Sammon yhteislukio, Lyseo vai Klasu?

Anonyymi

Yhteishaut lähestyy, ja stressi lisääntyy. Oon jo kauan aikaa miettiny näitten kolmen välillä enkä tosiaankaan osaa tehdä päätöstä. Ainoa todellinen huoleni näiden kaikkien väillä on se, että kuinka monipuolista porukkaa lukioissa on. Näet, itse oon kasvanu kouluissa, joissa löytyy paljon porukkaa eri etnisyyksistä, ja tuntuu paljon mukavemmalta ja kodilta olla semmosten kanssa.

Kysymys kuuluu, missä lukiossa sanoisitte, että olisi monipuolista, mutta silti ihmisiä joilla on korkeita tavotteita ja haluja elämässä? Ei löydy kavereita näistä kyseisistä lukioista ja on vaikee sanoo mihin haluisin.
Kiitti etukäteen!

3

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      itse näin Samken ekan vuoden opiskelijana oon ihan tykännyt menosta. Rentoa mutta asiallista menoa.

    • Anonyymi

      Mulla sama ollut mietinnässä, tosin samken ja rellun jätin pois jo laskuista. Rellussa kuulemma nykysissä kakkosissa ainakin epämotivoitunutta porukkaa, joka on siellä vaan kun vanhemmat pakottanut ja heittää ihan pelleilyks hyv./hyl. kurssit.

      Samkessa vaikutti vähän liian rennolta/ei opiskella kunnolla ja urheilijat tekee 3,5-4v joten on joku suunnittelussa pielessä, kun toisessa vastaavassa paikassa tekee aina siihen 3 vuoteen. Panostus esittelyyn oli myös täys 0 joten ei varmaan haluta enempää opiskelijoita sinne. Hyvät bileet vois kyllä olla siel.

      Klasussa vaikutti asiantuntevilta ja motivoituneilta opettajat ja opiskelijat, tosin paljon kielihömpötystä ja luonnontiedejuttuja ja korkeelle tähtäävää porukkaa, se voi motivoida panostaan itteekin. Sinne varmaa ite menos jos ei ihan ka rajat nouse kattoon

    • Anonyymi

      Ite oon Samkessa viestintälinjalla ja viihdyn hyvin. Opetus on hyvätasoista ja etenkin pitkän matikan, äikän ja viestinnän jutut on tosi kiinnostavia.
      Samkessa on sitte tosi erilaista eri linjoilla. Peruslinjalaiset on yleensä semmosia synnynnäisiä menestyjiä, mutta monet niistä stressaa sen ylläpitämisestä (arvosanat, ulkonäkö, rahatilanne, yms.) Urheilulinjalaiset yleisistä luuloista huolimatta ei häiriköi tunneilla, vaan pelaa tietsikkapelejä. Skeittarit on ihan oma lukunsa, mutta ne on ihan mukavia :)
      Ja sit me viestintälinjalaiset. Meillä on pikkusen hajontaa semmosiin enemmän peruslinjamaisiin ja sit niihin tosiviestijöihin, mut kaikki on kuitenkin mukavia. Jokaisella mun luokkalaisella on kavereita, joita näkee myös koulun ulkopuolella. Ja sit noi vanhemmat viestintälinjalaiset on meille tosi kilttejä. Kun mulla alko lukio tänä vuonna, kakkoset (tokaa vuotta lukiota käyvät) oli heti, että koska me saadaan nähä ykköset. Oli ihanaa, että jotkut odotti meitä niin paljon :)
      Toisin kuin kavereita, hyviä arvosanoja täällä ei oo kovin helppo saada. Opettajat ottaa työnsä oikeesti tosissaan ja pyrkii antaan meille parhaat mahdollisuudet yo-kokeisiin. Esimerkiks meil on ihan tavalliset päättöviikkokokeet yleensä sellaisia yo-tyylisä. Siten me opitaan lukion ekalta lähtien vastaan oikealla tavalla kysymyksiin.
      Kun mulla oli yhteishaku, jännitti vähän tää Samken maine menestyjien lukiona. Ja sit jännitin tosi paljon, kun kuulin, että viestintälinjalla julkaistaan meidän kolumneja, yms. Nyt sitä oottaa innolla koska pääsee julkaiseen. Noi opettajat auttaa meitä tosi paljon, eikä aluks tarvi olla pro kaikessa ;)

      Kannattaa hakee viestintälinjalle, jos on kiinnostunut kirjoittamisesta/kuvaamisesta. Ja jos ei haittaa olla poissa oppitunneilta viestinnän projektejen vuoks.
      Mut noi muutki lukiot ja linjat on tosi hyviä :)
      Onnea yhteishakuun ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2868
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2164
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe