suomen kieli

Anonyymi

Mihin on hävinnyt tämän kauniin suomenkielemme ymmätäminen. Juttelin tästä ajankohtaisesta luuriton Sanna biisitä miä leviää netissä. Keskustelukumppanini kysyi mitä tarkoittaa luuriton...

53

775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oliskohan se Luu-Rikko?
      Sillee Osteo-Poroksi.


      H.

    • Anonyymi

      ''..mitä tarkoittaa luuriton...

      Hmm.....ilman luuria ?

    • Anonyymi

      Olisihan sekin jotain, jos kieltämme kirjoittaisi oikein.
      Beng

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "On ruuhkassakin tuuri, kun on autossasi luuri ...."

        Niin, luuriton tietenkin tarkoittaa "ilman luuria".

        Miksi muuten mainonnassa ensin ja sieltä muuallekin on levinnyt sanat "fermentoida" ja "fermentoitu" ?

        Ovat väännöksiä engl. fermented, mutta tuolle ON JO olemassa toinen suomennus: käydä, käynyt (tai käymisprosessin läpikäynyt).


      • Anonyymi

        "Video ei ole käytettävissä.
        Video ei ole enää käytettävissä, koska Copyright Information and Anti-piracy Centre on tehnyt siitä tekijänoikeusvaatimuksen"

        On se kumma... jenkkiartistien musiikkia on Youtubessa vaikka kuinka paljon... ilmeisesti niistä on tehty tekijänoikeudellinen sopimus, jolla Google maksaa jokaisesta esityskerrasta tekijänoikeuskorvauksia tekijänoikeuksien omistajille.

        Mutta Suoen Teosto ei osaa neuvotella, vaan pyrkivät vaa rahastamaan maksimaalisesti, ja jos ei maksimaalinen rahastus onnistu, niin video poistetaan tai sen esittäminen Suomen alueella estetään.

        Neuvotteluhan tarkoittaa prosessia sellaisen ratkaisun löytämiseksi, joka sopii molemmille osapuolille. Ei Youtube niitä jenkkimusiikkivideoitakaan ilmaiseksi esitä, vaan niistä maksettava tekijänoikeuskorvaus on sovittu sellaiselle tasolle, että Google kykenee sen mainostuloilla maksamaan, ja Googlellekin jää vielä jotain niiden korvauksien maksamisen jälkeen. Eikö Teosto kykene vastaavaan neuvottelemiseen ?


    • Anonyymi

      Aloittajan oikeinkirjoituksessa ja tekstin sisällössä on jotain ristiriitaista :DDD

      • Anonyymi

        Usein kirjoittelet kielestä kommentteja (aliottajalla ei ole okeinkrijoitusvihreitä vsan löyntivihreitä)
        Löyntivihreet eivät hsittaa nkin kuin palstalla olevien junttien soumenkilen vihreet, jos sellaista öaljon lukee, se tarttuu

        Korjauksena voi käyttää asiatekstin lukua ja pitkää proosaa, joka parantaa kielimuistia


    • Anonyymi

      Jotakin on tosiaan jonnekin hävinnyt kun aloituksen kirjoitusvirheiden määrää katsoo.

    • Anonyymi

      Luuritta ainakin on demarinaisten suosima nimi kuten Luuriitta Marin diskossa

      • Anonyymi

        Bidee,pilluluuri ,sehän se on.


    • Anonyymi

      Aloitusta oli hieman vaikea ymmärtää. Oliko se nykysuomea? Kirjoittaja lienee kuitenkin jo aika vanha ihminen. Mutta onkohan hän itse koskaan osannutkaan kirjoittaa kaunista suomea.

      Kaunista, oikein kirjoitettua suomea olisi helpompi ymmärtää ja mukavampi lukea.

    • Anonyymi

      Jos aloittajan keskustelukumppani oli alle 20-vuotias, ei niin nuorella luultavasti ole tietoa eikä kokemusta luurista.

      Itse olin aikoinani erään puhelinyhdistyksen palveluksessa. Henkilökunnan lomapaikka oli nimeltään Tupluuri. Silloin osuva nimi. Nykyään voisi olla vaikeammin ymmärrettävissä. Ajat muuttuvat.

      • Anonyymi

        "alle 20-vuotias, ei niin nuorella luultavasti ole tietoa eikä kokemusta luurista"

        Kuinka niin... sillä Telian mainoksen mukaan "Luurijahti on täällä taas" (saapui sähköpostiini 27. heinäkuuta 2022) - ja vähän väliä mainostavat myös "luurinmetsästyspäivät".

        Joten ei luuri sanana ole mihinkään kadonnut - on ehkä vain hieman muuttanut merkitystään.

        Muistanette myös silloisen Soneran leikkimielisen "Der Luur" -kampanjan, jossa oli "luurinmittaustikku" mukana... tosin tuon mittaustavan mukaan nykyluurit ovat kaikki liian pieniä - tuossahan oli ideana mitata suun ja korvan välinen etäisyys ja mitoittaa luuri sen mukaisesti.


    • Anonyymi

      Niimpä, kyllä se kuullostaa kummalta kun ei enään äidin kielen alkeita osata.Kumpa kouluissa olisi viellä joku ketä tämä alkaisi kiinnostaa jo lasten tähden.

      • Anonyymi

        Sinun parin rivin kommenttiisi on mahtunut ainakin kahdeksan virhettä, kirjoitus- ja välimerkkivirheitä :DDDDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun parin rivin kommenttiisi on mahtunut ainakin kahdeksan virhettä, kirjoitus- ja välimerkkivirheitä :DDDDDD

        Menit provoon korviasi myöten upposit plop plop


      • Anonyymi

        Sana niimpä tulee olla niinpä. Sana enään tulee olla enää. Äidinkieli on yhdyssana. Pisteen jälkeen tulee aina välilyönti. Viellä sanan tulisi olla vielä. Joku ketä...mitä tarkoittaa, ei ole suomen kieltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sana niimpä tulee olla niinpä. Sana enään tulee olla enää. Äidinkieli on yhdyssana. Pisteen jälkeen tulee aina välilyönti. Viellä sanan tulisi olla vielä. Joku ketä...mitä tarkoittaa, ei ole suomen kieltä?

        Sehän oli selvä brovo kirjoitus asian tuntioiden harjoitus tehtäväksi


    • Anonyymi

      Joku sanoo kännykkää luuriksi. Taustalla on entisaikojen puhekielinen sana 'luuri', kuulotorvi, joka oli osa puhelinta.

      • Anonyymi

        "Joku sanoo kännykkää luuriksi. Taustalla on entisaikojen puhekielinen sana 'luuri', kuulotorvi, joka oli osa puhelinta."

        Myös sanaa "kuuloke" käytettiin ellen aivan väärin muista, sanaa "kuulotorvi" taas en muista puhelimen osasta käytetyn.
        Yhdessä työpaikassani oli työkaveri joka päivittäin poistui työhuoneestaan omille retkilleen. Usein hän laittoi puhelimensa kuulokkeen/luurin pöydälle siksi aikaa. Kerran olin käymässä pari kerrosta ylempänä ja siellä käytävällä vastaan tuli vähän isompi pomo joka yllättäin pysäytti minut ja kysyi että tiedänkö onko sejase paikalla vai onko hänen puhelimensa kuuloke taas pöydällä. Se, että johtaja tiesi tästä työkaverini tavasta laittaa puhelimensa varatuksi tuli minulle yllätyksenä, jouduin hyvin kiusalliseen tilanteeseen ja varmaan siksi muistan sen niin elävästi ja omasta mielestäni sanatarkasti.
        En muista mitä sanaa vanhempani käyttivät, mutta sanaa "luuri" en kyllä millään saa sopimaan heidän käyttämäänsä puhekieleen. Voihan se olla ettei heillä koskaan ole ollut tarvetta käyttää mitään sanaa, puhelin mikä puhelin.

        Bessie


    • Anonyymi

      Ilmoitus Satakunnan Kansassa

      "Myyräään luuuri"

    • Luurin merkityksiä itselle: Luuri=pöytäpuhelimen kampi, luurata=katsella, tupluurit=päiväunet.

      • "Eliaana"

        Laitahan mukaan myös sana Narrata.
        Katsos kun aikanaan puhelinta hieman epäiltiin.
        Samaan tapaan kuin tänä-päivänäkin.

        H.


      • Se kampihan oli vieläkin vanhemmissa seinäpuhelimissa. Oli tosin luurikin.
        Ihan tavallista, kun vastasi puhelimeen, niin soittaja sanoi, että jos se xxx on siinä lähettyvillä, niin heitäpä sitä luurilla.

        Kyllä nykynuoretkin sanovat koko puhelinta luuriksi, kun ei niissä enää luuria ole erikseen.
        Korvaluurit on sitten kuulokkeet.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Se kampihan oli vieläkin vanhemmissa seinäpuhelimissa. Oli tosin luurikin.
        Ihan tavallista, kun vastasi puhelimeen, niin soittaja sanoi, että jos se xxx on siinä lähettyvillä, niin heitäpä sitä luurilla.

        Kyllä nykynuoretkin sanovat koko puhelinta luuriksi, kun ei niissä enää luuria ole erikseen.
        Korvaluurit on sitten kuulokkeet.

        Muistelen, että kännykkään saattoi jossain vaiheessa liittää erikseen ostettavan luurin. Ei ollut vielä kuulokkeita vai mitä nappeja ne ovat.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistelen, että kännykkään saattoi jossain vaiheessa liittää erikseen ostettavan luurin. Ei ollut vielä kuulokkeita vai mitä nappeja ne ovat.
        Beng

        Voihan vieläkin.
        Korviin laitettavat napit, elikkä kuukokkeet (hörlurar), ettei tarvitse koko kännykkää nostaa korvalleen.


      • Tellukka kirjoitti:

        Voihan vieläkin.
        Korviin laitettavat napit, elikkä kuukokkeet (hörlurar), ettei tarvitse koko kännykkää nostaa korvalleen.

        Muistui mieleen, että avomieheni pakettiautossa oli semmonen puhelin, joka oli kiinnitetty mittarien viereen ja siitä nostettiin luuri korvalle, josta meni kierrejohto itse puhelimeen.
        Sitten hällä oli taskussa laite, jos puhelin soi autossa se piippasi. Muistaakseni sen kantama oli 300m.


      • Eliaana kirjoitti:

        Muistui mieleen, että avomieheni pakettiautossa oli semmonen puhelin, joka oli kiinnitetty mittarien viereen ja siitä nostettiin luuri korvalle, josta meni kierrejohto itse puhelimeen.
        Sitten hällä oli taskussa laite, jos puhelin soi autossa se piippasi. Muistaakseni sen kantama oli 300m.

        Joo, muistan ne autopuhelimet ja hakulaitteen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Voihan vieläkin.
        Korviin laitettavat napit, elikkä kuukokkeet (hörlurar), ettei tarvitse koko kännykkää nostaa korvalleen.

        Juujuu. Mutta hauskinta tässä oli, kun se luuri oli piuhapuhelimen kokoinen.
        Eihän se mahtuisi edes naisen käsilaukkuun ja olisihan se näky p.taskusta pilkistävänä.
        Miten istahtaa.
        Beng


    • Anonyymi

      Pohjois-Karjalassa filmattu nobelisti

      Ruotsin TV3 tulee elokuva jossa isä kuolee ja palaa perheen elämään lumiukkona
      Ruotsi on hulumaa

      Artelta alkaa pian saksalaisille Doktor Schiwago joka siis filmattiin Madridissa ja Kanadassa ja Suomessa pakko katsoa Putinin kiusaksi

      Putin muistuttaa Pashaa muutenkin kuin h = k eli Strelnikovia

      Talvella ei näyttelijöiden suusta tule höyryä kun Madridissa oli kuuma ja hiki ja lumi tehtiin jostain sokerista tms

      Lara muistatte musiikin oli oikeasti Olga Pasternakin tyttöystävä joka sai 5 vuotta leirivankilaa koska tunsi Pasternakin jonka pakotettiin luopumaan nobelista

      • Anonyymi

        Oletko aloituksen tekijä, niin on yhtä sekavaa juttusi ja kirjoitusvirheet samantyyppisiä?
        Ei se Neuvostoliittokaan kyennyt estämään antamasta palkintoa Nobel- komitean tahdon mukaisesti, se ainoastaan kykeni estämään saajaa matkustamasta noutamaan palkintoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko aloituksen tekijä, niin on yhtä sekavaa juttusi ja kirjoitusvirheet samantyyppisiä?
        Ei se Neuvostoliittokaan kyennyt estämään antamasta palkintoa Nobel- komitean tahdon mukaisesti, se ainoastaan kykeni estämään saajaa matkustamasta noutamaan palkintoa.

        Esti. Ei ole näin. Ei ole kyse matkustamisesta


    • Anonyymi

      Alussa Pasternakin tarinan filmi alkaa ja lopussa päättyy patorakennelmalla, jossa Jurin ja Laran tytär Tanja esiintyy eli erikoisen näköinen Rita Tushingham

      Pato on länsi-Espanjassa Salamancassa Portugalin rajalla
      https://youtu.be/8xU9s0IVRJc

    • Anonyymi

      Vain Persu voi kysellä tuollaisella 3-vuotiaiden tyylillä täällä.

      • Anonyymi

        Suomen kieli on mielenkiintoinen aloituksen aihe, mutta jostain syystä ei vastauksesi yllä edes aloituksen tasolle.
        Typeryytesi vain paljastat, vaikka olisit itse Marin , joka luuritta sekoilet.


    • Anonyymi

      Ruotsissa on lUUSI laki sossupalmelainen viherpunikkilaki

      jolla on tuomioita parisataa tältä vuodelta tai aloitettuja oikeudenkäyntejä

      jos vetää puolisoaan tai juoppokaveriaan tupiin
      JA LAPSI näkee sen

      saa tuomion

      Ruotsin on puoli- ja kokohullusossujen maa

      • Anonyymi

        Opettele kirjoittamaan!


    • Anonyymi

      Aloittajan kirjoitus suomen kielellä ei ainakaan ole onnistunut.

    • Anonyymi

      joo siis kauhea katsella tätä opimatonta porukaa täälä jotka sekoittavat suomen osaamisen kyvyttömyyteensä väittäen sitä murteeksi tai lyöntivirheeksi hlvetin aasit

      mure on hieno asia ja lyöntivihe ei ole osaamatonta ketä nyt viitsii tarjota jotain tarkuutta sille kuka ei edes viitsi omaa kieltä opetella, suomea

      tällaisen lukeminen vielä huonontaa omaa kielitaitoa jos tätä nappaa liian suuria anoksia

      • Anonyymi

        18:56

        tiesitkö
        on olemassa lukihäiriö niminen perinnöllinen sairaus,

        esm. ruotsin prissesski kärsii kyseisestä perinnöllisestä vaivasta,
        on uutisointia lehdistössä aikoinaan,

        se on halkala vaiva, enimmäkseen ei parane koskaan,
        se eiintyy sana sokeutena,
        kirjoittajalta jää aina kirjaimia pois tekstistä,
        jopa jälkeenpäin kun tarkistaa kirjoittamansa tekstin EI välttämättä NÄE
        puuttuvia kirjaimia,
        lukee sanan kuin se kirjainki olisi siinä paikalaan,

        turha tulla moittimaan ahkeria komentoijia

        kaikki haluavat osallistua keskusteluun,,,,,

        virheisiin ei kannata takertua,,,
        vaan nähdä kokonaisuus ja ymmärtää asia ja tekstin sisältö,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        18:56

        tiesitkö
        on olemassa lukihäiriö niminen perinnöllinen sairaus,

        esm. ruotsin prissesski kärsii kyseisestä perinnöllisestä vaivasta,
        on uutisointia lehdistössä aikoinaan,

        se on halkala vaiva, enimmäkseen ei parane koskaan,
        se eiintyy sana sokeutena,
        kirjoittajalta jää aina kirjaimia pois tekstistä,
        jopa jälkeenpäin kun tarkistaa kirjoittamansa tekstin EI välttämättä NÄE
        puuttuvia kirjaimia,
        lukee sanan kuin se kirjainki olisi siinä paikalaan,

        turha tulla moittimaan ahkeria komentoijia

        kaikki haluavat osallistua keskusteluun,,,,,

        virheisiin ei kannata takertua,,,
        vaan nähdä kokonaisuus ja ymmärtää asia ja tekstin sisältö,

        En halua kirjoittaa Ruotsin sanasokean eliitin kanssa joka vielä on perinyt asemansa
        Tai lottovoittajan
        Tai Tuurin kyläkauppiaan kanssa eli perijän

        Kaikki ovat heikkoja ilmaisussaan eikä asemansa perinneiltä mitään opi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua kirjoittaa Ruotsin sanasokean eliitin kanssa joka vielä on perinyt asemansa
        Tai lottovoittajan
        Tai Tuurin kyläkauppiaan kanssa eli perijän

        Kaikki ovat heikkoja ilmaisussaan eikä asemansa perinneiltä mitään opi

        Oletko varma
        että itse olet virheetön ,,,, täydellinen,,, ? hah,,,

        Kaikki komentisi paljastaa sinusta kaiken,
        ( olet se ijänikuinen näillä palstoilla esiintyny pilkunnussija )
        olet itsekäs, luonnevikanen,
        narsitipersoonan omaava henkilö,
        tekstisi ovat paljastaneet oikean luoteesi,
        olet kylmäverinen piitamaton tunteetton henkilö,
        joka ei koskaan ymmärrä muitten heikouksia,
        kun itse kuvittelee olevansa täydellinen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varma
        että itse olet virheetön ,,,, täydellinen,,, ? hah,,,

        Kaikki komentisi paljastaa sinusta kaiken,
        ( olet se ijänikuinen näillä palstoilla esiintyny pilkunnussija )
        olet itsekäs, luonnevikanen,
        narsitipersoonan omaava henkilö,
        tekstisi ovat paljastaneet oikean luoteesi,
        olet kylmäverinen piitamaton tunteetton henkilö,
        joka ei koskaan ymmärrä muitten heikouksia,
        kun itse kuvittelee olevansa täydellinen !

        ihan oikeasti on ivtumaista lukea ijänikuisuuksia
        KUN on itse käyttänyt aikaa johonkin kuten kieleen ja rutosti, niin on ivtumaista lukea
        ampparimiehiä callup asian tuntiana suuna päänä

        kokeile harjoitella

        korvaa seuraavissa AUTO -sana sanalla ORI

        ratsastan autoa
        kuljen autotta
        näitä voi opettaa venäläisille turistelle jotka ostavat AUTOJA


    • Anonyymi

      siis ei kannata kuunnella asetelmaa jota ei voi toistaa (perijä kuningas lottovoittaja ...)

      voi kuunnella varakasta professoria ... jotka voi saavuttaa

      esim. voi kuunnella Sarasvuota (ISOisätön lähiökundi varakas selfmade) mutta ei Tuuri-juoppoa (perijä)

      mariahörheli kävi alussa vessassa ja sinä aikakan Tuuri otti tuolinalta viinapullon ja veti sen naamaansa koska pelkää
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/9638390/nolouden-huippu-vesa-keskinen-umpikannissa

      • Anonyymi

        Mitä yrität kertoa?


    • Anonyymi

      Aloittajaltakin näyttää aika tehokkaasti jonnekin hävinneen oikeinkirjoitustaito.

      • Anonyymi

        No, entäs Suomen Postin "oikeinkirjoitustaito" Sain sähköpostin , jossa kehottivat tulla hakemaan tilaamani paketin, ja minulla pitäisi olla henkkarit mukana .

        Elikkä, onko tuossa " henkkarit " kirjoitus virhe, vai tarkoittaako tuo lenkkarit tai vaatehenkaria?!

        Tuollaista " henkkarit " en omista !

        Niin, siinä samaisessa sähköposti viestissä oli myös muutakin "valheellista" tietoa taikka välinpitämättömyyttä, joka tässä maassa sen kun päivä päivältä pahenee!

        Tämä minun "oikeinkirjoitustaito" taikka sen puute on opittu, netin kautta.
        Itse olen kouluni käynyt aivan muualla kun Suomessa ja suomeksi.
        En tässä maassa missä on noin jumalattoman "kaunis suomenkieli" ?!
        Ja, kyllä olen näillä palstoilla saanut siitä oman osani aikoinaan näiltä pilkunviilaajilta!

        En ole aloittaja!
        Mutta ottaa vaan tuollaiset pilkunviilaajat pannuun, kun heillä ei ole muuta pätemisen tarvetta vieläkään, vaikka toinen jalka on jo haudassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, entäs Suomen Postin "oikeinkirjoitustaito" Sain sähköpostin , jossa kehottivat tulla hakemaan tilaamani paketin, ja minulla pitäisi olla henkkarit mukana .

        Elikkä, onko tuossa " henkkarit " kirjoitus virhe, vai tarkoittaako tuo lenkkarit tai vaatehenkaria?!

        Tuollaista " henkkarit " en omista !

        Niin, siinä samaisessa sähköposti viestissä oli myös muutakin "valheellista" tietoa taikka välinpitämättömyyttä, joka tässä maassa sen kun päivä päivältä pahenee!

        Tämä minun "oikeinkirjoitustaito" taikka sen puute on opittu, netin kautta.
        Itse olen kouluni käynyt aivan muualla kun Suomessa ja suomeksi.
        En tässä maassa missä on noin jumalattoman "kaunis suomenkieli" ?!
        Ja, kyllä olen näillä palstoilla saanut siitä oman osani aikoinaan näiltä pilkunviilaajilta!

        En ole aloittaja!
        Mutta ottaa vaan tuollaiset pilkunviilaajat pannuun, kun heillä ei ole muuta pätemisen tarvetta vieläkään, vaikka toinen jalka on jo haudassa!

        Postin sana henkkari kuvaa valtion kyvyttömyyttä saada kunnon työntekijöitä

        Koulussa ei myöskään opeteta matikkaa eikä pidetä harkkoja

        Jos opettaja käyttää tällaisia sanoja on parempi vaihtaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, entäs Suomen Postin "oikeinkirjoitustaito" Sain sähköpostin , jossa kehottivat tulla hakemaan tilaamani paketin, ja minulla pitäisi olla henkkarit mukana .

        Elikkä, onko tuossa " henkkarit " kirjoitus virhe, vai tarkoittaako tuo lenkkarit tai vaatehenkaria?!

        Tuollaista " henkkarit " en omista !

        Niin, siinä samaisessa sähköposti viestissä oli myös muutakin "valheellista" tietoa taikka välinpitämättömyyttä, joka tässä maassa sen kun päivä päivältä pahenee!

        Tämä minun "oikeinkirjoitustaito" taikka sen puute on opittu, netin kautta.
        Itse olen kouluni käynyt aivan muualla kun Suomessa ja suomeksi.
        En tässä maassa missä on noin jumalattoman "kaunis suomenkieli" ?!
        Ja, kyllä olen näillä palstoilla saanut siitä oman osani aikoinaan näiltä pilkunviilaajilta!

        En ole aloittaja!
        Mutta ottaa vaan tuollaiset pilkunviilaajat pannuun, kun heillä ei ole muuta pätemisen tarvetta vieläkään, vaikka toinen jalka on jo haudassa!

        Mutta etkö toimi hieman ristiriitaisesti, samalla kun kritisoit Postia, suorastaan kehut kuinka huonosti itse ilmaiset itseäsi mikä on muuten totta. Mutta vaikka kritisoit Postia et itse kestä kritiikkiä ollenkaan...
        Ai niin, kyllä sanaa henkkari aika paljon käytetään ja suunnilleen jokainen suomalainen tietää että se tarkoittaa henkilöllisyystodistusta!
        Siis itse olet varsinainen valittaja ja viilaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta etkö toimi hieman ristiriitaisesti, samalla kun kritisoit Postia, suorastaan kehut kuinka huonosti itse ilmaiset itseäsi mikä on muuten totta. Mutta vaikka kritisoit Postia et itse kestä kritiikkiä ollenkaan...
        Ai niin, kyllä sanaa henkkari aika paljon käytetään ja suunnilleen jokainen suomalainen tietää että se tarkoittaa henkilöllisyystodistusta!
        Siis itse olet varsinainen valittaja ja viilaaja.

        Sanon tästä sivusta sen, että kyse ei ole pskakielen ymmärtämisestä vaan typeryksistä joita on palkattu postiin
        Pskakieli on epäammattimaista palvelussa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta etkö toimi hieman ristiriitaisesti, samalla kun kritisoit Postia, suorastaan kehut kuinka huonosti itse ilmaiset itseäsi mikä on muuten totta. Mutta vaikka kritisoit Postia et itse kestä kritiikkiä ollenkaan...
        Ai niin, kyllä sanaa henkkari aika paljon käytetään ja suunnilleen jokainen suomalainen tietää että se tarkoittaa henkilöllisyystodistusta!
        Siis itse olet varsinainen valittaja ja viilaaja.

        "Siis itse olet varsinainen valittaja ja viilaaja."

        Muuten pitää paikkansa, että viilaan, ja olen vielä jopa parempi höylääjä, siitä kun on työ näytteitä ilmestynyt tälle yhteiskunnalle, jolla monet kansakunnan kynttilät saavat nauttia, ja opettaa tuota suomen kieltä jopa tälläkin palstalla.


    • Anonyymi

      Kyllä kielemme on kaunista.

      Otsikko päivän Ilta- Sanomissa: Radio- ohjattu auton akku tuhosi auton ja haavoitti akkuporakonetta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen mennyt jotenkin lukkoon sen jälkeen

      kun meillä meni miten meni. En vain pääse sinusta yli. Jäi niin monta kysymystä, ja sen lisäksi olet tullut niin tärkeäk
      Ikävä
      138
      2204
    2. Kerro jotakin mukavaa kaivatustasi?

      Sana on vapaa 💬
      Ikävä
      110
      1616
    3. Miten paljon sä

      Haluat häntä? Onko joku osa mikä jäi eniten mieleen?
      Ikävä
      56
      1391
    4. Taas yksi persuämmä sekosi

      Kun lapsilla oli korona-aikana kirkossa hengityssuojaiet käytössä. Persuämmä piti asiaa lasten pahoinpitelynä. https://
      Maailman menoa
      242
      1157
    5. Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin

      Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k
      Maailman menoa
      59
      998
    6. Mitä sä haluaisit

      Hänestä tai siitä jota kaipaat
      Ikävä
      79
      948
    7. Olisin vain halunnut

      Sinun kanssa mennä naimisiin. Rakastan sinua jo nyt. Olet ihaninta maailmassa. Ja bonuksena päälle saisin sinun upean su
      Ikävä
      29
      799
    8. Kauanko vielä aiot

      odottaa ja haaveilla kaivattuasi?
      Ikävä
      46
      797
    9. Kylmätotuus takiainen

      "Siirrän tänne Kylmiksen uudet hajatelmat. "Anonyymi 2024-10-27 14:42:53 60 plus palstalla en nähnyt nimimerkkiä Lesk
      80 plus
      98
      783
    10. En oikein tiedä

      onko sinua olemassakaan mies…
      Ikävä
      60
      776
    Aihe