Sain vanhan koneen, jossa oli windows 98. Tyhmyyksissäni formatoin sen kummempia miettimättä, kun kone oli ihan sekaisin. Nyt sitten en enää saa asennettua siihen windowsia. Se avaa sivun, jonka lopussa lukee, että levyke ei kelpaa. Ei auta vaikka mitä nappuloita painelisin käynnistyksen yhteydessä, tai laittaisin jonkun käynnistyslevykkeen sisään. Onko mitään tehtävissä. Pliis auttakaa minua!!
Auttakaa, olen formatoinut kovalevyni!
7
2848
Vastaukset
- pjotr
käynnistyslevykkeen ja win98 cd:n.bootdisk löytyy vaikka tuolta.nyt ei puutu enään kuin käyttöjärjestelmä
http://www.bootdisk.com/- Miuku
Mulla on käynnistyslevykkeet ja kaikki, mut ei onnistu. Vaikka laittais minkä sinne, niin aina tulee teksti, levyke ei kelpaa.
- Levyke? kovalevy?
Miuku kirjoitti:
Mulla on käynnistyslevykkeet ja kaikki, mut ei onnistu. Vaikka laittais minkä sinne, niin aina tulee teksti, levyke ei kelpaa.
Sun pitää laittaa kone käynnistymään levykkeeltä, jota myös korpuksi kutsutaan. Jos et pääse BIOS:iin muuttamaan koneen käynnistysjärjestystä, niin ota kovalevy irti ja asenna se Windows98 levylle jollain toisella koneella.
- pjotr
Miuku kirjoitti:
Mulla on käynnistyslevykkeet ja kaikki, mut ei onnistu. Vaikka laittais minkä sinne, niin aina tulee teksti, levyke ei kelpaa.
- sammuta kone ja laita käynnistyslevyke asemaan
-käynnistä
-laita win98 cd asemaan
-kirjoita 1 ja paina enter
-näyttöön pitäisi tulla MS-DOS kehoite
-kirjoita asenna ja paina enter
näyttöön tulee sanoma asennusohjelman suorittamasta tarkistuksesta
-paina enter
scandisk tarkistaa levyasemat
-kun scandisk on valmis, paina x näppäintä
-seuraa näyyttöön tulevia ohjeita - Miuku
Levyke? kovalevy? kirjoitti:
Sun pitää laittaa kone käynnistymään levykkeeltä, jota myös korpuksi kutsutaan. Jos et pääse BIOS:iin muuttamaan koneen käynnistysjärjestystä, niin ota kovalevy irti ja asenna se Windows98 levylle jollain toisella koneella.
Oikeassa olit, en siis pääse BIOS:iin. Joten nuo käynnistyslevykkeet eivät toimi. Kiitos kaikille avusta, enköhän jotenkin tästä selviä:)
Miuku kirjoitti:
Oikeassa olit, en siis pääse BIOS:iin. Joten nuo käynnistyslevykkeet eivät toimi. Kiitos kaikille avusta, enköhän jotenkin tästä selviä:)
Ei ole vielä tullut yhtäkään konetta vastaan jossa ei biosiin ole päässyt.
- Pirjo
Haeppa joku kaveri apuun joka tajuaa mitä BIOS.ssa tehdään, sielä on näköjään joku tollo ollu sohimassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90825
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519