sopiva summa?

pankkiin

mitä on sopiva summa antaa lahjaksi? Kaverit menevät naimisiin, ja rahalahja tuntuu nyt olevan suosiossa.Monelta olen kuullut että ei kiitos tavaroille, mutta juu kiitos rahalle

8

2441

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henkilöltä

lapsilta ei tietenkään mitään

• osallistuvat

niin toki vanhemmat maksavat häälahjaosuuden myös heiltä. Sopiva summa on 15-20€ per osallistuva nenä, lapsilta voi ajatella vaikka tuon 10€. Vaikka en pidä siitä ajatuksesta, että vieraiden pitää maksaa ruokansa, niin aika kornilta tuntuu ajatus, että 4-lapsinen perhe menee häihin, ja laittaa kympin per aikuinen........

• mielestäni

Mielestäni 10e/nenä on liian vähän, sillä mielestäni pitää ajatella sitä, että tarjoilut maksavat kokonaisuudessaan jopa 40e/hlö. Ottakaa siis huomioon alkumalja, ruoka, kahvi, iltapala, booli. Tietenkään ei ole itse tarkoitus laskea rahasummaan kulujen mukaan, mutta itse kyllä en viitsisi mennä syömään koko settiä 10 euron hintaan. Mutta aina tietysti jokainen tekee tavallaan. Miettikään mitä itse toivoisitte jos olisitte hääpari.

• riittää

ite annoin 1 euron häätilille, veljeni meni naimisiin

• Pliis

JOs itse haluat jostain syystä osoittaa mieltäsi veljesi tärkeänä päivänä, niin voit kyllä moisen nolouden pitää ihan omana tietonasi.

• Misu

No ainakin 20€/henkilö, koska tarjoulu/hlö maksaa ainakin sen verran.

• itse

Kukin varallisuutensa mukaan

• Hennu

Hei!

Voihan sitä ajatella niinkin, että "maksaa ruokansa" mutta hääparikin varmaan osaa ajatella asiaa jokaisen vieraan elämäntilanteen kannalta. Ja kornilta tuntuisi sekin, että vaikkapa appivanhemmat käyttäisivät lahjaan sen 25€ / henki. Budjetin ja suhteen läheisyyden mukaan siis. Varmasti hääpari haluaa kaikki kutsutut paikalle, oli lahjaa sitten tai ei.

Jos on opiskelijapari ja joutuu jo matkustamaan pitkän matkan ja ehkä yöpymään hotellissa, ei lahjaan varmasti liikene kovin paljon. Silloin voisi olla fiksumpaa antaa jokin huokea, mutta hyvin ajateltu ja hauska lahja kuin rahana esim. 10 € (joka kyllä tuntuu aika pieneltä rahasummana). Kortinkin voisi askarrella itse tms.

Muuten sanoisin, että 40-50€ pariskunnalta on ihan hyvä lahja. Pienistä lapsista en kyllä osaisia ajatella "laskuttavani", murrosikäisten ja vähän vanhempien kohdalla voi jo ajatella osuutta lahjaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      22
      4024
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      31
      3457
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      54
      3274
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      9
      3265
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      122
      2889
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      23
      2641
    7. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      116
      2340
    8. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      12
      2215
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2155
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1747
    Aihe