Auttakaa, olen formatoinut kovalevyni!

Miuku

Sain vanhan koneen, jossa oli windows 98. Tyhmyyksissäni formatoin sen kummempia miettimättä, kun kone oli ihan sekaisin. Nyt sitten en enää saa asennettua siihen windowsia. Se avaa sivun, jonka lopussa lukee, että levyke ei kelpaa. Ei auta vaikka mitä nappuloita painelisin käynnistyksen yhteydessä, tai laittaisin jonkun käynnistyslevykkeen sisään. Onko mitään tehtävissä. Pliis auttakaa minua!!

7

2838

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pjotr

käynnistyslevykkeen ja win98 cd:n.bootdisk löytyy vaikka tuolta.nyt ei puutu enään kuin käyttöjärjestelmä
      http://www.bootdisk.com/

• Miuku

Mulla on käynnistyslevykkeet ja kaikki, mut ei onnistu. Vaikka laittais minkä sinne, niin aina tulee teksti, levyke ei kelpaa.

• Levyke? kovalevy?
        Miuku kirjoitti:

Mulla on käynnistyslevykkeet ja kaikki, mut ei onnistu. Vaikka laittais minkä sinne, niin aina tulee teksti, levyke ei kelpaa.

Sun pitää laittaa kone käynnistymään levykkeeltä, jota myös korpuksi kutsutaan. Jos et pääse BIOS:iin muuttamaan koneen käynnistysjärjestystä, niin ota kovalevy irti ja asenna se Windows98 levylle jollain toisella koneella.

• pjotr
        Miuku kirjoitti:

- sammuta kone ja laita käynnistyslevyke asemaan
        -käynnistä
        -laita win98 cd asemaan
        -kirjoita 1 ja paina enter
        -näyttöön pitäisi tulla MS-DOS kehoite
        -kirjoita asenna ja paina enter
        näyttöön tulee sanoma asennusohjelman suorittamasta tarkistuksesta
        -paina enter
        scandisk tarkistaa levyasemat
        -kun scandisk on valmis, paina x näppäintä
        -seuraa näyyttöön tulevia ohjeita

• Miuku
        Levyke? kovalevy? kirjoitti:

Sun pitää laittaa kone käynnistymään levykkeeltä, jota myös korpuksi kutsutaan. Jos et pääse BIOS:iin muuttamaan koneen käynnistysjärjestystä, niin ota kovalevy irti ja asenna se Windows98 levylle jollain toisella koneella.

Oikeassa olit, en siis pääse BIOS:iin. Joten nuo käynnistyslevykkeet eivät toimi. Kiitos kaikille avusta, enköhän jotenkin tästä selviä:)

• Miuku kirjoitti:

Oikeassa olit, en siis pääse BIOS:iin. Joten nuo käynnistyslevykkeet eivät toimi. Kiitos kaikille avusta, enköhän jotenkin tästä selviä:)

Ei ole vielä tullut yhtäkään konetta vastaan jossa ei biosiin ole päässyt.

• Pirjo

Haeppa joku kaveri apuun joka tajuaa mitä BIOS.ssa tehdään, sielä on näköjään joku tollo ollu sohimassa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3809
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      64
      724
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe