Munasarjakysta ilmantuu silloin kun kuukautiset??

Anonyymi

Eli kävin gynellä kuukautisten aikaan ja silloin tehtiin tämä "uusi löydös" . Aikaisemmin kun kävin gynellä( mutta ei kuukautisten aikaan) niin ei näkynyt mitään poikkeavaa munasarjoissa. Nyt ihmettelen, mistä yhtäkkiä voinut tupsahtaa yli 8cm kysta toiseen munasarjaan, voiko se olla joku kysta joka ilmaantuu aina kuukautisten alkaessa ja häviää sitten sen jälkeen( sen jälkeen ei olisi näkynyt aiemmissa tutkimuksissa).

Tosiaan kävin kunnallisella lääkärilä ja olen saanut aikaisemmin virhe diagnooseeja muista sairauksista joten epäilyttää. Lääkäri epäili että endometriooma, olen nuori nainen ja suositteli hormonihoitoa. Eivät laittaneet mua eteenpäin mihinkään kuvauksiin, varmaan ikäni takia.(?) Kaikesta kummallisinta ettei mulla tunnu vatsassa mitään painetta tai kipua, ainoastaan menkkojen aikaan normaalia menkkakipua ja aika runsas vuoto.

2

482

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toiminnallinen kysta kehittyy munarakkulasta, joka ei puhkeakaan vaan kerää nestettä ja kasvaa jopa 5–6 cm:n kokoiseksi, ennen kuin se yleensä seuraavan kuukautiskierron aikana häviää.

Koska sulla oli kuukautiset niin se ei ole ehtinyt häviämään.

• Anonyymi

Okei, mutta se oli vähän tuota isompi jotain 8-9 cm kai. Ja kunnallinen lääkäri teki jo diagnoosin ilman muita tutkimuksia kuin ultra että olisi muka endometrioosikysta. Outoa? Eikö pitäisi kuvata tai jotain ensin? Eivät kiinnittäneet mitään huomiota siihen että kysta löydettiin vasta silloin kun mulla on ollut päällä menkat, aikaisemmin ei havaittu kun ei ollut päällä menkkoja... Nyt en tiedä voiko luottaa kunnallisen hoitoon vai kannattaako mennä vielä varmuuden vuoksi yksityisen puolelle..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      110
      2331
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      27
      1085
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      932
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      105
      930
    5. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      597
      887
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      855
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      85
      770
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      680
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      69
      664
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      656
    Aihe