Remontti kilpailutus sivustot

Anonyymi

Olen 40 vuotta remontti alalla ollut konkari, nykyään rakennusmestarina toimin.

Alalle on tullut viime vuosina remontin kilpailutus nettisivustoja. Nettisivusto saa osuuden jokaisesta välittämästään toimeksi annosta, joka johtaa siihen että töihin pääsee ja urakan saa vaikka taitoja ei niin olisikaan.

Kilpailutus-nettisivuston kautta kuka tahansa saa remontti asiantuntijan statuksen vaikka olisi tullut alalle viime viikolla, kukaan asiakas ei kysy CV tä.

Viellä muutama vuosi sitten ajattelin miten käy perinteisten remontti yritysten. Nyt olen huomannut että perinteiset remontti yritykset hyötyvät tilanteesta. Laatu kilpailutus-sivustojen kautta välitettyissä remonteissa on erittäin huonoa, niin rakenteissa, kuin myös pinnoilla. Iso määrä urakoita jää kokonaan kesken, koska ämpäri urakoitsija on hinnoitellut työnsä liian alas.

Urakat lopulta päätyvät pitkään toimineille perinteisille remonttifirmoille, uudestaan tehtäväksi. Kilpailutus- sivustoilla on alalle työllistävä vaikutus, mutta asiakas vastaa kuluista, lopulta asiakas maksaa remonttinsa hinnan huomattavasti isompana, koska uudestaan tekeminen on paljon työläämpää ja kalliimpaa kuin kerralla hyvin tehty. Kilpailutus sivustot eivät vastaa ollenkaan koko touhusta, vaan yritykset ovat vastuussa suoraan asiakkaalle, kun vastuu vaihe koittaa, yleistä on että koko yritystä ei ole enää olemassa, koska osaamattomuus siellä täällä on kaatanut koko firman. Vastuullisia ei enää ole, koska sivusto ei vastaa mistään. Asiakas jää lopulta yksinäiseksi,ainoaksi vastuulliseksi. Kilpailutus-sivustot eivät ole vastuussa edes kuluttajasuojalain mukaan.

Kysymys asiakkaille, miksi palkkaatte kilpailutus- sivuston kautta? Sivustohan saa aina palkkionsa, vaikka heidän välittämänsä henkilö olisi juuri alalle tullut, sivusto hyötyy vaikka asiakkaalle lähettäisi kenet tahansa tunarin. Miksi ette edes sen vertaa tee, että kysyisitte palkkaamanne yrityksen henkilöltä CV tä? Omassa työelämässänne kyllä kysytte CV n kaikilta, mutta oman kodin remontissa se ei ole niin nökönuukaa. Järjetöntä.

Terveisin: Rakennusmestari

5

1323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen kilpailuttanut minun remontin remppamaailma.fi sa sieltä sai hyvän tekijän.👍

      • Anonyymi

        Kuka kantaa mahdollisen takuuvastuun?


      • Anonyymi

        Sieltä kans sain hyvän tekijän👍


    • Anonyymi

      Minä otin ilmoituksella pitkällä työhistorialla olevan rakennus yrittäjän. Puheet oli paremmat kuin taidot. Maaliin päästiin vasta melkoisen räpeltämisen jälkeen. Tiedä millaista sekoiöua olisi ollut bulvaanin kautta.

    • Anonyymi

      Päätettiin että remontoidan asunnon melkein kokonaan n.1.5kk sitten ja laitoime ilmotuksen urakkamaailmassa sieltä saimme aika hyvin tarjouksia mutta jokanen yrittäjä ei ollut ammatilainen ja hinnotteluiden kanssa oli vaikeuksia kun muutama yrittäjä pyysi rahat käteisenä ja että ei ilmotetaa urakkamaailma.fi.

      Sitten eräs kaveri ehdotti remppamaailma.fi uusi sivusto ja sieltä sain 3 tarjousta ja ne 3 tarjousta olivat aika hyvät.
      Päätin ottaa erään firman ja hoiti remontin tosi nopeasti ja kunnolla.

      Eli suosittelen Remppamaailma.fi sieltä sain hyvän tekijän ja ajon käyttää tulevaisuudesakin👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1778
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1251
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1164
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1077
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe