Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kannattaako laserleikkaus?

Anonyymi

Olen 63v ukonköriläs. Ehjä, hyväkuntouinen ja välillä töissä. Haluan jatkaa töitä vielä muutaman vuoden. Ajelen vesibusseja kesäisin joten näkö on tärkeä juttu.
Minulla on lääkärintodistus jossa näkötestin perusteellä kelpaan vaikkapa kansimieheksi laivaan ilman rillejä.
Näen kauaksi ihan hyvin. Näen olkkarissa 4m päähän telkkarin useimmiten ilman rillejä.
En näe lähelle. Venettä tai autoa ajaessa näen ajaa ihan hyvin mutta navigaattoria vieressäni en näe. Käytän molemmissa rillejä. Nytkin monitori on noin metrin etäysyydellä ja spesiaalit 1m-rillit päässä. Veneilyssä moniteholasit ja niiden päällä hyvät aurinkolasit. Kummassakaan ajamisessa erilliset lukulasit eivät tule kysymykseenkään. Moniteholasit ja niiden päällä aurinkolasit on paras ratkaisu.
Valokuvatessa olen aina säätänyt kameran niin, että se on tarkin ilman rillejä. Sama juttu metsästyksessä kiikaritähtäimen kanssa.
Onko teillä mieluiten kokemuksen tuomaa mielipidettä kannattaisiko laser-leikkaus? Muuttaisiko se elämän rillittömäksi? Kuinka kauan rillittömyys kestäisi. Olen jostain lukenut, että silmät alkavat korjaamaan tilannetta ja tämä korjaus johtaa leikkausta edeltävään tilanteeseen.
Onko hyviä kokemuksia jostain lääkäristä ja hinta-/laatusuhteeltaan hyvästä operaatiosta Helsinki-Hämeenlinna-Lahti-akselilla? Kuinka paljon olette maksaneet leikkauspaketista siis tutkimus leikkaus?
Etukäteen kiittäen
Jukka the sailor

9

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis kiirettä ei leikkauksen kanssa ole.

    • Anonyymi

      Jos lähinäössä on ongelmia...
      Laki sanoo näin..
      ''Laivan navigointitehtävien edellyttämä näkökyky (esimerkiksi
      merikartanluku, komentosillan valvontalaitteiden, varusteiden
      ja navigaatioapuvälineiden käyttö)''

    • Anonyymi

      Jos sulla rahaa ilman muuta leikkaukseen.Voit itse eri paikat soitaa kysyy hintoja.Yhteystiedot löydät netistä.

      • Anonyymi

        Oletko siis ollut leikkauksessa? Minkälaiset kokemukset. Kuinka kauan leikkauksesta? Onko näkö muuttunut takaisinpäin vuosien saatossa? Paljonko leikkaus maksoi ja missä?


    • Anonyymi

      Minulta leikattiin silmät n. 30 vuotta sitten ja pärjäsin ilman silmälaseja pitkään. Joitain vuosia käytin "tiimarilaseja" ja nyt muutama vuosi sitten kävin tarkastuksessa: oli alkavaa kaihia, joten päädyin kummankin silmän mykiöleikkaukseen, jossa korjattiin myös taittovirheet. Nyt en tarvitse mitään laseja. Kallistahan tuo yksityisellä on.

      • Anonyymi

        Kohta kaksivuotta kun silmälääkäri kertoi sulla parinvuoden kuluttua kaihin leikkaus, en ole pitänyt kiirettä enkä kyselly miten nopeasti saa aikoja leikkaukseen.


    • Anonyymi

      On kokemusta parista tuttavasta, jotka 40-vuotiaina leikkauttivat. Silmälasit jäi pois, leikkaus oli lyhyt ja kaikki hyvin.
      Tämän syksyn aikana 70 v ja 80 v ovat leikkauttaneet. Molemmilla on jäänyt ongelmia, eikä vielä ole kunnolla näkökyky parantunut. Soittaessamme kysäisen miten silmät, sanovat että vielä ei ole kaikki hyvin. En osaa silmistä mitään, joten jos ovat selittäneetkin, ei ole jäänyt mieleen. Toinen Mehiläisessä, toinen julkisella. Eivät syytä ketään, mutta olen ymmärtänyt että vanhemmalla iällä ei ole niin simppeli juttu, varsinkaan jos on vähänkään alkavaa kaihia tai muuta sairautta.
      Toisaalta olen kuullut että jos on terve vaikka vanha, leikkaus pitäisi onnistua täydellisesti ja lasit saisi jättää pois.

    • Anonyymi

      Leikkaus on leikkaus - toisilla onnistuu, toisilla ei ja kaikkea siltä väliltä.

      Puuttumatta leikkaukseen, totean että monet kaverini ovat leikkauttaneet silmänsä 60 ikäisinä ja jättäneet silmälasit pois ja tulleet todella vanhan näköisiksi. Eli puhtaasi ulkonäön kannalta...silmälasit sopivat monille ja korostavat ulkonäköä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2288
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1984
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1812
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1542
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1422
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1382
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      40
      1375
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe