Mikä nimi uudelle lapselle?

Olen perustamassa Facebookiin suljettua keskusteluryhmää Suomi24 60/70/80 plussille mutta en ole saanut keksittyä sille sopivaa nimeä.
Miten olisi "S24 seniorien kerho?"
Parempia ehdotuksia?
Vihamiehet, irvailijat ja pilkkaajat älkää vaivautuko.
Hyvää joulujenjatkoa,
alajuoksulta, PM

73

767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Paloma.se01"

      Ajattelin ensin näin:
      "Mihinkä mittaan"
      -
      Mutta sitten aloin ajatella asettamiasi rajoituksia.
      Sanan-vapauden rajoituksia.
      -
      Totesin, olkoon tässä omalta osaltani.
      Sanan-vapauden rajoittaminen kun ei ole oikein oikein.
      -
      Minun puolestani saat jatkaa maasta taivaisiin.
      Päijänteen väärän puolen vesiinkin saakka.
      Kaipola ei ota vettä enää.
      Jämsänkoski ottaa. :)

      H.

      • Facebook määrää säännöt. Minun tehtäväni on ainoastaan valvoa niitä. Facebook ei ole avoin, anonyymi keskustelupalsta vaan nettiyhteisö ja ne toimii eri periaatteella.


    • Anonyymi

      Sinä olet perustamassa Facebook keskusteluryhmää "Suomi24 60/70/80 plussille"?

      Oletko tehnyt Suomi24:n kanssa sopimuksen tästä? Jos olet, niin voit varmaankin laittaa saamasi kirjallisen luvan tänne nähtäväksi?

      En oikein ymmärrä koko ideaa, voisitko vähän kertoa miksi, miten ryhmän on tarkoitus toimia, mitä tavoittelet, mitkä ovat todennäköiset hyödyt meille käyttäjille yms..
      Ihan vain noin yleisesti ja suunnilleen, sitten myöhemmin varmaan on syytä keskustella tarkemmin tietoturva- ym. asioista.

      Bessie

      • Ainoastaan jos käytän Suomi24-nimeä tai jotenkin linkitän some-alustat niin tarvitsisin luvan. Nettihän on avoin kaikille.
        Mutta joo, varmuuden vuoksi olisi ehkä parasta skipata S24 nimestä. Ajattelin sen kuitenkin tekevän ryhmän paikantamisen helpommaksi.
        Ryhmä toimisi aivan kuinmuutkin suljetut FB-ryhmät, elikkä sinne pitäisi hakea itse omalla FB-profiilillaan. Komentoidessa näkyisi julkinen profiili, nimi ja kuva ja ne tiedot jotka itse on asettanut julkisiksi. Tämä käytäntö on kaikissa FB-ryhmissä. Omalla sivulla tai kavereiden sivuilla postattuja kuvia tai tekstiä ei näkyisi eikä niihin olisi mahdollisuutta mennä. Ainoastaan tässä ryhmässä postatut kommentit tai kuvat olisivat näkyvillä muille jäsenille. Ryhmän ulkopuolinen löytäisi ryhmän nimen avulla mutta ei pääsisi lukemaan tai katsomaan mitään sisältöä.
        Ryhmän perustaja ja/tai joku muu on admin. jonka tehtävä on valvoa että ryhmä toimii Facebookin sääntöjä ja tietoturvallisuusmääräyksiä noudattaen.
        Admin voi poistaa häirintää aiheuttavat jäsenet listalta.
        Hyötynä on se että kontrolloidulla alustalla keskustelut yleensä pysyvät aiheessa, häirikköjen ja trollien mahdollisuus soluttautua keskusteluihin on lähes olematon ja se asia-aiheet ovat normi.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Ainoastaan jos käytän Suomi24-nimeä tai jotenkin linkitän some-alustat niin tarvitsisin luvan. Nettihän on avoin kaikille.
        Mutta joo, varmuuden vuoksi olisi ehkä parasta skipata S24 nimestä. Ajattelin sen kuitenkin tekevän ryhmän paikantamisen helpommaksi.
        Ryhmä toimisi aivan kuinmuutkin suljetut FB-ryhmät, elikkä sinne pitäisi hakea itse omalla FB-profiilillaan. Komentoidessa näkyisi julkinen profiili, nimi ja kuva ja ne tiedot jotka itse on asettanut julkisiksi. Tämä käytäntö on kaikissa FB-ryhmissä. Omalla sivulla tai kavereiden sivuilla postattuja kuvia tai tekstiä ei näkyisi eikä niihin olisi mahdollisuutta mennä. Ainoastaan tässä ryhmässä postatut kommentit tai kuvat olisivat näkyvillä muille jäsenille. Ryhmän ulkopuolinen löytäisi ryhmän nimen avulla mutta ei pääsisi lukemaan tai katsomaan mitään sisältöä.
        Ryhmän perustaja ja/tai joku muu on admin. jonka tehtävä on valvoa että ryhmä toimii Facebookin sääntöjä ja tietoturvallisuusmääräyksiä noudattaen.
        Admin voi poistaa häirintää aiheuttavat jäsenet listalta.
        Hyötynä on se että kontrolloidulla alustalla keskustelut yleensä pysyvät aiheessa, häirikköjen ja trollien mahdollisuus soluttautua keskusteluihin on lähes olematon ja se asia-aiheet ovat normi.

        Olen perustanut aikaisemmin suljetun ryhmän johon alunperin kutsuin porukkaa jotka tunsin erilaisilta keskustelupalstoilta ja he toivat sitten mukanaan ystäviään. Kaikkia meitä yhdisti kuitenkin keskustelupalstahistoria; tässä tapauksessa englanninkielisltä Kolumbiaa käsitteleviltä palstoilta joissa toimin moderaattorina ja omalta saitiltani, jonka lopetin.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ainoastaan jos käytän Suomi24-nimeä tai jotenkin linkitän some-alustat niin tarvitsisin luvan. Nettihän on avoin kaikille.
        Mutta joo, varmuuden vuoksi olisi ehkä parasta skipata S24 nimestä. Ajattelin sen kuitenkin tekevän ryhmän paikantamisen helpommaksi.
        Ryhmä toimisi aivan kuinmuutkin suljetut FB-ryhmät, elikkä sinne pitäisi hakea itse omalla FB-profiilillaan. Komentoidessa näkyisi julkinen profiili, nimi ja kuva ja ne tiedot jotka itse on asettanut julkisiksi. Tämä käytäntö on kaikissa FB-ryhmissä. Omalla sivulla tai kavereiden sivuilla postattuja kuvia tai tekstiä ei näkyisi eikä niihin olisi mahdollisuutta mennä. Ainoastaan tässä ryhmässä postatut kommentit tai kuvat olisivat näkyvillä muille jäsenille. Ryhmän ulkopuolinen löytäisi ryhmän nimen avulla mutta ei pääsisi lukemaan tai katsomaan mitään sisältöä.
        Ryhmän perustaja ja/tai joku muu on admin. jonka tehtävä on valvoa että ryhmä toimii Facebookin sääntöjä ja tietoturvallisuusmääräyksiä noudattaen.
        Admin voi poistaa häirintää aiheuttavat jäsenet listalta.
        Hyötynä on se että kontrolloidulla alustalla keskustelut yleensä pysyvät aiheessa, häirikköjen ja trollien mahdollisuus soluttautua keskusteluihin on lähes olematon ja se asia-aiheet ovat normi.

        Entäs sitten, kun aiheet ei mielyttäisi sinua?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entäs sitten, kun aiheet ei mielyttäisi sinua?

        Aihe on vapaa. Niin kauan kuin aloitusten aiheet eivät loukkaa ketään, eivät ole lainvastaisia, rasistisia tai koske muita jäseniä niin ei ole pelkoa että sensuroisin vain sensuroimisen ilosta. Kyllä tässä maailmassa riittää puheenaiheita olematta kiinni toistensa niskavilloissa.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen perustanut aikaisemmin suljetun ryhmän johon alunperin kutsuin porukkaa jotka tunsin erilaisilta keskustelupalstoilta ja he toivat sitten mukanaan ystäviään. Kaikkia meitä yhdisti kuitenkin keskustelupalstahistoria; tässä tapauksessa englanninkielisltä Kolumbiaa käsitteleviltä palstoilta joissa toimin moderaattorina ja omalta saitiltani, jonka lopetin.

        Olet siis pätemisen tarpeessasi ja sopeutumisvaikeuksissasi hajoittanut keskusteluryhmiä aikaisemminkin. Ja nyt teet uutta yritystä, kun aikaisemmat päsmäröimäsi ryhmät ovat epäonnistuneet


      • Tellukka kirjoitti:

        Olet siis pätemisen tarpeessasi ja sopeutumisvaikeuksissasi hajoittanut keskusteluryhmiä aikaisemminkin. Ja nyt teet uutta yritystä, kun aikaisemmat päsmäröimäsi ryhmät ovat epäonnistuneet

        Eipä ole tullut mitään hajoitetuksi.
        Nuo keskusteluryhmät olivat vain hajonneet jo ajat sitten ja osa vakikäyttäjistä tullut FB-ystäviksi, joten kokosin vain halukkaita omaksi ryhmäkseen. Meitä on edelleen 51 jäsentä, vaikka emme ole olleet kovin aktiivisia viime aikoina. Ketään ei ole tarvinnut heittää pois. Apunani tarvittaessa apulaisadmin. jolla on täydet valtuudet.
        Minä on eheyttäjä ja kokoaja, en hajoittaja.
        Kaikilla keskusteluryhmillä on oma aikajanansa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Olet siis pätemisen tarpeessasi ja sopeutumisvaikeuksissasi hajoittanut keskusteluryhmiä aikaisemminkin. Ja nyt teet uutta yritystä, kun aikaisemmat päsmäröimäsi ryhmät ovat epäonnistuneet

        Tuota päsmäröintiä hän on täälläkin yrittänyt?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ainoastaan jos käytän Suomi24-nimeä tai jotenkin linkitän some-alustat niin tarvitsisin luvan. Nettihän on avoin kaikille.
        Mutta joo, varmuuden vuoksi olisi ehkä parasta skipata S24 nimestä. Ajattelin sen kuitenkin tekevän ryhmän paikantamisen helpommaksi.
        Ryhmä toimisi aivan kuinmuutkin suljetut FB-ryhmät, elikkä sinne pitäisi hakea itse omalla FB-profiilillaan. Komentoidessa näkyisi julkinen profiili, nimi ja kuva ja ne tiedot jotka itse on asettanut julkisiksi. Tämä käytäntö on kaikissa FB-ryhmissä. Omalla sivulla tai kavereiden sivuilla postattuja kuvia tai tekstiä ei näkyisi eikä niihin olisi mahdollisuutta mennä. Ainoastaan tässä ryhmässä postatut kommentit tai kuvat olisivat näkyvillä muille jäsenille. Ryhmän ulkopuolinen löytäisi ryhmän nimen avulla mutta ei pääsisi lukemaan tai katsomaan mitään sisältöä.
        Ryhmän perustaja ja/tai joku muu on admin. jonka tehtävä on valvoa että ryhmä toimii Facebookin sääntöjä ja tietoturvallisuusmääräyksiä noudattaen.
        Admin voi poistaa häirintää aiheuttavat jäsenet listalta.
        Hyötynä on se että kontrolloidulla alustalla keskustelut yleensä pysyvät aiheessa, häirikköjen ja trollien mahdollisuus soluttautua keskusteluihin on lähes olematon ja se asia-aiheet ovat normi.

        Paloma: "Olen perustamassa Facebookiin suljettua keskusteluryhmää Suomi24 60/70/80 plussille mutta en ole saanut keksittyä sille sopivaa nimeä."

        Bessie: "En oikein ymmärrä koko ideaa, voisitko vähän kertoa miksi, miten ryhmän on tarkoitus toimia, mitä tavoittelet, mitkä ovat todennäköiset hyödyt meille käyttäjille yms..
        Ihan vain noin yleisesti ja suunnilleen, sitten myöhemmin varmaan on syytä keskustella tarkemmin tietoturva- ym. asioista."

        Huomaathan etten pyytänyt sinua kertomaan miten Facebook toimii, vaan nimenomaan "miten RYHMÄN on tarkoitus toimia, mitä TAVOITTELET". Näihin, uutta ryhmää luodessa aivan perustavanlaatuisiin ja oleellisiin 'kysymyksiin' en saanut sinulta vastausta. Oma vika, pidin itsestään selvänä että ymmärrät mitä tarkoitan koska perustuksien päällehän uudet ryhmät ja varsinkin suljetut, luodaan.
        Uusi yritys: 1. Keille ryhmä on tarkoitettu? 2. Mikä on ryhmän tarkoitus, tavoite?

        Bessie


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paloma: "Olen perustamassa Facebookiin suljettua keskusteluryhmää Suomi24 60/70/80 plussille mutta en ole saanut keksittyä sille sopivaa nimeä."

        Bessie: "En oikein ymmärrä koko ideaa, voisitko vähän kertoa miksi, miten ryhmän on tarkoitus toimia, mitä tavoittelet, mitkä ovat todennäköiset hyödyt meille käyttäjille yms..
        Ihan vain noin yleisesti ja suunnilleen, sitten myöhemmin varmaan on syytä keskustella tarkemmin tietoturva- ym. asioista."

        Huomaathan etten pyytänyt sinua kertomaan miten Facebook toimii, vaan nimenomaan "miten RYHMÄN on tarkoitus toimia, mitä TAVOITTELET". Näihin, uutta ryhmää luodessa aivan perustavanlaatuisiin ja oleellisiin 'kysymyksiin' en saanut sinulta vastausta. Oma vika, pidin itsestään selvänä että ymmärrät mitä tarkoitan koska perustuksien päällehän uudet ryhmät ja varsinkin suljetut, luodaan.
        Uusi yritys: 1. Keille ryhmä on tarkoitettu? 2. Mikä on ryhmän tarkoitus, tavoite?

        Bessie

        Ryhmä on tarkoitettu kaikille ikätovereilleni (60 ei ylärajaa) jotka ovat valmiita keskustelemaan ) omalla nimellään ja omalla profiilillaan suljetulla keskustelupalstalla, jossa on selkeä struktuuri ja jossa oletetaan että noudattavat yleisiä nettietiketin sääntöjä: molemminpuolinen kunnioitus, asiallisuus, ei henkilöön kohdistuvia hyökkäyksiä jne. ylläolevasta linkistä löytyy lisää määritelmiä.
        https://www.internetopas.com/netiketti/
        Henkilökohtaisesti minulle kaksi tärkeintä sääntöä ovat somealustojen erillään pitäminen: mitä boomerit juttelevat se pysyy Facebookissa ja mitä palstoilla kommentoidaan se pysyy palstoilla. Ei mitään liikennettä Suomi 24:n ja Boomereiden välillä.
        Toinen perussääntö olisi se että "kukaan palstan tai Boomerien jäsen ei ole keskustelunaihe". Kannustusta saa antaa ryhmän sisällä ja kritiikikin on sallittua, mutta molemminpuolisen kunnioituksen ehdoilla. Jäsenet vastaavat itse puheistaan; jos tilanteet kärjistyvät niin admin voi puuttua asiaan. Tarkoitukseni on ryhmän kasvaessa laatia yhdessä jäsenien kanssa ryhmänomat säännöt ja nimetä toinen vapaaehtoinen admin; mielellään palstan anonyymeistä mukaan tullut.
        Kuka tahansa saa hakea jäseneksi, ikärajat ovat osviittaa antavia, ei kiveen hakattuja.
        Toivon tämän antavan vastauksen kysymyksiisi.
        Olen esittänyt kutsun näiden palstojen käyttäjille ja myös niille jotka ovat nykyisiä/tai entisiä palstalaisia ja FB-kavereitani.
        Kutsua voi toki ja ryhmään liittyä näiden palstojen ulkopuoleltakin.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ryhmä on tarkoitettu kaikille ikätovereilleni (60 ei ylärajaa) jotka ovat valmiita keskustelemaan ) omalla nimellään ja omalla profiilillaan suljetulla keskustelupalstalla, jossa on selkeä struktuuri ja jossa oletetaan että noudattavat yleisiä nettietiketin sääntöjä: molemminpuolinen kunnioitus, asiallisuus, ei henkilöön kohdistuvia hyökkäyksiä jne. ylläolevasta linkistä löytyy lisää määritelmiä.
        https://www.internetopas.com/netiketti/
        Henkilökohtaisesti minulle kaksi tärkeintä sääntöä ovat somealustojen erillään pitäminen: mitä boomerit juttelevat se pysyy Facebookissa ja mitä palstoilla kommentoidaan se pysyy palstoilla. Ei mitään liikennettä Suomi 24:n ja Boomereiden välillä.
        Toinen perussääntö olisi se että "kukaan palstan tai Boomerien jäsen ei ole keskustelunaihe". Kannustusta saa antaa ryhmän sisällä ja kritiikikin on sallittua, mutta molemminpuolisen kunnioituksen ehdoilla. Jäsenet vastaavat itse puheistaan; jos tilanteet kärjistyvät niin admin voi puuttua asiaan. Tarkoitukseni on ryhmän kasvaessa laatia yhdessä jäsenien kanssa ryhmänomat säännöt ja nimetä toinen vapaaehtoinen admin; mielellään palstan anonyymeistä mukaan tullut.
        Kuka tahansa saa hakea jäseneksi, ikärajat ovat osviittaa antavia, ei kiveen hakattuja.
        Toivon tämän antavan vastauksen kysymyksiisi.
        Olen esittänyt kutsun näiden palstojen käyttäjille ja myös niille jotka ovat nykyisiä/tai entisiä palstalaisia ja FB-kavereitani.
        Kutsua voi toki ja ryhmään liittyä näiden palstojen ulkopuoleltakin.

        Olet siis perustamassa fb-ryhmää "boomereille" ja tämän ryhmän jäseniä yhdistävä tekijä, kantava ajatus, tarkoitus, tavoite tai mikä nyt ikinä on, että noudatetaan (ja tarvittaessa opetetaan ja opetellaan yhdessä?) normikäyttäytymistä, tavallisia hyviä käytöstapoja?

        Laitoit minulle luettavaksi linkin "internetopas/netiketti", hyvänen aika sentään, Paloma?!

        Vedän paria senioreille tarkoitettua ja yhtä erityisryhmälle tarkoitettua digikerhoa. Julkisen sektorin verkkopalveluiden käytön oppiminen ei läheskään kaikkia aina kiinnosta, "somen" käyttö ja sen oppiminen taas lähes poikkeuksetta kaikkia. Opetan mm. omien käyttäjätunnusten/tilien ja ryhmien perustamisessa kullekin parhaiten sopiville somealustoille ym. ym., annan joskus myös vinkkejä hyödyllisistä tai muuten mielenkiintoisista facebook-osoitteista; Huumori, viihde, matkailu, eläimet, harrastus ja kiinnostukset jne.. Erilaisten verkkovertaistukiryhmien osoitteita olen laittanut tekemiini, vapaasti otettaviin monisteisiin.
        En niin mitenkään keksi millä perusteella voisin sinun boomeriryhmääsi kenellekään suositella, siinä mielessä en saanut vastausta kysymyksiini?

        Bessie


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Ryhmä on tarkoitettu kaikille ikätovereilleni (60 ei ylärajaa) jotka ovat valmiita keskustelemaan ) omalla nimellään ja omalla profiilillaan suljetulla keskustelupalstalla, jossa on selkeä struktuuri ja jossa oletetaan että noudattavat yleisiä nettietiketin sääntöjä: molemminpuolinen kunnioitus, asiallisuus, ei henkilöön kohdistuvia hyökkäyksiä jne. ylläolevasta linkistä löytyy lisää määritelmiä.
        https://www.internetopas.com/netiketti/
        Henkilökohtaisesti minulle kaksi tärkeintä sääntöä ovat somealustojen erillään pitäminen: mitä boomerit juttelevat se pysyy Facebookissa ja mitä palstoilla kommentoidaan se pysyy palstoilla. Ei mitään liikennettä Suomi 24:n ja Boomereiden välillä.
        Toinen perussääntö olisi se että "kukaan palstan tai Boomerien jäsen ei ole keskustelunaihe". Kannustusta saa antaa ryhmän sisällä ja kritiikikin on sallittua, mutta molemminpuolisen kunnioituksen ehdoilla. Jäsenet vastaavat itse puheistaan; jos tilanteet kärjistyvät niin admin voi puuttua asiaan. Tarkoitukseni on ryhmän kasvaessa laatia yhdessä jäsenien kanssa ryhmänomat säännöt ja nimetä toinen vapaaehtoinen admin; mielellään palstan anonyymeistä mukaan tullut.
        Kuka tahansa saa hakea jäseneksi, ikärajat ovat osviittaa antavia, ei kiveen hakattuja.
        Toivon tämän antavan vastauksen kysymyksiisi.
        Olen esittänyt kutsun näiden palstojen käyttäjille ja myös niille jotka ovat nykyisiä/tai entisiä palstalaisia ja FB-kavereitani.
        Kutsua voi toki ja ryhmään liittyä näiden palstojen ulkopuoleltakin.

        """Ryhmä on tarkoitettu kaikille ikätovereilleni (60 ei ylärajaa) jotka ovat valmiita keskustelemaan ) omalla nimellään """
        Ethän sinä ole itsekään siellä omalla oikealla nimelläsi, vaan "kirjailijanimellä".

        """Tarkoitukseni on ryhmän kasvaessa laatia yhdessä jäsenien kanssa ryhmänomat säännöt"""
        No joo just. Pelisäännöt tulevat muuttumaan sen mukaan mistä milloinkin tuulee.

        """Ei mitään liikennettä Suomi 24:n ja Boomereiden välillä."""
        Määräilet sitten jo muitakin faceryhmiä?
        Laitapa facella hakuun Boomerit, niin siellä on ainakin kaksi (avointa) ryhmää sillä nimellä. Lisäksi BoomeritON Kolmas Ikä, Mitäs me boomerit, BoomerGen, Mågelin Boomerit, Millenials pretending to be Boomers ...
        Sinäkö kiellät kaikkien Boomereitten liikenteen Suomi 24:n ja Boomereitten välillä?

        """mitä palstoilla kommentoidaan se pysyy palstoilla."""
        Sitäkään et sinä pysty määräämään, sillä nämä ovat avoimia yleisiä keskustelupalstoja, eikä Suomi24:n säännöissä lue mitään, etteikö täältä saisi valua tietoja ulospäin. Päinvastoi. Oletko täältä kommentteja poistattaessasi huomannut nuo kolme pistettä kommenttien yläreunassa johtavan myös toimintoon, jolla voi jakaa kommentteja Facebookille, Twitteriin ...


      • Tellukka kirjoitti:

        """Ryhmä on tarkoitettu kaikille ikätovereilleni (60 ei ylärajaa) jotka ovat valmiita keskustelemaan ) omalla nimellään """
        Ethän sinä ole itsekään siellä omalla oikealla nimelläsi, vaan "kirjailijanimellä".

        """Tarkoitukseni on ryhmän kasvaessa laatia yhdessä jäsenien kanssa ryhmänomat säännöt"""
        No joo just. Pelisäännöt tulevat muuttumaan sen mukaan mistä milloinkin tuulee.

        """Ei mitään liikennettä Suomi 24:n ja Boomereiden välillä."""
        Määräilet sitten jo muitakin faceryhmiä?
        Laitapa facella hakuun Boomerit, niin siellä on ainakin kaksi (avointa) ryhmää sillä nimellä. Lisäksi BoomeritON Kolmas Ikä, Mitäs me boomerit, BoomerGen, Mågelin Boomerit, Millenials pretending to be Boomers ...
        Sinäkö kiellät kaikkien Boomereitten liikenteen Suomi 24:n ja Boomereitten välillä?

        """mitä palstoilla kommentoidaan se pysyy palstoilla."""
        Sitäkään et sinä pysty määräämään, sillä nämä ovat avoimia yleisiä keskustelupalstoja, eikä Suomi24:n säännöissä lue mitään, etteikö täältä saisi valua tietoja ulospäin. Päinvastoi. Oletko täältä kommentteja poistattaessasi huomannut nuo kolme pistettä kommenttien yläreunassa johtavan myös toimintoon, jolla voi jakaa kommentteja Facebookille, Twitteriin ...

        "Ethän sinä ole itsekään siellä omalla oikealla nimelläsi, vaan "kirjailijanimellä"."
        Olen siellä ainoalla FB-profiilillani. Julkisessa profiilissani on myös ensimmäinen etunimeni.

        "Määräilet sitten jo muitakin faceryhmiä?"
        Saivartelua. Viittaan tietenkin ainoastaan itse perustamaani Boomeriryhmään.

        "Oletko täältä kommentteja poistattaessasi huomannut nuo kolme pistettä kommenttien yläreunassa johtavan myös toimintoon, jolla voi jakaa kommentteja Facebookille, Twitteriin ..."
        En ole kokeillut jakaa täältä mitään FB SULJETTUUN ryhmään. Tokkopa se onnistuisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis perustamassa fb-ryhmää "boomereille" ja tämän ryhmän jäseniä yhdistävä tekijä, kantava ajatus, tarkoitus, tavoite tai mikä nyt ikinä on, että noudatetaan (ja tarvittaessa opetetaan ja opetellaan yhdessä?) normikäyttäytymistä, tavallisia hyviä käytöstapoja?

        Laitoit minulle luettavaksi linkin "internetopas/netiketti", hyvänen aika sentään, Paloma?!

        Vedän paria senioreille tarkoitettua ja yhtä erityisryhmälle tarkoitettua digikerhoa. Julkisen sektorin verkkopalveluiden käytön oppiminen ei läheskään kaikkia aina kiinnosta, "somen" käyttö ja sen oppiminen taas lähes poikkeuksetta kaikkia. Opetan mm. omien käyttäjätunnusten/tilien ja ryhmien perustamisessa kullekin parhaiten sopiville somealustoille ym. ym., annan joskus myös vinkkejä hyödyllisistä tai muuten mielenkiintoisista facebook-osoitteista; Huumori, viihde, matkailu, eläimet, harrastus ja kiinnostukset jne.. Erilaisten verkkovertaistukiryhmien osoitteita olen laittanut tekemiini, vapaasti otettaviin monisteisiin.
        En niin mitenkään keksi millä perusteella voisin sinun boomeriryhmääsi kenellekään suositella, siinä mielessä en saanut vastausta kysymyksiini?

        Bessie

        "tämän ryhmän jäseniä yhdistävä tekijä, kantava ajatus, tarkoitus, tavoite tai mikä nyt ikinä on, että noudatetaan (ja tarvittaessa opetetaan ja opetellaan yhdessä?) normikäyttäytymistä, tavallisia hyviä käytöstapoja?"

        Nyt olet valjastamassa kärryn hevosen eteen.
        Ei tietenkään sääntöjen noudattaminen ole yhdistävä tekijä, ainoastaan edellytys että voi kuulua ryhmään.
        Yhdistävä tekijä on se palstatuttavuus, kaveruus, yhteisöllisyys joka on muodostunut vuosien mittaan lähes päivittäisessä kontaktissa täällä ja toivomus saada keskustella ilman että häriköidään ja torpedoidaan keskustelua koko ajan ilkeillä ja pahaa tarkoittavilla letkauksilla.

        Linkin oppaaseen laitoin ajatellen muitakin lukijoita; jospa kaikilla ei ole selvää käsitystä miten käyttäytyä nettikeskusteluissa.

        Sinun taustoistasi tai kokemuksestasi nettiyhteisöjen vetäjänä minulla ei ollut harmaata aavistustakaan.

        En varmaan edes etsi sinun suositustasi tai hyväksyntääsi ryhmälle. Mutta nyt tiedän kuitenkin mitä ajattelet asiasta.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        "tämän ryhmän jäseniä yhdistävä tekijä, kantava ajatus, tarkoitus, tavoite tai mikä nyt ikinä on, että noudatetaan (ja tarvittaessa opetetaan ja opetellaan yhdessä?) normikäyttäytymistä, tavallisia hyviä käytöstapoja?"

        Nyt olet valjastamassa kärryn hevosen eteen.
        Ei tietenkään sääntöjen noudattaminen ole yhdistävä tekijä, ainoastaan edellytys että voi kuulua ryhmään.
        Yhdistävä tekijä on se palstatuttavuus, kaveruus, yhteisöllisyys joka on muodostunut vuosien mittaan lähes päivittäisessä kontaktissa täällä ja toivomus saada keskustella ilman että häriköidään ja torpedoidaan keskustelua koko ajan ilkeillä ja pahaa tarkoittavilla letkauksilla.

        Linkin oppaaseen laitoin ajatellen muitakin lukijoita; jospa kaikilla ei ole selvää käsitystä miten käyttäytyä nettikeskusteluissa.

        Sinun taustoistasi tai kokemuksestasi nettiyhteisöjen vetäjänä minulla ei ollut harmaata aavistustakaan.

        En varmaan edes etsi sinun suositustasi tai hyväksyntääsi ryhmälle. Mutta nyt tiedän kuitenkin mitä ajattelet asiasta.

        Vasta nyt kerroit että "yhdistävä tekijä on palstatuttavuus, kaveruus, yhteisöllisyys joka on muodostunut vuosien mittaan lähes päivittäisessä kontaktissa TÄÄLLÄ ja toivomus saada keskustella ilman että häiriköidään ja torpedoidaan keskustelua koko ajan ilkeillä ja pahaa tarkoittavilla letkautuksilla."
        Mielestäni en näin ollen valjastanut kärryä hevosen eteen. Yhtä hyvin minä voisin sanoa sinun valjastaneen kärryn hevosen tai muulin eteen kun kysyit tälle palstalle kirjoittavilta ehdotuksia uuden lapsesi nimeksi kertomatta edes onko lapsi tyttö vai poika.

        Sinulle on TÄÄLLÄ vuosien mittaan karttunut palstatuttavuuksia, kaveruussuhteita ja yhteisöllisyyden kokemuksia, valitettavasti myös häiriköintiä, keskustelujen torpedointia ja ilkeitä sekä pahaa tarkoittavia letkautuksia. Jos sinuna olisin päätynyt ratkaisuun perustaa aivan muualle näille palstoille kirjoittavista oma ryhmä jossa taatusti osataan käyttäytyä ja häiriköintiä, keskustelujen torpedoimista, ilkeilyä ja pahantahtoista letkauttelua ei tulla sallimaan, niin olisin kyllä tehnyt sen paljon tyylikkäämmin ja hienovaraisemmin.

        Kirjoitin suoraan, rehellisesti ja esimerkin omaisesti, luontevana jatkona aiemmin kirjoittamalleni JA edelleen vastaustasi odottaen tämän: "En niin mitenkään keksi millä perusteella voisin sinun boomeriryhmääsi kenellekään suositella, siinä mielessä en saanut vastausta kysymyksiini?
        Ei siis käväissyt mielessänikään, että olisit etsimässä minun suositustani ryhmällesi. Ryhmäsi "hyväksymisestä" minä en kirjoittanut yhtään mitään. Kun nyt itse otit hyväksymisen puheeksi niin voin kertoa etten ole ollenkaan sinun oman fb-ryhmäsi perustamista/ryhmää vastaan. Toimisin itse toisin ja edelleenkään en oikein ymmärrä koko ideaa (jos ja kun idea on valikoituja Suomi24 60 käyttäjiä varten Facebookin tontille rakennettu turvatalo), mutta silti, "hyväksyn" (sinun sanavalintasi) täysin.

        Bessie


    • Anonyymi

      Ulkomaalainen on epäluotettava partneri.

    • Anonyymi

      Miten olisi "lapsen" nimeksi "Vanhuudenseniilin kerho" ?

      • Anonyymi

        Osuva nimiehdotus henkilön kerholle, joka tarvitsee aina estraadin itselleen missä esiintyä
        ja päteä, mieluummin monta estraadia.
        Sellaisen ihmisen täytyy uskoa itsellään olevan jotain poikkeuksellisen suurenmoista ja arvokasta henkistä pääomaa jaettavaksi useilla palstoilla.


      • Anonyymi

        Paras.


    • Anonyymi

      Ajatusten askartelukerho
      Ohikulkija

      • Anonyymi

        Minkä ajatusten ? Besserwisserin sekavien ajatusten pakkomyötäilyä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ajatusten ? Besserwisserin sekavien ajatusten pakkomyötäilyä ?

        Jos ei kehu ja myötäile niin erotetaan ryhmästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei kehu ja myötäile niin erotetaan ryhmästä.

        Ei vaaraa, koska keskustelut jotka koskevat muita käyttäjiä eivät ole sallittuja.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei vaaraa, koska keskustelut jotka koskevat muita käyttäjiä eivät ole sallittuja.

        Ketään ei sitten saa kehuakaan (paitsi sinua)?
        Ahtaalle menee.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ketään ei sitten saa kehuakaan (paitsi sinua)?
        Ahtaalle menee.

        Admin. on käyttäjä. Samat säännöt kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei kehu ja myötäile niin erotetaan ryhmästä.

        Ja heitetään solvauksia, joita väittää jälkeenpäin satiiriksi !!!
        Haluatko todella alistua mitätöimiselle ja henkiselle väkivallalle ?


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Admin. on käyttäjä. Samat säännöt kaikille.

        Eihän ne ole sääntösi samat kaikille näilläkään palstoilla.

        Sinua saa kehua, mutta menepä kehumaan jotain toista, niin otat henkilökohtaisena loukkauksena ja jos olisi sinun vallassasi, niin sellainen toisen kehuja ja kehuttava lentäisivät perseellä pois palstoilta.


    • Anonyymi

      Miten sinä valikoisit ryhmään hyväksymäsi henkilöt?
      Joku saattaisi ottaa keksityllä nimellä facebook profiilin ja kohta alkaisi jutut siirtyä palstoille.
      En luota.

