Persut vitsi

Anonyymi

Siis tässä tragikomiikkaa &vitsailua harrastan. Onhan se surkuhupaisaa seurata niiden toimintaa kun vähän väliä joku heistä oikeuslaitoksen kanssa tekemisissä ja aikakausilehdestä luen juttua persukuntapoliitikoista kun ne kirjoittaneet kauheita kommentteja. Yksi persu sanoi minulle kerran että hänen mielestä ei saisi myöntää työkyvyttömyyseläkettä ihmisille joka sairastuu henkisesti ja hänen mielestä työttömiltä pitäs ottaa kaikki tuet pois. Hänen mielipide on samaan aikaan julma mutta myös surkuhupaisan absurdin tyhmä, koska tuollainen johtaisi tuhoon ennen pitkää. Sitten jotkut persupoliitikot on kehuneet esim Putinia ja Trumpia. Surkuhupaisaa sanon mä! Valko -Venäjänkin presidentti on saanut kehuja persupoliitikoilta. Sitten mitä tulee persujen kannattajiin , niin onhan siellä monenlaisia kannattajia niiden joukossa, mutta pahimpina on nämä pahimmat äärioikeistolaiset joista osa kannattaa persuja. Koko persutus esiintyykin minulle suuren luokan vitsinä. Tylyttävä politiikka ei vain yksinkertaisesti toimi, koska se on surkuhupaisaa politiikkaa joka vie tuhoon. Alkaisi kurjuus ja suuri köyhyys ja talous menisi kuralle. Persut hyvin iso osa persuista usein puhuu siitä että ei saisi kuntien, kaupunkien ja valtion investoida eli pitäs laittaa rahahanat kiinni, mutta kyllä se johtaisi siihen, että koko Suomi näivettyisi eli sana näivettyminen tarkoittaa köyhtymistä. Persut usein miettiikin paljon rahaa. Tosi absurdin typeränä näen myös tuon persujen mielipiteen juuri minkä mainitsin eli rahahanojen kiinni laittamisen, mikä on tosi absurdin typerää. Siinäkin he ajattelee melko äärilaidassa tuonkin asian kuten monen muunkin asian. En väitä ettäkö velan ottaminen on kiva homma, eli kyllä siinä joku tolkku pitää toki olla, mutta persujen linja talouspolitiikassa on lähinnä koko ajan pelkkää leikkaamista. En ota persuja vakavasti&tosissaan. Vaikea niitä on ottaa, koska niiden poliittiset menetelmät johtaisi pian tuhoon. Siksi persut on minulle vitsi. Niiden usea tai lähinnä kaikki kannanotot on pelkkää vitsiä ,joka pistää minut nauramaan . On niillä joskus sentään jopa hyviäkin kannanottoja. Esim se kun ne puolustaa maaseudun asukkaita. Se on hyvä asia. Ei välttämättä kaikki näe persujen toimintaa vitsinä sillä heitä pelottaa persujen toiminta, mutta minä en enää pelkää vaan naurattaa =). Kyllä koko kansa varmasti jossakin vaiheessa tajuaa millainen puolue tuo persut oikeastaan on.

19

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ööh siis hetkinen kirjoitinkohan epäselvästi tuossa äsken?? Siis että eräs persu sanoi minulle, että hän ei myöntäisi työkyvyttömyyseläkettä henkisten syiden takia, että kaikilta niiltä pitäs ottaa työkyvyttömyyseläke pois, joille se on myönnetty henkisten syiden takia. Noin hän sanoi.

    • Anonyymi

      Siis minä kohdistan aina huumoria koviin ihmisiin&asioihin, enkä koskaan kohdista huumoriani heikkoihin ja vähemmistöihin.

    • Anonyymi

      Minä olen perussuomalaisten kannattaja,mutta en koe hyvänä asiana että tk-eläkkeitä ei myönnettäisi henkisesti sairaille ja taisi olla tämäkin mainitsemasi kaveri poikkeustapaus.Perussuomalaisia on iso joukko ja tulevat hallitukseen ennemmin tai myöhemmin,siitä pitää huolen nämä puolueet jotka nyt tunaroivat pelimahdollisuutensa jatkoille.

      • Anonyymi

        "siitä pitää huolen nämä puolueet, jotjka nyt tunaroivat pelimahdollisuutensa jatkoille" kiitos naurusta ja kiitos siitä että kerroit hauskan vitsin.


    • Anonyymi

      Koko oikeuslaitos on nykyään se pelkkä vitsi.

      Oikeudenkäyttö on valjastettu poliittisiin ajojahteihin ja kriminalisoimaan parhaaseen kommarityyliin kaikki eriävät mielipiteet. Ihan niin kuin tämä ei olisi täysin selvä asia.

      Sitäpaitsi oikeuslaitos on täysin väärällä asialla jos katsotaan, että korkeinta valtaa suomessa pitäisi käyttää juurikin kansanedustuslaitos. Oikeuslaitoksella ei ole siis mitään oikeata mandaattia alkaa suukapuloimaan yhtään edustajaa. Se on yksiselitteinen virkamiehistön (kommunistien) vallankaappausyritys ja siis maanpetos.

      • Anonyymi

        Hauskaa huumoria kirjoitat. Kiitos huumorista&naurusta. Kiitos kun ilahdutit päivääni. Kiitos vielä kerran hauskasta huumorista. =)


      • Anonyymi

        Humanistinen älymystö ja myös suurin osa rationaalisesti ajattelevasta älymystöstä suhtautuu kommenttiisi nauramalla. Minä myös nauran.


    • Anonyymi

      Pohdin tässä sitä että kun jotkut ihmiset on pahoja luonteeltaan ,niin kannattaisi kuunnellla esim hectorin biisi kenpä tahtois olla mulkku. Elämä on paljon parempaa kun ei ole omantunnon tuskia. Puhun siis nyt itsestäni. Kun tiedän sen että kuulun hyvisten joukkoon niin pystyn nukkumaan esim hyvin eikä omatunto paina. Ihmiset jotka kiusaa heikompia, ovat minusta kaikkein karmeimpia ihmisyksilöitä. Enkä tarkoita nyt välttämättä ainoastaan poliitikoita vaan ihan kaikkia pahiksia. Ei aina nimittäin ole syynä pahan ihmiseen pahaan käytökseen elämässä kokemat vääryydet, sillä tiedän paljon pahoja joita ei ole koskaan kaltoin kohdeltu elämänsä aikana vaan he on itse ihan pikkutenavasta asti kaltoin kohdelleet tiettyjä ihmisiä, mutta on toki niitäkin pahiksia, joista on tullut pahis sen takia kun kokeneet pahoja asioita elämässään ja heistä on muovautunut ihmishirviö. Minä itse olen kokenut elämässäni paljon kaltoin kohtelua, muttei minusta koskaan tullut mulkkua&ihmishirviötä. Tähän on saattanut vaikuttaa empaattiset vanhempani ja empaattinen kotikasvatus ja se että sain verenperintönä vanhemmiltani kiltin , mukavan ja empaattisen ihmisen geenit.

      • Anonyymi

        Empatiaa ei löydy kuin omia kansalaisia kohtaan. On lottovoitto syntyä suomeen. En halua jakaa tätä lottovoittoa muualta tulevien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Empatiaa ei löydy kuin omia kansalaisia kohtaan. On lottovoitto syntyä suomeen. En halua jakaa tätä lottovoittoa muualta tulevien kanssa.

        Haha hauskan vitsin laitoit, mutta olisi hyvä asia, jos olen väärässä persujen suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haha hauskan vitsin laitoit, mutta olisi hyvä asia, jos olen väärässä persujen suhteen.

        Toisille vitsi ja toisille todellisuutta.


    • Anonyymi

      Toki perussuomalaisten joukossa on suhteessa muhin puolueisiin paljon enemmän hörhöjä joukossa, mutta on niitä hörhöjä myös muissakin puolueissa.

      Hyvä esimerkki on se, että Sisäministeriössä suunnitellaan luvatta maassa oleville muukalaispassia ja oleskelulupaa. Tuo vetäisi maton turvapaikkajärjestelmän alta. Tänne suuntaa varmasti myös tuon tiedon perusteella lisää laittomasti oleskelevia kun laiton onkin yhtä-äkkiä lallinen. Yksi voimatekijä lisää joka tuo ei toivottua väkeä tänne. Tässä on vitsit kaukana.

      • Anonyymi

        Tiedän tiedän että muissakin puolueissa on hörhöjä, mutta persuissa niitä tuntuu olevan eniten ja otappa huomioon myös se persujen kova talousoikeistolinja. Moni persu fanittaa yleensä yhdysvaltalaista poliittista järjestelmää ja kannattaa muistaa yhdysvaltojen poliittinen historia eli kun katsoo mitä siellä jenkkilässä on tehty poliittisesti niin se on ollut lähinnä koko ajan sosiaaliturvalla elävien julmaa kurittamista. Ei siinä välitetä ihmisarvosta. Tällaiset poliitikot ei piittaa heikoista, sairaista , työttömistä, eläkeläisistä eikä köyhistä sillä heille on tärkeintä että nopeat syö hitaat ja vahvat syö heikommat ja heidän ajatusmaailmassa pätee se kuuluisa viidanko laki -periaate. USA ei toki ole ainoa valtio, jossa on tehty tällaista politiikkaa. On myös havaittavissa äärivihreässä ajattelussa julmia piirteitä eli viittaan nyt lähinnä Pentti Linkola -ajatteluun. Kommunistisissa maissa kuten kiina tai vaikkapa kuuba on ongelmat sananvapauspuolella eniten, mikä rikkoo ihmisoikeuksia. USA jonka otin esimerkkinä tosi kovana talousoikeistovaltiona niin siellähän on se kuilu rikkaitten ja köyhien välillä valtavan/mittavan suuri. Ja persuista moni ihailee jenkkilää. Niinpä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän tiedän että muissakin puolueissa on hörhöjä, mutta persuissa niitä tuntuu olevan eniten ja otappa huomioon myös se persujen kova talousoikeistolinja. Moni persu fanittaa yleensä yhdysvaltalaista poliittista järjestelmää ja kannattaa muistaa yhdysvaltojen poliittinen historia eli kun katsoo mitä siellä jenkkilässä on tehty poliittisesti niin se on ollut lähinnä koko ajan sosiaaliturvalla elävien julmaa kurittamista. Ei siinä välitetä ihmisarvosta. Tällaiset poliitikot ei piittaa heikoista, sairaista , työttömistä, eläkeläisistä eikä köyhistä sillä heille on tärkeintä että nopeat syö hitaat ja vahvat syö heikommat ja heidän ajatusmaailmassa pätee se kuuluisa viidanko laki -periaate. USA ei toki ole ainoa valtio, jossa on tehty tällaista politiikkaa. On myös havaittavissa äärivihreässä ajattelussa julmia piirteitä eli viittaan nyt lähinnä Pentti Linkola -ajatteluun. Kommunistisissa maissa kuten kiina tai vaikkapa kuuba on ongelmat sananvapauspuolella eniten, mikä rikkoo ihmisoikeuksia. USA jonka otin esimerkkinä tosi kovana talousoikeistovaltiona niin siellähän on se kuilu rikkaitten ja köyhien välillä valtavan/mittavan suuri. Ja persuista moni ihailee jenkkilää. Niinpä niin.

        Juu, ääriajattelu on aina haitallista, oli se sitten minkälaista ääriajattelua tahansa. Vihreiden ääriajattelu ei poikkea mitenkään tästä.


    • Anonyymi

      Kova oikeisto ja kova vasemmisto ei ole koskaan maailman historiassa aiheuttaneet mitään hyvää eri valtioissa, sillä faktat kertoo puolestaan karua kieltä mitä on tapahtunut niissä maissa joissa joko kova oikeisto tai kova vasemmisto vallassa sillä sellaiset valtiot ajautuneet muun muassa sisällissotiin, kurjuuteen ja köyhyyteen. Varoisin kolmea aatesuuntaa eli kovaa oikeistoa, kommunismia(kova vasemmisto toiselta nimeltään) ja kansallismielinen aatesuunta ja en lähde edes perustelemaan miksi näitä kolmea pitäisi välttää eikä saisi kenenkäåän äänestää niitä. Persut kuuluu minusta kovaan oikeistoon. Leikkurilinja on yleisintä persuissa minun mielestäni ja siitä kärsii eniten heikoimmat jos esim leikataan sosiaaliturvasta rajummin. Mun elinaikanani(olen 39 vuotias) ei ole ollut suomen kartalla samankaltaista kovaa oikeistopuoluetta kuin persut. Kokoomus ei ole lähellekään samanlainen kova oikeistopuolue. Itseasiassa mun elinaikajaksollani kaikki hallitukset on parantaneet minun asemaani. On lottovoitto syntyä siis Suomeen kun täällä on humaani eliitti. Poliittisessa päätöksen teossa on tärkeää yhdistää älyllinen ja empaattinen politiikka. Kova talousoikeistolinja johtaa ennen pitkää näivettymiseen. Minun mielestäni persut haluaa pitää kustannukset minimitasolla mikä tarkoittaa mm leikkauksia esim todennäköisesti sosiaaliturvasta leikkaamisen, myös palkkamaltti, jopa palkkojen leikkaamiset, mikä aiheuttaisi päänvaivaa duunareille, etenkin pienipalkkaisille duunareille. Koko niiden talousajattelu on ihan pöhköä ja aivan liian kovistelevaa kovaa oikeistolinjaa. Ei se johda hyvään. Ei ole koskaan johtanut missään valtioissa mihinkään hyvään kovisteleva kova talousoikeistolinja. Ei myöskään kova vasemmistolinja johda mihinkään hyvään. Se on nähty aina.

      • Anonyymi

        Palkkamaltti ei sinänsä ole huonoa mutta palkoista leikkaaminen kylläkin. Palkkamaltti on tosin pienituloisille duunareille hieman ärsyttävä juttu. Ainakin demarit tuntuu usein mieluusti nostavan pienituloisten duunarien palkkatasoa. Veroihin mitä tulee veroihin, niin ilman verorahoja ei voitaisi esim ylläpitää sossuturvaa kestävällä tasolla ja verojen ansioista meillä on myös hyvä sairaanhoito. On eri asia sitten pohtia onko nykyinen verotaso liian korkea ja voi haitata esim pienituloisia. Eikä olisi hyväksi jos suomessa mennään siihen että työnantajien ja työntekijöiden työehtosopimus muutetaan&puretaan sellaiseksi jossa pomot sanelee pitkälti palkan, mikä voisi pahimmassa tapauksessa johtaa siihen alipalkkoihin. Halla-Aho puhui jotakin tästä asiasta että hänen mielestä pitäisi työnantajien ja työntekijöiden työehtosopimusta muuttaa ja kun näin sen kommentin niin kieltämättä ei ollut mikään hyvä kannanotto Halla-Aholta sillä selvästi hänen kannanotto ei ole duunarien kannalta hyvä.


    • Anonyymi

      Minusta täällä suomessa on esim sinipunahallitus ollut usein varsin hyvä. Kokoomus on tarpeeksi inhimillinen , ainakin minulle ollut, ei ole huonoja kokemuksia heistä, ja keskustapuolue ja demarit on olleet myös minulle varsin suotuisia puolueita. Enkä ole ainoa joka on tätä mieltä. Persuja en äänestä enkä tule koskaan äänestämäänkään. Mun elinaikana ei ole ollut nimittäin noin kovaa, typerää ja vaarallista puoluetta kuin persut.

      • Anonyymi

        Paras tapa reagoida koviksiin on nauru. Nauru ja huumori on tärkeintä kovia vastaan. Kun lukee ja tiedän eri tapauksia persujen poliittisen historian aikakaudelta niin kyllähän hyvin moni asia laittaa minut nauramaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras tapa reagoida koviksiin on nauru. Nauru ja huumori on tärkeintä kovia vastaan. Kun lukee ja tiedän eri tapauksia persujen poliittisen historian aikakaudelta niin kyllähän hyvin moni asia laittaa minut nauramaan.

        Kokoomus 1
        Perussuomalaiset 2
        SDP 3
        jne jne...Huomaatte varmaan että perussuomalaisten jälkeen tulee paljo pienempiä tekijöitä.
        Persut on ISO puolue ja tulevat aivan varmasti vaikuttamaan asioihin tulevaisuudessa.
        Jos persut on "vitsi",niin mikä ihme heitä pitää kannatuksen kärkisijoilla?..Vastaus on iso osa Suomen kansalaisia ,jotka jakavat samat arvot.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe