Kannattaako laserleikkaus?

Anonyymi

Olen 63v ukonköriläs. Ehjä, hyväkuntouinen ja välillä töissä. Haluan jatkaa töitä vielä muutaman vuoden. Ajelen vesibusseja kesäisin joten näkö on tärkeä juttu.
Minulla on lääkärintodistus jossa näkötestin perusteellä kelpaan vaikkapa kansimieheksi laivaan ilman rillejä.
Näen kauaksi ihan hyvin. Näen olkkarissa 4m päähän telkkarin useimmiten ilman rillejä.
En näe lähelle. Venettä tai autoa ajaessa näen ajaa ihan hyvin mutta navigaattoria vieressäni en näe. Käytän molemmissa rillejä. Nytkin monitori on noin metrin etäysyydellä ja spesiaalit 1m-rillit päässä. Veneilyssä moniteholasit ja niiden päällä hyvät aurinkolasit. Kummassakaan ajamisessa erilliset lukulasit eivät tule kysymykseenkään. Moniteholasit ja niiden päällä aurinkolasit on paras ratkaisu.
Valokuvatessa olen aina säätänyt kameran niin, että se on tarkin ilman rillejä. Sama juttu metsästyksessä kiikaritähtäimen kanssa.
Onko teillä mieluiten kokemuksen tuomaa mielipidettä kannattaisiko laser-leikkaus? Muuttaisiko se elämän rillittömäksi? Kuinka kauan rillittömyys kestäisi. Olen jostain lukenut, että silmät alkavat korjaamaan tilannetta ja tämä korjaus johtaa leikkausta edeltävään tilanteeseen.
Onko hyviä kokemuksia jostain lääkäristä ja hinta-/laatusuhteeltaan hyvästä operaatiosta Helsinki-Hämeenlinna-Lahti-akselilla? Kuinka paljon olette maksaneet leikkauspaketista siis tutkimus leikkaus?
Etukäteen kiittäen
Jukka the sailor

9

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis kiirettä ei leikkauksen kanssa ole.

• Anonyymi

Jos lähinäössä on ongelmia...
      Laki sanoo näin..
      ''Laivan navigointitehtävien edellyttämä näkökyky (esimerkiksi
      merikartanluku, komentosillan valvontalaitteiden, varusteiden
      ja navigaatioapuvälineiden käyttö)''

• Anonyymi

Jos sulla rahaa ilman muuta leikkaukseen.Voit itse eri paikat soitaa kysyy hintoja.Yhteystiedot löydät netistä.

• Anonyymi

Oletko siis ollut leikkauksessa? Minkälaiset kokemukset. Kuinka kauan leikkauksesta? Onko näkö muuttunut takaisinpäin vuosien saatossa? Paljonko leikkaus maksoi ja missä?

• Anonyymi

Minulta leikattiin silmät n. 30 vuotta sitten ja pärjäsin ilman silmälaseja pitkään. Joitain vuosia käytin "tiimarilaseja" ja nyt muutama vuosi sitten kävin tarkastuksessa: oli alkavaa kaihia, joten päädyin kummankin silmän mykiöleikkaukseen, jossa korjattiin myös taittovirheet. Nyt en tarvitse mitään laseja. Kallistahan tuo yksityisellä on.

• Anonyymi

Kohta kaksivuotta kun silmälääkäri kertoi sulla parinvuoden kuluttua kaihin leikkaus, en ole pitänyt kiirettä enkä kyselly miten nopeasti saa aikoja leikkaukseen.

• Anonyymi

On kokemusta parista tuttavasta, jotka 40-vuotiaina leikkauttivat. Silmälasit jäi pois, leikkaus oli lyhyt ja kaikki hyvin.
      Tämän syksyn aikana 70 v ja 80 v ovat leikkauttaneet. Molemmilla on jäänyt ongelmia, eikä vielä ole kunnolla näkökyky parantunut. Soittaessamme kysäisen miten silmät, sanovat että vielä ei ole kaikki hyvin. En osaa silmistä mitään, joten jos ovat selittäneetkin, ei ole jäänyt mieleen. Toinen Mehiläisessä, toinen julkisella. Eivät syytä ketään, mutta olen ymmärtänyt että vanhemmalla iällä ei ole niin simppeli juttu, varsinkaan jos on vähänkään alkavaa kaihia tai muuta sairautta.
      Toisaalta olen kuullut että jos on terve vaikka vanha, leikkaus pitäisi onnistua täydellisesti ja lasit saisi jättää pois.

• Anonyymi

Leikkaus on leikkaus - toisilla onnistuu, toisilla ei ja kaikkea siltä väliltä.

Puuttumatta leikkaukseen, totean että monet kaverini ovat leikkauttaneet silmänsä 60 ikäisinä ja jättäneet silmälasit pois ja tulleet todella vanhan näköisiksi. Eli puhtaasi ulkonäön kannalta...silmälasit sopivat monille ja korostavat ulkonäköä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      121
      7286
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      504
      5439
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      151
      3355
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2651
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      50
      2358
    6. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1298
    7. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1292
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1262
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1179
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1153
    Aihe