Olemme onnekkaita

Jos 70 ikäisenä on terveys vielä osapuilleen kohdallan niin pitäisi olla tyytyväinen.
Kun olen katsellut ikäryhmiä 60-70-80 vuoitialla niin suurin osa on äreitä, kärttyisiä ja vihamielisiä.
Etsitään vikoja muista kirjoittajista, pengotaan ikivanhoja päivityksiä että voidaan nolata kirjoittaja ( en kyllä viitsisi).
Kaikesta huolimatta pidän teistä kaikista, en kai ole normaali :).
Viime yönkin valvoin särkyjen takia, mutta onneksi eläkkeellä voi nukkua silloin kun nukuttaa.
Olen kai virkannut liian paljon kun sormet on kipeytyneet, on pakko rajoittaa.
Lankojen ostamista pitää myös vähentää, muuten en ehdi kutoa ja virkata kaikkia , aika loppuu.
Ei minulla muuta :)

93

1020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entisenä Systeemi-Päällikkönä ei minulla ole enää lankoja käsissäni.
      Ei, vaikka ammattini vaatikin nopeita Sormia.
      Koskaan en ole ollut kärttyinen.
      Jos ei sitten Jesse ala kaivelemaan vanhoja asioita.
      - Sinä näpelöit sitä viatonta tyttöä!
      - Etkö ymmärtänyt mitä isäni vaatii?
      - Pulleista Muumeista luit, et laihasta Raamatusta!
      - Älä luule että kaikki on lähtöisin sinun käsistä!
      . Kohta saat pistää ristiä Isistä!

      :)

      H.

      • Avasin vasta nyt jouluksi ostamani viinipullon.
        Yhden suullisen jo otin. Pahaksi onneksi satuin katsomaan Laila kinnusesta tehtyä dokumenttia eikä enää oikein maistu edes lempiviini. Mahtava taiteilija, parhaita laulajia.

        https://www.youtube.com/watch?v=Ei8TcMT2-tQ


      • liekko kirjoitti:

        Avasin vasta nyt jouluksi ostamani viinipullon.
        Yhden suullisen jo otin. Pahaksi onneksi satuin katsomaan Laila kinnusesta tehtyä dokumenttia eikä enää oikein maistu edes lempiviini. Mahtava taiteilija, parhaita laulajia.

        https://www.youtube.com/watch?v=Ei8TcMT2-tQ

        "liekko"

        Valitettavasti mielestäni.
        Laila lauloi kauniisti.
        Mutta ohjatusti, ei osaavasti.
        Laila oli esiintyjä, ei hyvä laulaja.
        Siskonsa kanssakin, kuulosti koneistolta.

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "liekko"

        Valitettavasti mielestäni.
        Laila lauloi kauniisti.
        Mutta ohjatusti, ei osaavasti.
        Laila oli esiintyjä, ei hyvä laulaja.
        Siskonsa kanssakin, kuulosti koneistolta.

        H.

        Suonet minulle mielipiteeni olla eri mieltä.
        Minä tykkään Lailan esiintymisestä.


      • liekko kirjoitti:

        Suonet minulle mielipiteeni olla eri mieltä.
        Minä tykkään Lailan esiintymisestä.

        "liekko"

        Eri-Mielisyys ei ole väärin.
        Vaikka se toisinaan siltä tuntuisikin.
        Kaikillahan meistä on tuntuma Korvistamme.
        Joskus kuulokkeita, joskus taas suojaimia.
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=LdOQ6qtoQ4I

        H.


    • Anonyymi

      Veljeni vaan ei valittanut koskaan, pahinta hänelle kun useita kylkiluita oli poikki nauraminen, nauraminen on mukavaa.

      • Olin aikaisemmin kova valittamaan.
        Minua ärsytti kaikki.
        Miksi minusta on tullut tällainen kiltti mummeli joka etsii kaikesta hyvät puolet??
        Luulisin että johtuu siitä että elän elämäni parasta aikaa.
        Ei riittäisi palstatila jos alkaisin kertoilla asioista jotka on olleet vaikeita, jopa lähes ylitsepääsemättömiä.
        Mutta elämää on jatkettava, kiitollisena että nyt on pitkään mennyt hyvin.


      • liekko kirjoitti:

        Olin aikaisemmin kova valittamaan.
        Minua ärsytti kaikki.
        Miksi minusta on tullut tällainen kiltti mummeli joka etsii kaikesta hyvät puolet??
        Luulisin että johtuu siitä että elän elämäni parasta aikaa.
        Ei riittäisi palstatila jos alkaisin kertoilla asioista jotka on olleet vaikeita, jopa lähes ylitsepääsemättömiä.
        Mutta elämää on jatkettava, kiitollisena että nyt on pitkään mennyt hyvin.

        Valitathan vieläkin.

        Aloituksesi on valittamista palstan muista kirjoittajista:
        """Kun olen katsellut ikäryhmiä 60-70-80 vuoitialla niin suurin osa on äreitä, kärttyisiä ja vihamielisiä.
        Etsitään vikoja muista kirjoittajista, pengotaan ikivanhoja päivityksiä että voidaan nolata kirjoittaja ( en kyllä viitsisi)."""

        Oletko perinyt Paloman viitan harteillesi, sillä aloituksesi aihe vaikuttaa niin tutulta, aivan kuin Dalajoen alajuoksulta kirjoitetulta.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Valitathan vieläkin.

        Aloituksesi on valittamista palstan muista kirjoittajista:
        """Kun olen katsellut ikäryhmiä 60-70-80 vuoitialla niin suurin osa on äreitä, kärttyisiä ja vihamielisiä.
        Etsitään vikoja muista kirjoittajista, pengotaan ikivanhoja päivityksiä että voidaan nolata kirjoittaja ( en kyllä viitsisi)."""

        Oletko perinyt Paloman viitan harteillesi, sillä aloituksesi aihe vaikuttaa niin tutulta, aivan kuin Dalajoen alajuoksulta kirjoitetulta.

        Anteeksi jos vaikutan valittajalta. Se ei kuitenkaan ollut viestini pääasia. Asun Pohjois-Karjalassa Dala jokea en ole nähnytkään. En halua enkä pyty perimään kenenkään viittaa.
        Olet melkein aina mukava kirjoittelija, aika usein, tai melkein aina olet oikeassa kritiikissäsi.
        Kirjoitan puhelimella joten en viitsi kirjautua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi jos vaikutan valittajalta. Se ei kuitenkaan ollut viestini pääasia. Asun Pohjois-Karjalassa Dala jokea en ole nähnytkään. En halua enkä pyty perimään kenenkään viittaa.
        Olet melkein aina mukava kirjoittelija, aika usein, tai melkein aina olet oikeassa kritiikissäsi.
        Kirjoitan puhelimella joten en viitsi kirjautua.

        Siis Liekkö kirjoitteli


      • Tellukka kirjoitti:

        Valitathan vieläkin.

        Aloituksesi on valittamista palstan muista kirjoittajista:
        """Kun olen katsellut ikäryhmiä 60-70-80 vuoitialla niin suurin osa on äreitä, kärttyisiä ja vihamielisiä.
        Etsitään vikoja muista kirjoittajista, pengotaan ikivanhoja päivityksiä että voidaan nolata kirjoittaja ( en kyllä viitsisi)."""

        Oletko perinyt Paloman viitan harteillesi, sillä aloituksesi aihe vaikuttaa niin tutulta, aivan kuin Dalajoen alajuoksulta kirjoitetulta.

        Tellukalle.
        Että en vaikuttaisi liian nynneröltä niin vastaan vielä kunnon koneella.
        Totta on että aloitus sisälsi valitustakin.
        Minua alkoi huvittamaan eräs asia täällä yksinäni.
        Olet kertonut että olet hyvissä väleissä yläkerran ukkelin kanssa, eli olet uskovainen.
        Mietin miten meidän kävisi jos jouduttaisiin samaan paikkaan taivaassa, pitänee vielä harjoitella hyvyyden kanssa. Muuten voisi tulle riitaa?
        En usko joutuvani helvettiin jos sellainen on, en ole tehnyt pahaa kenellekään. Eikö silloin pääse automaattisesti taivaaseen?
        Ihan oikeasti, älä ota tätä pahalla, kunhan tuollaistakin tuli mieleen.


      • liekko kirjoitti:

        Tellukalle.
        Että en vaikuttaisi liian nynneröltä niin vastaan vielä kunnon koneella.
        Totta on että aloitus sisälsi valitustakin.
        Minua alkoi huvittamaan eräs asia täällä yksinäni.
        Olet kertonut että olet hyvissä väleissä yläkerran ukkelin kanssa, eli olet uskovainen.
        Mietin miten meidän kävisi jos jouduttaisiin samaan paikkaan taivaassa, pitänee vielä harjoitella hyvyyden kanssa. Muuten voisi tulle riitaa?
        En usko joutuvani helvettiin jos sellainen on, en ole tehnyt pahaa kenellekään. Eikö silloin pääse automaattisesti taivaaseen?
        Ihan oikeasti, älä ota tätä pahalla, kunhan tuollaistakin tuli mieleen.

        Niin hyvää elämää et pysty elämään, että omilla ansioillasi sinulle olisi taivaspaikka auki.
        Vain yksi, Jeesus Kristus, on elänyt täydellisen elämän ja pelkästään hänen ansioittensa kautta meillä on pääsy iankaikkiseen elämään.

        https://www.youtube.com/watch?v=7qd9tJ660_Q


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niin hyvää elämää et pysty elämään, että omilla ansioillasi sinulle olisi taivaspaikka auki.
        Vain yksi, Jeesus Kristus, on elänyt täydellisen elämän ja pelkästään hänen ansioittensa kautta meillä on pääsy iankaikkiseen elämään.

        https://www.youtube.com/watch?v=7qd9tJ660_Q

        Eli eläessäsi saat olle vaikka kuinka paha ihminen, ja silti uskot aina uudelleen saavasi anteeksi, esim. ilkeilyt palstalaisille, oletko ääri lestaatti, jossa lasten seksuaaliset hyväksikäytötkin saarnataan tekemättömiksi.


    • Anonyymi

      Jos on hankkinut vielä ystäviä kaupan päälle(niitä jotka ei vain turmele) 😂🤣😅

    • Anonyymi

      Saa olla onnellinen jos 70 plussana on suht'koht terve
      ja on päässyt yli vaikeuksien, joita elämässä kaikilla tulee vastaan
      jossain vaiheessa.
      Joillakin hyvin raskaitakin, joista kestää toipua,
      tai ei toivu koskaan, mutta pystyy elämään asian kanssa.
      Jotkut tuntuvat pääsevän vähän vähemmällä,
      mutta mistäpä me tiedämme mitä ihminen sisällään kantaa.

    • Anonyymi

      Hyvä aloitus. Aivan kauhistutavaa on juuri eläkellä olevien naisten ikään katsomatta pahansuopeus. Varsinkin jos ei puolisoa ovat niin katkeroituneita.Ja ovat kaapijuoppoja, Itse ukoton.Mutta tytväinen elämääni. Mutta en juo en tupakoi. Herän aikaisin ja illalla ajoissa nukuu. Iloinen mieli pysyy kun astu sen askeleen toisen perään.Eikä jää kodin vangiksi. Aikuinen osaa yksinkin ulkoilla. Rollatorilla tai ilman.

      • Anonyymi

        Onpa sullakin johtopäätökset ano 17:48. Mistä sinä tiedät kenenkään elämästä,
        kun muuta et tee kuin kierrät kyyläämässä itä-Helsingin jurriporukoita tunteaksesi itsesi
        "hyväksi" ihmiseksi.


      • Anonyymi

        Kumma kun täällä "katkerimmat" on ne,
        jotka mainostaa ukkojaan ja suurenmoista elämäänsä !


      • Anonyymi

        Kyllä ukollinenkin voi olla kade ja kaappijuoppo, jopa julkijuoppo.


    • Anonyymi

      En kuulu noihin onnekkaisiin, jotka ovat edes vähän kipuilevia. Parasetamoli ja tulehduskipua vähentävät geelit ovat jokapäiväisiä kavereita.
      Viinasta eikä varsinkaan oluesta ole muuta kuin haittaa. Ainakaan meikähanskilla.

    • Anonyymi

      Ompa äkeätä porukkaa kun toinen toisilleen räksyttävät.
      On aivan turhaa huolehtia toisten ihmisten asioista. Eikö omat murheet riitä?
      Kun on elämäntyökseen huolehtinut muiden asioista ainakin 40 vuotta, niin nyt eläkkeellä riittää aivan hyvin se, että omat asiat on kunnossa.
      Muiden saa olla hyvin tai huonosti ja jopa hyvin huonosti.

      • Anonyymi

        Ohita äkäily.
        Minusta tulee ensi vuonna erittäin hyväntahtoinen, suorastaan hyveellinen.
        Operaation jälkeen, mikäli henki pihisee. Tavoitteita pitää olla.
        On totta, että kremppa kiristää aivokuorta jo niin verran.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ohita äkäily.
        Minusta tulee ensi vuonna erittäin hyväntahtoinen, suorastaan hyveellinen.
        Operaation jälkeen, mikäli henki pihisee. Tavoitteita pitää olla.
        On totta, että kremppa kiristää aivokuorta jo niin verran.
        Beng

        Minua ihmetyttää itseänikin miksi en välitä äkäilyistä, enemmän huvittavat.
        Onkohan alkava dementia vai mikä lienee.
        Kaveri kyllä väittää että kiroilen aika paljon jos ei kaikki suju hyvin kun touhuan milloin mitäkin juttuani.
        Saattaa olla oikeassa. Vaikka aika sivitynyttä yritän esittää ainakin kaupassa käydessäni. Muualla en juuri käy talvella. :)


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Minua ihmetyttää itseänikin miksi en välitä äkäilyistä, enemmän huvittavat.
        Onkohan alkava dementia vai mikä lienee.
        Kaveri kyllä väittää että kiroilen aika paljon jos ei kaikki suju hyvin kun touhuan milloin mitäkin juttuani.
        Saattaa olla oikeassa. Vaikka aika sivitynyttä yritän esittää ainakin kaupassa käydessäni. Muualla en juuri käy talvella. :)

        Et äkäile mutta kiroilet vain huviksesi?
        Yksi dementian merkki sekin.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Minua ihmetyttää itseänikin miksi en välitä äkäilyistä, enemmän huvittavat.
        Onkohan alkava dementia vai mikä lienee.
        Kaveri kyllä väittää että kiroilen aika paljon jos ei kaikki suju hyvin kun touhuan milloin mitäkin juttuani.
        Saattaa olla oikeassa. Vaikka aika sivitynyttä yritän esittää ainakin kaupassa käydessäni. Muualla en juuri käy talvella. :)

        Sinulla on kaikki ihan ok, kun osaat ottaa lungisti toisarvoiset asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et äkäile mutta kiroilet vain huviksesi?
        Yksi dementian merkki sekin.

        En ihan huvikseni kiroile. Ärsyynnyn usein oikean käden toimimattomuuden takia.
        Olkapäässä on laaja-alainen repeämä kiertäjäkalvosimessa. En pysty nostamaan mitään oikealla kädellä, hiusten laittaminen on tuskaa. Onneksi pystyn kutomaan ja virkkaamaan vaikka olkapää siitäkin kipeytyy.
        Liekko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et äkäile mutta kiroilet vain huviksesi?
        Yksi dementian merkki sekin.

        Moni päästelee "ärräpäitä" olematta dementikko.


    • Anonyymi

      Elämässään pettynyt kaksikko palstoilla 70 ja 80 vain purkaa tyytymättömyyttään
      syyttömiin sivullisiin ihmisiin. Se jos mikä on taantumisen ja järjen vähyyden merkki
      ellei jopa dementian ? Dementiaan kuuluu usein itsekontrollin pettäminen, josta voi seurata toisten syyttelyä ja vähättelyä.

    • Hyvinhän tässä jos näin mennään, ilman lääkitystä tiedä miten olisi, onneksi olemassa lääkekatto.

    • Anonyymi

      Harva terveenä kuolee.

    • Anonyymi

      Ylpeänä viimeiseen asti esittää hän.

    • Anonyymi

      Kolmannen koronapiikin kävin hakemassa.
      Nähtäväksi jää, milloin on seuraava .

    • Anonyymi

      Kuullut sanonnan: "vanhoissa naisissa asuu viisaus".

      Mistä nämä muutamat mummot ovat keskenään niin toraisia? Eikä ole kysymys politiikasta.

      • Anonyymi

        Olettaisi, että viisautta tulisi iän myötä, mutta iän myötä voi tulla myös "hiipivää hölmöyttä",
        alzheimeria ym. mikä sekottaa ajattelua. Jostain sellaisesta on ehkä kysymys, kun logiikka
        ei enää tunnu pelaa eikä näe todellista minäänsä.


    • Ei vanhempana viitsi ottaa voimakkaasti kantaa kun asioista jotka tuntee tärkeäksi.
      Voi silti olla kiinnostunut elämästä ja ihmisistä.
      Nuorempana sitä mietti miltä näyttää ja mitä minusta puhutaan.
      Harvemmin ihmisillä hyvää sanottavaa on. On poikkeuksiakin.
      Ei muut kuin huonot uutiset tahdo kiinnostaa ketään, johan tuon näkee vaikka lehtien lööpeistä.
      Yhden asian tahtoisin muuttaa, kun saisi oikean kätensä toimivaksi. Laaja-alainen kiertäjäkalvon repeämä haittaa tosi paljon elämää. Ei kuulemma kannata leikata. Epäilen että ikä vaikuttaa asiaan. Pitäisi alkaa kysellä yksityiseltä, lääkäri kyllä selitti että tapaukseni on niin paha että kunnollista lopputulosta ei tahdo sada.
      Nostin auton takaluukkua ja kuului pamaus, olkapäähän sattui tosi kovasti. Ajoin yhdellä kädellä terkkarille.
      Kyllä kädestä on apua nytkin kun sitä olen sinnikkäästi kuntouttanut mutta en pysty nostamaan mitään ylöspäin.
      Varsinkin hiusten laittaminen saa käyttämään voimasanoja.

      • Anonyymi

        Älä anna periksi. Älä tyydy yhden lääkärin lausuntoon.
        Vamma kuullostaa tosi hurjalle.
        Elämisen laatu. Olisiko sinulla kuitenkin oikeus siihen?
        Beng
        Onko sulla vakuutus? Vahinkoilmoitus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä anna periksi. Älä tyydy yhden lääkärin lausuntoon.
        Vamma kuullostaa tosi hurjalle.
        Elämisen laatu. Olisiko sinulla kuitenkin oikeus siihen?
        Beng
        Onko sulla vakuutus? Vahinkoilmoitus?

        Mietinkin että annoin liian helposti periksi. Aion ottaa asian esille. Yksityislääkärillä. Vakuutus on. Olkapäästä ja kädestä on todella paljon haittaa. Nyt muuten rokotuksen jälkeen tuli "joka paikka kipeäksi".
        Jokaista niveltä kolottaa ja päätä särkee.
        Uskon ja toivon että on ohimenevää.
        Liekko


    • Sain kolmannen koronapiikin.
      Äsken luin iltapäivälehdestä että kissalla on todettu ensimmäinen koronatapaus.
      Olen aina luullut että ihmisillä ja eläimillä on useimmiten eri sairaudet.
      Kissa ei käy missään talvella, jos en sitten kengissäni kuljeta virusta.
      Tänään oli hyvää tuoresuolattua joulukinkkua 1,90 kg, olivat tilanneet liikaa. Päiväystäkin oli vielä jäljellä. En malttanut olla ostamatta, odottaa uuniin pääsyä. Kinkku painoi 3,8kg.
      Kaveri tulee uudeksi vuodeksi, laitan osan hänelle mukaan kun lähtee kotiinsa, itselläni ei mene mitenkään.
      Lipeäkalaa on uunissa, minä tykkää, kukaan muu tuntemani ei pidä.

      • Anonyymi

        Minusta lähes pari vuotta sitten kerrottiin jostain maailmankolkan eläintarhasta, että jokin eläin oli sairastunut koronaan.
        Beng


      • Anonyymi

        Minä syön lipeäkalaa kuin "hullu puuroa". Se on joulun ykkösherkku minulle.
        Se on kylmänäkin herkku. Jos annoksesta jää syön loput kylmänä myöhemmin.
        Minulla on suorastaan himo lipeäkalaan. Kinkkua en syö ollenkaan.
        Lasimestarin silliä teen, mausteliemisilakkaa ja graavilohta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä syön lipeäkalaa kuin "hullu puuroa". Se on joulun ykkösherkku minulle.
        Se on kylmänäkin herkku. Jos annoksesta jää syön loput kylmänä myöhemmin.
        Minulla on suorastaan himo lipeäkalaan. Kinkkua en syö ollenkaan.
        Lasimestarin silliä teen, mausteliemisilakkaa ja graavilohta.

        Lipeäkala on tosi hyvää.
        Muistan kuinka lapsuudessa mummolassa oli iso puukorvo ,
        jossa kapakalaa liotettiin lepeäkalaksi joulua varten.
        Tosin en muista kuinka pitkä oli kalan liotusaika.

        Lipeäkala ja pippurinen valkokastike on herkkua.

        Nykyään sen laittokin on niin helppoa,
        sen kun pussissa keittää.
        Ei tarvitse itse liotella.


      • maissiii kirjoitti:

        Lipeäkala on tosi hyvää.
        Muistan kuinka lapsuudessa mummolassa oli iso puukorvo ,
        jossa kapakalaa liotettiin lepeäkalaksi joulua varten.
        Tosin en muista kuinka pitkä oli kalan liotusaika.

        Lipeäkala ja pippurinen valkokastike on herkkua.

        Nykyään sen laittokin on niin helppoa,
        sen kun pussissa keittää.
        Ei tarvitse itse liotella.

        Hyvää oli Lipeäkala. Kun olen yksin syömässä niin en jaksanut kaikkea, pitää lämmittää loput huomenna.
        Soitin aamulla terkkarille kun rokotuksen jälkeen tuli tosi pahat nivelkivut. En juuri nukkunut viime yönä. Otin Buranan mutta ei auttanut yhtään. Aamulla liikkuminen oli vaikeaa. Mutta sitten ajattelin että onhan minulla pahan päivän varalle kaikenlaisia pillereitä.
        Otin kaksi Pancodia ja kaksi Disperiiniä yhtä aikaa. Kivut loppuivat jonkin ajan kuluttua.
        Kun terkkarilta soitettiin takaisin olo oli jo normaali.
        Puhuin samalla olkapäästäni, sain ajan ensi viikolle.


    • Kyllä ihmisillä ja eläimillä on samoja sairauksia, kuin myös erilaisia.
      Maailmalla on useissa eri eläinlajeissa todettu koronaa. Lemmikeissä juuri kissoilla ja koirilla.
      Jossain oli lintuinfluenssaakin, että paljon lintuja oli jouduttu hävittämään. Ihmistartuntoja ei ollut todettu.
      Onnekas olin sen suhteen, että keski melkein 7 vuotta, ennenkuin korvanpaineoire palasi. Viimeksi se kesti 2kk.
      Korvalääkäri sanoi, että syytä ei tiedetä, eikä hoitoa ole. Oire voi palata tai ei.
      No palasihan tuo, kuulokin alenee siinä, mutta palautuu, jos menee paine ohi.
      Ymmärrän kyllä heitä, jos jokainen päivä on työtä ja tuskaa, jo yksinomaan olemisen jaksamisessa. Riippumatta siitä onko kipu henkinen vai ruumiillinen vai molempia.
      Sen verran monia olen nähnyt.
      Jotkut valitsevat katkeroitumisen, jotkut eivät.
      Mutta sillä ei mitään voita, että pahan olonsa syöksee lähimmäistensä niskaan.
      Kaikki me olemme lähimmäisiä toisillemme.

      • Anonyymi

        En oikein usko, että sairaalloiset ja kivuliaat ihmiset katkeroituvat, jatkuvat oireet vain vievät
        ilon elämästä, kun mistään ei voi nauttia. Apea ihminen, jolla hermo on mennyt kipujen kestämiseen, voi vaikuttaa katkeralta olematta sitä. On vaikeita sairauksia, joitten kanssa on vaan elettävä ja kestettävä.


      • Anonyymi

        Jatkuva vuosien kipu on tosiaan olemisen jaksamista. Sitä ihminen kuitenkin yrittää tehdä samoja asioita kuin ennenkin. Kuka haluaa antaa periksi? Ja toki pitkittynyt kipu vaikuttaa mieleen. Kuka sitä hilpeydestä hyppelisi tai kertoisi, että on ihanaa, kun on tämä kipu, päivät yöt. Tai tunnen olevani, eläväni, kun on kipua.
        Mielestäni ihminen ei valitse katkeruutta. Mielestäni ihminen turhautuu.
        On vaivoja, jotka edellyttävät operaatiota, leikkausta. Sen jälkeen on uutta kipua ja varovaisuutta, mikä uudella tavalla rajoittaa elämää.
        On tehtävä monia valmisteluja tapahtumaa ennen. On muistettava monta asiaa ja tarkistettava asioita. Tähän käytännölliseen ja henkiseen valmistautumiseen menee viikkoja.
        Näin päädyn siihen, että ihminen on o n n e l l i s e n tietämätön, kunnes jokin kremppa yrittää ottaa niskalenkkiä.
        Siinä sisuuntuu ja turhautuu.
        Mutta sitten. On olemassa todella vaikeita sairauksia, jolloin eliniänodotekin on lyhenee äkisti.
        Nyt esim. syöpähoitoja joudutaan siirtämään ehkä. Koronahoitojen takia. Onnetonta.
        Kremppa on kremppa. Sairaus on sairaus.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuva vuosien kipu on tosiaan olemisen jaksamista. Sitä ihminen kuitenkin yrittää tehdä samoja asioita kuin ennenkin. Kuka haluaa antaa periksi? Ja toki pitkittynyt kipu vaikuttaa mieleen. Kuka sitä hilpeydestä hyppelisi tai kertoisi, että on ihanaa, kun on tämä kipu, päivät yöt. Tai tunnen olevani, eläväni, kun on kipua.
        Mielestäni ihminen ei valitse katkeruutta. Mielestäni ihminen turhautuu.
        On vaivoja, jotka edellyttävät operaatiota, leikkausta. Sen jälkeen on uutta kipua ja varovaisuutta, mikä uudella tavalla rajoittaa elämää.
        On tehtävä monia valmisteluja tapahtumaa ennen. On muistettava monta asiaa ja tarkistettava asioita. Tähän käytännölliseen ja henkiseen valmistautumiseen menee viikkoja.
        Näin päädyn siihen, että ihminen on o n n e l l i s e n tietämätön, kunnes jokin kremppa yrittää ottaa niskalenkkiä.
        Siinä sisuuntuu ja turhautuu.
        Mutta sitten. On olemassa todella vaikeita sairauksia, jolloin eliniänodotekin on lyhenee äkisti.
        Nyt esim. syöpähoitoja joudutaan siirtämään ehkä. Koronahoitojen takia. Onnetonta.
        Kremppa on kremppa. Sairaus on sairaus.
        Beng

        Niinpä, ihan asiaahan Sinä puhut.
        No onhan noita tullut kohdattua. Monen monta suhtautumista nähtyä.
        Vierellä elettyä tilanteessa monenlaisessa, oli sitten vastassa mitä vaan.
        35 vuodessa ehtii monen murheen rinnalla kulkemaan.
        Siinä omat, isommatkin tuntuvat turhilta kerrottaviksi.


      • Anonyymi

        En usko ,että joku valitsee katkeruuden, vaan kestokyky ei ole samanlainen kaikilla.
        Jo palstan pienellä otoksella voi havaita erilaista kestokykyä ja sietämistä.
        Sekin, että arvostellaan toisia on eräänlaista negatiivisuutta liekö peräti
        katkeruutta.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Niinpä, ihan asiaahan Sinä puhut.
        No onhan noita tullut kohdattua. Monen monta suhtautumista nähtyä.
        Vierellä elettyä tilanteessa monenlaisessa, oli sitten vastassa mitä vaan.
        35 vuodessa ehtii monen murheen rinnalla kulkemaan.
        Siinä omat, isommatkin tuntuvat turhilta kerrottaviksi.

        Noinhan toisen kärsimys koskettaa. Tuntee oman rajallisuutensa.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko ,että joku valitsee katkeruuden, vaan kestokyky ei ole samanlainen kaikilla.
        Jo palstan pienellä otoksella voi havaita erilaista kestokykyä ja sietämistä.
        Sekin, että arvostellaan toisia on eräänlaista negatiivisuutta liekö peräti
        katkeruutta.

        19:40
        Etkös juurikin itse tullut arvostelleeksi?
        Ohikulkija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko ,että joku valitsee katkeruuden, vaan kestokyky ei ole samanlainen kaikilla.
        Jo palstan pienellä otoksella voi havaita erilaista kestokykyä ja sietämistä.
        Sekin, että arvostellaan toisia on eräänlaista negatiivisuutta liekö peräti
        katkeruutta.

        jut hyvä huomio

        itsekehu tahtoo muutania vaivata vanhuuden päiville asti,


      • Anonyymi kirjoitti:

        En usko ,että joku valitsee katkeruuden, vaan kestokyky ei ole samanlainen kaikilla.
        Jo palstan pienellä otoksella voi havaita erilaista kestokykyä ja sietämistä.
        Sekin, että arvostellaan toisia on eräänlaista negatiivisuutta liekö peräti
        katkeruutta.

        En tarkoittanut ihan niin, että joku valitsemalla valitsee, ´´että nyt katkeroidun´´ sitä vain ikäänkuin jättää miettimättä omaa suuntaansa.
        Periaatteessahan asioihin suhtautumisensa voi itse päättää, vaikkei pystykään tapahtumiin vaikuttamaan.
        En ehkä osaa ihan sanoiksi pukea tätä mitä tarkoitan.
        ´´Mies putosi katolta ja katkaisi jalkansa. Tuumasi, että olipa hyvä kun jäi vielä toinen jalka.´´


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        En tarkoittanut ihan niin, että joku valitsemalla valitsee, ´´että nyt katkeroidun´´ sitä vain ikäänkuin jättää miettimättä omaa suuntaansa.
        Periaatteessahan asioihin suhtautumisensa voi itse päättää, vaikkei pystykään tapahtumiin vaikuttamaan.
        En ehkä osaa ihan sanoiksi pukea tätä mitä tarkoitan.
        ´´Mies putosi katolta ja katkaisi jalkansa. Tuumasi, että olipa hyvä kun jäi vielä toinen jalka.´´

        Kauniita sanontoja vaan. "Periaatteessahan asioihin suhtautumisensa voi itse päättää"
        Kun on tarpeeksi vaikeaa ollut, voi olla vaikeaa ylittää itsensä "muuttamalla suhtautumistaan" varsinkin jos normaalilta elämältä on pohja mennyt. Sitä yrittää pärjätä miten parhaaksi näkee. Voi olla että tulee pikemminkin pessimistiseksi, ei katkeraksi.
        Aika parantaa haavat, mutta arvet jäävät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kauniita sanontoja vaan. "Periaatteessahan asioihin suhtautumisensa voi itse päättää"
        Kun on tarpeeksi vaikeaa ollut, voi olla vaikeaa ylittää itsensä "muuttamalla suhtautumistaan" varsinkin jos normaalilta elämältä on pohja mennyt. Sitä yrittää pärjätä miten parhaaksi näkee. Voi olla että tulee pikemminkin pessimistiseksi, ei katkeraksi.
        Aika parantaa haavat, mutta arvet jäävät.

        Kaunis sanontahan se on tuo Sinunkin viimeinen lause on, silloin kun se noin menee, ei synny katkeruutta.


    • Onnekkaita tässä ollaan.
      Kun kremppoja on itse kullakin,
      niin on mukavaa jos on kaveria ja ystävää,
      jonka kanssa voi jakaa sellaisillakin asioita.
      Kertoa omia kremppoja ja kuunnella toisen kolotuksia.
      Se ikään kuin helpottaa elämää silloin.

      Kerran jututin yhtä herraa,
      joka kävi muutaman kerran viikossa kuppilamiittingissä jossain kahvilassa.
      Olivat kuulema entisiä työkavereita.
      Utelin aiheita, mistä haastelevat, epäilin naisia aiheiksi,
      ei me naisista, sydänvaivoista, ja lonkkaleikkauksista ja
      verenpaineista, verikokeista ja syöpääkin joka toisella,
      sukulaistenkin vaivojakin siellä pohditaan.

      Eipähän 70 olla yksin vaivojemme vankeina,
      Yhdellä yhtä ja toisella toista.
      Palstakin toimii mainiosti vertaistukena.
      .

      • Meitä taas kerran nauratti kun näin ikätoverin kaupassa.
        Kumpikin alkoi kilvan valittamaan vaivojaan. Ei puuttunut keskustelun aihetta.
        Sitten huomattiin itsekin kuinka aika ja me ollaan muututtu.
        Jutut olivat nuorena ihan toisenlaisia.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Meitä taas kerran nauratti kun näin ikätoverin kaupassa.
        Kumpikin alkoi kilvan valittamaan vaivojaan. Ei puuttunut keskustelun aihetta.
        Sitten huomattiin itsekin kuinka aika ja me ollaan muututtu.
        Jutut olivat nuorena ihan toisenlaisia.

        Voin kompata. Ystävät ovat samanikäisiä eikä just keltään puutu kolotus, kremppa tai jokin vaiva. Välillä osataan sentään nauraa itsellemme.
        Beng


    • Anonyymi

      Olemme onnekkaita. THL: Suomessa on todettu 2 584 uutta korona­tartuntaa ja 22 uutta kuoleman­tapausta – eilisen jälkeen.

      • Onnekas minäkin.
        Ruotsissa 9 103 vahvistettua uutta tartuntaa viimeisen vuorokauden aikana, enkä ole vieläkään saanut omaani, ellei sitten ole ollut täysin oireettomana.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Onnekas minäkin.
        Ruotsissa 9 103 vahvistettua uutta tartuntaa viimeisen vuorokauden aikana, enkä ole vieläkään saanut omaani, ellei sitten ole ollut täysin oireettomana.

        Odota rauhassa, kyllä koronavirus sinut vielä löytää....ellet kuole ennemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Odota rauhassa, kyllä koronavirus sinut vielä löytää....ellet kuole ennemmin.

        Jospa se jäisi ensi vuoteen.
        Näky Suomi nyt laittaneen paremmaksi, mutta kahden (Suomessa kolmen) aikaan nähdään joko Ruotsi on mennyt yli 10 000. Sitten tuleekin neljän päivän paussi, ettei aivan ainutta tartuntaa täällä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Jospa se jäisi ensi vuoteen.
        Näky Suomi nyt laittaneen paremmaksi, mutta kahden (Suomessa kolmen) aikaan nähdään joko Ruotsi on mennyt yli 10 000. Sitten tuleekin neljän päivän paussi, ettei aivan ainutta tartuntaa täällä.

        Ylittyihän se kymppitonni.
        11 121 uutta todettua tartuntaa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ylittyihän se kymppitonni.
        11 121 uutta todettua tartuntaa.

        Päivässä vai ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päivässä vai ?

        Joo, viimeisen vuorokauden aikana.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Joo, viimeisen vuorokauden aikana.

        Jos oikein ymmärtää THL:n tiedottamista, Suomessa olisi eilisen jälkeen 9000 uutta todettua tartuntaa.
        Se olisi niin iso pomppaus ylöspäin noin 3000:sta päivittäisestä tartunnassa,
        että epäilen ymmärtäneeni väärin. Minusta aika selkeästi kuitenkin sanottiin 17 uutisissa,
        että päälle 11000:sta tänään ilmoitetusta tartunnasta 1800 on vielä joulunaikaisia tilastoimatta jääneitä.
        Paljonko Ruotsissa on tämän päivän luku ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos oikein ymmärtää THL:n tiedottamista, Suomessa olisi eilisen jälkeen 9000 uutta todettua tartuntaa.
        Se olisi niin iso pomppaus ylöspäin noin 3000:sta päivittäisestä tartunnassa,
        että epäilen ymmärtäneeni väärin. Minusta aika selkeästi kuitenkin sanottiin 17 uutisissa,
        että päälle 11000:sta tänään ilmoitetusta tartunnasta 1800 on vielä joulunaikaisia tilastoimatta jääneitä.
        Paljonko Ruotsissa on tämän päivän luku ?

        Ruotsissa koronavirus pitää paussia nyt tiistaihin asti.

        Sitten niitä rytkähtääkin paljon kerrallaan, jos nyt pyhien aikaan ihmiset pääsevät edes testeihin. Paljonhan niitä jää tilastojen ulkopuolelle muutenkin, jos on itse vain tuherrettu tehdä testejä kotonaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ruotsissa koronavirus pitää paussia nyt tiistaihin asti.

        Sitten niitä rytkähtääkin paljon kerrallaan, jos nyt pyhien aikaan ihmiset pääsevät edes testeihin. Paljonhan niitä jää tilastojen ulkopuolelle muutenkin, jos on itse vain tuherrettu tehdä testejä kotonaan.

        Seuraavat lukemat tulevat Suomessakin maanantaina. Viikonloppuna käy vähemmän ihmisiä testeissä, että luvut noussevat viikon kuluessa tai toivottavasti eivät nouse,
        mutta "levittämisjuhlat" enteilevät huonoa. En ihan ymmärrä, että suomalaisia lähtee
        uudeksi vuodeksi Tallinnaan, koska Viro vapautti rajoitukset, että ihmiset saavat juhlia
        vapaasti (=tartuttaa vapaasti?)
        Alkoiko Tegnellin laumasuoja tehota jossain vaiheessa vai tuhosiko omikron sen ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavat lukemat tulevat Suomessakin maanantaina. Viikonloppuna käy vähemmän ihmisiä testeissä, että luvut noussevat viikon kuluessa tai toivottavasti eivät nouse,
        mutta "levittämisjuhlat" enteilevät huonoa. En ihan ymmärrä, että suomalaisia lähtee
        uudeksi vuodeksi Tallinnaan, koska Viro vapautti rajoitukset, että ihmiset saavat juhlia
        vapaasti (=tartuttaa vapaasti?)
        Alkoiko Tegnellin laumasuoja tehota jossain vaiheessa vai tuhosiko omikron sen ?

        Kyllä Tegnell itsekin kumosi sen laumasuojateoriansa jo heti ensimmäisenä koronakesänä.
        Kesäkuun alkuun 2020 piti tulemans, mutta kun ei näkynyt ei kuulunut, niin lupasi olla ennustamatta enää koskaan mitään.

        Tuosta omikronista tosin jopa minä pidän toiveita, että se antaa laumasuojan, kun leviää niin nopeasti eikä sairastuta pahasti. Samoja oireitahan Pfizeristä saattaa tulla kuin omikronista (luonnon omatekoisesta rokotteesta). Kuinka pitkän suojan sitten omikron antaa, niin se jää nähtäväksi.

        Niitä levittämisjuhlia täälläkin pitää kokoontumisrajoitusten vastustajat täysiään ihan vain provosoidakseen.


    • Anonyymi

      Olen minä onnellinen , söin savuankeriasta kuoriperunoita ja Skagenröraa , Koiruohoryypit ja oluet .-

      Gubbe 72

    • Anonyymi

      Hymyilen yksinkin, aivot reagoi et kaikki hyvin, ilos ellää pittää vaik päivää vähemmän :)

    • Katselin eilen telkkarista kuinka ihmisiä huijataan lihakupassa. Dokumentti ei ollut suomesta.
      Hevosenlihaa myydään naudanlihana, jauhelihassa on vain vähän lihaa, suurin osa teurasjätettä ja kasvisproteiinia.
      Tästä jauhelihasta tehdään hampurilaisia ja valmisruokia.
      Oikeastaan mikään ei ole sitä mitä ihmiset luulevat ostavansa.
      Toivottavasti meillä asiat ovat paremmin.

      • Nauratti kirj. virhe "lihakupassa". Kaupassa tarkoitin.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Nauratti kirj. virhe "lihakupassa". Kaupassa tarkoitin.

        Suojaamattomat lihalliset ilot voivat aiheuttaa kauppaa.
        Beng
        Noista kaikenmaailman sisäkaluista tuli mieleen umpilisäke, mitä aiemmin pidettiin turhakkeena, mutta nyttemmin tutkittu ja havaittu sen merkityksellisyys.
        Jyrsijöillä on umpilisä, mutta onko kaikilla nisäkkäillä moinen.
        Jos, niin mihin se joutaa the end päivän jälkeen?
        Menen kaupoille ja varmasti muistan tämän, kun ostan jauhelihaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suojaamattomat lihalliset ilot voivat aiheuttaa kauppaa.
        Beng
        Noista kaikenmaailman sisäkaluista tuli mieleen umpilisäke, mitä aiemmin pidettiin turhakkeena, mutta nyttemmin tutkittu ja havaittu sen merkityksellisyys.
        Jyrsijöillä on umpilisä, mutta onko kaikilla nisäkkäillä moinen.
        Jos, niin mihin se joutaa the end päivän jälkeen?
        Menen kaupoille ja varmasti muistan tämän, kun ostan jauhelihaa.

        Korjaan (kaupan lisäksi) aiheuttaa kuppaa....
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korjaan (kaupan lisäksi) aiheuttaa kuppaa....
        Beng

        Samaa ajattelin.
        :D


      • Toista se oli ennen, kun voi mennä kauppaan, näyttää lihatiskistä lihanpalan ja sanoa, että jauhakaapa tuo jauhelihaksi (ellei itsellään ollut lihamyllyä kotona).
        Siinä omien silmiensä alla pystyi näkemään, että se jauhetaan just siitä lihasta, jonka itse on pyytänyt.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Toista se oli ennen, kun voi mennä kauppaan, näyttää lihatiskistä lihanpalan ja sanoa, että jauhakaapa tuo jauhelihaksi (ellei itsellään ollut lihamyllyä kotona).
        Siinä omien silmiensä alla pystyi näkemään, että se jauhetaan just siitä lihasta, jonka itse on pyytänyt.

        Lasipalatsissa oli muistaakseni Snellman. Täällä isossa marketissa luulen voivan ostaa noin, ehkä. Tai kauppahalleissa, luulen, ehkä.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lasipalatsissa oli muistaakseni Snellman. Täällä isossa marketissa luulen voivan ostaa noin, ehkä. Tai kauppahalleissa, luulen, ehkä.
        Beng

        Ehkä meidänkin isommissa kaupoissa voi, mutta siellä niillä on ne lihamyllyt takahuoneessa, minne ei itse pääse näkemään, että se jauhetaan just siitä minkä on itse tilannut.


      • Tellukka kirjoitti:

        Toista se oli ennen, kun voi mennä kauppaan, näyttää lihatiskistä lihanpalan ja sanoa, että jauhakaapa tuo jauhelihaksi (ellei itsellään ollut lihamyllyä kotona).
        Siinä omien silmiensä alla pystyi näkemään, että se jauhetaan just siitä lihasta, jonka itse on pyytänyt.

        Tehokkaimmissa yleiskoneissa on lihamylly.
        Ostaa vain lihatiskistä mieleistään lihaa, halvempaa ruhonosaa tai kalliimpaa
        ja jauhaa itse.


      • maissiii kirjoitti:

        Tehokkaimmissa yleiskoneissa on lihamylly.
        Ostaa vain lihatiskistä mieleistään lihaa, halvempaa ruhonosaa tai kalliimpaa
        ja jauhaa itse.

        No en minä nyt ihan jauhelihan takia ala yleiskonetta hankkimaan, kun ilman sitä pärjännyt tähänkin asti.
        Karsinut huushollistani pois kaiken muunkin tarpeettoman sähkökäyttöisen, mitä pystyy käsin tekemään tai ostamaan valmiina.
        Ei ole enää sähkövispilääkään, kun ranne liikkuu vielä niin notkeasti käsivispilälläkin vispatessa.
        Hiustenkuivaajaakaan en ole tarvinnut sen jälkeen, kun lopetin papiljottien kanssa höpöstelyn.
        On minulla kuitenkin vielä leivänpaahdin, hella, uuni ja mikro.


      • Tellukka kirjoitti:

        No en minä nyt ihan jauhelihan takia ala yleiskonetta hankkimaan, kun ilman sitä pärjännyt tähänkin asti.
        Karsinut huushollistani pois kaiken muunkin tarpeettoman sähkökäyttöisen, mitä pystyy käsin tekemään tai ostamaan valmiina.
        Ei ole enää sähkövispilääkään, kun ranne liikkuu vielä niin notkeasti käsivispilälläkin vispatessa.
        Hiustenkuivaajaakaan en ole tarvinnut sen jälkeen, kun lopetin papiljottien kanssa höpöstelyn.
        On minulla kuitenkin vielä leivänpaahdin, hella, uuni ja mikro.

        Minunkin täytyisi pitää "kuolinsiivous" niin paljon turhaa kamaa on kertynyt.
        Olen aina ollut liiankin kiinnostunut kaikenlaisista vempeleistä jota käyttämättöminä vievät tilaa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ehkä meidänkin isommissa kaupoissa voi, mutta siellä niillä on ne lihamyllyt takahuoneessa, minne ei itse pääse näkemään, että se jauhetaan just siitä minkä on itse tilannut.

        Tuota mietin minäkin. Takahuoneessa. Olen harkinnut lihamyllyn ostamista, mutta ensisijaisesti kalapullia tai kalagotletteja varten.
        Beng


      • liekko kirjoitti:

        Minunkin täytyisi pitää "kuolinsiivous" niin paljon turhaa kamaa on kertynyt.
        Olen aina ollut liiankin kiinnostunut kaikenlaisista vempeleistä jota käyttämättöminä vievät tilaa.

        No en minä kuolla ole suunitellut vielä pariinkymmeneen vuoteen.

        Muuten vain karsinut kaapeistani kaikenlaista turhaketta, joille hyvin vähän ja harvoin on ollut käyttöä, mutta jostain vain ilmestyneet kaappeihini.
        Kaikenlaista voileipägrilliä, vohvelirautaa, sauvamikseriä, kananmunankeitintä, tuoremehupuristinta, popcornkonetta, sähkövispilää, teenkeitintä, vedenkeitintä ... Kaikkia edes muistakaan ja olenko tiennytkään mitä niillä kaikilla tehdään.

        Kahvinkeitintä en vielä ole heittänyt pois vaikka en sitä ole tarvinnut kahteen vuoteen, koska itse juon vain pikakahvia ja kahvitettavia vieraita ei nyt tautisena aikana juurikaan ole tarvinnut katsella.


      • Tellukka kirjoitti:

        No en minä kuolla ole suunitellut vielä pariinkymmeneen vuoteen.

        Muuten vain karsinut kaapeistani kaikenlaista turhaketta, joille hyvin vähän ja harvoin on ollut käyttöä, mutta jostain vain ilmestyneet kaappeihini.
        Kaikenlaista voileipägrilliä, vohvelirautaa, sauvamikseriä, kananmunankeitintä, tuoremehupuristinta, popcornkonetta, sähkövispilää, teenkeitintä, vedenkeitintä ... Kaikkia edes muistakaan ja olenko tiennytkään mitä niillä kaikilla tehdään.

        Kahvinkeitintä en vielä ole heittänyt pois vaikka en sitä ole tarvinnut kahteen vuoteen, koska itse juon vain pikakahvia ja kahvitettavia vieraita ei nyt tautisena aikana juurikaan ole tarvinnut katsella.

        Sinullahan on ollut vempeleitä ehkä enemmän kui n minulla. :)
        Kuolinsiivous on nähtävästi tullut nimeksi sille että vanhempana alkaa karsia joutavia kamoja pois.
        Minäkin juon pikakahvia, kaveri ei suostu juomaan, eikä vävy ja tyttären poika käydessään. Tytär on myös siirtynyt pikakahviin.
        Eipä luonani muita käy. Tyttären perhekin aika harvoin, kun on korona ja työesteitä. On pitkä välimatka joten olisi varattava aikaa.
        Viihdyn hyvin kissani kanssa kahdenkin.


    • Minulla on vanhanaikainen käsin veivattava lihamylly. Aika harvoin käytän, on mökillä. Kylillä on myös yleiskoneessa.
      Olin nuoruudessani kaupan lihatiskillä töissä.
      Silloin huomasin että jauhelihassa saa olla jonkin verran sianlihaa, sen rasva on parempaa kuin naudanrasva.
      Ihan rasvaton jauheliha ei ole hyvää.
      Jo silloinkin lihamies tahtoi tunkea jauhelihaan jotain sinne kuulumatonta, kuten makkaran kantoja.

      • maissiii

        Täs huushollissa on myös valurautainen ja ikivanha mutta niin hyvä lihamylly.
        Sitä käytettiin kun joulupossua kesä kasvatettiin ja sitten se lahdattiin.
        Useammin kerran se massa siitä myllystä ajettiin, jos oikein muistan.
        Nyt se autuaasti unohdettu koko vekotin.


      • Ei nauta- tai lammasjauhelihassa saa olla sikaa.
        Se seka(sikanauta)jauheliha on sitten erikseen ja sitä en osta koskaan.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ei nauta- tai lammasjauhelihassa saa olla sikaa.
        Se seka(sikanauta)jauheliha on sitten erikseen ja sitä en osta koskaan.

        Se taitaa olla makuasia. Ei liikaa sikaa mutta rasvaa pitäsi olla jonkin verran. Yleensä ostan sikanautaa, sitä mahdollisimman vähärasvaista.


    • Anonyymi

      "𝐊𝐮𝐧 𝐨𝐥𝐞𝐧 𝐤𝐚𝐭𝐬𝐞𝐥𝐥𝐮𝐭 𝐢𝐤𝐚̈𝐫𝐲𝐡𝐦𝐢𝐚̈ 𝟔𝟎-𝟕𝟎-𝟖𝟎 𝐯𝐮𝐨𝐢𝐭𝐢𝐚𝐥𝐥𝐚 𝐧𝐢𝐢𝐧 𝐬𝐮𝐮𝐫𝐢𝐧 𝐨𝐬𝐚 𝐨𝐧 𝐚̈𝐫𝐞𝐢𝐭𝐚̈, 𝐤𝐚̈𝐫𝐭𝐭𝐲𝐢𝐬𝐢𝐚̈ 𝐣𝐚 𝐯𝐢𝐡𝐚𝐦𝐢𝐞𝐥𝐢𝐬𝐢𝐚̈.

      𝐄𝐭𝐬𝐢𝐭𝐚̈𝐚̈𝐧 𝐯𝐢𝐤𝐨𝐣𝐚 𝐦𝐮𝐢𝐬𝐭𝐚 𝐤𝐢𝐫𝐣𝐨𝐢𝐭𝐭𝐚𝐣𝐢𝐬𝐭𝐚..................................."

      Kuka tässä lataa aivan täydeltä. Onko Alzheimerin tauti diagnosoitu, muistatko.

      • Ei ole diagnoosia.
        Kyllä itsekin huomasin että näin juuri teen kun kirjoitin.
        Vikoja on ja paljon.
        Mutta ei lannistuta :)


    • Asiasta toiseen.
      Huomasin että Tokmannilla oli tarjous painopeitoista.
      Tekisi mieli kokeilla, onko kenelläkään kokemusta ja minkä painoisen kannattaisi ostaa?

      • On tälläkin palstalla muistaakseni ollut kokonainen ketju (ehkä useampikin) niistä painopeitoista.
        Itselläni ei ole eikä tule, sillä nukun ihan hyvin kevyen peiton alla.


      • Anonyymi

        Kokeile ensin nukkua viiden peiton alla. Pitää ottaa huomioon myös terveysasioita.
        Ei saa olla esim. sydän-, verenkierto- eikä keuhkovaivoja.
        Muistan lapsuudestani paksut painavat täkit. Miksi haluaisi sellaisen ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kokeile ensin nukkua viiden peiton alla. Pitää ottaa huomioon myös terveysasioita.
        Ei saa olla esim. sydän-, verenkierto- eikä keuhkovaivoja.
        Muistan lapsuudestani paksut painavat täkit. Miksi haluaisi sellaisen ?

        Mökillä on sellaisia kiiltäväpintaisia painavia täkkejä aitassa.
        Jos eivät ole homeessa niin voisi kokeilla.
        Ei ne silloin nuorena tuntuneet painavilta, en ne aitassa olevat minun lapsuudenaikaisiani voi olla, ehkä äitini peruja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      61
      2745
    2. Kuka mielessäsi pyörii?

      Ja miksi? Onko teillä vielä mahdollisuutta?
      Ikävä
      177
      2628
    3. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      28
      2142
    4. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      89
      1878
    5. KUNNIA MENI - MAINE KASVOI tuomio tuli, ravakat sakot ja korvauksia!

      Nyt se sitten paukahti. Kajaanin johtava poliitikko Pasi Kilpeläinen ps. sai Kainuun Käräjäoikeuden tuomion! Sakkoa tu
      Kajaani
      146
      1626
    6. Oletko jo unohtanut minut mies?

      Oliko se oikeasti kiva juttu se hymiöpallo, se oli osoitus siitä että minä oikeasti pidän sinusta todella paljon. Tekisi
      Tunteet
      22
      1617
    7. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      269
      1549
    8. Laskutehtävä

      Laske kaivattusi ja itsesi iät yhteen. Tulosta ei oo pakko kertoo.
      Ikävä
      98
      1435
    9. Kela häätää tuhansia muuttamaan halvempaan asuntoon

      https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20115291 Kulut voivat nousta tuhansiin euroihin per häädetty. Tuosta on vaikea enää
      Maailman menoa
      311
      1330
    10. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      75
      1227
    Aihe