Klamydia ja kohdunkaulan syöpä

Anonyymi

12 vuotta sitten, päädyin viikoksi sairaalaan klamydian takia, olin todella kipeä silloin.
Nyt tässä viime vuosina on ollut lievää solumuutosta, mitkä eivät vaatineet hoitoa, mutta nyt on kuuden viikon päähän annettu aika kolposkopiaan solumuutoksen takia.

Kuinkahan todennäköistä on, että tuo klamydia on aiheuttanut tätä muutosta..

Kolmisen viikkoa sitten hus:ilta tuli kirje että laittavat lähetteen sairaalaan ja nyt on kuuden viikon päästä aika, onkohan tämä kiireetön aika, eli ei epäillä syöpää?

6

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä on todennäköistä.Naisilla, joilla oli ollut joko HPV-infektio tai klamydia, oli suurentunut kohdunkaulan syövän riski, ja parin HPV-tyypin ja klamydian lähekkäisiin infektioihin liittyvä riski oli huomattavan suuri.

      Klamydia voi vaikuttaa kohdunkaulansyöpään.

      Jos olisit käyttänyt kondomia niin klamydia ei olisi tarttunut. Mutta nyt kärsit seuraamuksista.Opit varmasti käyttämään kondomia seuraavalla kerralla.

    • Anonyymi

      Syövän kehittymiseen menee 10-15 vuotta ja sinulla on 12 vuotta mennyt niin voi ihan hyvin olla syöpä.

      Jos kävit papakokeessa ja tuloksessa oli leiviä solumuutoksia niin seuraava kutsu on 1-2 vuoden kuluttua. Koska tutkimus on KUUDEN VIIKON päästä niin mielestäni tuo kuulostaa kiirrelliseltä.

    • Anonyymi

      Olen nykyään naimisissa, joten ei pelkoa että enää mitään sukupuolitauteja saisin.
      Vaikka olin todella sairas silloin, ja se oli ehtinyt olla aika pitkään, niin lapsia vielä sain tuon taudin jälkeen. Mutta olinhan ailloin tyhmä kun en ollut varovainen.
      Ap

    • Anonyymi

      Jotakin kipua on ollut tänä vuonna tuolla alapäässä, silloin tällöin, mutta en ole halunnut huolestua tai kertoa edes miehelleni asiasta. Mut eiköhän tuo selviä siellä tutkimuksissa, ei kyllä ole mitenkään sellaista oloa, että mitään syöpää ois. Ihan normi olo. Ap

      Onko jollain omakohtaista kokemusta syövän oireista?

    • Anonyymi

      Se olikin neljän viikon päästä aika, vaikkei sillä väliä olekaan, oliko kuusi vai neljä viikkoa. Mutta vähän väsyneenä kirjoittelen. Toivottavasti tää väsymys mikä on nyt ollut, ei ole koronan oire...tähän asti olen pysynyt terveenä, ei oikeastaan edes flunssaakaan ole ollut. Ap

    • Anonyymi

      Kävin kolposkopiassa, lääkäri kertoi että papa-kokeessa löytynyt muutos oli HSIL ja -tai ASC-H ja otettiin koepaloja ja annettiin aika loop-hoitoon.
      Eiköhän tuon hoidon jälkeen oo kaikki sitten ihan normaalisti, tuskin tarvii pelätä ainakaan mitään syöpää tms.
      Kolposkopiakin meni hyvin eikä se sattunut.
      Ap

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1634
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1472
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1325
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1304
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe