Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

IS-viikonloppu 18.-19.12.2021

Sain ratkaistua ja kaikki vihjeet ymmärsin. Voisin vinkata, mutta antaa HP:n riehua täällä.', sitähän täällä kaivataan.

52

949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lopeta trollaaminen!

    • Anonyymi

      Ei täällä sinun vinkkejäsi kaivata. Eikä itsekehuasi.

      • Itsekehua eisittää myös HP, joka yhtä lailla kertoo ratkoneensa ristikon. Myönnän, että tällä säikeellä trollasin, koska alku ei ollut asiallinen.


      • Tällä kertaa tuli kirjoitettua turhautumisen vuoksi. Olisin voinut alkuun kirjoittaa

        "Sain ratkaistua ja kaikki vihjeet ymmärsin. Voisin antaa vinkkejä."

        Se olisi ollut ihan riittävä ja asiallinen aloitus. Vinkkien anto ei täällä IS:n ristikoista toimi kuin korkeintaan satunnaisesti, joten tuli turhautumisen vuoksi kirjoitettua niin kuin kirjoitin.


      • Tänne voi kuka tahansa anonyymisti kirjoittaa. Jos minä nyt tässä trollaan, se on pientä verrattuna HP:n trollauksiin. Anonyymiänä toimivaa nyt ei voi laittaa jäähylle. VPN:stä saa tarvittaessa uusia ip-osoitteita, jos normaalin ip:n blokkaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tänne voi kuka tahansa anonyymisti kirjoittaa. Jos minä nyt tässä trollaan, se on pientä verrattuna HP:n trollauksiin. Anonyymiänä toimivaa nyt ei voi laittaa jäähylle. VPN:stä saa tarvittaessa uusia ip-osoitteita, jos normaalin ip:n blokkaa.

        Sinun trollauksesi yltyvät vaan. Ihan hyvää tekisi päästä jäähylle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun trollauksesi yltyvät vaan. Ihan hyvää tekisi päästä jäähylle.

        Samaa pitäisi sanoa HP:lle. Käytännössä täällä täytyy itse itsensä pistää jäähylle.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tänne voi kuka tahansa anonyymisti kirjoittaa. Jos minä nyt tässä trollaan, se on pientä verrattuna HP:n trollauksiin. Anonyymiänä toimivaa nyt ei voi laittaa jäähylle. VPN:stä saa tarvittaessa uusia ip-osoitteita, jos normaalin ip:n blokkaa.

        Sinä siis katsot että HP:n toiminta jotenkin kummallisesti antaa kaikista tämän palstan kirjoittelijoista juuri sinulle oikeuden trollata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun trollauksesi yltyvät vaan. Ihan hyvää tekisi päästä jäähylle.

        Et nyt ole haukkunut HP:tä kun hän trollasi aloittamiani säikeitä.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Et nyt ole haukkunut HP:tä kun hän trollasi aloittamiani säikeitä.

        PuPe 1/2022 säikeen hän trollasi kuten myös PuPe 6/2021.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        PuPe 1/2022 säikeen hän trollasi kuten myös PuPe 6/2021.

        HP:n trollaus on A'aivan yhtä tyhmää toimintaa kuin minun tämän säikeen aloittamiseni. Täällä oppii alhaisille toimintatavoille, joita ei muulla voisi ajatellakaan käyttävänsä. Niin HP kuin oma itseni täällä inhottaa. Miten minä ja HP voi sortua tälle tasolle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siis katsot että HP:n toiminta jotenkin kummallisesti antaa kaikista tämän palstan kirjoittelijoista juuri sinulle oikeuden trollata.

        Ei. Tämän säikeen alussa huono muotoilu oli turhautumista, kuten kerroin.

        Tämäkin säi joutaisi roskiin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        HP:n trollaus on A'aivan yhtä tyhmää toimintaa kuin minun tämän säikeen aloittamiseni. Täällä oppii alhaisille toimintatavoille, joita ei muulla voisi ajatellakaan käyttävänsä. Niin HP kuin oma itseni täällä inhottaa. Miten minä ja HP voi sortua tälle tasolle.

        Kaikki ovat hyvin ystävällisesti vihjanneet, että älä enää sorru kirjoittamaan tälle äklöpalstalle. Sinä pidät meitä kaikkia ikävinä.ihmisinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ovat hyvin ystävällisesti vihjanneet, että älä enää sorru kirjoittamaan tälle äklöpalstalle. Sinä pidät meitä kaikkia ikävinä.ihmisinä.

        En pidä kaikkia ikävinä ja kaikkia säikeitä epäonnistuneina. Täällä on joskus ollut varsin hyvää keskustelua esim eräästä Skytän ristikosta. Siinä pohdittiin ristikon onnistuneisuutta eikä mitenkään kohtuuttomasti paljastettu ratkaisusanoja.

        Kehitys on minusta vain mennyt huonompaan suntaan.

        Mitä mieltä itse ristikosta olen sen voi lukea https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/is-3-7-2021-viikonlopun-ristikot/?view=all#post-23467

        En kaipaa kommentteja.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En pidä kaikkia ikävinä ja kaikkia säikeitä epäonnistuneina. Täällä on joskus ollut varsin hyvää keskustelua esim eräästä Skytän ristikosta. Siinä pohdittiin ristikon onnistuneisuutta eikä mitenkään kohtuuttomasti paljastettu ratkaisusanoja.

        Kehitys on minusta vain mennyt huonompaan suntaan.

        Mitä mieltä itse ristikosta olen sen voi lukea https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/is-3-7-2021-viikonlopun-ristikot/?view=all#post-23467

        En kaipaa kommentteja.

        Sinua häätäviä pidät ikävinä vaikka sinua vain suojellaan itseltäsi ja kohtauksiltasi/kohkauksiltasi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ei. Tämän säikeen alussa huono muotoilu oli turhautumista, kuten kerroin.

        Tämäkin säi joutaisi roskiin.

        Jaa sinun kantasi on, että trollaus on oikeutettua, jos se johtuu turhautumisesta kirjoittelun saamiin muotoihin. Minä taas pidän mahdollisena, että HP:n ja hänen kannattajiensa toiminta johtuu nimenomaan heidän turhautumisestaan sinun jankutukseesi ja päsmäröintiisi.


    • Anonyymi

      Alkaa olla Tapion kommentointi tällä foorumilla melkoisen huolestuttavaa luettavaa . Erityisesti pakonomainen tarve "huutaa kumoon" HP ja epälooginen käytös koskien läsnäoloa ko. palstalla ovat mielestäni merkkejä jostain ongelmasta. Käytös vaikuttaa kirjoitusten perusteella aavistuksen harhaiselta ja jotenkin aggressiiviselta.
      Tämä kaikki yhdistettynä siihen itsekeskeisyyteen mistä aiemmat keskustelut todisteena, niin pakko todeta, että vau!

      • Myönnän kirjoittelussa epäloogisuutta. Mutta jos ylistätte HP:tä, ylistätte omalla tavallaan erittäin itsekeskeistä henkilöä - yletöntä paljastelua on täysin mahdoton pitää muuna kuin itsekeskeisyytenä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Myönnän kirjoittelussa epäloogisuutta. Mutta jos ylistätte HP:tä, ylistätte omalla tavallaan erittäin itsekeskeistä henkilöä - yletöntä paljastelua on täysin mahdoton pitää muuna kuin itsekeskeisyytenä.

        En ole sanonut mitään HP:sta äläkä siis väitä minun olevan hänestä jotain mieltä! Sinun käytöksesi nyt raivostuttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole sanonut mitään HP:sta äläkä siis väitä minun olevan hänestä jotain mieltä! Sinun käytöksesi nyt raivostuttaa.

        Tämän säikeen osalta kyllä syystä. Olkoon aloittaja kuka tahansa, provokatiivinen aloitus on huono idea. Laitoin uuden säikeen, jossa ei ole mitään provokatiivista.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tämän säikeen osalta kyllä syystä. Olkoon aloittaja kuka tahansa, provokatiivinen aloitus on huono idea. Laitoin uuden säikeen, jossa ei ole mitään provokatiivista.

        Ymmärrätkö, että täällä on monia kirjoittajia ja sinulla ei ole oikeutta nimetä kaikkia tai ketään HP:n kannattajiksi. Joku ehkä luulee, että HP tappelee sinun kanssasi kahdestaan, mutta itse epäilen, että se jota kutsutaan Hulluksi paljastelijaksi, ei osallistu lainkaan muuhun keskusteluun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö, että täällä on monia kirjoittajia ja sinulla ei ole oikeutta nimetä kaikkia tai ketään HP:n kannattajiksi. Joku ehkä luulee, että HP tappelee sinun kanssasi kahdestaan, mutta itse epäilen, että se jota kutsutaan Hulluksi paljastelijaksi, ei osallistu lainkaan muuhun keskusteluun.

