Kertokaa kokemuksia vanhan talon salaojituksesta, meillä -57 rakennettu talo ja tarkoitus olisi tehdä salaojitus tänä kesänä!
rintamamiestalon salaojitus
5
14773
Vastaukset
- niin++
joskus vaikea saada laskua salaojiin tarpeeksi ilman pummppausta.
- totuutta
Älä tee salaojia jos ei niitä tarvita.Eli ennenkuin alat hakkaamaan rahaa maaperään ota selvää onko se tarpeellista.
- alma
Olemme ostaneet -36 valmistuneen talon, jossa on kellari. Kuntotarkistuksessa suositeltiin salaojitusta (kellarin lattiat ovat kosteat/märät), joskin ensin aiomme remotoida asuintilat kuntoon.
Me haluaisimme myös tietoa salaojituksen työvaiheista ja kustannuksista.
Kiitos! - RaakaRane
Jos kellari on vain säilytyskäytössä ja hyvin tuuletettu, ei salaojitusta varmaankaan tarvita, MUTTA jos se otetaan asuinkäyttöön, on salaojitustehtävä, muuten home tulee olemaan jatkuvana riesana.
Salaojituksen asennus alkaa perustuksien aukikaivuulla eli maa-ainekset poistetaan anturan alapinnan tasolle ( tai hieman sen alapuolelle ). Sitten laitetaan salaojaputket ja sadevesijärjestelmän putket, tarkastuskaivot ja ruvetaan täyttämään kaivantoa salaojasoralla.
Sade- ja salaojavedet johdetaan pihakaivon kautta joko kunnan sadevesijärjestelmään tai ojaan ( kysy kunnasta ). Jos tulee ongelmia nostokorkeuden kanssa, laita pihakaivon tilalle pumppukaivo. Älä kuitenkaan unohda pallopadotusventtiiliä kaivosta, jotta tulvatilanteessa ei vesi pakene takaisin salaojaputkiin.
mm. Uponorilla on valmiita perusvesiputkistopaketteja, jossa on mukana lähes kaikki tarvittavat osat, putket ja kaivot, yms. Näitä saa rautakaupoista ympäri maan.- Anonyymi
Mites patolevyt ja anturan loivennus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953839
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473215Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002827- 1362510
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572460- 612398
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172387Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212334Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232326- 642090