansa petollinen, epäluotettava, epärehellinen vaikka hänelle on annettu useampi mahdollisuus korjata käytöstänsä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mieltä muuten sellaisesta ystävästä tai pikemminkin ”ystävästä”, joka ei kykene tai halua puhua kasvotusten tai puhelimitse eikä edes tekstiviestitse mitään mutta sitäkin innokkaammin käyttää aikansa aamusta yöhön vuodesta toiseen, kuukaudesta toiseen luoden keskustelupalstoille eri nimimerkkejä, esiintyy valheellisina persoonina, kysyy ja vastailee itselleen, vainoaa ”ystäväänsä” trollaten ja yllyttäen häntä keskustelemaan kanssansa valehenkilöiden kanssa, jauhaa paskaa hänestä näiden nimimerkkien takaa jne. yrittäen varastaa hänen kaiken energiansa ja aikansa, levittelee hänestä yksityistietoja, valheita jne. ?

        Miltä vaikuttaa? Onko hän äärimmäisen kateellinen, mieleltään sairas, salaa ihastunut, mutta ei ole saanut vastakaikua vai mikä? Ainakin kypsä, aikuinen ihminen kommunikoisi normaalisti tekstiviestein, puhelinsoitoin ja kasvotusten eikä nettipalstoille paskaa jauhamalla ja huhuilemalla. Se on ihan selvä ettei tuollaiseen ”ystävään” kannata mitään yhteyttä pitää kun on osoittanut olevansa petollinen, epäluotettava, epärehellinen vaikka hänelle on annettu useampi mahdollisuus korjata käytöstänsä.

        Sun varmaan tarttee selvittää tuo sen ystäväsi kanssa.


      • JasuM kirjoitti:

        Sun varmaan tarttee selvittää tuo sen ystäväsi kanssa.

        Paha mun on vieraitten asioihin puuttua, eikä ole halujakaan sekaantua tuntemattomien sekoiluihin.


      • Anonyymi

        Aika ikävää et toisen masennus tms on turn off..

        Jos joskus kumppanisi masentuisi niin se olisikin sit turn off ja heittäisit menemään.
        Mun serkku pelastui kun oli hyvin masentunut ja hänen nykyinen aviopuoliso nosti hänet takasin pinnalle. Tai siis kaikki me lähimmäisetkin ollaan ja serkkuni itse että ilman hänen nykyistä kumppaniaan jos ei olis silloin tavannut häntä niin tiedä mitä kamalaa olis tapahtunut. Heidän tarinansa on jotenkin ihana 💖 rakkaus pelasti hänet. Hän sai siitä tahdonvoimaa. Hän oli siis pahasti masentunut jo ennenkuin tapasi ekaa kertaa tän nykyisen. Eli ei tapahtunut masennus jo suhteessa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika ikävää et toisen masennus tms on turn off..

        Jos joskus kumppanisi masentuisi niin se olisikin sit turn off ja heittäisit menemään.
        Mun serkku pelastui kun oli hyvin masentunut ja hänen nykyinen aviopuoliso nosti hänet takasin pinnalle. Tai siis kaikki me lähimmäisetkin ollaan ja serkkuni itse että ilman hänen nykyistä kumppaniaan jos ei olis silloin tavannut häntä niin tiedä mitä kamalaa olis tapahtunut. Heidän tarinansa on jotenkin ihana 💖 rakkaus pelasti hänet. Hän sai siitä tahdonvoimaa. Hän oli siis pahasti masentunut jo ennenkuin tapasi ekaa kertaa tän nykyisen. Eli ei tapahtunut masennus jo suhteessa

        Onhan se ikävää, mutten jaksa omien vaivojeni ohessa kantaa toista, jolla on merkittäviä mielenterveyden ongelmia. Masennuksen asteesta riippuen en alottaisi suhdetta masentuneen kanssa. Lieviä masiksia voi tulla kelle vaan, hankalat on ikäviä.

        Mulla on näitä mielenterveys reistaa kumppaneita ja kavereita ollut ja sukulaisissa samaten. Ja töissä ollut mielenterveyskuntoutujien parissa.

        Kokemuksesta tiedän ettei mun voimat riitä, jos toisella on pahoja kuuppajumeja. Bipoa, skitsoa tms.

        Ihan turha esittää jaloa, kun tietää ettei kykene. Siksi en aloittaisi suhdetta edes, jos tiedän näistä ongelmista.


      • JasuM kirjoitti:

        Onhan se ikävää, mutten jaksa omien vaivojeni ohessa kantaa toista, jolla on merkittäviä mielenterveyden ongelmia. Masennuksen asteesta riippuen en alottaisi suhdetta masentuneen kanssa. Lieviä masiksia voi tulla kelle vaan, hankalat on ikäviä.

        Mulla on näitä mielenterveys reistaa kumppaneita ja kavereita ollut ja sukulaisissa samaten. Ja töissä ollut mielenterveyskuntoutujien parissa.

        Kokemuksesta tiedän ettei mun voimat riitä, jos toisella on pahoja kuuppajumeja. Bipoa, skitsoa tms.

        Ihan turha esittää jaloa, kun tietää ettei kykene. Siksi en aloittaisi suhdetta edes, jos tiedän näistä ongelmista.

        Suhteessa ollessa olen mössöurhoollisesti vaan vetänyt kivirekeä perässä, ihan sama mitkä ne toisen ongelmat on olleet.

        Ei sekään oikein ole, mun on joskus opittava ajattelemaan itseänikin eikä aina uhrauduttava muiden puolesta. Riittää jo uhrautumiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sulla ole mitään miestä. Katkera, puutteessa oleva, yksinäinen miesmäinen lesbo vaan olet ja itket kun et kelpaa femmeille.

        Kuulostat itse katkeralta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs kettuilua tuo on. Tottahan se on, että henkilö valehtelee netissä ja esittää jotain valheellista roolia. Todellosuudessa henkilöä vituttaa kun ei ole kaunista puolisoa, hyvää työpaikkaa, perhettä eikä vanhempia. Aikansa voisi varmaan käyttää järkevämminkin kuin kadehtimiseen, vittuiluun, trollaamiseen ja jonkun valheellisen roolin esittämiseen mikä ei johda mihinkään muuhun kuin luottamuksen loppumiseen.

        Huvittavaa kuinka sinä ventovieras yrität luennoida kuka ja mitä mä olen? Hyvin huomaan ettet sinä ole kukaan tuttavani, sillä et tunne minua lainkaan.

        Mikälie ahdistunut angstinen huligaani, joka nappaa hampaisiinsa mielivaltaisesti jonkun jota saa omaa surkeuttaan riepottaa. Hae apua itsellesi. Ihan ystävällinen neuvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika ikävää et toisen masennus tms on turn off..

        Jos joskus kumppanisi masentuisi niin se olisikin sit turn off ja heittäisit menemään.
        Mun serkku pelastui kun oli hyvin masentunut ja hänen nykyinen aviopuoliso nosti hänet takasin pinnalle. Tai siis kaikki me lähimmäisetkin ollaan ja serkkuni itse että ilman hänen nykyistä kumppaniaan jos ei olis silloin tavannut häntä niin tiedä mitä kamalaa olis tapahtunut. Heidän tarinansa on jotenkin ihana 💖 rakkaus pelasti hänet. Hän sai siitä tahdonvoimaa. Hän oli siis pahasti masentunut jo ennenkuin tapasi ekaa kertaa tän nykyisen. Eli ei tapahtunut masennus jo suhteessa

        Nämä ovat ihania joulun tositarinoita, kiitos kun jaoit.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Onhan se ikävää, mutten jaksa omien vaivojeni ohessa kantaa toista, jolla on merkittäviä mielenterveyden ongelmia. Masennuksen asteesta riippuen en alottaisi suhdetta masentuneen kanssa. Lieviä masiksia voi tulla kelle vaan, hankalat on ikäviä.

        Mulla on näitä mielenterveys reistaa kumppaneita ja kavereita ollut ja sukulaisissa samaten. Ja töissä ollut mielenterveyskuntoutujien parissa.

        Kokemuksesta tiedän ettei mun voimat riitä, jos toisella on pahoja kuuppajumeja. Bipoa, skitsoa tms.

        Ihan turha esittää jaloa, kun tietää ettei kykene. Siksi en aloittaisi suhdetta edes, jos tiedän näistä ongelmista.

        Mä voisin aloittaa. Masennus ei välttämättä kestä ikuisuutta, vaikka masennuksen kerran sairastuneensa uusimisriski on olemassa. Masennus on sairaustila, joka voidaan parantaa, se ei määrittele koko ihmistä ja hänen persoonaa. Monet muutkin mielenterveys sairaudet voidaan pitää lääkkeillä, elämäntavoilla ja hyvällä hoidolla kurissa.

        Hyvä kuitenkin jokaisen tietää rajansa millaiseen suhteeseen voisi olla valmis lähtemään. Minulla on vierestä seuranneena muutama hyvä kokemus, siitä miten rakkaus voi parhaassa tapauksessa tukea parantumista ja toipilas pääsee hyvään elämään. Mikään ei ole itsestään selvää, mutta ei myöskään toivotonta. Ihminen on muutakin kuin sairaus ja se olisi sääli, jos joku kävelisi onnensa ohi, koska elämältä odotetaan täydellisyyttä. Herkät ihmiset sairastuu helpommin, mutta herkyys on myös se piirre jota arvostan. Harva asia on mustavalkoinen.

        Hyvää joulua, kullekkin säädylle🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä voisin aloittaa. Masennus ei välttämättä kestä ikuisuutta, vaikka masennuksen kerran sairastuneensa uusimisriski on olemassa. Masennus on sairaustila, joka voidaan parantaa, se ei määrittele koko ihmistä ja hänen persoonaa. Monet muutkin mielenterveys sairaudet voidaan pitää lääkkeillä, elämäntavoilla ja hyvällä hoidolla kurissa.

        Hyvä kuitenkin jokaisen tietää rajansa millaiseen suhteeseen voisi olla valmis lähtemään. Minulla on vierestä seuranneena muutama hyvä kokemus, siitä miten rakkaus voi parhaassa tapauksessa tukea parantumista ja toipilas pääsee hyvään elämään. Mikään ei ole itsestään selvää, mutta ei myöskään toivotonta. Ihminen on muutakin kuin sairaus ja se olisi sääli, jos joku kävelisi onnensa ohi, koska elämältä odotetaan täydellisyyttä. Herkät ihmiset sairastuu helpommin, mutta herkyys on myös se piirre jota arvostan. Harva asia on mustavalkoinen.

        Hyvää joulua, kullekkin säädylle🙂

        Siis AAMEN tälle tekstille❣️🙏
        Herkkyys on iso altistava tekijä mielenterveyden ongelmille ja masennukselle


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä voisin aloittaa. Masennus ei välttämättä kestä ikuisuutta, vaikka masennuksen kerran sairastuneensa uusimisriski on olemassa. Masennus on sairaustila, joka voidaan parantaa, se ei määrittele koko ihmistä ja hänen persoonaa. Monet muutkin mielenterveys sairaudet voidaan pitää lääkkeillä, elämäntavoilla ja hyvällä hoidolla kurissa.

        Hyvä kuitenkin jokaisen tietää rajansa millaiseen suhteeseen voisi olla valmis lähtemään. Minulla on vierestä seuranneena muutama hyvä kokemus, siitä miten rakkaus voi parhaassa tapauksessa tukea parantumista ja toipilas pääsee hyvään elämään. Mikään ei ole itsestään selvää, mutta ei myöskään toivotonta. Ihminen on muutakin kuin sairaus ja se olisi sääli, jos joku kävelisi onnensa ohi, koska elämältä odotetaan täydellisyyttä. Herkät ihmiset sairastuu helpommin, mutta herkyys on myös se piirre jota arvostan. Harva asia on mustavalkoinen.

        Hyvää joulua, kullekkin säädylle🙂

        Juu. Olen niin montaa kumppania ja ystävää jo kantanut läpi mielenterveys ongelmien, että säästän itseäni ja samalla sen ihmisenkin jota en jaksaisi enää ottaa kantaakseni. Mulla on itselläni sairauksia mitkä vie mehut. En voi olla aina maailmanparantajana, vaikka kuinka ymmärrän näitä asioita.

        Mummo sairasti skitsofreniaa, jota seurasin taaperosta asti hänen kuolemaan asti. Olen tehnyt enemmän kun osani ja haluan joskus kokea muutakin kun mielenterveyden kanssa painimista.


      • JasuM kirjoitti:

        Juu. Olen niin montaa kumppania ja ystävää jo kantanut läpi mielenterveys ongelmien, että säästän itseäni ja samalla sen ihmisenkin jota en jaksaisi enää ottaa kantaakseni. Mulla on itselläni sairauksia mitkä vie mehut. En voi olla aina maailmanparantajana, vaikka kuinka ymmärrän näitä asioita.

        Mummo sairasti skitsofreniaa, jota seurasin taaperosta asti hänen kuolemaan asti. Olen tehnyt enemmän kun osani ja haluan joskus kokea muutakin kun mielenterveyden kanssa painimista.

        Rehellisesti olen koko ikäni uhrannut aikani ja huolenpitoni muille, kantanut vastuuta yksin heikossa jamassa itsekin muista. Yksi elämä vaan enkä tästä enää suinkaan nuorru, niin olen ajatellut että johonkin kohtaan saan vetää rajan miettimättä aina ensin muita.

        Siitä tässä on kyse. En elä itselleni ikinä, jos en joskus vaan päätä elää kannattelematta aina jotakin toista ihmistä. Siksi on parempi rehellisesti sanoa, kun ei nää 40 vuoden jälkeen jaksa kantaa muita.

        Ei siinä sen pahemmasta ole kyse. ☺️


      • JasuM kirjoitti:

        Rehellisesti olen koko ikäni uhrannut aikani ja huolenpitoni muille, kantanut vastuuta yksin heikossa jamassa itsekin muista. Yksi elämä vaan enkä tästä enää suinkaan nuorru, niin olen ajatellut että johonkin kohtaan saan vetää rajan miettimättä aina ensin muita.

        Siitä tässä on kyse. En elä itselleni ikinä, jos en joskus vaan päätä elää kannattelematta aina jotakin toista ihmistä. Siksi on parempi rehellisesti sanoa, kun ei nää 40 vuoden jälkeen jaksa kantaa muita.

        Ei siinä sen pahemmasta ole kyse. ☺️

        Eikä täydellisyyshakuusuudestakaan ole kyse. Itsensä armahtamisesta. Olen ylitunnollinen ihminen, jonka on oikeesti aika oppia sanomaan ei ja kuuntelemaan omiakin tarpeitani.

        Se on muuten mun pää kun hajoaa lopullisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis AAMEN tälle tekstille❣️🙏
        Herkkyys on iso altistava tekijä mielenterveyden ongelmille ja masennukselle

        Mä suojelen omaa herkkyyttäni pysymällä ihmisustä enimmäkseen loitolla. Olen huomannut, että voin paremmin kun en altista itseäni maailman hektisyydelle ja ihmisten ristiriitaisuuksille.

        Kivut on ainakin edes välillä poissa näin. Mä kun en sekoa päästäni, mutta tunnen kipuina kaiken henkisen taakan, oman ja toisten.


      • JasuM kirjoitti:

        Mä suojelen omaa herkkyyttäni pysymällä ihmisustä enimmäkseen loitolla. Olen huomannut, että voin paremmin kun en altista itseäni maailman hektisyydelle ja ihmisten ristiriitaisuuksille.

        Kivut on ainakin edes välillä poissa näin. Mä kun en sekoa päästäni, mutta tunnen kipuina kaiken henkisen taakan, oman ja toisten.

        Olen kyllä itsekin ollut taakka toisille sairauksineni. Sitäkin olen ajatellut etten välttämättä enää ryhtyisi uusiin suhteisiin, vaikka olisin sinkkukin.

        Mulla yli 16 diagnoosia ja kaikki fyysistä sorttia, mielenterveydessä ei vielä ole havaittu ongelmia. Varmaan vain siksi kun osaan suojella itseeni vetäytymällä pois ahdistavista jutuista. Tietysti ihan kaikkea ei voi vältellä ja silloin laukeaa rajut kivut ympäri kehon päälle. Välillä niin rajut, etten kykene pukeutumaan edes ilman apua.

        Mutta jotten olis kellekkään taakka, niin en tosiaan enää vaivaa ihmisiä itselläni. Olen nähnyt miten kumppanit kärsii silloin, kun rajoitan heidän elämää sairauksillani taakkana olemalla.

        Surullista, mutta ymmärrettävää. Kukaan ei jaksa mielin määrin kuorman alla.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Rehellisesti olen koko ikäni uhrannut aikani ja huolenpitoni muille, kantanut vastuuta yksin heikossa jamassa itsekin muista. Yksi elämä vaan enkä tästä enää suinkaan nuorru, niin olen ajatellut että johonkin kohtaan saan vetää rajan miettimättä aina ensin muita.

        Siitä tässä on kyse. En elä itselleni ikinä, jos en joskus vaan päätä elää kannattelematta aina jotakin toista ihmistä. Siksi on parempi rehellisesti sanoa, kun ei nää 40 vuoden jälkeen jaksa kantaa muita.

        Ei siinä sen pahemmasta ole kyse. ☺️

        Koen, että olen saanut elämältä niin paljon, että voisin lähteä suhteeseen toisen mielenterveyden tilaan katsomatta ja minulla olisi sellaiseen voimavaroja, sekä kykyä olla vierellä kulkijana. Minun elämän ei tarvitse olla täydellistä ja siihen sopii Ulla, rulla, tulla.

        Sinä olet jo kantanut muiden taakkoja ihan riittämiin ja omissa sairauksissa on varmasti kestämistä. Ole vapaa ja kevyellä mielellä, hyvä että tunnet itsesi ja rajallisuutesi👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koen, että olen saanut elämältä niin paljon, että voisin lähteä suhteeseen toisen mielenterveyden tilaan katsomatta ja minulla olisi sellaiseen voimavaroja, sekä kykyä olla vierellä kulkijana. Minun elämän ei tarvitse olla täydellistä ja siihen sopii Ulla, rulla, tulla.

        Sinä olet jo kantanut muiden taakkoja ihan riittämiin ja omissa sairauksissa on varmasti kestämistä. Ole vapaa ja kevyellä mielellä, hyvä että tunnet itsesi ja rajallisuutesi👍

        Kiitos. Tiedän senkin, että en minä ketään hylkää silloin, kun apuani eniten kaipaa. En pysty olemaan niin sydämetön ja eihän murheet ikinä kello kaulassa tule, aina ne yllättää jollain tavalla. Vaikka hetki sitten kaikki olisi ollut hyvin.

        Lähinnä tilanne, että joku on tilassa, että mun pitäisi häneen tutustua ja hänet "pelastaa" psyykkisen kuilun pohjalta saa mut kangistumaan kauhusta. Dejavu.

        Ei se kuitenkaan tarkoita etten välittäisi hänestä ja voisi olla ystävä, mutta kaksi räytynyttä voi olla liikaa molemmille. Kuulostan itsekkäältä, mutta sitä mä en ole.

        Yritän itsekin selviytyä.

        Mutta olen iloinen jokaisesta ihmisestä, joka on valmis olemaan tuki ja turva, kuten sinäkin. Sydämellistä. 💖

        Arvostan.


    • Anonyymi

      miksi mikään työ kelpaa?

      • Anonyymi

        Siinä taas yksinäinen lesbo hakee huomiota jankkaamalla lapsenomaisesti.


    • Anonyymi

      Niin ja piti vielä sanoa kun tämän ketjun aloitin niin turn off on matalapalkka duunari.siis esim hoitajat, tehdastyöläiset jne.

      • Tää oli toivottavasti vitsi.


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Tää oli toivottavasti vitsi.

        Hoitajien mielestä työttömyys on aina omaa syytä.


      • Anonyymi

        Hoitajat voivat hankkia hyvinkin ja riippuu, missä on töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitajien mielestä työttömyys on aina omaa syytä.

        Jollakin näyttää olevan hoitaja viha😝


    • Nimmari on tähänkin ketjuun jätettävä 😅
      Olipa virkistävä keskustelu, on tunnetta monenmoista ja älyäkin paikoitellen.
      RAUHALLISTA Joulua kaikille tämän kommentin lukijoille 🐸

    • Anonyymi

      Hitto, en näe tästä viestiketjusta kaikkea ???!!! Mutta, sen verran kommentoin, et on ihmisillä on ollut sen verran "hauskaa" 😂, elämässään ? , et ei voi mennä töihin , kun veis vouti ...🙂. Kaikkihan on maksettava, eikös juu...mitä tässä maailmassa velkaantuu 🙂😙. Eikä pelkästään rahallisesti 🙂😙. TOTUUS ei yhä edelleenkään pala tulessakaan 🙂, pusui .....

    • Anonyymi

      Lisineen hoitajilla on aika kova palkka.

    • Lähtökohtaisesti en haluaisi mt-ongelmaista, masentunutta tai työtöntä. Kuka nyt itselleen haluaa jotain ongelma tapausta. Myöskin huono hygienia ja epäsiisteys karkoittaa ja on luotaantyöntävää.
      Mutta nyt ollaan kilttejä toisimmelle❤️ ja hyvää joulua kaikille🎄🤶

      • Anonyymi

        Lähtökohtaisesti sitä ihastuu johonkin ihmiseen, sairaudet on sivuseikka ja ohi meneviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähtökohtaisesti sitä ihastuu johonkin ihmiseen, sairaudet on sivuseikka ja ohi meneviä.

        "Lähtökohtaisesti sitä ihastuu johonkin ihmiseen, sairaudet on sivuseikka ja ohi meneviä."


        AAMEN 🙏❣️ Niin samaa mieltä. Puit ajatukseni sanoiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lähtökohtaisesti sitä ihastuu johonkin ihmiseen, sairaudet on sivuseikka ja ohi meneviä."


        AAMEN 🙏❣️ Niin samaa mieltä. Puit ajatukseni sanoiksi.

        En kyllä sanois noinkaan, että kaikki sairaudet on sivuseikka. Kuka sitä haluaa ongelmakimpun itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä sanois noinkaan, että kaikki sairaudet on sivuseikka. Kuka sitä haluaa ongelmakimpun itselleen.

        Rakkaus ei katso "ongelmakimppua?"


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe