Jo 2018 kerrottiin uutinen kannabiksen kasvattamisen sallimisesta lääketieteellisiin tarkoituksiin Thaimaassa. Moni innostui.
Projekti lähti hyvin käyntiin, ekana vuonna oli 330 kasvattajaa ja nyt niitä on jo useampi tuhat. Nyt siis poistetaan määrärajoituksia, en ole tarkkaan selvillä onko ylärajaa.
Alunperin oli pelkona että ulkolaiset suuret pääomat tulee paikalle ja kahmii bisneksen itselleen. Siksi se haluttiin pitää pienenä se toiminta aluksi ja kouluttaa thaimaalaiset sitä tekemään etupäässä.
Thaimaassa asuu vakituisesti noin 3 miljonaa farangia, joista useimmat avioliitossa thaimaalaisen kanssa. Sitä kautta on helpoin tie tähänkin toimeen ja keinoja on vaikka kuinka paljon.
Harva taitaa kuitenkaan rahan takia farmitoiminnan isäntänä tai renkinä olla. Ennemminkin luomuruokaa kotitarpeisiin ja pikku puuhaa eläkepäiville. Meidän firma on vaimon nimissä.
Ulkomaalaiset voivat hallita yritystä vähemmistöosakkaana ja heidät voidaan nimittää yhtiön toimitusjohtajaksi. Tilapäiskumppaneita ei tähän suositella thaimaalaiseksi osapuoleksi.
Tältä osin ulkomaalainen voi perustaa thaimaalaisen enemmistöyhtiön, jonka thaimaalaisilla kumppaneilla on 51 prosenttia yrityksestä ja ulkomaisilla osakkuusyrityksillä 49 prosenttia.
Perustamispapereihin voidaan lisätä tietoja säännöistä, päätäntävallasta ja määrällisistä summista ja ajankohdista. Sinua ei siis missään olosuhteissa voida heittää ulos yhtiöstä, ilman määriteltyjä sanktioita.
Korostan taas tässä että kyse tässä selonteossa ei ole minusta. Minä olen vain harrastelija kotitarpeisiin omalta osaltani.
Pienissä maatalousyhteisöissä, kuten täällä, on vuosikymmenten kokemus, mutta vähän tiedettä, vähän kehitystä ja vielä vähemmän ymmärrystä.
Monet luottaa vain vaistoon ja onneen. Dai Yai (maan henki) -seremoniat riisinviljelyssä ja sen sellaisia taikatemppuja kokeillaan.
Olen kysynyt useimmilta maanviljelijöiltä täällä heidän lannoitestrategiastaan, kuinka paljon mitäkin lannoitetta kilogrammoina yksikköä kohden per rai, enkä ole löytänyt sellaista, joka voisi kertoa minulle.
Ohjeena tulee että kusta vaan niin paljon pellolle jotta se kasvaa ja tulee vihreäksi, ja lisää sitten jos ei kasva.
Maatalous hallituksella on paljon nykyaikaista apua, tukea ja neuvoa tarjolla, josta vain harvat ihmiset osaavat pyytää apua. Luottavat perimätietoon.
Nautakarjan kasvattaminen ja maidontuotanto on ihan lapsen kengissä. Ne on enemmän statussymboleja ne elikot kuin tuotannollisista syistä.
Eläinlääkäreitä korvaa puoskarit, joilla ei ole hallinnassa edes keinosiemennys. Heidän tietotaitonsa on 40 vuotta jäljessä.
Ammattiviljelijät saattavat innostua kun jonkin tuotteen hinta nousee että nyt panostetaan siihen, mutta kun se panostus on tehty miten sattuu, niin hinnat on ehtinyt jo laskea ennenkuin homma toimii.
Ei siinä mitään kun näin haluavat asian olla, enkä minä ala opettamaan isääni naimaan vaan me nyt tässä näperrellään mitä näperrellään ja koetan tuota tekniikkapuolta vähän katsoa lähinnä. Minä kun en tee tätä rahasta, vaan rakkaudesta lajiin.
T 2010
Isi kertoo maaseudustaan
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä 2010 on todella reppana, se että farangi omistaa yrityksestään 49 prosenttia ja thaimaalainen omistaa 51 prosenttia tarkoittaa sitä että farangi omistaa yrityksen 2010 käsityksen mukaan, no ei omista se omistaa ne jotka omistavat 51 prosenttia osakekannasta,
toimitusjohtajalla ei ole merkitystä koska se on vain hallituksen juoksupoika,
siis kerrataan vielä onko kaikki kunnossa farangi sijoittaa yhtiöön viisi miljoonaa bahtia, thaikut eivät yhtään mitään tällä saa muutama farangi työluvan, thaimaaseen, tosin sekin tarkastetaan vuosittain että näiden thaikku työtekijöiden sosiaali ja ennakonpidätykset on maksettu... jos niiden maksamisessa on ongelmia tämä farangi / farangit joutuu kuseen...
Se millaisia papereita osakejaosta tehdään ei ole mitään merkitystä, koska tämä 51% voi ilmoituksella pitää yhtiökokouksen, jossa nämä 49% yhtiön osakkeita pakkolunastetaan ilman suoritusta koska kassassa ei ole rahaa... ja toimitus johtajalle annetaa kenkään, omasta firmastaan... joka on perustettu hänen rahalla.
ei ihme että 2010 on joutunut pakoilemaan ulosottoa ja verohallintoa vuosikausia nähnyt lapsena jo nälkää kuin vanhemmat elivät sosiaaliavun varassa, eikä lapsikatraalla ollut varaa kuin yksiin kumisaappaisiin, huono omatunto on tullut jo lapsena, koska hänellä on kaksi sisarta ja joutui pukeutumaan sisarensa vaatteisiin köyhiä kun olivat koskaan ei ollut varaaa uusiin poikien vaatteisiin eikä leluihin, onneksi diagonia työ on heitä auttanut, etteivät lapsirukat nälkään kuolisi. Siksi osakaslainakin tuntui omalle rahalle.- Anonyymi
Tuota voit toistaa elämäsi loppuun mutta kun henkilö pitää itseään isinä ja isinä kertoo mitä kertoo, niin hullun kirjoituksia luemme.
Niin ja välillä pitää itseään kymppinä, vaikka on täys NOLLA.
Nyt on niin maalaista niin maalaista ja aiemmin niin metropolia niin metropolia että huhhuh.
Ai että nyt joku on kateellinen ja katkera, että hullun pää on täynnä viljelyjään, joo ollaan katketaksemme katkeria vittuvie, jopa kateellisia että ei osata fotosopata avomersuja ja omaa pläsiä samaan kuvaan. - Anonyymi
No voi voi sentään tätä meidän Neitiä.
Miten on kun ystäväsi SS avokkaansa kanssa myös on kaupunkimaalaisviljelijä, oletko antanut heille kaiken tietotaitosi. - Anonyymi
Katsos Neitiä kuinka taasen mielipide muuttuu tilanteiden mukaan, eikös ole ollut kovinkin ongelmaista senssun osallisuus muiden omistamassa toiminnassa, sekä vaimon nimissä omaisuutta.
Siitä ei ole pitkä aika kun Eedenin hullu nyppi kuuden kasvin rikkaruohot ja nyt puhuu tuotoista jotka verrattavissa katukauppaan. - Anonyymi
Poju ei sinun jutuilla ole mitään arvoa, täysin tyhjäpäisiä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just näin.
S - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vaimoni tilit on suojetu 2010 aloittaman maalittamisen takia.
- Anonyymi
Sinulla näyttänee veri kiertävän päässäsi aika vauhdilla, onko jotain muuta mielessä tänään vaihteen vuoksi 24/7....?
- Anonyymi
Sinun kannattaa toisiaan jatkaa tuota, mitä olet täällä jo vuosia harrastanut.säälittävä resupekka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun kannattaa toisiaan jatkaa tuota, mitä olet täällä jo vuosia harrastanut.säälittävä resupekka.
Onko yksikkökaksikolla ensivuonnakaan mitään omia tapahtumia tai kertomuksia Thaimaasta, vai aiotko päivystää ja roikkua taas koko vuoden nimimerkki 2010:n perässä ja kiistämässä kaikkia yksinkertaisiakin itsestäänselvyyksiä?
Missä se on se sinun oma elämä ja missä kokemukset siitä? Kannattaako tuolta pohjalta sinun kirjoittaa mitään kun et osaa muuta kuin itkeä ja kopioida toisten kirjoituksia omien kirjoitustesi ja matkailun puutteessa?
- Anonyymi
Kuulehan poikaseni. Minulla oli ankea lapsuus kska kaikki inhosivat minua. Jouduin leikkimäänkin sepelikasassa leikkiautoilla ja toiset lapset leikkivät hiekkalaatikolla. Tekivät vielä minua kiusatakseen heikasta leikkimersuja ja minun faijalla oli pelkkä ruosteinen Lada. Kyllä kysii vieläkin tuo ankea lapsuus.
Tuo oli vielä hyvä lapsuus... meillä isäukko kutsui minua Pinokkioksi koska minulla oli pitkä nenä ja olin kova valehtelemaan jo silloin. Eno kutsui minua herkkupepuksi mutta valehtelin sille että se ei satu kun hän Kustu-Vernerin kanssa antoi minulle runtua pottu kellarissa torstaina ja jormantaina, kuten he sitä päivää kutsuivat.
Isäukko puki minut kellohameeseen ja paritti minua Kotkan satama työläisille. Olin allerginen luomi värille enkä nähnyt mitään, ehkä se oli hyvä niin. Sen verran tiedän että musta tuntuu. Jouduin kantamaan siskoni Touko-Amalian kouluun koko ala asteen ajan repparissa ja se antoi raippaa, jos hidastelin mäessä. Touko-Amalia painoi jo kahdeksan vuotiaana 118 kiloa. Siksi mulla on hyvät pohkeet ja selkävika.- Anonyymi
SenssuChlangMai kirjoitti:
Tuo oli vielä hyvä lapsuus... meillä isäukko kutsui minua Pinokkioksi koska minulla oli pitkä nenä ja olin kova valehtelemaan jo silloin. Eno kutsui minua herkkupepuksi mutta valehtelin sille että se ei satu kun hän Kustu-Vernerin kanssa antoi minulle runtua pottu kellarissa torstaina ja jormantaina, kuten he sitä päivää kutsuivat.
Isäukko puki minut kellohameeseen ja paritti minua Kotkan satama työläisille. Olin allerginen luomi värille enkä nähnyt mitään, ehkä se oli hyvä niin. Sen verran tiedän että musta tuntuu. Jouduin kantamaan siskoni Touko-Amalian kouluun koko ala asteen ajan repparissa ja se antoi raippaa, jos hidastelin mäessä. Touko-Amalia painoi jo kahdeksan vuotiaana 118 kiloa. Siksi mulla on hyvät pohkeet ja selkävika.Mun isäpuoli Transmiina lopetti ruoskimiseni kun se huomasi peilin kautta että hymyilen...
By NumBaII, 61 vuotta potkukelkkana
- Anonyymi
Isä pakotti minut olemaan pasi kuikan ketku polkkana.
Meillä meni numban kanssa naisen haku matka puihin, kun jo Onnibussissa numba otti sbugelta suihin ja sai palkaksi bropanolia niin että ei nähty mitään viikkoon... kuski jätti meidät pääte pysäkille Alapitkän ja Siilinjärven välimaastoon... poliisien Heli kopteri löysi meidät Niskaselän rannasta viime hetkellä... numba oli jo pahasti ala termostaatissa...
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa762444Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2792096Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1131053Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �58953- 70878
- 68809
- 71795
- 106788
- 65787
- 54784