Auttakaa, olen formatoinut kovalevyni!

Miuku

Sain vanhan koneen, jossa oli windows 98. Tyhmyyksissäni formatoin sen kummempia miettimättä, kun kone oli ihan sekaisin. Nyt sitten en enää saa asennettua siihen windowsia. Se avaa sivun, jonka lopussa lukee, että levyke ei kelpaa. Ei auta vaikka mitä nappuloita painelisin käynnistyksen yhteydessä, tai laittaisin jonkun käynnistyslevykkeen sisään. Onko mitään tehtävissä. Pliis auttakaa minua!!

7

2848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pjotr

      käynnistyslevykkeen ja win98 cd:n.bootdisk löytyy vaikka tuolta.nyt ei puutu enään kuin käyttöjärjestelmä
      http://www.bootdisk.com/

      • Miuku

        Mulla on käynnistyslevykkeet ja kaikki, mut ei onnistu. Vaikka laittais minkä sinne, niin aina tulee teksti, levyke ei kelpaa.


      • Levyke? kovalevy?
        Miuku kirjoitti:

        Mulla on käynnistyslevykkeet ja kaikki, mut ei onnistu. Vaikka laittais minkä sinne, niin aina tulee teksti, levyke ei kelpaa.

        Sun pitää laittaa kone käynnistymään levykkeeltä, jota myös korpuksi kutsutaan. Jos et pääse BIOS:iin muuttamaan koneen käynnistysjärjestystä, niin ota kovalevy irti ja asenna se Windows98 levylle jollain toisella koneella.


      • pjotr
        Miuku kirjoitti:

        Mulla on käynnistyslevykkeet ja kaikki, mut ei onnistu. Vaikka laittais minkä sinne, niin aina tulee teksti, levyke ei kelpaa.

        - sammuta kone ja laita käynnistyslevyke asemaan
        -käynnistä
        -laita win98 cd asemaan
        -kirjoita 1 ja paina enter
        -näyttöön pitäisi tulla MS-DOS kehoite
        -kirjoita asenna ja paina enter
        näyttöön tulee sanoma asennusohjelman suorittamasta tarkistuksesta
        -paina enter
        scandisk tarkistaa levyasemat
        -kun scandisk on valmis, paina x näppäintä
        -seuraa näyyttöön tulevia ohjeita


      • Miuku
        Levyke? kovalevy? kirjoitti:

        Sun pitää laittaa kone käynnistymään levykkeeltä, jota myös korpuksi kutsutaan. Jos et pääse BIOS:iin muuttamaan koneen käynnistysjärjestystä, niin ota kovalevy irti ja asenna se Windows98 levylle jollain toisella koneella.

        Oikeassa olit, en siis pääse BIOS:iin. Joten nuo käynnistyslevykkeet eivät toimi. Kiitos kaikille avusta, enköhän jotenkin tästä selviä:)


      • Miuku kirjoitti:

        Oikeassa olit, en siis pääse BIOS:iin. Joten nuo käynnistyslevykkeet eivät toimi. Kiitos kaikille avusta, enköhän jotenkin tästä selviä:)

        Ei ole vielä tullut yhtäkään konetta vastaan jossa ei biosiin ole päässyt.


    • Pirjo

      Haeppa joku kaveri apuun joka tajuaa mitä BIOS.ssa tehdään, sielä on näköjään joku tollo ollu sohimassa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe