Kuka kärsii endometrioosista? minä!
kuka on ärsyyntynyt siihen, ettei endometrioosi-potilaat saa minkäänlaista rahallista apua lääkkeisiin? minä!
Viime keväänä todettiin minulla endometrioosi leikkauksessa, jossa poistettiin kysta. siitä asti olen syönyt e-pillereitä. Pillerit maksavat kuussa 13 euroa ja siitä jokaine voi päätellä paljonko vuodessa tulee maksamaan. Opiskelija olen ja pillereiden hinta on tosiaan iso osa tuloistani!
Eikö olisi siis aika tehdä asialle jotakin? Kelan pitäisi ehdottomasti korvata ainakin pieni osa lääkkeistä(en syö e-pillereitä ehkäisyn takia!!). Vakuutus korvaa kuluista hieman, mutta kaikilla ei satu vakuutusta olemaan.
Ja sanompa vielä varmuuden vuoksi, että e-pillerit ovat lääkitys endomertioosin hoitoon. Niitä ei siis syödä ehkäisyn takia.
Kommentoikaa.
ENDOMETRIOOSI
5
1156
Vastaukset
- Pilleri
Kannattaa ostaa pillerit kolmen tai kuuden liuskan pakkauksissa, niin ne saa edes vähän halvemmalla. Niissä on joku kertaostomaksu (en nyt muista yhtään mikä se oikeasti on nimeltään..), eli kun ostat kolme liuskaa kerralla, se menee vain yhdestä liuskasta. Femodeneja (ja muistaakseni muissakin syömissäni pillereissä) kolme liuskaa maksaa yhteensä 26-28€. Vähän voi vaatia etukäteissuunnittelua (osta heti kun opintotuki on tullut, vaikket vielä tarvitsisikaan), mutta ei tuo nyt loppujen lopuksi kovin hirveä summa ole, varsinkaan jos osaa säästää sen pikkuhiljaa niiden kolmen kuukauden aikana.
Itse syön pillereitä ensisijaisesti aknen hoitoon, mutta minäkään en saa mitään vähennyksiä niistä, kun en satu syömään Diane Novia (eivät sopineet), jotka jostain käsittämättömästä syystä on "ainoa oikea" aknen hoitoon tarkoitettu pillerimerkki.- pöy
kyllähän se 13euroa saattaa tuntua pieneltä summalta mutta kertyy siitäkin vuodessa aikamoinen hinta. ja ihan periaatteessakin olis kohtuullista että me endopotilaat saisimme jotain korvausta, kun kerta akne-potilaatkin(ja lääkemerkillä ei pitäisi olla merkitystä siihen, saako korvauksia vai ei!).
Ilmeisesti kukaan ei ole tajunnut koskaan edes vaatia mitään korvauksia lääkkeistä.
Pillerit joita syön, maksavat saman verran, ostinpa 10 tai 1 liuskan kerrallaan.
Mua ärsyttää maksaa 'turhia' summia lääkkeistä kun itse sairauskin on melkonen riesa. endopotilaita ei muutenkaan missään noteerata - varma?
pöy kirjoitti:
kyllähän se 13euroa saattaa tuntua pieneltä summalta mutta kertyy siitäkin vuodessa aikamoinen hinta. ja ihan periaatteessakin olis kohtuullista että me endopotilaat saisimme jotain korvausta, kun kerta akne-potilaatkin(ja lääkemerkillä ei pitäisi olla merkitystä siihen, saako korvauksia vai ei!).
Ilmeisesti kukaan ei ole tajunnut koskaan edes vaatia mitään korvauksia lääkkeistä.
Pillerit joita syön, maksavat saman verran, ostinpa 10 tai 1 liuskan kerrallaan.
Mua ärsyttää maksaa 'turhia' summia lääkkeistä kun itse sairauskin on melkonen riesa. endopotilaita ei muutenkaan missään noteerata"Pillerit joita syön, maksavat saman verran, ostinpa 10 tai 1 liuskan kerrallaan."
Oletko ihan varma, oletko kysynyt? Tuo sama pätee mielestäni muihinkin lääkkeisiin.
Onko endometrioosipotilailla jotain omaa yhdistystä? Sellaisen kautta olisi varmaan paremmat vaikutusmahdollisuudet, vaikkei muutoksia tietysti ihan vuodessa tai parissa saakaan aikaan. - pillereitä
varma? kirjoitti:
"Pillerit joita syön, maksavat saman verran, ostinpa 10 tai 1 liuskan kerrallaan."
Oletko ihan varma, oletko kysynyt? Tuo sama pätee mielestäni muihinkin lääkkeisiin.
Onko endometrioosipotilailla jotain omaa yhdistystä? Sellaisen kautta olisi varmaan paremmat vaikutusmahdollisuudet, vaikkei muutoksia tietysti ihan vuodessa tai parissa saakaan aikaan.syöt? minä sain pillerit kovien kipujen takia.. syön ite trikvilaria..on auttanu aika hyvin..kesällä menen tutkimuksiin endoa epäillessä. trikvilar on siitä ihan jees et 3liuskaa maksaa vaan 20€.. jos vaihtaisit pilleri merkkiä??itsekkin oon opiskelia ja kyllä potuttaa kun ruoka rahat menee lääkkeisiin..
- .*.
Jos ja kun reseptisi yläkulmaan on rastitettu kohta "sairauden hoito" (vaihtoehtona kohta "muu") niin kyllä kelan pitäisi korvata e-pillerisi (minulle ainakin korvaa). Poikkeus: jos käyttämällesi e-pilleri merkille ei ole vahvistettu kohtuullista hintaa lääkkeiden hintalautakunnassa, niin tällöin pillerit pitää maksaa täysin itse.
Jos haluaa kelakorvauksen, voi pillereitä ostaa kerralla max 3 kk:den annoksen (muutoin korvaus pitää erikseen hakea kelalta). Kolmen kuukauden pakkaus on muutoinkin yleensä edullisempi kuin yhden kuukauden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 904114
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603198- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401780
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628