Linkki palstan aiheesta

Ihmeiden oppikurssi "syntyi" ns. kanavoinnin seurauksena, jossa "sanelijana" uskotaan olevat itse Jeesus. Tämä herättää varmasti kriittistä suhtautumista perinteisten kristittyjen keskuudessa, jotka ovat tottuneet kristinuskon muotoon, joka on viimeisen parin tuhannen vuoden aikana muotoutunut nykyiseen formaattiinsa.

Myös muut uskonnot löytävät ACIM:ista ajatuksia ja aiheita, jotka he kokevat olevan hyvin lähellä omaansa. Tässäpä linkki suomenkielisille kotisivuille:
http://www.miraclestudies.net/Finnish.html

Aihe on mielenkiintoinen, vaikka suhtaudunkin ajatukseen "Jeesuksen sanomisista kanavoinnin hautta" hieman skeptisesti. Mitä mieltä tämä muissa herättää?

10

3669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t.i.ruskeepaa

      Kyseessä on todennäköisesti transsitila, jossa ihminen suggestoi itsensä luopumaan luovuutensa esteistä ja ryhtyy luomaan sisimmän intuitionsa mukaista teoriaa, jonka hän puhuu transsitilassa ääneen.

      • Qadesha

        ...luin kaiketi Ultra-lehdestä joskus vuosia sitten että kirjan kanavoinut nainen ei olisi voinut vähempää olla kiinnostunut mistään Jeesus-kanavointihömpötyksistä koska hän oli itse ateisti.

        Jos tämä on totta, niin nainen ei ainakaan tietoisesti pyri höntsäyttämään ketään. Mutta kuka tietää miten alitajunta toimii...

        (Itselleni Jeesus on mielenkiintoinen tutkimuskohde, mutta ei Jumala eikä mikään palvonnan kohde.)


    • *Valistunut*

      "Aihe on mielenkiintoinen, vaikka suhtaudunkin ajatukseen "Jeesuksen sanomisista kanavoinnin hautta" hieman skeptisesti"

      Sanaa "skeptinen" ei mielestäni kannata sekoittaa sanaan "epäilevä" ja kaupata synonyymeinä toisilleen. "Skeptinen" itselleni tarkoittaa epäilevää, pilkkaavaa jesuiitamaisuutta.

      Hieman samanlaista kuin Culverin ja Iannan kuvailema "ikuinen skeptisyys". Skeptisestä näkökulmasta katsoen tarkasteltavana oleva paranormaali aihe on syyllinen kunnes syyttömyys on todistettu (Täsmälleen päinvastoin kuin oikeusvaltion tuomioistuimissa) ja ikuisen skeptikon näkökulmasta syyllinen vielä senkin jälkeen kun on todistettu syyttömäksi. Aiheesta lisää "Gemini Syndrome" -kirjassa -by Culver &Ianna.

      Tiedän toki itse "ACIM":n, koska itselläni sattuu olemaan sen osat kirjana. Varsin mainio kirja mielestäni. Riippumatta siitä millä tavalla se on syntynyt. Tosin en pidä "kanavointioptiota" täysin poissuljettuna, olkoonkin, että en ole aiheeseen perehtynyt kovin tarkasti.

      Herätti myös sen ajatuksen, että kanavoinnille olisi mukava saada oma keskusteluryhmä.

      • admata.

        >>
        Sanaa "skeptinen" ei mielestäni kannata sekoittaa sanaan "epäilevä" ja kaupata synonyymeinä toisilleen.
        >>

        Virallisesti skeptinen on synonyymi sanalle epäilevä, mutta käytännössä sanaa käyttävät ovat pikemminkin asian kieltäviä, kuin epäileviä. Itse tarkoitin nimenomaan että en halua kieltää, mutta suhtaudun luonnollisen hmm. "varautuneesti"...

        >>
        Varsin mainio kirja mielestäni. Riippumatta siitä millä tavalla se on syntynyt. Tosin en pidä "kanavointioptiota" täysin poissuljettuna, olkoonkin, että en ole aiheeseen perehtynyt kovin tarkasti.
        >>

        Samaa mieltä, vaikka en ole itse kirjaan tutustunutkaan, niin mitä olen siitä lainauksia lukenut, niin aika mainiota tekstiä:)


      • aurinkoenergia

        Olen samaa mieltä keskusteluryhmän avaamisesta, sitä tarvittaisiin rakentavassa ja positiivisessa mielessä. Uskon itse kanavointiin. Olen meditaatioryhmässä, jossa kanavointia tapahtuu koko ajan. Tosin arastellen itsellä. Yhteys sisäiseen minään, korkeampaan minään tulisi olla jokaisen ihmisen pyrkimys. Selviäisimme paljon helpommalla monesta tilanteesta.


    • A. Acimlainen

      Minusta ei ole yhtään ihmeellisempää se että Jeesus "kanavoi" kirjoja nykyajan ihmiselle kuin se Jumala joskus muinoin jutteli pensaasta Moosekselle.


      ".."sanelijana" uskotaan olevat itse Jeesus. Tämä herättää varmasti kriittistä suhtautumista perinteisten kristittyjen keskuudessa,,"


      Tähän voisi vähän, hmmm.. ehkä ilkeästi.. sanoa että ne joilla itsellään ei ole ELÄVÄÄ yhteyttä Jeesukseen suhtautuvat skeptisesti koska ei ole omaa kokemusta asiasta.

      Vaikka toisaalta uskon että monet elävässä uskossa olevat ihmiset kyllä kuulevat Jeesuksen äänen mutteivät saneluna, vaan paremminkin ikään kuin vaistona ja intuitiona. Ja jos joku sitten tulee ja väittää että hänelle Jeesus on sanatarkasti sanellut jotain niin tällaiset epäilevät asiaa. En minä ole itsekään mitään saneluja saanut. Mutta kuulun niihin jotka uskovat että ACIM:n takana on Jeesus.

      • admata.

        >>
        uskon että monet elävässä uskossa olevat ihmiset kyllä kuulevat Jeesuksen äänen mutteivät saneluna, vaan paremminkin ikään kuin vaistona ja intuitiona.
        >>

        Tuon allekirjoitan kokemuksen kera:)

        Ongelma "sanelun kuulemisessa" on siinä, että myös monet psyykeltään sairaat kuulevat esimerkiksi lämpöpatterin kertovan tarinoita. Psykiatrisissa hoitolaitoksissa on myös paljon itseään Jeesukseksi esitteleviä potilaita.

        Toisaalta uskon kyllä että henkimailmasta pidetään meihin yhteyttä ja että todellistakin kanavointia on.

        Ajattelisin niin että syntyhistorian kertomuksen voinee ohittaa ja keskittyä siihen, mitä ACIM kertoo. Sanomaa voimme tutkailla ja yhdessä havainnoida avoimin mielin:)

        Sinulla A.Acimlainen on ollut paljon hyviä avauksia lestadiolaisuuspalstoilla, joihin olet siteerannut ACIM:ia. Nyt kun on palsta, niin tee ihmeessä asiaan perehtyneenä avauksia aiheesta miten ACIM suhtautuu eri asioihin;)


      • A. Acimlainen
        admata. kirjoitti:

        >>
        uskon että monet elävässä uskossa olevat ihmiset kyllä kuulevat Jeesuksen äänen mutteivät saneluna, vaan paremminkin ikään kuin vaistona ja intuitiona.
        >>

        Tuon allekirjoitan kokemuksen kera:)

        Ongelma "sanelun kuulemisessa" on siinä, että myös monet psyykeltään sairaat kuulevat esimerkiksi lämpöpatterin kertovan tarinoita. Psykiatrisissa hoitolaitoksissa on myös paljon itseään Jeesukseksi esitteleviä potilaita.

        Toisaalta uskon kyllä että henkimailmasta pidetään meihin yhteyttä ja että todellistakin kanavointia on.

        Ajattelisin niin että syntyhistorian kertomuksen voinee ohittaa ja keskittyä siihen, mitä ACIM kertoo. Sanomaa voimme tutkailla ja yhdessä havainnoida avoimin mielin:)

        Sinulla A.Acimlainen on ollut paljon hyviä avauksia lestadiolaisuuspalstoilla, joihin olet siteerannut ACIM:ia. Nyt kun on palsta, niin tee ihmeessä asiaan perehtyneenä avauksia aiheesta miten ACIM suhtautuu eri asioihin;)

        "tutkailla ja yhdessä havainnoida avoimin mielin"

        Toivottavasti keskusteluissa olisi juuri tuo henki. Haluaisin palstan olevan kuin nyyttikestit jossa jokainen saa vapaasti tuoda purtavaa (palstan aiheeseen liittyvää tietysti) yhteiseen pöytään. Näitä tarjouksia saa sitten itse kukin haistaa, maistaa ja jos miellyttää niin myös syödä.

        Koska olen Jeesukseen uskova ihminen niin haluaisin käsitellä erityisesti ACIM:n ja tavallisen kristinuskon eroavaisuuksia ja yhtäläisyyksiä. Tällä alueella on muutamia asioita joita ei voi sanoa muilla kristillisillä palstoilla.



        Toinen mielenkiintoinen rajapinta on Zen-buddhalaisuus ja ACIM. Zen-buddhalaisuudesta kiinostuneissa ihmisissä olen huomannut juuri avoimuutta, nöyryyttä ja asiallisuutta joka rakentaisi palstaa.


    • kiinnostaa

      ..sivut eivät auenneet, vaan kirjaa napsauttamalla siirtyi engl.kielisille sivuille. käykö muille näin?

    • a.v.a

      Olen lueskellut antamasi linkin kautta avautuvaa materiaalia palstan teemana olevasta aiheesta. Hyvin mielenkiintoista luettavaa - paljon sellaista jonka voin hyvin allekirjoittaa särkemättä oman maailmankatsomukseni "raameja".

      >>Mitään todellista ei voi uhata.
      Mitään epätodellista ei ole olemassa.
      Siinä on Jumalan rauha.>>

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe