Onko Teillä kenelläkään

maissiii

henkilökohtaista hälytintä.

Luin jutun yhdestä mummelista, joka oli
henkilökohtaisella hälyttimellä karkoittanut nuoren miehen,
jolla oli ryöstö mielessä.
Kova ääni sai myös muut ihmiset kiinnittämään huomiota.

Poliisinkin mukaan ikäihmisiin kohdistuneet
päällekarkaukset ja ryöstöt ovat lisääntyneet.
Esim parkkipaikoilla saatetaan hyökätä äkkiarvaamatta.

Pitäisiköhän hankkia sellainen taskuun.
Ne ovat halpoja joskus jopa hengenpelastajia.
Jotkut mallit ovat alle pari kymppiä.

Onko kenelläkään kokemusta moisista värkeistä.

10

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannan käsilaukussani vain monitoimilinkkaria,
      ennen oli hedelmäveitsi,
      mutta monitoimilinkkari on monesti pelastanut
      kiperistä tilanteista.
      puukkoja käytän vain vuolemiseen.

      Vuoleminen onkin kivaa puuha kesäisin.
      On kiva tehdä kaikenlaisia kukkakeppejä kesäisin.
      Vuoleskelen voiveitsijäkin.
      Ser on suositeltavaa puuhaa, rauhoittavaa suorastaan.
      Tulispa kesä pian.

      • Anonyymi

        Huomisen jälkeen se alkaa lähestymään uhkaavasti.
        Beng


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Myyvätköhän urheilukaupat noita älämölöhälyttimiä? Kun iän uuvuttama hemmo kulkee hitaasti ostosreissullaan, joku vintiöhän vois helposti kampata ja viedä ostoskympit, tollattisista vois olla apuu.

      • Monet kaupat myyvät, tavaratalot ja netistä löytyy,
        gigantista ja biltemasta ja tietysti niistä kaupoista,
        jotka myyvät muitakin hälytysjärjestelmiä.
        Halvin, oli jotain 5 euroa,
        luulisin, että hintaan vaikuttaa
        esimerkiksi millä hertsiluvulla ääni hälyttimestä lähtee.

        Itseäni hälytin kiinnostaa sen vuoksi, jos tietää,
        että laukussa tai avaimenperässä on hälytin,
        ehkä silloin ei niin hätääntyisi,
        jos tosi tilanne tulee vastaan.

        Toivottavasti ei sellaisis tilanteita tule
        kenenkään palstalaisen eteen moisia tilanteita.


    • Anonyymi

      Tavalinen lasten pilli vaan kaulaan vaateiden pälle roikumaan ,puhallat sitä jo lähtee rosvo karkuun ja heti!

    • Anonyymi

      On, mutta en muista missä se on. Muutama vuosi sitten näin jossain vanhan partiopillini, kaipa se siellä jossain on vielä tallella.

      Enemmänkin ohjaus- ja signaalipillinä sitä olen silloin kauan kauan sitten käyttänyt, mutta toimiihan tuo hälyttimenäkin. Jos yleensä toimii enää ollenkaan. Vaikka pilli vielä toimisikin, niin minä en välttämättä jaksa tarpeeksi voimakkaasti enää puhaltaa. Tiukkaa teki silloinkin kun olin vielä nuori ja voimissani.

      Mitään takeita ei ole siitäkään, että pillin tai jonkun muun hälyttimen ääneen joku reagoisi tulemalla hätiin. Fiftisiksti ehkä.

      Bessie

    • Anonyymi

      2 ruuvimeisseliä mulla .-

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe