Yleiskeskustelua ja maltillista auttamista lehden ristikoissa.
PuPe 1/2022
44
2100
Vastaukset
PuPe 6/2021 sekä SK 47/2021 tiimi yhdessä vihjeessä ristikon syntyidean. SK:ssa idean paljastaa seuraava vihje: PYSTYRIVEILLÄ LUKUISENA > ANAGRAMMI
Tiimi on löytänyt sopivat sanat, josta saa kaksi sanaketjua, joissa kummastakin on kolme anagrammia. Niiden ympärille on rakennettu muu ristikko.
PuPe 1/2022 saattaa olla yksi vihje, joka kertoo ristikon syntyidean. Tiimin ristikoissa on ylimääräisenä mielenkiintona ristikon ideaan viittaavan vihjeen etsiminen. Annan jokaiselle tämän kommentin lukijalle tehtäväksi tutkia, löytyykö ristikosta sen syntyidean kertova vihje.
Onko joku aiemmin huomannut niitä ja jos on, muistuuko mieleen missä ja miten?- Anonyymi
Miksi yksi ihminen saa täällä riehoua kuin pikkuvauva paska housussa? Ois joo kiva saada vinkkejä ongelmakohtin ja keskustella muiden ristikkoharrastelijoiden kanssa, mutta eipä täällä viitsi enää käydä.
Kiitos anteeksi ja näkemiin.Jos haluat vinkkuapua lehden ristikoihin, käytä tätä säiettä.
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-1-2022/
Siellä on mahdollista käydä myös yleiskeskustelua. Tämä foorumi tuntuu olevan HP:n totaalisesti pilaama.
- Anonyymi
Taitaa Tapio saada ihan juuri sitä , mitä tilasikin.
Tapio aloitti häiriköinnin ja päänsä rääpimisen muiden ketjuissa. Ihan kyllästymiseen asti sitä päsmäröintiä ja jankutusta on jatkunut.Tässäkin ketjussa taitaa olla osa anonyymeistäkin kommenteista Tapion käsialaa. Että edestään löytää minkä taakseen jättää..... Keisari on itse määritellyt pelisäännöt näillä sivuilla omalla käytöksellään.Kyllä se HP ihsn älyttömyyksiin menevän paljastelun aloitti ja hän se meni paljasteluissaan lapselliseksi.
Anonyymeistä kommenteista vain 31.12.2021 08:04 on minulta. En huomannut, että kirjautuminen olu päättynyt.
Jankutin HP:n toiminatyylistä ja olen aktiivisesti yrittänyt sitä hillitä, mutta moderointi toimii täällä liian hitaasti. Täytynee luovuttaa ja antaa HP:n pitää lapsellisen toimintapansa. Joka tästä toimintaa seuraa, saa itse miettiä millaiseksi itsensä koee.
Toivon tälle sivustolle pahaa uutta vuotta, jos HP jatkaa entisenlaista toimintaansa. Vain jos HP edes muutuu maltillusrksi, voin tälle sivudtolle toivottaa hyvää uutta vuotta. HP nyt teki toivottamisrn mahdottomaksi.- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Kyllä se HP ihsn älyttömyyksiin menevän paljastelun aloitti ja hän se meni paljasteluissaan lapselliseksi.
Anonyymeistä kommenteista vain 31.12.2021 08:04 on minulta. En huomannut, että kirjautuminen olu päättynyt.
Jankutin HP:n toiminatyylistä ja olen aktiivisesti yrittänyt sitä hillitä, mutta moderointi toimii täällä liian hitaasti. Täytynee luovuttaa ja antaa HP:n pitää lapsellisen toimintapansa. Joka tästä toimintaa seuraa, saa itse miettiä millaiseksi itsensä koee.
Toivon tälle sivustolle pahaa uutta vuotta, jos HP jatkaa entisenlaista toimintaansa. Vain jos HP edes muutuu maltillusrksi, voin tälle sivudtolle toivottaa hyvää uutta vuotta. HP nyt teki toivottamisrn mahdottomaksi.En jaksanut lukea ajatuksella (tuskin mitään uutta), mutta uudenvuodenlupaus kirjoitusten tarkastamisesta ennen lähettämistä olisi vähintä, mitä itseään merkittävänä kriitikkona pitävältä voisi odottaa. Oli taas ala-arvoinen suoritus. Huuhaa, ei riitä, että tunnustat sen, kun se kuitenkaan kauan ei auta kirjoittamiseen.
Yritin saada paljastamisenkin pysymään maltillisena, jos sitä ylipäätänsä tarvitaan.
Kun joku kysyy vinkkiä, toin esille, on kohteliasta antaa vain vinkki.
Jos kysyy ratkaisusanaa, olisi mielestäni hyvä antaa ensin vinkki. Jos se ei riitä, sitten ratkaisusana. Jos ratkoo ristikoita, eikö oman pohdinnan putäisi olla se ENSISIJAINEN asia - ei kai se, että menee siitä, mistä aita on matalin, voi olla ensisijainen päämäärä?
Mutta HP:n massiivinen paljastelu vain meni kohtuuttomuksiin enkä millään voi toivoa selkaiselle muuta kuin tuhoa. Jos muuten niin ainakin siten, että jätetään HP yksin paljasteluineen. Näin moni sanoisi kuten joku aiempi anonyymi: "Kiitos ja näkemiin".- Anonyymi
Aika oikean auttamisen kiitos. Selkeitä ratkaisusanoja tiskiin uusimmasta is-koviksesta. Sata kirjekuorta odottaa postimerkin kera lähetystä. Hyvää uutta vuotta kaikille.
- Anonyymi
Punainen pelikaani s.18-19 ristikossa jäi yksi kirjain epäselväksi.
Vihje on 6 51= valaton, ratkaisu v_li.
Voisiko joku tämän selittää ja kertoa, mikä tuo puuttuva on. - Anonyymi
PuPen 30-31 aukeamassa pitäisi kuulemma olla joku erikoinen "juju". Saisiko hienovaraista vihjettä siitä, mitä se voisi olla? Olen ratkonut ristikosta suunnilleen puolet.
- Anonyymi
Ristikossa on kolmikirjaiminen sana yhdessä ruudussa, useamman kerran. Liittyy ristikon aiheeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ristikossa on kolmikirjaiminen sana yhdessä ruudussa, useamman kerran. Liittyy ristikon aiheeseen.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17255072/pupe-12022#comment-112264720
Mihinkäs kohtiin tämä kolmekirjaiminen sanaa tulee? Siis lisätäänkö vihjeeseen vai ratkaisuun ja miten? Anonyymi kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17255072/pupe-12022#comment-112264720
Mihinkäs kohtiin tämä kolmekirjaiminen sanaa tulee? Siis lisätäänkö vihjeeseen vai ratkaisuun ja miten?Siihen on kaksikin tapaa. Ota mallia IS 13.11.2021 ja sovella tähän.
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Siihen on kaksikin tapaa. Ota mallia IS 13.11.2021 ja sovella tähän.
Ks. https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/is-viikonloppu-13-14-11-2021/#post-23955
Vaikka aloitin tämän säikeen, olen hylännyt tässä säikeessä kenenkään auttamisen. Foorumissani on viimeksi vinkkejä s. 30-31 ristikkoon.
Sain sen täyteen, mutta kahden vihjee logiikka on osittain ymmärtämättä ja yhden kokonaan.
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-1-2022/#post-23935- Anonyymi
S.30-31 ketä filmiklassikon luojaa tarkoitetaan? Sain sanan, mutta oikeellisuudesta en varma eikä pysty tarkistamaan, kun ei hajua ketä haetaan.
Puiden oksilla - enot? Mistä tulee tuo ratkaisusana?
Näillekin luukut- aatot? Tätäkään en ymmärtänyt.Otin esille nämä täällä:
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-1-2022/#post-23985
En vastaa tässä foorumussa PuPe-kysymyksiin.- Anonyymi
- avaruussaagan ohjaaja
- sukupuiden oksilla
- aatot tietynlaisissa kalentereissa Anonyymi kirjoitti:
- avaruussaagan ohjaaja
- sukupuiden oksilla
- aatot tietynlaisissa kalentereissaTuosta oli yhden kohdan suhteen hyötyä minullekin, joten kiitti siitä. Pääosin PuPessa auttaminen toteutuu foorumissani eikä täällä.
En minä viimeksi kirjoittanut mitään siitä, mitä tänne saa kirjoittaa ja mitä ei.
Totesin vain paria asiaa.
Ensinnäkin sen, että yhdestä 27.01.2022 22:39 mainituisya asioista oli minulle hyötyä.
Toiseksi kirjoitin, että PuPessa auttaminen toteutuu enemmän sivuillani kuin täällä. Auttamiseen liittyviä kommentteja on jo jonkin aikaa ollut eniten foorumissani.
- Anonyymi
Kertoisiko joku piilis B 1 ja 19 vaakaan ja 6 pystyyn. Mitä näihin tulee?
En voi enkä halua antaa ratkaisusanoja noihin, mutta voin antaa vinkkejä, jos lähetät ristikon tämän sivun lopussa olevaa toimintoa hyödyntäen:
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-1-2022/page/2/#post-24045- Anonyymi
Suorapalauttaja, vakavalaatuisin ja uuttera ne on. Ainakin niin ajattelisin, jottei tätä poisteta lyhyyden takia.
- Anonyymi
S.32 ristikossa olen ____ ajan hengetär?
Sain tähän ihan kummallisen ratkaisun. Onko joku keksinyt tämän ideaa?- Anonyymi
Eikös risteävät ole riimit ja ajattelutapa tai jotain sinnepäin.
Minulla on jokin ajatus, vaikka perin oudolta tuntuu: https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-1-2022/page/2/#hengetar
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös risteävät ole riimit ja ajattelutapa tai jotain sinnepäin.
Kyllä tällaisia sain risteäviin myös, mutta tuohon tulisi näin ollen Riia ajan hengetär. Tätä en ymmärtänyt, mistä on kyse.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tällaisia sain risteäviin myös, mutta tuohon tulisi näin ollen Riia ajan hengetär. Tätä en ymmärtänyt, mistä on kyse.
Sanat olisivat kyllä RIIAAJAN HENGETÄR, sillä alaviivojen perässä ei ole tyhjää tilaa.
En usko että kukaan muukaan ymmärtää tuota ainakaan varmasti. Luitko esittämäni yhden teorian?
Lähteenmäki on Lapin asukas. Ehkä siellä on Riia-niminen hengetär?
Mysteerivihje.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitin liian lyhyesti ja vastaus poistettiin. Laitan tähän nyt höpön löpöä. Olisiko lähtösana riiaaja eli kosiskeleva?
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitin liian lyhyesti ja vastaus poistettiin. Laitan tähän nyt höpön löpöä. Olisiko lähtösana riiaaja eli kosiskeleva?
Kyllä varmaan, mutta hengettäreksi kutsuminen tuntuu minusta ja ainakin eräästä toisesta sivuillani kommentoineesta oudolta.
Yksi henkilö piti sitä sivuillani luontevana. Hänen mukaansa se olisi voinut olla jotain muutakin kuin hengetär, vaikka muusa tai idoli.- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Sanat olisivat kyllä RIIAAJAN HENGETÄR, sillä alaviivojen perässä ei ole tyhjää tilaa.
En usko että kukaan muukaan ymmärtää tuota ainakaan varmasti. Luitko esittämäni yhden teorian?
Lähteenmäki on Lapin asukas. Ehkä siellä on Riia-niminen hengetär?
Mysteerivihje.Puhekuplassa Riia itse kertoo olleensa kosiskelijansa muusa.
Anonyymi kirjoitti:
Puhekuplassa Riia itse kertoo olleensa kosiskelijansa muusa.
Eipä tullut yhdistettyä pääkuvaan, sillä eihän siinä kenenkään nimeä mainita.
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Eipä tullut yhdistettyä pääkuvaan, sillä eihän siinä kenenkään nimeä mainita.
No et sinä pääkuvan puhekuplaa tarkoittanutkaan vaan vihjeen puhekuplaa. Ymmärrän pointtisi.
Anonyymi kirjoitti:
Puhekuplassa Riia itse kertoo olleensa kosiskelijansa muusa.
👍 Kiitti kommentista.
- Anonyymi
Mikähän on s.12 ristikossa suruttoman tie? Ja sitä risteävä työllä?
Jos joku ei täällä vastaa, voi tulla minulta kysymään. En pysty täällä auttamaan, koska minulla ei ole lehteä.
- Anonyymi
Sama kysymys. Piilokirjainta olen vailla.
- Anonyymi
ISON MUSTAVALKOISEN KESKELLÄ -ATRO. Viitattaneen sanaan "albATROssi". Keksiikö joku muun sanan, jonka keskellä on ATRO?
- Anonyymi
Tämä oli siksi, että joku kirjoitti keksineensä toisenkin sanan, mutta ei tullut kertoneen miksi.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä772727Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2811559Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461497- 871351
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3991321Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3941260Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381007Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik2929Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun321832Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden254822