Kuvatiedostojen palautus

Anonyymi

Hei. Nyt tarvis apua ja tietoa. Ulkoisella kovalevyllä paljon kuvia ja videoita. Nyt tietokone ei aukaise sitä, en siis pääse tiedostoihin. Kone löytää sen "f:paikallinen asema", muttei sillä oikealla nimellä minkä olen itse levylle antanut. Kun klikkaa "f:paikallinen asema" se jumii samaten eikä aukaise mitään, levy kovasti vilkuttaa latausvaloa. Pitää koko kone käynnistää, ei tokene itsekseen, ikäänkuin levyn klikkaaminrn aiheuttaa "shokin" koneelle. Välillä tulee ilmoitus parametreistä ja funktioista, ei aina. Sain selville laitehallinnan kautta, että "laite toimii oikein" ja jostain muualtakin levy löytyi muka että olisi ok. Johtoja vaihdettu ja kolmella koneella kokeiltu.

Asensin tiedostojen palautusohjelman ja sekin löytää levyn. Ongelmana vaan ettei palautusohjelma (recovery boot) jostain syystä löydä/näytä kuin murto-osan kuvista. Kaikenlisäksi nekin semmoisii, joista on jo varmuuskopiot olemassa. Uusimmat kuvat ois tärkeintä saada.

Kysynkin. Miksi levy ei aukea, vaikka tietokone muualla sen näyttää normaalina? Miksi palautusohjelma ei näytä kaikkia tiedostoja (latasin 30min ja loppui automaattisesti). Tarkoittaako, ettei uusimpia kuvia ole tallessa?

Ja mikä firma ne kuvat voi pelastaa? Kysytty on eikä kuulu palveluihin nämä palautukset/korjaukset. On suuri suru, jos en kuvia takaisin saa. Apua!

72

766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eipä niitä kuvia kannata pelastaa koska ne eivät olleet sinulle millään tasolla tärkeitä. Tärkeistä tiedostoista kun pidetään aina hyvää huolta eli ne löytyy monesta eri paikasta..

• Anonyymi

usb on epäluotettava, itse purkasin aseman kotelon ja ottasin levyn sisältä pois ja laittasin konesen kiinni, tietysti jos kone on läppäri niin sitten on haastavampi ongelma.

• Anonyymi

Ei usb siihen vailkuta, koneen sisällä lämpimämpi ja tuhoutuu loputkin kuvat nopeammin, ennemin påitäisi pitää kylmässä vaikkapa kylmälaukussa.

Tuskinpa mikään palautusohjelma löytää sen enempää kuvia mitä yksi löytänyt, ammattilaiset voi laboratoriossa saada palautettua enemmänkin mutta maksaa paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei usb siihen vailkuta, koneen sisällä lämpimämpi ja tuhoutuu loputkin kuvat nopeammin, ennemin påitäisi pitää kylmässä vaikkapa kylmälaukussa.

Tuskinpa mikään palautusohjelma löytää sen enempää kuvia mitä yksi löytänyt, ammattilaiset voi laboratoriossa saada palautettua enemmänkin mutta maksaa paljon.

Ei siinä tarvitse olla kuin pieni vika usb-johdon ja kiintolevyn välissä olevassa elektroniikassa, esim. joku juotos pikkasen löysällä niin tunnistus ei oiken onnistu.
        itse kyllä kokeilisin kytkeä levyn suoraan koneen sata-liitäntään. Jos itse levy on rikki niin sitten ei mikään auta.

• Anonyymi

Kannattaa ensin kysyä toimenpiteen hinta. Tiedostojen palautus onnistuu usein vaikka tulipalon jälkeen, mutta hinta on suolainen. Itse pidän kuvia kolmella eri medialla kuten muitakin tärkeitä tiedostoja. Onpahan sitten mistä palauttaa, KUN kovalevy hajoaa. Viimeksi alkoi ulkoinen kovalevy ujostelemaan pari kuukautta sitten. Kävin samantien hakemassa uuden ja vanha lensi tuhottuna kierrätykseen. Se olikin viimeinen HD minulla. Uusi varmistuslevykin on nyt SSD. Pieni ja nopea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa ensin kysyä toimenpiteen hinta. Tiedostojen palautus onnistuu usein vaikka tulipalon jälkeen, mutta hinta on suolainen. Itse pidän kuvia kolmella eri medialla kuten muitakin tärkeitä tiedostoja. Onpahan sitten mistä palauttaa, KUN kovalevy hajoaa. Viimeksi alkoi ulkoinen kovalevy ujostelemaan pari kuukautta sitten. Kävin samantien hakemassa uuden ja vanha lensi tuhottuna kierrätykseen. Se olikin viimeinen HD minulla. Uusi varmistuslevykin on nyt SSD. Pieni ja nopea.

SSD on epäluotettava tallennusmedia tiedostojen säilyttämiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pääsetkin sitten vaihtamaan melkoisen usein, varsinkin jos ostat huonoimpia kuten ilmeisesti HDD:t. Hyvät HDD:t kestää todella kauan, SSD saattaa hajota milloin tahansa yllättäen, varsinkin kun kirjoittaa koko ajan varmuuskopioita. EI SSD:t sovellu sellaiseen, meni uskottavuus koko tarinastasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pääsetkin sitten vaihtamaan melkoisen usein, varsinkin jos ostat huonoimpia kuten ilmeisesti HDD:t. Hyvät HDD:t kestää todella kauan, SSD saattaa hajota milloin tahansa yllättäen, varsinkin kun kirjoittaa koko ajan varmuuskopioita. EI SSD:t sovellu sellaiseen, meni uskottavuus koko tarinastasi.

No, jos tuo SSD hajoaa, jää vielä kaksi kopiota, joilta pääsee kopioimaan taas uudelle. Kehitys kehittyy, ja katsotaan mitä sillä on tarjota. Mekaaninen HDD alkaa olla historiaa.
        40 vuoden aikana minulla on hajonnut jo 5 HDD levyä, joten luotto niihinkin on aika rajallinen. Kotiin en kuitenkaan ala tekemään RAID- pakkaa, kuten töissä tein. Ensimmäinen levyrikko 80-luvulla on se muistettavin. Koneesta kuului varoittamatta sirkkelin ääni. Lukupää irtosi ja varsi raapi levyä, laakista vainaa. Oli vielä varsin kallis 20Mb levy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

SSD on epäluotettava tallennusmedia tiedostojen säilyttämiseen.

Saattaapa olla tai olla olematta. Varmaa on vain kuolema. Taskussa avaimenperänä on roikkunut jo reilu 10 vuotta muistitikku, joka yhä toimii. Täytyy vain puhaltaa pölyt pois liittimestä ennen käyttöä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, jos tuo SSD hajoaa, jää vielä kaksi kopiota, joilta pääsee kopioimaan taas uudelle. Kehitys kehittyy, ja katsotaan mitä sillä on tarjota. Mekaaninen HDD alkaa olla historiaa.
        40 vuoden aikana minulla on hajonnut jo 5 HDD levyä, joten luotto niihinkin on aika rajallinen. Kotiin en kuitenkaan ala tekemään RAID- pakkaa, kuten töissä tein. Ensimmäinen levyrikko 80-luvulla on se muistettavin. Koneesta kuului varoittamatta sirkkelin ääni. Lukupää irtosi ja varsi raapi levyä, laakista vainaa. Oli vielä varsin kallis 20Mb levy.

Kestävimmät SSD-levyt ovat vielä erittäin kalliita, HDD-levyjen hinnat sen sijaan laskeneet todella paljon vaikka ovat paljon kestävämpiä, ainakin Toshibat ja Samsungin tekniikalla olevat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saattaapa olla tai olla olematta. Varmaa on vain kuolema. Taskussa avaimenperänä on roikkunut jo reilu 10 vuotta muistitikku, joka yhä toimii. Täytyy vain puhaltaa pölyt pois liittimestä ennen käyttöä.

Mustikku on vähän eri asia, mutta huonosti soveltuvat nekin toistuvaan kirjoittamiseen. Testasin itse temp-asemana ja kestivät vain muutaman kuukauden tai puolisen vuotta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kestävimmät SSD-levyt ovat vielä erittäin kalliita, HDD-levyjen hinnat sen sijaan laskeneet todella paljon vaikka ovat paljon kestävämpiä, ainakin Toshibat ja Samsungin tekniikalla olevat.

Ja ssd ovat muutenkin paljon kalliimpia kuin kovalevyt jos katsotaan gt/hinta luokkaa. Esimerkiksi 2 TB SSD maksaa yli 160 euroa kun taas 2 TB HDD alta 60 euron..

• Ja tosiaan vaikea sanoa mikä on vikana ilman että pääsisin itse tutkimaan levyä. Mitä tiedostojen palautusohjelmaa käytit?

• Anonyymi

"Sain selville laitehallinnan kautta, että "laite toimii oikein" ja jostain muualtakin levy löytyi muka että olisi ok. "

Wndows varmaan toimii väärin ja antaa väärää informaatiota. Ei kannata luottaa tuohon tietoon.

• Anonyymi

Kokeile toisessa koneessa.
        Jos levy on USB 3 ja koneessa on USB 2 niin voi olla, ettei se saa riittävästi virtaa. Sama asia, jos käyttää USB hubia ja siinä on kiinni useita laitteita ei virta riitä, eikä levy toimi oikein, tai ei ollenkaan. Olen sen huomannut vanhassa koneessa, jossa vain USB 2. Jotkut levyt toimii toiset vain blinkkaa. Toisessa koneessa kyllä toimii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokeile toisessa koneessa.
        Jos levy on USB 3 ja koneessa on USB 2 niin voi olla, ettei se saa riittävästi virtaa. Sama asia, jos käyttää USB hubia ja siinä on kiinni useita laitteita ei virta riitä, eikä levy toimi oikein, tai ei ollenkaan. Olen sen huomannut vanhassa koneessa, jossa vain USB 2. Jotkut levyt toimii toiset vain blinkkaa. Toisessa koneessa kyllä toimii.

Ihan samaa virtaa se om piuhasta riippumatta. Jos ei toimi siinä kolmannessa, niin vaihda akku.

• Anonyymi

Ap tässä. Kiitos viesteistä. Olen kokeillut useita palautusohjelmia mitä netistä löytyi. Semmoinen ohjelma kun Easeus data recovery wizard LÖYSI KAIKKI tiedostot (muut ohjelmat ei).

Nyt vaan seuraavana pitäisi tehdä maksu Kiinaan(?). Kannattaako maksaa paylla vai luottokortilla näissä? Kuvat latautuvat esikatseluun ohjelmassa. Onko kuitenkin riski, ettei ohjelma voikaan niitä palauttaa? Jos tiedosto on "rikki" niin tulisiko se ilmi tuossa esikatselussa eli ei näkyisi siinäkään?

• Anonyymi

Ja siis kyseessä Toshiban ulkoinen levy. Hdd-merkintä pohjassa.

• Anonyymi

Maksa molemilla, totta kai se tulisi ilmi.

• Anonyymi

Onhan siellä Free versio.
        Eikö se toimi?

• Anonyymi

Maksua ei voi suorittaa kahdesti, voit huoleti maksaa molemmilla tavoilla.

• Pikaisesti googlaamalla "Easeus data recovery wizard review" tuo vaikuttaa ihan asialliselta ohjelmalta mutta ei välttämättä pysty palauttamaan ihan kaikkia tiedostoja jotka se listaa. Tosin sama ongelma on monissa muissakin palautusohjelmissa.

On myös hiukan hintava, en osaa sanoa kannattaako hankkia tuo vai sen sijaan käyttää jotakin suomalaista datan-palautus firmaa.

Jos aiot maksaa niin ehdottomasti suosittelen PayPal:ia koska sitten myyjä ei saa sinun luottokorttitietoja. Tuo vaikuttaa luotettavalta, mutta silti hyvä olla varovainen.

Täällä muuten lukee että ilmainen versio pystyisi palauttamaan 2 GB - onko sinulla siis enemmän palautettavaa että 2 GB ei riitä?
        https://www.easeus.com/datarecoverywizard/free-data-recovery-software.htm

• Anonyymi

Oletko kokeillut ilmaista Recuva ohjelmaa, minulla ei mikään maksullinen ole pystynyt palauttamaan enemmän kuin se.

• Anonyymi

Turha niitä turhia kuvia koittaa palauttaa..

• Anonyymi

Hei. Kiitos taas. Tosiaan palautuksessa olisi reilusti yli tuon 2GB ja siksi en sitä voi käyttää. Ajattelin myös luottokorttitietoja, että kannattaako sillä maksaa. Siis turvallisuussyistä tätä kyselin.

Onhan tuo hintava, mutta kun kuvia ei uusiksi saa otettua mitenkään muuten niin pakko maksaa. Tosiaan muut sovellukset ei kaikkia kuvia löytänyt ja senkin takia hieman mietin, että onkohan tiedostot vioittuneet. Listaaki tämä sovellus ne juuri siksi, että ihmiset sen juuri ostais.

Mutta ei auta ku kokeilla ja toivoa parasta!

• Anonyymi

Jätä kuvat palauttamatta koska et ole niitä ennekään varmistanut! En voi ymmärtää ihmisiä jotka kaipaavat sellaisten digitaalisten tiedostojen perään joita ei ole alunperinkään ymmärrettä varmistaa millään lailla.

• Anonyymi

Tästä syystä kuvista pidetään varmuuskopioita esim. DVD-levyillä. Vuonna -95 tehdyt CD-levyt toimii edelleen ja olen tehnyt niistä uusiakin kopioita, kun mahtuu n. 7 CD:tä yhdelle DVD:lle.
        Tuo näyttää tyypilliseltä usb-levyn rikkoutumistavalta eli jos virrat katkeaa tai johtoa tönäisee/irrottaa väärään aikaan voi näinkin käydä. Hyvä puoli on se, että vika useinkaan ei ole kovin isolla alueella.
        Jos kuitenkin levyn pinta on vaurioitunut esim. jostain kolauksesta/vanhentunut, uudet käynnistyskerrat voi rikkoa sitä lisää. Tällaisesta levystä SMART-monitorointi varoittaa kuitenkin että levy on hajoamassa - jos se on päällä! Useinkaan SMART-virheitä ei tarvitse ottaa kovin vakavasti, mutta tämä kyllä tarvitsee ja olla varautunut siihen, että levy hajoaa seuraavalla käynnistyskerralla..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä syystä kuvista pidetään varmuuskopioita esim. DVD-levyillä. Vuonna -95 tehdyt CD-levyt toimii edelleen ja olen tehnyt niistä uusiakin kopioita, kun mahtuu n. 7 CD:tä yhdelle DVD:lle.
        Tuo näyttää tyypilliseltä usb-levyn rikkoutumistavalta eli jos virrat katkeaa tai johtoa tönäisee/irrottaa väärään aikaan voi näinkin käydä. Hyvä puoli on se, että vika useinkaan ei ole kovin isolla alueella.
        Jos kuitenkin levyn pinta on vaurioitunut esim. jostain kolauksesta/vanhentunut, uudet käynnistyskerrat voi rikkoa sitä lisää. Tällaisesta levystä SMART-monitorointi varoittaa kuitenkin että levy on hajoamassa - jos se on päällä! Useinkaan SMART-virheitä ei tarvitse ottaa kovin vakavasti, mutta tämä kyllä tarvitsee ja olla varautunut siihen, että levy hajoaa seuraavalla käynnistyskerralla..

Näinhän se on. Tärkeistä tiedostoista pidetään AINA huolta ja VARMISTETAAN että ne eivät pääse tuhoutumaan missään vaiheessa lopullisesti. Se että säilyttää tietoja vain yhdessä paikassa kertoo sen ettei ne ole millään tasolla käyttäjälle tärkeitä vaan ne saavatkin koska tahansa kadota lopullisesti. Mulla on varmuuskopiot 3 eri levyllä koneen sisäisen lisäksi ja yksi niistä sijaitsee kodin ulkopuolella jossa poistetaan talon palamiseen liittyvät vahingot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän se on. Tärkeistä tiedostoista pidetään AINA huolta ja VARMISTETAAN että ne eivät pääse tuhoutumaan missään vaiheessa lopullisesti. Se että säilyttää tietoja vain yhdessä paikassa kertoo sen ettei ne ole millään tasolla käyttäjälle tärkeitä vaan ne saavatkin koska tahansa kadota lopullisesti. Mulla on varmuuskopiot 3 eri levyllä koneen sisäisen lisäksi ja yksi niistä sijaitsee kodin ulkopuolella jossa poistetaan talon palamiseen liittyvät vahingot.

Kyseessä on varmaan taa Windowsin oikeustaso hommeli!
        Jos kuvat on pois levyn vapaasta tilasta! Mutta ei näy oikeutetussa kansioissa!
        Ei niitä recoverykään voi pelastaa!

Mutta vastaavasta joskus kärsineenä Ikivanha os voi pelastaa!
        Vaihka livetilassa tolla https://macbuntu-iso.soft112.com/
        Macbuntu 10.10 ei muistaakseni ollut paljon kiinostunut Windowsin oikeustasoista!

• Anonyymi

Iloisena uutisena tulin vielä kertomaan, että kaikki tarvitsemani tiedot sain takaisin tuon ohjelman avulla. Sehän löysi lisäksi poistettuja ja muutakin dataa.

Jos jollain vastaavaa ongelmaa ulkoisen levyn kanssa niin voin sanoa, että peli ei ole menetetty! Itsekin saa näitä palautettua, mutta vaatii asiaan perehtymistä. Asia nyt siis kunnossa ja pois huolesta. Mukavaa jouluaikaa, etenkin teille lynkkaajille, joiden viestejä jo odottelinkin.

Ap

• Anonyymi

Turha niitä on pelastaa..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turha niitä on pelastaa..

Turha on kommenttisi, jokainen tekee virheitä, virheistä oppii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turha on kommenttisi, jokainen tekee virheitä, virheistä oppii.

Minun kommenttini on viisas. Turha niitä ei oikeasti kaivattuja tiedostoja palautella..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun kommenttini on viisas. Turha niitä ei oikeasti kaivattuja tiedostoja palautella..

Sä olet ilmeisesti se herra täydellisyys, jolle ei koskaan tapahdu virheitä? Varo vaan, kyllä se vahinko vielä kohdallesi osuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vapu-ukon vanhat valokuvatkin ovat tainneet kadota turhina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä olet ilmeisesti se herra täydellisyys, jolle ei koskaan tapahdu virheitä? Varo vaan, kyllä se vahinko vielä kohdallesi osuu.

Ei tapahdu koskaan tällaisia koska ei yksinkertaisesti voi päästä tapahtumaan tärkeiden asioiden suhteen. Pidän omista tiedostoista hyvin huolta kuten pitääkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tapahdu koskaan tällaisia koska ei yksinkertaisesti voi päästä tapahtumaan tärkeiden asioiden suhteen. Pidän omista tiedostoista hyvin huolta kuten pitääkin.

Nyt paistaa läpi yli-itsevarmuus. Epäilen hieman tuon sanomasi toteutumista tosielämässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt paistaa läpi yli-itsevarmuus. Epäilen hieman tuon sanomasi toteutumista tosielämässä.

Sen toteutuminen on helppoa:)

• Anonyymi

Tuksun kuvasiko!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen toteutuminen on helppoa:)

Annas tähän ihan hyvät yksityiskohtaiset esimerkit, miten toteutat/toteuttaisit useamman teratavun varmuuskopiotarpeen. Eli tämän täytyisi olla vikasietoinen toteutus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Annas tähän ihan hyvät yksityiskohtaiset esimerkit, miten toteutat/toteuttaisit useamman teratavun varmuuskopiotarpeen. Eli tämän täytyisi olla vikasietoinen toteutus.

Useampi kovalevy erillään toisistaan:) Hyvin yksinkertaista loppupelissä eikä vaadi suurempia ATK insinööritaitoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useampi kovalevy erillään toisistaan:) Hyvin yksinkertaista loppupelissä eikä vaadi suurempia ATK insinööritaitoja.

Helvetin epäkäytännöllinen ratkaisu. Itse lähtisin liikkeelle jonkinasteisesta serveristä. Siihen riittävän monta esim. 4TB:n levyjä. Alustaksi otettaisiin TrueNAS, ja tällä luotaisiin levyistä ZFS -pakka, mikä kestäisi kahden levyn hajoamisen. Eli RAID-Z2. Tästä voisi halutessaan rakentaa synkronoinnin johonkin toiseen palvelimeen, mikä sijaitsisi muualla. Halpa ratkaisu tämä ei olisi, mutta takuulla tehokas. Vaatii kylläkin osaamista ja paneutumista. Tarvittaessa ne tärkeimmät tiedot voisi synkata johonkin pilvipalveluun. Kaikelle hyvälle kertyy hintaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helvetin epäkäytännöllinen ratkaisu. Itse lähtisin liikkeelle jonkinasteisesta serveristä. Siihen riittävän monta esim. 4TB:n levyjä. Alustaksi otettaisiin TrueNAS, ja tällä luotaisiin levyistä ZFS -pakka, mikä kestäisi kahden levyn hajoamisen. Eli RAID-Z2. Tästä voisi halutessaan rakentaa synkronoinnin johonkin toiseen palvelimeen, mikä sijaitsisi muualla. Halpa ratkaisu tämä ei olisi, mutta takuulla tehokas. Vaatii kylläkin osaamista ja paneutumista. Tarvittaessa ne tärkeimmät tiedot voisi synkata johonkin pilvipalveluun. Kaikelle hyvälle kertyy hintaa.

Kaikista kätevin ratkaisu. NAS laitteessa kaikki levyt ovat saman verkkovirran päässä. Ei tarvita kuin yksi suuri jännitepiikki niin kaikki on kaput. Erillään oleviin levyihin ei piikit haittaa ja jopa tulipalotkaan jos säilyttää yhtä kodin ulkpuolella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle ei ole mitkään netistä ladatut kuvat ja videot niin tärkeitä että varmuuskopioisin yhtään, ei edes itsekuvaamat, turhaa ajan ja rahan tuhlaamista. Tietysti ne silti kannattaa yrittää palauttaa jos levy alkaa hajoamaan ja lähes kaikki onnistunutkin.

Vain käyttislevystä kloonilevy, samoin salasanat tms tärkeimmät tiedostot kannattaa kopioida kahteen paikkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikista kätevin ratkaisu. NAS laitteessa kaikki levyt ovat saman verkkovirran päässä. Ei tarvita kuin yksi suuri jännitepiikki niin kaikki on kaput. Erillään oleviin levyihin ei piikit haittaa ja jopa tulipalotkaan jos säilyttää yhtä kodin ulkpuolella.

Oletko kuullut mahdollisesti UPS -laitteesta? Tiedätkö mihin se on tarkoitettu? Silloin, kun oikeasti ajetaan jotain isoa NAS:ia tai palvelinta, niin se on kytketty UPS:iin. Ei koskaan suoraan pistorasiaan. Ensin laitetaan sähköt sellaiseen kuntoon, että se ei tule aiheuttamaan ongelmia. Hintaa tälle tietysti tulee.

UPS:lle tulee helposti hintaa se 400-600€. Tosin ne, jotka tuollaista tarvitsevat, eivät itke hintaa. Vaikka sähköt katkeaisivat, niin akuston turvin laitteisto voidaan ajaa alas. Tämä voidaan laittaa tapahtumaan myös automaattisesti.

Kaupunkialueella on hyvin epätodennäköistä, että mikään isompi jännitepiikki pääsee läpi. Muuntajia on sen verran tiheässä, että jonkun vikaantuessa, vain joku alue jää sähköittä. Vaarallisin tilanne on silloin, kun sähköt räpsyvät päälle/pois. Tämän mahdollisuus hyvin pieni isoissa kaupungeissa. Maaseudulla jopa hyvinkin mahdollinen.

En itse edes muista milloin on tullut ns. yllättävä sähkökatko. Ne sähkökatkot, mitä on ollut, ovat johtuneet ennalta ilmoitetuista huoltotöistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko kuullut mahdollisesti UPS -laitteesta? Tiedätkö mihin se on tarkoitettu? Silloin, kun oikeasti ajetaan jotain isoa NAS:ia tai palvelinta, niin se on kytketty UPS:iin. Ei koskaan suoraan pistorasiaan. Ensin laitetaan sähköt sellaiseen kuntoon, että se ei tule aiheuttamaan ongelmia. Hintaa tälle tietysti tulee.

UPS:lle tulee helposti hintaa se 400-600€. Tosin ne, jotka tuollaista tarvitsevat, eivät itke hintaa. Vaikka sähköt katkeaisivat, niin akuston turvin laitteisto voidaan ajaa alas. Tämä voidaan laittaa tapahtumaan myös automaattisesti.

Kaupunkialueella on hyvin epätodennäköistä, että mikään isompi jännitepiikki pääsee läpi. Muuntajia on sen verran tiheässä, että jonkun vikaantuessa, vain joku alue jää sähköittä. Vaarallisin tilanne on silloin, kun sähköt räpsyvät päälle/pois. Tämän mahdollisuus hyvin pieni isoissa kaupungeissa. Maaseudulla jopa hyvinkin mahdollinen.

En itse edes muista milloin on tullut ns. yllättävä sähkökatko. Ne sähkökatkot, mitä on ollut, ovat johtuneet ennalta ilmoitetuista huoltotöistä.

Eipä ne Upsit auta yhtään mitään siihen..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menikö jutut viistoon...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä ne Upsit auta yhtään mitään siihen..

Älä jaksa esittää tyhmää ja jankuttaa asioista, joista et selkeästi mitään tiedä. UPS:in tarkoitus on nimenomaan olla muurina sähköverkon ja käytettävän laitteen välillä. Eli suojata sähköverkosta tulevilta häiriöiltä, ja jatkaa laitteen toimintaa sähköjen katkettua. UPS suojaa niin ali, kuin ylijännitteeltä, mutta myös sähköverkon taajuuden vaihteluilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menikö jutut viistoon...

Työnnä sä vaan ittes sinne juustoon. Tosin en halua tietää fantasioistasi tuon enempää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä jaksa esittää tyhmää ja jankuttaa asioista, joista et selkeästi mitään tiedä. UPS:in tarkoitus on nimenomaan olla muurina sähköverkon ja käytettävän laitteen välillä. Eli suojata sähköverkosta tulevilta häiriöiltä, ja jatkaa laitteen toimintaa sähköjen katkettua. UPS suojaa niin ali, kuin ylijännitteeltä, mutta myös sähköverkon taajuuden vaihteluilta.

Minä tiedän paljonkin. Upsit eivät auta kun kaikki on kytkettynä sähkövirtaan:) Sanoohan se jo järkikin:D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä tiedän paljonkin. Upsit eivät auta kun kaikki on kytkettynä sähkövirtaan:) Sanoohan se jo järkikin:D

Upsiin tulee sisään sähköverkon siniaaltoa, ja ulos tulee sen itse tuottamaa kanttiaaltoa. Kun sähköverkosta loppuu sähkön tulo, käyttää UPS sujuvasti omaa akkuaan sähkön tuottoon.
        Kaikenmaailman verkkosuodattimet ovat aivan eri asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Upsiin tulee sisään sähköverkon siniaaltoa, ja ulos tulee sen itse tuottamaa kanttiaaltoa. Kun sähköverkosta loppuu sähkön tulo, käyttää UPS sujuvasti omaa akkuaan sähkön tuottoon.
        Kaikenmaailman verkkosuodattimet ovat aivan eri asia.

Mutta seinästä tuleva sähkövirta kulkee kaikkien levyjen kautta. Se siinä riski onkin että yksi salamanisku talon lähelle saattaa posauttaa sarjakytkennässä olleet levyt hajalle. Siksi luotan edelleen erillään oleviin levyihin. Tulevat myös paljon halvemmaksi ylläpitää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sulla oikeasti olisi tietämystä enemmän, kuin pelaaminen yksittäisten levyjen kanssa, niin et jankkaisi. Miten esim. isot datakeskukset voivat toimia ihan sujuvasti? Siellä voi olla satoja palvelimia ja useita kymmeniä levyjä per palvelin? Jossain isossa levy-yksikössä voi olla helposti sen 50 kpl levyjä. Kaikki nämä on kytketty juuri noin, kuin kirjoitin. Eli laitteet UPS:iin ja siitä sähköverkkoon. Palvelimissa on lisäksi kahdennetut virtalähteet. Lisäksi tällaisessa konesalissa on omat generaattorit, mitkä alkavat tuottaa sähköä, mikäli sähköt katkeavat pidemmäksi aikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sulla oikeasti olisi tietämystä enemmän, kuin pelaaminen yksittäisten levyjen kanssa, niin et jankkaisi. Miten esim. isot datakeskukset voivat toimia ihan sujuvasti? Siellä voi olla satoja palvelimia ja useita kymmeniä levyjä per palvelin? Jossain isossa levy-yksikössä voi olla helposti sen 50 kpl levyjä. Kaikki nämä on kytketty juuri noin, kuin kirjoitin. Eli laitteet UPS:iin ja siitä sähköverkkoon. Palvelimissa on lisäksi kahdennetut virtalähteet. Lisäksi tällaisessa konesalissa on omat generaattorit, mitkä alkavat tuottaa sähköä, mikäli sähköt katkeavat pidemmäksi aikaa.

Mulla on tietämystä paljon enemmän. Siksi en käytä moista turvatonta nassia:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on tietämystä paljon enemmän. Siksi en käytä moista turvatonta nassia:)

Eli ts. et ymmärrä hevonpaskan vertaa siitä, että miten konesalit toimivat. Et vain halua myöntää sitä, ja siksi jatkat tuota naurettavaa trollausta. Lopeta oikeasti, olet paljastanut oman tietämättömyytesi.

• Anonyymi

hp- assistant ... tai jotain sinne päin osaa korjata "vikaantuneen" kovalevyn..

• Anonyymi

Eikä osaa korjata. On HP kuuluisa roskaohjelma..

• Anonyymi

Mistähän saisi kynsikuvapiirturin, olisi hienoa tulostaa omaan kynteensä jotain.

• Anonyymi

Naisväki olisi mielissään sellaisesta joululahjasta, saisivat tulostaa lastensa kasvot omiin kynsiinsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naisväki olisi mielissään sellaisesta joululahjasta, saisivat tulostaa lastensa kasvot omiin kynsiinsä.

Nauttisivat suunnattomasti sormettamisesta sen jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nauttisivat suunnattomasti sormettamisesta sen jälkeen.

No voi helvetti, en ajatellut tuota ollenkaan, ottaisin pois tuon mainoksen jos voisin.

• Anonyymi

Koska ongelma on jo ohi, on kommenttini tähän tilanteeseen vanha. Vastaisen varalle muistutan kuitenkin ilmaisesta konstista, josta saattaa hyvinkin olla apua, erityisesti windowsentusiasteille. Taikka nii, tuleehan kustannusta kuitenkin sen tikun ostosta.

Asentakaa tikulle joku Linuxin distro. Ongelman tullessa käynnistäkää koneenne siltä tikulta. Tämähän käy ilman, että sen koneen käyttikseen kosketaan mitenkään. Pääsette sitten selailemaan kaikkea, mitä levyillänne on, sikäli kun ovat yleensä enää luettavissa.

• Anonyymi

Windows on tuskaa ja hankala!

• Anonyymi

Tulisi kesä ja kärpäset, olisi sinullakin taas kavereita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulisi kesä ja kärpäset, olisi sinullakin taas kavereita.

Va...sen. ja linux-hihhulin on kommentoitava joka keskustelua vaikka eivät mitään asiasta ymmärtäisikään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Va...sen. ja linux-hihhulin on kommentoitava joka keskustelua vaikka eivät mitään asiasta ymmärtäisikään.

Oli kesä oli mopo
        Oli kesämopo mopo mopo
        Oli kesämopo mopo mopo
        Oli kesämopo vaaleenpunainen

Oli mopo oli kesä
        Oli mopo kesä kesä kesä
        Oli mopo kesä kesä kesä
        Oli mopo kesä auringonpaisteinen

• Anonyymi

Onhan se, jos ei osaa. Mites sujuu CP/M tai OS2?

• Anonyymi

Tuo IBM puoli on enemmän tuttua. Diditalista olen käyttänyt vain PC:nä

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Hyvää Joulua!
      Tämänkin palsta räkyttäjille, kaikesta huolimatta. Kasvakaahan nyt, toivottavasti myös viisaudessa, eikä vain iässä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      43
      7728
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      0
      4718
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      68
      4333
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      36
      3153
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      233
      3031
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      45
      2666
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      26
      2655
    8. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      37
      2383
    9. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      41
      2006
    10. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1797
    Aihe