sopiva summa?

pankkiin

mitä on sopiva summa antaa lahjaksi? Kaverit menevät naimisiin, ja rahalahja tuntuu nyt olevan suosiossa.Monelta olen kuullut että ei kiitos tavaroille, mutta juu kiitos rahalle

8

2446

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henkilöltä

lapsilta ei tietenkään mitään

• osallistuvat

niin toki vanhemmat maksavat häälahjaosuuden myös heiltä. Sopiva summa on 15-20€ per osallistuva nenä, lapsilta voi ajatella vaikka tuon 10€. Vaikka en pidä siitä ajatuksesta, että vieraiden pitää maksaa ruokansa, niin aika kornilta tuntuu ajatus, että 4-lapsinen perhe menee häihin, ja laittaa kympin per aikuinen........

• mielestäni

Mielestäni 10e/nenä on liian vähän, sillä mielestäni pitää ajatella sitä, että tarjoilut maksavat kokonaisuudessaan jopa 40e/hlö. Ottakaa siis huomioon alkumalja, ruoka, kahvi, iltapala, booli. Tietenkään ei ole itse tarkoitus laskea rahasummaan kulujen mukaan, mutta itse kyllä en viitsisi mennä syömään koko settiä 10 euron hintaan. Mutta aina tietysti jokainen tekee tavallaan. Miettikään mitä itse toivoisitte jos olisitte hääpari.

• riittää

ite annoin 1 euron häätilille, veljeni meni naimisiin

• Pliis

JOs itse haluat jostain syystä osoittaa mieltäsi veljesi tärkeänä päivänä, niin voit kyllä moisen nolouden pitää ihan omana tietonasi.

• Misu

No ainakin 20€/henkilö, koska tarjoulu/hlö maksaa ainakin sen verran.

• itse

Kukin varallisuutensa mukaan

• Hennu

Hei!

Voihan sitä ajatella niinkin, että "maksaa ruokansa" mutta hääparikin varmaan osaa ajatella asiaa jokaisen vieraan elämäntilanteen kannalta. Ja kornilta tuntuisi sekin, että vaikkapa appivanhemmat käyttäisivät lahjaan sen 25€ / henki. Budjetin ja suhteen läheisyyden mukaan siis. Varmasti hääpari haluaa kaikki kutsutut paikalle, oli lahjaa sitten tai ei.

Jos on opiskelijapari ja joutuu jo matkustamaan pitkän matkan ja ehkä yöpymään hotellissa, ei lahjaan varmasti liikene kovin paljon. Silloin voisi olla fiksumpaa antaa jokin huokea, mutta hyvin ajateltu ja hauska lahja kuin rahana esim. 10 € (joka kyllä tuntuu aika pieneltä rahasummana). Kortinkin voisi askarrella itse tms.

Muuten sanoisin, että 40-50€ pariskunnalta on ihan hyvä lahja. Pienistä lapsista en kyllä osaisia ajatella "laskuttavani", murrosikäisten ja vähän vanhempien kohdalla voi jo ajatella osuutta lahjaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      58
      5544
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      195
      3557
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      2378
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      22
      2365
    5. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      9
      1158
    6. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      102
      1048
    7. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      62
      1027
    8. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      18
      1012
    9. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      83
      978
    10. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      965
    Aihe