      • Anonyymi

        El luota tähän Touhu-Tyyneen.


      • Miten suuri todennäköisyys olisi että joku vaivautuisi sellaiseen?
        Pienimmästäkin epäilystä admin. voi poistaa ko. jäsenen.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Miten suuri todennäköisyys olisi että joku vaivautuisi sellaiseen?
        Pienimmästäkin epäilystä admin. voi poistaa ko. jäsenen.

        Vahinko olisi jo tapahtunut ja ihmisten nimet jonkun tiedossa.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Miten suuri todennäköisyys olisi että joku vaivautuisi sellaiseen?
        Pienimmästäkin epäilystä admin. voi poistaa ko. jäsenen.

        Mistä sinä voit tietää kuka on se epäilty?


      • Tellukka kirjoitti:

        Mistä sinä voit tietää kuka on se epäilty?

        En voisi varmalla tietää, ellei keskustelija olisi samaan aikaan molemmilla palstoilla. Aikaleima voi kertoa jotain.
        Miksi oletat kaikkein pahinta skenariota; vain siksi että haluat minun epäonnistuvan ryhmän kokoamisessa, koska et itse uskalla tulla mukaan?
        Vai itsestäänkö paha pappi taaskin saarnaa?


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        En voisi varmalla tietää, ellei keskustelija olisi samaan aikaan molemmilla palstoilla. Aikaleima voi kertoa jotain.
        Miksi oletat kaikkein pahinta skenariota; vain siksi että haluat minun epäonnistuvan ryhmän kokoamisessa, koska et itse uskalla tulla mukaan?
        Vai itsestäänkö paha pappi taaskin saarnaa?

        Mikä ihmeen aikaleima?
        Ryhmässäsi voi olla sellaisia, jotka näillä palstoilla kirjoittavat aninyymeinä, mutta työntyvät ryhmääsi vain kyyläämään mitä siellä toiset kirjoittavat ja hakemaan jutun aihetta samalla tavalla kuin sinä olet esim. Ruotsin SUOMALAISET ryhmässä hiljaa kuin susi kukassa mitään kommentoimatta tai ketään peukuttamatta, mutta "synnynnäisenä tiedoittajana".


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mikä ihmeen aikaleima?
        Ryhmässäsi voi olla sellaisia, jotka näillä palstoilla kirjoittavat aninyymeinä, mutta työntyvät ryhmääsi vain kyyläämään mitä siellä toiset kirjoittavat ja hakemaan jutun aihetta samalla tavalla kuin sinä olet esim. Ruotsin SUOMALAISET ryhmässä hiljaa kuin susi kukassa mitään kommentoimatta tai ketään peukuttamatta, mutta "synnynnäisenä tiedoittajana".

        Voit lopettaa nyt tuon minun mollaamiseni.
        Olet jo nolannut itsesi täydellisesti ja paljastanut omat motiivisi.
        En ole koskaan kuljetellut Ruotsinsuomalaisista mitään tänne, paitsi joskus inspiroitunut jostain ajankohtaista aihetta käsittelevästä aloituksesta, Suurinpiirtein tasolla "kyylää Dagens Nyheteriä".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voit lopettaa nyt tuon minun mollaamiseni.
        Olet jo nolannut itsesi täydellisesti ja paljastanut omat motiivisi.
        En ole koskaan kuljetellut Ruotsinsuomalaisista mitään tänne, paitsi joskus inspiroitunut jostain ajankohtaista aihetta käsittelevästä aloituksesta, Suurinpiirtein tasolla "kyylää Dagens Nyheteriä".

        Ei ollutkaan kyse Ruotsinsuomalaiset ryhmästä. Sehän on yksi Suomi24 ryhmä, avoin yleinen keskustelupalsta, vaan kirjoitin facebookryhmästä Ruotsin SUOMALAISET.
        Mikä on vikana, ettet koskaan kommentoi siellä mitään vaikka olet työntynyt jäseneksi (et tosin oikealla nimelläsi, vaan "kirjailijanimelläsi").

        Samalla tavoin sinun ryhmääsi voi tulla tämän palstan anonyymejä tarkkailijoiksi "taiteilijanimillään", etkä koskaan voi tietää ovatko hekin sellaisia synnynnäisiä tiedoittajia, jotka tuovat terveisiä ryhmästäsi tänne palstoille.
        Tai olethan itsekin luvannut tulla silti pyörimään näille palstoille anonyyminä jatkossakin ja kyyläämään, josko täällä kirjoitettaisiin jotain sinun separaattiryhmästäsi. Sitä aikaa kun sinulla näkyy olevan ...


    • Anonyymi

      Voisin tulla jos korppis ei tule.

      • Ei ole pienintäkään halua osallistua, sinne vain.


    • Anonyymi

      Pitääkö ryhmän nimi on JOTKUT
      Voiko olla Kypsynyt viisaus tai Iättömän kokemus
      En ole facessa, en yhtään tiedä mitä nimiä siellä on.

      • Nimi voi olla mikä tahansa, mutta mielessäni pyörii tää "Kirjailijanloput" joka alunperin koostui pienestä S24 ryhmästä kirjallisuuspalstalla, nimeltään "Kirjailijanalut", jotka kyllästyivät häiriköintiin.
        Ei mitään liian ylevää tai mahtipontista.
        Tuo Boomerien juttuklubi tai juttukerho jäi mieleen.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Nimi voi olla mikä tahansa, mutta mielessäni pyörii tää "Kirjailijanloput" joka alunperin koostui pienestä S24 ryhmästä kirjallisuuspalstalla, nimeltään "Kirjailijanalut", jotka kyllästyivät häiriköintiin.
        Ei mitään liian ylevää tai mahtipontista.
        Tuo Boomerien juttuklubi tai juttukerho jäi mieleen.

        Vieläkö jaksat elättää toivetta tulla joskus kirjailijaksi ? Liian myöhäistä.


    • Boomerien juttukerho?

      • Anonyymi

        joo vanhat pierut
        nj


      • Boomerien juttukerho?
        On hyvä. Boomereita ollaan, ehkä tekee ikärajaa.


    • Anonyymi

      Onnea kerholle ! Tulee takuuvarmasti olemaan ihana kunniajäsenenä jyrääjä-kk.

    • Anonyymi

      Ole kerrankin rehellinen ja laita tuo nimi, jota tuolla sinulle jo ehdotettiin.

      eli tämä "Yli-Eetlan estradi"

    • Ehdottaisin nimeä "Muualle sopeutumattomat vanhukset".

      • Anonyymi

        "Ylikypsät Kotikokit"?


      • Anonyymi

        Evakot, eli palstalta häädetyt


    • Anonyymi

      Tervemenoa!

      Savolaiset jäävät.

    • Anonyymi

      Jättäisin perustamatta, jos on noin onnetonta, ettei perustaja edes nimeä keksi.

    • Anonyymi

      Kahden kerho nimeltä Telaketjörssärit. Herkkyys ja empatia samaa tasoa kuin sirkkelinterällä ja moottorisahalla, Kuka sinne menisi mukaan nuijittavaksi?

      Miten tuollaisiin on joillain aikaa kun jo muutenkin rypevät päivät pitkät fasessa, palstoilla ja tien missä somen soissa kaulaansamyöten?

    • Anonyymi

      Jos ihmisellä on noin kova tarve tulla huomioiduksi
      ja oikeitten elämäntapojen neuvojaksi ja päsmäriksi
      Mene aa tai muuhun sosiaali ryhmään kuuntelijaksi
      neuvojaksi ottaavat vapaaehtoiset ilomielin vastaan

    • Anonyymi

      Toivottavasti aloittaja kertoo sitten kun on ryhmän perustanut, mikä nimeksi tuli.

      • Anonyymi

        Boomerien juttuklubi se on nimeltään.
        Ei kovin omaperäinen nimi ryhmällä, kun Facebookilla on niitä boomeriryhmiä jo ennestään monilla eri kielillä vaikka kuinka monta.


    • Anonyymi

      Paloman lapset ovat tällaisia, ompa outoa.

      • Anonyymi

        Ylimielisen, älyllisistä lahjoistaan ja sivistyneisyydestään perusteettomasti yli-itsevarman ja muita tyhmempinä pitävän ihmisen kannattaa katsoa peiliin, sillä sieltä saattaa tuijottaa henkilö, joka on syypää siihen, ettei keskustelua synny hänen ja muitten välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylimielisen, älyllisistä lahjoistaan ja sivistyneisyydestään perusteettomasti yli-itsevarman ja muita tyhmempinä pitävän ihmisen kannattaa katsoa peiliin, sillä sieltä saattaa tuijottaa henkilö, joka on syypää siihen, ettei keskustelua synny hänen ja muitten välillä.

        Sopisiko nollakerho?
        Eihän tässäkään päästä mihinkään lopputulemaan.
        Minua ei tuollainen ryhmä kiinnosta.
        Ohikulkija


      • Anonyymi

        Mitä sillä on väliä kenen antama vastaus. Paloma on itse julkaissut kerhonsa nimen olevan Boomerien juttuklubi ja kertonut palstoilla siihen linkin löytyvän hänen profiilistaan.
        Näpsäytä tuota Paloman nikkiä, niin siellä se on suora linkki sinne autuuteen.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten kukaan voi ajatella

      Niin naiviisti että jos jokin asia tekee sinut onnelliseksi / iloiseksi niin se ei olisi ikinä muka väärin ? Jos joku es
      Ikävä
      40
      3144
    2. Nainen, sinä vain kaunistut

      Tiedätkö, minä täällä haukon henkeäni ja yritän rauhoitella tunteitani. Sinussa natsaa kaikki, ja olet todella päässyt k
      Ikävä
      97
      2353
    3. Olen mennyt jotenkin lukkoon sen jälkeen

      kun meillä meni miten meni. En vain pääse sinusta yli. Jäi niin monta kysymystä, ja sen lisäksi olet tullut niin tärkeäk
      Ikävä
      122
      1818
    4. Kunnes mitään ei ole

      Täällä on kaipaajia jotka odottaa että toinen tekee lähestymisen jollain tavalla, siksi koen etten kuulu enää tänne ja s
      Ikävä
      11
      1494
    5. Kerro jotakin mukavaa kaivatustasi?

      Sana on vapaa 💬
      Ikävä
      108
      1461
    6. Ehkä sinä haluat samaa kuin minä

      Eli sitä et me päädytään yhteen. Ainakin toivoisin sitä..
      Ikävä
      43
      1299
    7. IS Viikonloppu 26.-27.10.2024

      No nyt tulikin mukava Kovis-ristikko tälle viikonlopulle. Toisille tämä on varmaan vihjeineen ihan helppo 2- tason risti
      Sanaristikot
      80
      1289
    8. Kylmäojan koululla löytynyt ruumis

      Kylmäojan koululta löytynyt ruumis lauantaina. Mitä on tapahtunut, omaisille voimia
      Kontiolahti
      15
      1276
    9. Miten paljon sä

      Haluat häntä? Onko joku osa mikä jäi eniten mieleen?
      Ikävä
      45
      1127
    10. Taas yksi persuämmä sekosi

      Kun lapsilla oli korona-aikana kirkossa hengityssuojaiet käytössä. Persuämmä piti asiaa lasten pahoinpitelynä. https://
      Maailman menoa
      231
      1010
    Aihe