Eli kävin gynellä kuukautisten aikaan ja silloin tehtiin tämä "uusi löydös" . Aikaisemmin kun kävin gynellä( mutta ei kuukautisten aikaan) niin ei näkynyt mitään poikkeavaa munasarjoissa. Nyt ihmettelen, mistä yhtäkkiä voinut tupsahtaa yli 8cm kysta toiseen munasarjaan, voiko se olla joku kysta joka ilmaantuu aina kuukautisten alkaessa ja häviää sitten sen jälkeen( sen jälkeen ei olisi näkynyt aiemmissa tutkimuksissa).
Tosiaan kävin kunnallisella lääkärilä ja olen saanut aikaisemmin virhe diagnooseeja muista sairauksista joten epäilyttää. Lääkäri epäili että endometriooma, olen nuori nainen ja suositteli hormonihoitoa. Eivät laittaneet mua eteenpäin mihinkään kuvauksiin, varmaan ikäni takia.(?) Kaikesta kummallisinta ettei mulla tunnu vatsassa mitään painetta tai kipua, ainoastaan menkkojen aikaan normaalia menkkakipua ja aika runsas vuoto.
Munasarjakysta ilmantuu silloin kun kuukautiset??
2
468
Vastaukset
- Anonyymi
Toiminnallinen kysta kehittyy munarakkulasta, joka ei puhkeakaan vaan kerää nestettä ja kasvaa jopa 5–6 cm:n kokoiseksi, ennen kuin se yleensä seuraavan kuukautiskierron aikana häviää.
Koska sulla oli kuukautiset niin se ei ole ehtinyt häviämään.- Anonyymi
Okei, mutta se oli vähän tuota isompi jotain 8-9 cm kai. Ja kunnallinen lääkäri teki jo diagnoosin ilman muita tutkimuksia kuin ultra että olisi muka endometrioosikysta. Outoa? Eikö pitäisi kuvata tai jotain ensin? Eivät kiinnittäneet mitään huomiota siihen että kysta löydettiin vasta silloin kun mulla on ollut päällä menkat, aikaisemmin ei havaittu kun ei ollut päällä menkkoja... Nyt en tiedä voiko luottaa kunnallisen hoitoon vai kannattaako mennä vielä varmuuden vuoksi yksityisen puolelle..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1982747Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1582465Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061152- 64941
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait246860Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a21853Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies93820Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka290811Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22738Onneksi tapasin sut
Ilman sua olisin jatkanut pään lyömistä seinään eli samanlaisten miesten etsimistä. Tajusin, mikä menee pieleen vasta ku93719