        En minä kaikki pidäkään HP.n kannattajina, mutta osa selvästi pyrkii innpstamaan HP:tä. Ihan mahdoton tietää kuinka suuresta joukosta on kyse. Milloin HP kirjoittaa, ei pysty aina sanomaan.

        Pyydän aidosti snterksi säikeen alun provokatiivista osuutta.

        "Jaa sinun kantasi on, että trollaus on oikeutettua, jos se johtuu turhautumisesta kirjoittelun saamiin muotoihin. Minä taas pidän mahdollisena, että HP:n ja hänen kannattajiensa toiminta johtuu nimenomaan heidän turhautumisestaan sinun jankutukseesi ja päsmäröintiisi."

        Turhautumisen purku oli tyhmää. Miksi HP aloitti, on spekulointia. Ainakin siitä aiheutui paljon lisää huonoa kirjoittelua.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En minä kaikki pidäkään HP.n kannattajina, mutta osa selvästi pyrkii innpstamaan HP:tä. Ihan mahdoton tietää kuinka suuresta joukosta on kyse. Milloin HP kirjoittaa, ei pysty aina sanomaan.

        Pyydän aidosti snterksi säikeen alun provokatiivista osuutta.

        "Jaa sinun kantasi on, että trollaus on oikeutettua, jos se johtuu turhautumisesta kirjoittelun saamiin muotoihin. Minä taas pidän mahdollisena, että HP:n ja hänen kannattajiensa toiminta johtuu nimenomaan heidän turhautumisestaan sinun jankutukseesi ja päsmäröintiisi."

        Turhautumisen purku oli tyhmää. Miksi HP aloitti, on spekulointia. Ainakin siitä aiheutui paljon lisää huonoa kirjoittelua.

        Tässä säijessä itse pilasin aloittamani säikeen. Yleensä pilaaja on joku toinen kuin säukeen aloittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö, että täällä on monia kirjoittajia ja sinulla ei ole oikeutta nimetä kaikkia tai ketään HP:n kannattajiksi. Joku ehkä luulee, että HP tappelee sinun kanssasi kahdestaan, mutta itse epäilen, että se jota kutsutaan Hulluksi paljastelijaksi, ei osallistu lainkaan muuhun keskusteluun.

        Hyvä pointti! Myös minä elän siinä uskossa, että HP ei juurikaan ota osaa näihin jatkokertomuksiin (uskon,siis en todellakaan tiedä). Jotenkin helpompi asettua HPn puolelle, kun Tapio haastaa riitaa ja olihan se ilmoitus ylläpidolle aika epätoivoinen isku vyön alle. Go HP!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä pointti! Myös minä elän siinä uskossa, että HP ei juurikaan ota osaa näihin jatkokertomuksiin (uskon,siis en todellakaan tiedä). Jotenkin helpompi asettua HPn puolelle, kun Tapio haastaa riitaa ja olihan se ilmoitus ylläpidolle aika epätoivoinen isku vyön alle. Go HP!

        Tästä on tullut HP:lle siinä mielessä ikävä valtataistelu, että siinä laatijoiden ja ratkojien kunnioitus on täysin toissijaista.

        Kyllä sitä HP:kin riitaa haasti kun alkoi paljastelun aloittamassani säikeessä, kun nimen omaisesti pyysin, ettei paljastella.

        Riidan haastossa pata kattilaa soimaa.


    • Riidan haastoa oli säie "On tärkeintä,". Jos nyt pidettäisiin tätä säiettä yhtä tyhmänä ja keskityytäisiin toisessa säikeessä itse asiaan.

      • Anonyymi

        Taisi olla turhautumista. Tai kuten itse sanoit, ironinen/satiirinen/parodinen. Entäpä jos se oli kunnianosoitus?


      • Anonyymi

        Olipa omituinen kommentti. Aloitat säikeen, jonka itse toteat olevan tyhmä ja provokatiivinen. Seuraavaksi paimennat kommentoijat seuraavaan aloittamaasi säikeeseen. Jossa todennäköisesti alat taas haastamaan riitaa ja panettelemaan HPtä. Ja joka muuttuu ennen huomista tyhmäksi ja provokatiiviseksi. Ei kiitos! Odotan HPtä!


    • "kaikki vihjeet ymmärsin" oli vain toteamus tästä ristikosta. Joissakin ristikoissa nimittäin jää vihjeitä hoksaamatta tai olen ne ymmärtänyt eri lailla kuin laatija tarkoitti.

      • Anonyymi

        Tämä lanka on sivuston mukaan "trendaava", ei tuo toinen, joka on hämäävästi täsmälleen saman niminen.


      • Anonyymi

        Ei ole mitään takeita siitä, että sinä olet ymmärtänyt tämän ristikon vihjeet laatijan tarkoittamalla tavalla. Eikä edes siitä, että olet ratkonut ristikon oikein. Varsinkaan siinä tapauksessa, että ottaa huomioon ratkontahistoriastasi sen osuuden, jonka olet tuonut julkisuuteen ja joka suorastaan pursuaa virheitä ja väärinymmärryksiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään takeita siitä, että sinä olet ymmärtänyt tämän ristikon vihjeet laatijan tarkoittamalla tavalla. Eikä edes siitä, että olet ratkonut ristikon oikein. Varsinkaan siinä tapauksessa, että ottaa huomioon ratkontahistoriastasi sen osuuden, jonka olet tuonut julkisuuteen ja joka suorastaan pursuaa virheitä ja väärinymmärryksiä.

        Olen tehnyt virheitä ja varsinkin virhetulkintoja, vaikka yleensä ratkot ristikot sekä oikein että ymmärrän vihjeet. Koska olen ratkonut satoja koviksia, virheitäkin on lukumääräisesti jonkin verran. Suhteutettuna ratkottujen ristikoiden määrään ja vaikeustasoon pursuamisesta kirjoittaminen on liioittelua.

        Virheitä on tullut eniten Antti Skytän ristikoihin, ei tosin viime aikoina. Ei niissä viime aikoina ole juuri ymmärtämisongelmiakaan ollut.

        Eniten virhetulkintoja on tullut Toni Pitkälän ristikoihin. Viimeksi Pitkälän vuoden 2015 tuli virhetulkintoja ja muutaman vihjeen logiikka jäi jopa ymmärtämättä. 2015 ristikko oli siis joka suhteessa pahempi kuin Skytän nykyhetken ristikot. Ratkaisu oli kyllä oikein. Vähemmän suoranaisia ratkontavirheitä Pitkälän ristikoihin on tullut kuin Skytän ristikoihin.

        Virheet ja virhetulkinnat siis liittyvät pääosin muutamien laatijoiden ristikoihin. Muiden kuin em. laatijoiden kohdalla ongelmat ovat satunnaisia.

        Pahin laatija minulle ristikoiden loppuun asti ratkomisen suhteen on Juha Hyvönen. Yksi hänen laadintansa on pahasti kesken ja 2000-vuosikymmenen eräs ristikko vei tolkuttomasti aikaa. Vihjeet kyllä kaikki uskon ymmärtäneeni.

        Pallosen ristikoihin virheitä, vihjeiden ymmärtämättömyyksiä eikä tulkintavirheitä ole juuri tullut. Nytkään mitään virhettä ratkonnassani ei pitäisi olla. Uskon sis vakaasti, että en tehnyt ratkontavirheitä ja ymmärsin kaikki virheet. Jos haluat testata asiaa, kirjoita sivuilleni ja kysy 28.12.2021 jonkun vihjeen selitystä.

        Tämä oli minun (ja eräiden muidenkin) mielestä vaikeudeltaan 3-. Yleisesti 3- -tasoiseksi arvioituun ristikkoon minulla ei juuri virheitä tule, mutta eräiden laatijoiden täyskolmosiin kyllä.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olen tehnyt virheitä ja varsinkin virhetulkintoja, vaikka yleensä ratkot ristikot sekä oikein että ymmärrän vihjeet. Koska olen ratkonut satoja koviksia, virheitäkin on lukumääräisesti jonkin verran. Suhteutettuna ratkottujen ristikoiden määrään ja vaikeustasoon pursuamisesta kirjoittaminen on liioittelua.

        Virheitä on tullut eniten Antti Skytän ristikoihin, ei tosin viime aikoina. Ei niissä viime aikoina ole juuri ymmärtämisongelmiakaan ollut.

        Eniten virhetulkintoja on tullut Toni Pitkälän ristikoihin. Viimeksi Pitkälän vuoden 2015 tuli virhetulkintoja ja muutaman vihjeen logiikka jäi jopa ymmärtämättä. 2015 ristikko oli siis joka suhteessa pahempi kuin Skytän nykyhetken ristikot. Ratkaisu oli kyllä oikein. Vähemmän suoranaisia ratkontavirheitä Pitkälän ristikoihin on tullut kuin Skytän ristikoihin.

        Virheet ja virhetulkinnat siis liittyvät pääosin muutamien laatijoiden ristikoihin. Muiden kuin em. laatijoiden kohdalla ongelmat ovat satunnaisia.

        Pahin laatija minulle ristikoiden loppuun asti ratkomisen suhteen on Juha Hyvönen. Yksi hänen laadintansa on pahasti kesken ja 2000-vuosikymmenen eräs ristikko vei tolkuttomasti aikaa. Vihjeet kyllä kaikki uskon ymmärtäneeni.

        Pallosen ristikoihin virheitä, vihjeiden ymmärtämättömyyksiä eikä tulkintavirheitä ole juuri tullut. Nytkään mitään virhettä ratkonnassani ei pitäisi olla. Uskon sis vakaasti, että en tehnyt ratkontavirheitä ja ymmärsin kaikki virheet. Jos haluat testata asiaa, kirjoita sivuilleni ja kysy 28.12.2021 jonkun vihjeen selitystä.

        Tämä oli minun (ja eräiden muidenkin) mielestä vaikeudeltaan 3-. Yleisesti 3- -tasoiseksi arvioituun ristikkoon minulla ei juuri virheitä tule, mutta eräiden laatijoiden täyskolmosiin kyllä.

        2½-tasoisissa Arto Kuivasen ristikoissa on satunnaisesti ongelmia. Ristikoiden sanastossa on kyllä ollut ongelmia (myös esim. nimim. "happonen" mielestä, joten sanasto-ongelmat eivät ole vain minun mielipide).


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olen tehnyt virheitä ja varsinkin virhetulkintoja, vaikka yleensä ratkot ristikot sekä oikein että ymmärrän vihjeet. Koska olen ratkonut satoja koviksia, virheitäkin on lukumääräisesti jonkin verran. Suhteutettuna ratkottujen ristikoiden määrään ja vaikeustasoon pursuamisesta kirjoittaminen on liioittelua.

        Virheitä on tullut eniten Antti Skytän ristikoihin, ei tosin viime aikoina. Ei niissä viime aikoina ole juuri ymmärtämisongelmiakaan ollut.

        Eniten virhetulkintoja on tullut Toni Pitkälän ristikoihin. Viimeksi Pitkälän vuoden 2015 tuli virhetulkintoja ja muutaman vihjeen logiikka jäi jopa ymmärtämättä. 2015 ristikko oli siis joka suhteessa pahempi kuin Skytän nykyhetken ristikot. Ratkaisu oli kyllä oikein. Vähemmän suoranaisia ratkontavirheitä Pitkälän ristikoihin on tullut kuin Skytän ristikoihin.

        Virheet ja virhetulkinnat siis liittyvät pääosin muutamien laatijoiden ristikoihin. Muiden kuin em. laatijoiden kohdalla ongelmat ovat satunnaisia.

        Pahin laatija minulle ristikoiden loppuun asti ratkomisen suhteen on Juha Hyvönen. Yksi hänen laadintansa on pahasti kesken ja 2000-vuosikymmenen eräs ristikko vei tolkuttomasti aikaa. Vihjeet kyllä kaikki uskon ymmärtäneeni.

        Pallosen ristikoihin virheitä, vihjeiden ymmärtämättömyyksiä eikä tulkintavirheitä ole juuri tullut. Nytkään mitään virhettä ratkonnassani ei pitäisi olla. Uskon sis vakaasti, että en tehnyt ratkontavirheitä ja ymmärsin kaikki virheet. Jos haluat testata asiaa, kirjoita sivuilleni ja kysy 28.12.2021 jonkun vihjeen selitystä.

        Tämä oli minun (ja eräiden muidenkin) mielestä vaikeudeltaan 3-. Yleisesti 3- -tasoiseksi arvioituun ristikkoon minulla ei juuri virheitä tule, mutta eräiden laatijoiden täyskolmosiin kyllä.

        Kun siis kirjoitan "kaikki vihjeet ymmärsin" siinä ei ole minkäänlaista ylimielisyyttä tai itseni korottamista vaan vain rehellinen toteamus.

        Jos koen, että jossakin ristikossa en ole kaikkia ymmärtänyt, voin sen avoimesti tunnustaa. En ole koskaan väittänyt enkä tule väittämään itsevarnasti, että selätän kaikki ristikot moitteetta. Koska monet PuPe:n ja IS:n koviksia ratkojat jättävät vaikeimmat ristikot kokonaan ratkomatta tai jättävät ne kesken, mutta minä en, voin pitää itseäni varsin hyvänä ratkojana.

        HP saattaa olka minua selvästi parempi ratkoja, mutta virheitä hänkin tekee. Harva on sellainen, että kovisten kanssa ei tule koskaan virheratkontoja tai -tulkintoja. Virheratkaisuissa ja -tulkinnoissa pitäisi olla keskinäistä ymmärtämistä.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kun siis kirjoitan "kaikki vihjeet ymmärsin" siinä ei ole minkäänlaista ylimielisyyttä tai itseni korottamista vaan vain rehellinen toteamus.

        Jos koen, että jossakin ristikossa en ole kaikkia ymmärtänyt, voin sen avoimesti tunnustaa. En ole koskaan väittänyt enkä tule väittämään itsevarnasti, että selätän kaikki ristikot moitteetta. Koska monet PuPe:n ja IS:n koviksia ratkojat jättävät vaikeimmat ristikot kokonaan ratkomatta tai jättävät ne kesken, mutta minä en, voin pitää itseäni varsin hyvänä ratkojana.

        HP saattaa olka minua selvästi parempi ratkoja, mutta virheitä hänkin tekee. Harva on sellainen, että kovisten kanssa ei tule koskaan virheratkontoja tai -tulkintoja. Virheratkaisuissa ja -tulkinnoissa pitäisi olla keskinäistä ymmärtämistä.

        Eniten minua Sanarisin ja tämän foorumin suhteen on ärsyttänyt se, että on mollattu ratkonta- tai tulkintavirheiden takia. Niistä on vedetty pitkälle menrviä johtopäätöksiä.

        Toki olen erityisesti Sanarisin foorumissa jankannut asioista, joissa olen joutunut tunnustaa'maan olleeni väärässä.

        Nämä kaksi asiaa tuotti välillä ilkeä lopputuloksen.

        Se, mitä Sanarisin foorumissa ei esiintynyt, on ratkaisusanojen paljastelu. Niitä ei ratkonta-ajan umpeuduttuakaan tolkuttomasti jaettu vaan vai kysyttäessä. HP vei toiminnallaan tältä foorumilta kaiken tolkun, mikä teki fooruumista ainakin osittain ala-arvoisen.

        Ennen HP:n tolkutonta linjaa, tämä foorumi oli selkeästi minun silmissäni parempi. Vaikka tämän foorumin luonne on nyt osittain täysin ala-arvoinen, haluaisin saada omiin kysymyksiini asialliset vastaukset jossakin säikeessä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Eniten minua Sanarisin ja tämän foorumin suhteen on ärsyttänyt se, että on mollattu ratkonta- tai tulkintavirheiden takia. Niistä on vedetty pitkälle menrviä johtopäätöksiä.

        Toki olen erityisesti Sanarisin foorumissa jankannut asioista, joissa olen joutunut tunnustaa'maan olleeni väärässä.

        Nämä kaksi asiaa tuotti välillä ilkeä lopputuloksen.

        Se, mitä Sanarisin foorumissa ei esiintynyt, on ratkaisusanojen paljastelu. Niitä ei ratkonta-ajan umpeuduttuakaan tolkuttomasti jaettu vaan vai kysyttäessä. HP vei toiminnallaan tältä foorumilta kaiken tolkun, mikä teki fooruumista ainakin osittain ala-arvoisen.

        Ennen HP:n tolkutonta linjaa, tämä foorumi oli selkeästi minun silmissäni parempi. Vaikka tämän foorumin luonne on nyt osittain täysin ala-arvoinen, haluaisin saada omiin kysymyksiini asialliset vastaukset jossakin säikeessä.

        On erikoista, että kun sinä "koet ymmärtäneesi vihjeen", niin sinä luulet, että se takaa sen, että sinä todellakin olet ymmärtänyt vihjeen laatijan tarkoittamalla tavalla.

        Historiasta löytyy pilvin pimein inttämistapauksia, jotka ovat johtuneet juuri siitä, että vaikka olet kokenut ymmärtäneesi vihjeen, niin todellisuudessa et ole kyennyt ymmärtämään sitä laatijan tarkoittamalla tavalla. Sinun on ollut usein vaikea myöntää, että vaikka olet luullut ymmärtäneesi vihjeen, niin oletkin ollut väärässä.


    • Anonyymi

      Olipa jälleen " mielenkiintoinen" vuodatus. Summataanpa edelliset ~10 viestiä. Tapio ei ole vastuussa omasta käytöksestään.
      On HPn/sanariksen/suomi24 vajakkien ansiota/syytä, että Tapion on provosoituna pakko ojentaa kaikkia ja kaikkea jokaisessa ketjussa.
      Jossain on mystiset säännöt (Tapion omat), joita jokaisen ristikoita puurtavan tulisi ymmärtää noudattaa. Muuten tulee sanktioita aka penalty.

      • Olen toki vastuussa käytöksestäni ja tunnustan tehneeni myös väärin. Mitä sääntöihin tulee, olen täällä pyrkinyt vain jonkin tason järjen ääneen. Kyllä täällä monen muunkin mielestä toimitaan päättömästi. Monet ovat vain tehneet johtopäätöksen, ettei tätä foorumiosiota kannata käyttää.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olen toki vastuussa käytöksestäni ja tunnustan tehneeni myös väärin. Mitä sääntöihin tulee, olen täällä pyrkinyt vain jonkin tason järjen ääneen. Kyllä täällä monen muunkin mielestä toimitaan päättömästi. Monet ovat vain tehneet johtopäätöksen, ettei tätä foorumiosiota kannata käyttää.

        "Mitä sääntöihin tulee, olen täällä pyrkinyt vain jonkin tason järjen ääneen. "

        Maailmanhistoriasta löytyy paljon hirmuhallitsijoita, joiden toimintamalli on ollut seuraava: "Minä toimin juuri niin kuin ääni minun päässäni sanoo. Täsmälleen samaa edellytän muiltakin, en yhtään enempää enkä yhtään vähempää. Heidänkin on toimittava juuri niin kuin ääni minun päässäni sanoo."


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olen toki vastuussa käytöksestäni ja tunnustan tehneeni myös väärin. Mitä sääntöihin tulee, olen täällä pyrkinyt vain jonkin tason järjen ääneen. Kyllä täällä monen muunkin mielestä toimitaan päättömästi. Monet ovat vain tehneet johtopäätöksen, ettei tätä foorumiosiota kannata käyttää.

        "Monet ovat tehneet johtopäätöksen"!!!
        Mihin lähteeseen perustuu tämä lause. Ja millainen otanta on kyseessä? Missä te ylenkatsojat pidätte näitä nimenhuutoja? Tsiisus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Monet ovat tehneet johtopäätöksen"!!!
        Mihin lähteeseen perustuu tämä lause. Ja millainen otanta on kyseessä? Missä te ylenkatsojat pidätte näitä nimenhuutoja? Tsiisus.

        Kieltämättä sana "monet" oli liioiteltua. Vain jokut on kertoneet, etteivät käytä tätä sivustoa paljastelun vuoksi. Joidenkin mielipiteen pohjalta olen tehnyt johtopäätöksen, että monet omuutkin ovat niin toimineet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä sääntöihin tulee, olen täällä pyrkinyt vain jonkin tason järjen ääneen. "

        Maailmanhistoriasta löytyy paljon hirmuhallitsijoita, joiden toimintamalli on ollut seuraava: "Minä toimin juuri niin kuin ääni minun päässäni sanoo. Täsmälleen samaa edellytän muiltakin, en yhtään enempää enkä yhtään vähempää. Heidänkin on toimittava juuri niin kuin ääni minun päässäni sanoo."

        No kyllä tämän sivuston toimintaa varsin järjettömänä pitää varmaan suurin osa Sanarisin foorumin väestä joku tietämäni muukin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        No kyllä tämän sivuston toimintaa varsin järjettömänä pitää varmaan suurin osa Sanarisin foorumin väestä joku tietämäni muukin.

        Suurin osa Sanaris-foorumin väestä piti sinun toimintaasi siellä järjettömänä. Sama luultavasti pätee toimintaasi täällä, jos he tämän foorumin menosta jollain tavalla hajulla ovat.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        No kyllä tämän sivuston toimintaa varsin järjettömänä pitää varmaan suurin osa Sanarisin foorumin väestä joku tietämäni muukin.

        Eki ei halua kenenkään tätä sivustoa käyttävän eikä salli tänne linkitettävän (kuten ei salli sivuillenikaan linkitettävän).

        Niin kaukan kuin HP:n älyttömyyksiin menevä paljastelu jatkuu, tuskin tänne linkitän, vaikka joskus mainitsen, että sain täältä vinkkiapua. Olen tänne joskus aiemmin linkittänyt. Joku säie kyllä saattaisi olla sellainen, että voisin linkittää tiettyyn kommentiin. Jokaista mahdollista linkitystä pitää pohtia tapauskohtaisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa Sanaris-foorumin väestä piti sinun toimintaasi siellä järjettömänä. Sama luultavasti pätee toimintaasi täällä, jos he tämän foorumin menosta jollain tavalla hajulla ovat.

        Varmaankin, joskin koko foorumi alkaa olla hänen silmissään järjetön, ei vain HP:n, minun vaan monen muunkin kommentoinnin takia.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Varmaankin, joskin koko foorumi alkaa olla hänen silmissään järjetön, ei vain HP:n, minun vaan monen muunkin kommentoinnin takia.

        Miksi hoet pakkomielteisesti HPtä koko ajan? Oletko seonnut? Keskity sinä omaan suoritukseesi ja anna muiden keskittyä omaansa. Miksi et voi ymmärtää, ettet voi hallita kuin omaa käytöstäsi. Ja kun sekään ei niin häävisti suju, niin älä puutu muiden tekemisiin.
        Ja miksi olet niin huolissasi sanariksen väestä, heitä ei tämä sivusto kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi hoet pakkomielteisesti HPtä koko ajan? Oletko seonnut? Keskity sinä omaan suoritukseesi ja anna muiden keskittyä omaansa. Miksi et voi ymmärtää, ettet voi hallita kuin omaa käytöstäsi. Ja kun sekään ei niin häävisti suju, niin älä puutu muiden tekemisiin.
        Ja miksi olet niin huolissasi sanariksen väestä, heitä ei tämä sivusto kiinnosta.

        Kannattaa huomioida mm.

        https://yle.fi/uutiset/3-12228874
        https://areena.yle.fi/audio/1-51000694

        sivujen tarinat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi hoet pakkomielteisesti HPtä koko ajan? Oletko seonnut? Keskity sinä omaan suoritukseesi ja anna muiden keskittyä omaansa. Miksi et voi ymmärtää, ettet voi hallita kuin omaa käytöstäsi. Ja kun sekään ei niin häävisti suju, niin älä puutu muiden tekemisiin.
        Ja miksi olet niin huolissasi sanariksen väestä, heitä ei tämä sivusto kiinnosta.

        Pitäisi varmaan lopettaa tyysti HP:n toiminnan hillintäyritykset, sillä ne vain pahentavat tilannetta.

        Olet oikeassa, etyä omaan toimintaan pitää keskittyä enemmän.

        Sanarisin väestä eräs vakiokävijä kävi täällä, mutta totesi, ettei täällä kannata käydä. Ihan muutama Sanarisin foorumia seuraavaa saattaa täällä käydä, mutta harvassa sellaiset ovat.

        Jotkut Sanarisin foorumia satunnaisesti käyttävät vierailevat sivustollanikin.


    • Anonyymi

      Toivottavasti Joulun kovikseen tulee "paljastuksia" oikeilta henkilöiltä ja ihmiset ehtii ne lukea ennenkuin piipityksesi järjestelmän valvojat tavoittaa. Olet kyllä melkoinen ilonpilaaja meille tarvis ratkojille.

      • Minusta HP vain antaa liikaa valmiina. Samaa mieltä on moderaattoritkin.

        Autan kyllä ristikoissa hyvinkin paljon, mutta autan vain, jos kysytään ja pyrin maltilliseen auttamiseen.

        Et ratko itse, jos joku ratkoo ristikon puolestasi. En ymmärrä, että pitäisi saada 50-65% kirjaimista valmiina. Joulun ristikossa ei ole pääkuvaa, joten sanaketjua ei voi paljastaa.

        Järjestyksenvalvoja kyllä puuttuu peliin viiveellä, joten ylenpalttinen paljastelu näkyy jonkin aikaa.


      • En itsekään ymmärrä aivan jokaisen vihjeen ideaa, mutta päämäärä kai pitäisi olla, että jokainen, joka koviksia ratkoo, haluaisi oikeasti oppia niitä ratkomaan. Näin ei mennä siitä mistä aita on matalin eli odotetaan että joku ratkoo suurimman osan ristikkoa toisen puolesta. Ei siinä mitään juuri opi. Koviksen muuttaminen puolivalmiilla ratkaisulla pehmikseksi, on todella kaukana kovisten ratkonnasta.

        Voi purkaa ymmärtämiäni vihjeitä, että joku voi oikeasti oppia ratkomaan koviksia. Kieltämättä koviksissa on välillä liikaa kikkailua. On siis kaiken maailman kikkailujen opettelua, mitä itsekään en arvosta.

        Olen välillä ratkonut 1990-kuvun alupuolen SK-ristikoita, joissa ei kikkailuja ole. Toisaalta vain kaksi kovisluokan ristikkoa on tullut vastaan.


      • Etkö itse spoilaa ratkontaa sillä, että saat ratkaisusanan vihjeeseen, jonka haluat itse ratkaista. Jos antaa massiivisesti ratkaidisanoja, siinä väkisin myös massiivisesti spoilaa toisen ratkontaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe